Juki Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Mistä voisi ostaa tuollasen kuvassa näkyvän 3/8 NPT liittimen? Quote
jocke biese Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Esim. Keiteleen Koneessa on ainakin, tai sit marssit johonkin paikalliseen hydrauli liikkeeseen jos teilläpäin on? -Jocke Quote
Juki Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 No paikallisesta hydrauliikka liikkeestä ei löydy 3/8NPT:nä tuollasta liitintä, kirjat on tutkittu, muulla kierteyksellä kyllä vastaavanlaisia liittimiä olisi saatavilla. Valettuja vastaavia löytyy, mutta pitäsi olla taottu. No pitää Hytöseltä kysyä mitä löytyy Quote
Racing Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Tuota tuota, pakko kommentoida tuohon jos sulla tulee tuo lohkon päähän niin kannataa ottaa Kartiolla oleva niin ei vuoda koska se lohkon saumapinta ei ole kovin tasainen jos sitä ei ole erikseen tasoitettu. Mä laitoin omani banjopultilla ja 1/2" hydrauliletketkuilla ja tuli hyvä,mutta pitää vaan hakea tuohon kartioliitin kun kuumana tulee pari tippaa välistä pinta ku ei oo tasanen. Quote
Marko Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Eihän se mihinkään vuoda kun laittaa teflon teippiä kierteisiin tai loctiten kamaa joka on siihen tarkoitettu. Ei mulla ainakaan ton nippelin ja lohkon pinta oo edes vastakkain. Quote
Guest Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Mä teen aina kartiokierteet lohkoon, ei vuoda. Ei väännetä loppuun asti, ja tefloniteippi tulee väliin. Jan Quote
Juki Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 Koitinkin kattoa motonetin sivuilta, mutta en löytäny tuota liitintä, löytyskö numeroa tuolle niin helpottaisi etsintää. En näe kanssa mitään ongelmaan käytettäessä tuollasta liitintä kun käyttää joko teflon teippiä tai loctitea. Banjoa en ala laittamaan ja letkuiksi tulee teflonit. Quote
Marko Posted January 25, 2006 Posted January 25, 2006 Ei sitä taida olla webbi luettelossa mutta hyllystä löytyy numeroa en sille tiedä. Quote
Juki Posted January 25, 2006 Author Posted January 25, 2006 No pitää kysyä Motonetistä jos ei muualta löydy, mutta taitaa löytyä eräästä paikallista liikkeestä sittenkin sopiva liitin. Quote
JaniM Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Niin tai laittaa usit-tiivisteen banjon alle. Ei haittaa pikku epätasasuus. Liimakin pitää. Kartiolla ei saa ku yhteen asentoon mihin sattuu asettuu. Huonolla säkällä jää väärään kohtaan. Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria. Mut vaihtoehtoja on monia ja kierteitä. Quote
Tomppa Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Toihan on ihan perus Hot-Cars kamaa ja Aircooledillakin on noita hyllyssä. Aircooledilla on lisäksi viistetty reunat siten, että on helppo pyörittää lohkoon kiinni. Quote
Guest juse Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Niin tai laittaa usit-tiivisteen banjon alle. Ei haittaa pikku epätasasuus. Liimakin pitää. Kartiolla ei saa ku yhteen asentoon mihin sattuu asettuu. Huonolla säkällä jää väärään kohtaan. Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria. Mut vaihtoehtoja on monia ja kierteitä. Usit on OK jos liittimessä on pikku viiste sitä varten - ja kestää. Mitenkäs pappa-Berg sanoikaan teflonteipistä...ei se kyllä munkaan mielestä kuulu tän päivän hydrauliikka/pneumatiikkahommiin. Liimat on tätäpäivää. Ongelmahan on se että Jenkeissä valmistetuissa FF-tuotteissa on niiden pirujen oma NPT kierteytys kun taasen meillä Euroopassa on oma BSP tai R-kierre. V*tun imperialistiset mitat... J. Quote
Guest Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Niin tai laittaa usit-tiivisteen banjon alle. Ei haittaa pikku epätasasuus. Liimakin pitää. Kartiolla ei saa ku yhteen asentoon mihin sattuu asettuu. Huonolla säkällä jää väärään kohtaan. Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria. Mut vaihtoehtoja on monia ja kierteitä. Kartioliittimen saa kiristymään just siihen asentoon mihin haluaa, säätämällä teflon teipin määrää. Ei isoa muutosta tarvitse. Teippiä ei saa laittaa lähelle kierteiden loppua ettei sitä vaan mene kanavaan. Jan Quote
JaniM Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Niin, mut jos lohkoon tekemässä, niin miks pitäis tehdä joku hemmetin kartiokierre? Kumminkin joku halkasee lohkon. Se käy korkeintaan vesiputkin hampun kanssa. Ku oikeitakin liittimiä tehdään. Noi jenkit on kyllä kivikaudella noitten kaa. No oikeissa liittimissä tuo viiste tietenkin on eli jos on tarkotettu tasopintaa vasten. Quote
Guest Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 >Niin, mut jos lohkoon tekemässä, niin miks pitäis tehdä joku hemmetin >kartiokierre? Kumminkin joku halkasee lohkon. Se on sitten asentajan tyhmyyttä jos ei tajua millaisia momentteja se kestää, ja vääntää apinan raivolla metrisellä varrella. Näin nuo on kestäneet vuosikaudet, ei tämä mitään uutta ole. >Noi jenkit on kyllä kivikaudella noitten kaa. Onneksi meiltä saa heikäläisten mittayksiköihin sopivia kierretyökaluja. Inhottavaahan se on ylimääräistä työtä tehdä mutta minkäs teet. Jan Quote
