Jump to content

Emerald kustom


Recommended Posts

Posted

Veikkaisin, että ideointiin ja suunnitteluun menee enemmän aikaa kun tekemiseen. Mielenkiintoista seurata ja yrittää arvailla mitä seuraavaksi tapahtuu. Noi takakulmat on varmaan myös aika haastava osuus.

 

Peltien kiinnittämiseen olen käyttänyt 3m:n peltiliimaa http://www.automaalijatarvike.fi/tuotteet.html?id=10/83

on todella hyvää ainetta. Maksaa, mutta yhdellä tuubilla tekee paljon.

Posted

Veikkaisin, että ideointiin ja suunnitteluun menee enemmän aikaa kun tekemiseen. Mielenkiintoista seurata ja yrittää arvailla mitä seuraavaksi tapahtuu. Noi takakulmat on varmaan myös aika haastava osuus.

 

Peltien kiinnittämiseen olen käyttänyt 3m:n peltiliimaa http://www.automaalijatarvike.fi/tuotteet.html?id=10/83

on todella hyvää ainetta. Maksaa, mutta yhdellä tuubilla tekee paljon.

Juu , suunnitteluun menee aika paljon aikaa mutta rupee oleen voiton puolella . Kolmen ämmän tuubiliimaa oli toikin , testasin ja tosi lujaan otti kiinni. Täytyykin kokeilla tuotakin .

Posted

Sain hitsattua kylkipellin reunoista kiinni . Tuli tosi jämerän oloinen ja suora pinta , kun ruoteita oli tarpeeksi ja pinta  on millin peltiä :) .

post-2953-0-07817000-1474368895_thumb.jpg

post-2953-0-20329600-1474368942_thumb.jpg

  • Like 17
Posted (edited)

Takanurkan yläosaan sopi hyvin kuplan kattopellistä laikattu palanen . Alaosan pelti olisi ollut parempi tehdä varhaispallon tai junakeulan alakulmasta , mutta tehdään pallokeulan pellistä . Täytyy enempi muuttaa muotoa , kun siinä on se takalampun pykälä ja suoraksi olisi tarkoitus tehdä . Tinaa kuluu pirusti , ei 400 gramman tanko ole kun maiskis vaan . Tosin tinasta tulee iso osa hiottua pois ja hitunen on lattiallekin pudonnut . Vanhemmat kleinbussin pienet lamput olis tarkoitus laittaa , mutta saa nähdä löytyykö sellaset . 

post-2953-0-24045200-1474633989_thumb.jpg

post-2953-0-04064400-1474634038_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 6
Posted

Yllätys että kaikkein hienoimpia juniksen takavaloja ei ole tarjolla reprona. Eli 50-luvun lopun euro vinkkarivaloja. Ja btw kyselit joskus t34 ghian takavalojen mittoja niin ne on 15,2cm ulkohalkaisijaltaan. Ja kiinnityspinta on täysin tasainen.

Posted

Yllätys että kaikkein hienoimpia juniksen takavaloja ei ole tarjolla reprona. Eli 50-luvun lopun euro vinkkarivaloja. Ja btw kyselit joskus t34 ghian takavalojen mittoja niin ne on 15,2cm ulkohalkaisijaltaan. Ja kiinnityspinta on täysin tasainen.

Kiitti mitasta ! Täytyy kytätä ebaytä josko sellaisia t34 valoja ja pikkuvaloja/ nännivilkkuja  tulisi myyntiin järkevällä hinnalla . Nippelit nimisessä puljussa on kanssa  myynnissä kaikenlaisia pikkuvaloja (kiinalaisia varmaan) Olikos kaikki vanhemmat juniksetkin vinkkareilla , ilman vilkkuja takavaloissa ? 

Posted

Kiitti mitasta ! Täytyy kytätä ebaytä josko sellaisia t34 valoja ja pikkuvaloja/ nännivilkkuja tulisi myyntiin järkevällä hinnalla . Nippelit nimisessä puljussa on kanssa myynnissä kaikenlaisia pikkuvaloja (kiinalaisia varmaan) Olikos kaikki vanhemmat juniksetkin vinkkareilla , ilman vilkkuja takavaloissa ?

