Jarmo Lummi Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 https://aaltodoc.aalto.fi/bitstream/handle/123456789/13470/master_Lyytinen_Ville_2014.pdf?sequence=1 Quote Link to comment
kerkko Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Kiva aihe d-työlle! K. Quote Link to comment
mikko k Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Lainaus toisaalta: Oli näköjään kelvollinen työhakemus: http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/yhteystiedot/henkilohakemisto/1261/ville_lyytinen Quote Link to comment
SePi Posted January 12, 2015 Share Posted January 12, 2015 Tuohan on pääosin myönteistä luettavaa ja varsinkin jos tämä lainaus toteutuu: Suositeltava ja todennäköinen vaihtoehto on nykylinjan mukainen säätely, jossa otettaisiin joiltakin osin askel kohti vapaampaa Ruotsin mallia. Olen saanu häneltä myös tällaisen e-mailin koskien -59 prosentteja Muutosprosentit lasketaan samalla tavalla autoille vuosiluvusta riippumatta.Vanhempaa kuin 1960-luvun autoa ei koske muutoskatsastusvelvollisuus vaikka ajoneuvoon on vaihdettu osia enemmän kuin 25%. Tämä ei kuitenkaan poista ajoneuvon rakennemuutoksista johtuvaa muutoskatsastusvelvollisuutta ajoneuvon vuosimallista riippumatta.Ystävällisin terveisin,______________________________Ville Lyytinen 1 Quote Link to comment
mikan Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Selasin tuon läpi pikaisesti ja olihan siellä meidän harrastajien kannalta hyviä asioita, mutta myös huonoja. Riippuu ihan siitä millaiset lasit päässä tuota lukee ja mitä asioita sieltä poimii. Näkisin, että suurimpia ongelmia on tällä hetkellä se, että periaatteessa asetukset koskevat lähes yhtälailla 1950 kuin 2015 valmistettuja autoja. Pitäisi luoda erityinen harrasteajoneuvoluokka, jolla olisi erilaiset rakentelumääräykset. Ulkomaiden erilaiset rajoitukset / vapaudet hieman yllätti. Esimerkiksi ettei Italiassa saa tehdä juuri mitään ja Islannissa puolestaan on aika väljät rajoitukset. t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Kummastuttaa ettei vertailua tehty mihinkään EU:n autoilun suurmaahan kuten Saksa, Ranska, Iso-Britannia? Vittu Islanti, sillähän asuu about Liperin verran porukkaa. Mulle jäi päällimmäisenä mieleen suositus ettei moottorinvaihdoksessa tai muutoksessa (viritys?) vääntömomentti saisi tulevaisuudessa kasvaa yli 10%, mitenhän tuommosella päätöksellä käy näiden vanhojen paskojen sähköistysmuunnelmille? Ja aina verrattaisiin auton alkuperäisen moottorin tehoon/vääntöön, ei mallisarjan tehokkaimpaan. Jää maku ettei rakentelu tule ainakaan helpottumaan, jos Ville saisi päättää. Quote Link to comment
NO H2O Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 (edited) Suurin ongelmahan on tällä hetkellä se että ei ole olemassa mitään harrasteajoneuvoluokkaa, vaan harrasteajoneuvot hukkuvat samaan massaan missä muutkin ovat... Nyt ei voida mitenkään tilastoida mm. harrasteajoneuvojen onnettomuuksia, kolareita, kuolleita, tms. Eli aina ja joka paikassa viranomainen vetoaa turvallisuuteen ja sen maksimoimiseen koska ei voida pitävästi asiaa toiseksi todistaa... Senhän tietää jokainen että jos / kun rakentaa pakerrat jotain autoa pitkään ja hartaasti saaden sen sitten "valmiiksi" ennakoit ihan toiseen malliin liikenteessä kuin sillä tusinakikkareella... Edited January 13, 2015 by NO H2O Quote Link to comment
mikan Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 (edited) Kummastuttaa ettei vertailua tehty mihinkään EU:n autoilun suurmaahan kuten Saksa, Ranska, Iso-Britannia? Vittu Islanti, sillähän asuu about Liperin verran porukkaa. Mulle jäi päällimmäisenä mieleen suositus ettei moottorinvaihdoksessa tai muutoksessa (viritys?) vääntömomentti saisi tulevaisuudessa kasvaa yli 10%, mitenhän tuommosella päätöksellä käy näiden vanhojen paskojen sähköistysmuunnelmille? Ja aina verrattaisiin auton alkuperäisen moottorin tehoon/vääntöön, ei mallisarjan tehokkaimpaan. Jää maku ettei rakentelu tule ainakaan helpottumaan, jos Ville saisi päättää. Kysely tehtiin sähköpostilla ja vain osa maista vastasi siihen. Nämä isot maat ilmeisesti eivät. Saman vääntöjutun huomasin itsekin ja muutenkin oli monessa kohtaa sellainen asenne, että "kaikki" muutokset heikentävät turvallisuutta. On sitten kyseessä tehon lisäys, leveämmät renkaat, korimuutokset,... Ainakin mulle tuli mieleen, että jos on harkinnut turbon muutoskatsastamista dynopapruilla, niin se kannattaa tehdä nyt. t. Mika Edited January 13, 2015 by mikan Quote Link to comment
SePi Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Koska suomalaiset ovat keskimääräistä kateellisempaa kansaa ja epäluuloista kaikenlaisia kuppikuntia kohtaan, niin suurin haaste nyt tulee olemaan yhteisen, SFRO:n kaltaisen puolivirallisen organisaation luominen jossa on tietotaitoa ja ymmärrystä riittävän laajalla pohjalla. FHRA ei sitä ole. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Ainakin mulle tuli mieleen, että jos on harkinnut turbon muutoskatsastamista dynopapruilla, niin se kannattaa tehdä nyt. Eikös siittä ole ollut puhetta että tulevaisuudessa suomalaisen auton saisi katsastaa toisessa EU-maassa eli jos tähän mennään niin eiköhän harrastajat lähde tekemään muutoskatsastuksensa johonkin toiseen maahaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.