joksa Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Noi jenkit on kyllä kivikaudella noitten kaa. Star Trekissä tai jossain vastaavassa tulevaisuuteen sijoittuvassa avaruussarjassa käyttivät metrejä, mutta sarjahan oli fiktioita... Quote
Juki Posted January 26, 2006 Author Posted January 26, 2006 Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria. Kestää toki 10 baria, mutta voi murtua rasituksesta. Quote
Ketsa Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 No, eiköhän nyt messinkisen sentään päihitä aika puhtaasti? Quote
DWL_Puavo Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 Miulle ei löytynyt lohkoon sopivaa tuollaista messinkikulmaa (mikälie NPT-kierre tms. ollutkaan, jenkeissä valmiiksiporattu fullflow), joten siihen laitettiin kierreadapteri jonka perään normaali messinkinen 90-asteen kulma. Tätä kulmaa piti tänä vuonna sitten vielä rikitellä, kun oli löystynyt se lohkon adapteri lohkosta, ja sitä piti kiristää. Lohkossa siis suora kierre ilman kartiota. Tämän kiristämisen johdosta 90-asteen liitin sohotti toki ihan väärään suuntaan, mutta se korjautui rikalla välissä ja 90-asteen kulman pienellä hionnalla - sen sai kiertää sen verran tiukkaan että en usko että tuon hytikkalukitteen kanssa sieltä välistä puskee enää yhtään mitään. Ja mitä kierteisiin tulee: - öljypumpun kannessa (brassi-schadek) oli millinen (ts. metrinen) kierre - lohkossa se NPT - ö-suodatinjalassa sitten vissiin tuo BSP tai R tai mikälie. Letkut kun teetti suoraan kaikki hilut irti hydrauliikkaliikkeessä (no lohkoon oli etsitty kierre eräästä adapterista) niin kyllähän ihmettelivät että voi olla monenlaista kierrettä yhdessä laitteessa - sen perään heti manailivat jenkkejä :) Puavo @ dwl ps ja ai niin vielä. Tuo kulmaliitin mikä oli ekassa kuvassa, saattaapi joutua vähän hiomaan sekä liitintä että lohkoa, että sen mahtuu kiertämään paikalleen. Lohkoa voi hioa helposti pari milliä littanaksi siitä pyöreän kanavan reunasta - toki saattaa vaihdella lohkokohtaisesti... Quote
Guest juse Posted January 26, 2006 Posted January 26, 2006 ...niin kyllähän ihmettelivät että voi olla monenlaista kierrettä yhdessä laitteessa - sen perään heti manailivat jenkkejä :) Damn yankees... Quote
Lasse Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Onpa vaikeeta. Mää katoin sopivan tapin isin pakista, menin hydrauliikkaliikkeeseen ja sieltä ostin kaksi jotakin motikkaa, tein jengat ja kasasin liimalla. Hyvin on toiminu 10 vuotta. Olen pyrkinyt viimeiseen asti käyttämään millisiä, kun en noita ntp:stä mitään tajua. Quote
Guest Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Ei kai siihen yhtä ainoaa oikeata tapaa olekaan. Jos joku tapa todistetusti toimii, niin sitten käyttää sitä jos se itselle tuntuu sopivimmalta. Jan Quote
Tomppa Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Oikea tapa, ei tartte arpoa: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=194 Quote
Juki Posted January 27, 2006 Author Posted January 27, 2006 Ei tässä mitään vaikeeta ole, eikä arpomista ja kun tekee ite niin saa just omaan autoon sopivan paketin. Nyt on kuitenkin liitin hakittu paikallisesta liikkeestä, just halutunlainen 3/8 NTP kulma, että se siitä. Quote
Ketsa Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Oikea tapa, ei tartte arpoa: http://aircooled.fi/shop/index.php?productID=194 LOL! Quote
Lasse Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Sit ku tossa jalassa olis vielä natsa esim. painemittarin anturalle. Quote
Tomppa Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Hmm... olisikohan se mahdollista toteuttaa? Mitä sanoo koneistus-äijät? Olishan se ainakin yksi myyntiargumentti lisää. Quote
metake Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Kuule kunnon koneistus-äijät tekee mitä vaan, vaikka ihmisiä toisten sisään :D Tuossa jalassahan on jo paikkakin koneistukselle näköjään valmiina, tuo tasainen pinta tuossa päällä ja näyttäis osuvan aika hyvin kanavaan.. Quote
Guest Mika Raussi Posted January 27, 2006 Posted January 27, 2006 Vai onko tuon tasasen kohalla kuulaventtiili, joka ohitaa tukkeutuneen suodattimen? Quote
Juki Posted February 15, 2006 Author Posted February 15, 2006 Tommonen siitä liitännästä nyt tuli. Quote
DWL_Puavo Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 Tuosta tuli mieleen vinkki joka toteutettiin miun padassa: tuon 3-tyypin öljyntäyttöaukon voi peittää vanhasta öljypohjan kannesta laikatusta lätkästä, jolloin saat propunreiästä siihen samaan paikkaan kätevän öljylämpömittarin anturin paikan. Puavo @ dwl Quote
Guest Raggare Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 ihan niinku mielenkiinnosta, millasii patentteja kolmos tyypin padas o FF suhteen? siinähän taitaa tulla aika likelle se puhallijudanssi.. Quote
Racing Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 GB:llä on ainakin siihen vähä erilaanen kansi. Quote
Guest Raggare Posted February 15, 2006 Posted February 15, 2006 hjuu mahtuu mahtuu sattuu sattuu Quote
JaniM Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Banjolla ku laittaa yläpaluun, niin ei pitäis tarvita koppaa laikata. Pumpun kohta onkin toinen juttu. 30mm pumppu jo vaatii, mutta vakio ei välttämättä, niin tarkkaan en ole vielä mitannut. Ja GB kansi. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.