Jenkeissä oli 55 lähtien vilkut takavaloissa. Ja t34 valoja löytyy ainakin carsten klein nimiseltä henkilötä ainakin facebookin kautta.
  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted

Vähän tänään eteenpäin... Sain repsikanpuolen kylkipellin liimattua , ja heppailtua. Aihio pääsi pitkästä aikaa pihalle  , kun piti siivota välillä tallia .Sen verran taas rälläköity ja hiottu että metallinpölyä rupes oleen haitaksi asti lattialla ( ihan kaikkia ei kerkee vetään henkeen:).   Näki vähän kauempaakin mitä sitä on tullut taas tehtyä :) . Aika paljon työtä oli peräosan linjojen mittailuissa. Ilman itsetasaavaa laaseria hommasta tuskin olisi tullut mitään . Auton kun passas vaateriin tarkasti , niin auton perän puolelta sai laserin suunnattua tarkasti auton keskilinjaa pitkin. Tätä linjaa hyväksi käyttäen sai kummatkin puolet samanlaisiksi . Apuna käytin myös mittalankoja, muotokampoja ja kierretankoja missä oli säätö . Tästä eteenpäin helpompaa...

post-2953-0-84263400-1476553981_thumb.jpg

post-2953-0-17045900-1476554023_thumb.jpg

post-2953-0-28060500-1476554058_thumb.jpg

post-2953-0-49066000-1476554109_thumb.jpg

  • Like 11
Posted

Rupee kivasti jo näyttään deliveryltä! Julmetun työmaan oot kyllä tehny, vaikka tekemistä vielä onkin edessä.

Tänään just mietin että ei taida vuoden päästä olla valmis . Pari vuotta taitaa vielä mennä .

  • 3 weeks later...
Posted

Tuli taas aikakäydä agrimarketissa hakemassa sitruunahappoa ja laittaa "pata" porisemaan . Ovetkin tuonne nippanappa sopii kokonaisena , tosin eihän niissä yleensä ole muutakuin alareunat ruosteessa . Barnin moottoriluukusta pääsin oikeen livenä ottaan mittoja ja muutaman kuvan , kokolailla samanlainen kun tarvis tehdä . Hitaasti etenee tällä hetkellä , mutta kai kohta tulee lisää jotain näkyvääkin aikaseksi .

post-2953-0-65703900-1477941444_thumb.jpg

post-2953-0-54009400-1477941475_thumb.jpg

  • Like 2
  • 3 weeks later...
Posted

Paljon on taas tullut tehtyä , mutta näkyvää ei ole juuri syntynyt . Sain aloitettua katon sauman hitsauksen , iso homma muotojen passaamisessa . Samalla kiinnitin katon tukirankoja paikoilleen , niiden loput vahvistukset teen sitten kun katto on hitsuuteltu . Tein tuollaisen säädettävän mittatikun , että saan katon muodot kohdalleen . Ilman tuollaista kapistusta sitä ei pysty tekeen . 

post-2953-0-25229500-1479306260_thumb.jpg

post-2953-0-30204300-1479306292_thumb.jpg

post-2953-0-00604900-1479306327_thumb.jpg

post-2953-0-91197000-1479306356_thumb.jpg

  • Like 4
Posted

meinaatko vielä laittaa muita lisä tukia kattoon? kuvassa näkyy vain tuo yksi.

Posted (edited)

Kattopellin keskisauman sain hitsattua , tukikaarien lisäksi tein alapuolelle pitkittäis palkit kaarien väliin . Jätin ulkopellin ja tukien väliin tarvittavan liimamassa välin jotka pursotan täyteen sitten kun katto on hitsattu kokonaan.Sain soviteltua ja muokattua puuttuvat katon etupalaset , kiitos eräälle englanninpyörän omistavalle . Sain tarvittavan lisä kaarevuuden peltiin tehtyä , sopii paremmin takaosan kanssa yhteen . Ja kittiäkään ei tarvitse juuri käyttää katossa , pintapelti pysyi hyvin muodossaan  .

post-2953-0-80644900-1479927568_thumb.jpg

post-2953-0-85693700-1479927601_thumb.jpg

post-2953-0-18729100-1479927627_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 13
  • 1 month later...
Posted (edited)

Jotain tällaista pitäis olla sitten joskus valmiina...(voi tosin olla että tulee kiiltäväksikin :) 

post-2953-0-77984400-1483389112_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 5
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Hiukan eteenpäin pitkästä aikaa. Sain otettua  mitat barnin takahelma pelleistä (kiitos eräälle barnin omistajalle!) , ja tein niiden pohjalta samanlaisen lukuunottamatta leveyttä jota kavensin . Tarkoitus olisi tehdä  kuvan barnin  mallinen peräosa. Olen jo henkisesti valmistautunut tekeen tuollaisen moottoriluukun , missä siis tuo vanhimman mallinen rekisterikilven syvennys. Mutta löytyispä jostain korjattavissa oleva luukku ,mistä sais tuon syvennyksen . Säästyisi aikaa ja työtä taas  aikalailla.

post-2953-0-66161300-1484561608_thumb.jpg

post-2953-0-39554100-1484563371_thumb.jpg

post-2953-0-05988500-1484563647_thumb.jpg

post-2953-0-33903000-1484563909_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 3
  • 4 weeks later...
Posted (edited)

Takaosan kattoruoteet kiinnitin lopullisesti  ylärunkoon tuollaisilla paloilla , seuraavaksi pitäisi b-pilarin jatkeena oleva k-jäykisteen palat tehdä suurinpiirtein samanlailla. Ahdasta on auton sisällä tehdä töitä , iän tuoma kankeus iskee väistämättä tajuntaan kun huomaa että asentojen hakemiseen menee enemmän aikaa kuin itse hitsaamiseen :) . Melkoista joogaamista...

post-2953-0-10990000-1486548751_thumb.jpg

post-2953-0-11581500-1486548762_thumb.jpg

Edited by 68teevee
  • Like 6
Posted

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan , oli pakko tilata englanninpyörä noihin loppu peltitöihin vaikka en tähän projektiin paljon tarvikaan sitä . Tarve oli kuitenkin suuri ja Ilimankaan ei pärjää ...

post-2953-0-54955700-1486738337_thumb.jpg

  • Like 4
  • 3 months later...
Posted

Tänään alkoi moottoriluukun synnytys . Onneksi löytyi/sain hommattua  brassiluukun rekisterikilven syvennys , joka on aika lähellä barnin syvennystä . 

post-2953-0-58916000-1495385322_thumb.jpg

  • Like 2
Posted

Pikkuhiljaa eteenpäin ...Tänään sain moottoriluukun valmiiksi peltitöiden osalta . Liimasin ruoteet takapuolelle , ja vain päistä hitsasin kiinni . Tuli aika jämäkkä ,tein millin vahvuisesta  pellistä . toisaalta olis helpompi ollut naputella ohuempaa mutta hyvä näin . 

post-2953-0-95098700-1495814063_thumb.jpg

post-2953-0-68390300-1495814072_thumb.jpg

  • Like 10
  • 2 weeks later...
Posted

Pikkuhiljaa eteenpäin ...Tänään sain moottoriluukun valmiiksi peltitöiden osalta . Liimasin ruoteet takapuolelle , ja vain päistä hitsasin kiinni . Tuli aika jämäkkä ,tein millin vahvuisesta  pellistä . toisaalta olis helpompi ollut naputella ohuempaa mutta hyvä näin .

 

Millä työkalulla toi reijitys on tehty?...

Posted

Tältä osin valmis...Hattuhyllyn pintapeltiin tein n.60x40cm huoltoluukun , josta pääsee sisäpuoleltakin käsiksi moottoritilaan .  Tiivistelin kaikki moottoritilan saumat ja aukot korikitillä , ettei käryt tuu sisätiloihin . 

post-2953-0-43703900-1496998786_thumb.jpg

post-2953-0-80257300-1496998792_thumb.jpg

post-2953-0-16246600-1496998803_thumb.jpg

post-2953-0-90719900-1496998813_thumb.jpg

  • Like 4
Posted

Ootko ostanu sikkikoneen vai teettäny jossain? Hyvän näkönen pelti

Toi veivattava on ollut jonkin aikaa, moottori piti siihen asentaa mutta sekin rojekti vielä kesken.
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...