Jump to content

Mistä full-flow paluuliitin lohkoon?


Recommended Posts

Posted

No paikallisesta hydrauliikka liikkeestä ei löydy 3/8NPT:nä tuollasta liitintä, kirjat on tutkittu, muulla kierteyksellä kyllä vastaavanlaisia liittimiä olisi saatavilla. Valettuja vastaavia löytyy, mutta pitäsi olla taottu.

 

No pitää Hytöseltä kysyä mitä löytyy

Posted

Tuota tuota, pakko kommentoida tuohon jos sulla tulee tuo lohkon päähän niin kannataa ottaa Kartiolla oleva niin ei vuoda koska se lohkon saumapinta ei ole kovin tasainen jos sitä ei ole erikseen tasoitettu. Mä laitoin omani banjopultilla ja 1/2" hydrauliletketkuilla ja tuli hyvä,mutta pitää vaan hakea tuohon kartioliitin kun kuumana tulee pari tippaa välistä pinta ku ei oo tasanen.

Posted

Eihän se mihinkään vuoda kun laittaa teflon teippiä kierteisiin tai loctiten kamaa joka on siihen tarkoitettu. Ei mulla ainakaan ton nippelin ja lohkon pinta oo edes vastakkain.

Posted

Mä teen aina kartiokierteet lohkoon, ei vuoda. Ei väännetä loppuun asti, ja tefloniteippi tulee väliin.

 

Jan

Posted

Koitinkin kattoa motonetin sivuilta, mutta en löytäny tuota liitintä, löytyskö numeroa tuolle niin helpottaisi etsintää.

 

En näe kanssa mitään ongelmaan käytettäessä tuollasta liitintä kun käyttää joko teflon teippiä tai loctitea. Banjoa en ala laittamaan ja letkuiksi tulee teflonit.

Posted

No pitää kysyä Motonetistä jos ei muualta löydy, mutta taitaa löytyä eräästä paikallista liikkeestä sittenkin sopiva liitin.

Posted

Niin tai laittaa usit-tiivisteen banjon alle. Ei haittaa pikku epätasasuus. Liimakin pitää. Kartiolla ei saa ku yhteen asentoon mihin sattuu asettuu.

Huonolla säkällä jää väärään kohtaan.

Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria.

Mut vaihtoehtoja on monia ja kierteitä.

Posted

Toihan on ihan perus Hot-Cars kamaa ja Aircooledillakin on noita hyllyssä.

 

Aircooledilla on lisäksi viistetty reunat siten, että on helppo pyörittää lohkoon kiinni.

Posted
Niin tai laittaa usit-tiivisteen banjon alle. Ei haittaa pikku epätasasuus. Liimakin pitää. Kartiolla ei saa ku yhteen asentoon mihin sattuu asettuu.

Huonolla säkällä jää väärään kohtaan.

Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria.

Mut vaihtoehtoja on monia ja kierteitä.

 

Usit on OK jos liittimessä on pikku viiste sitä varten - ja kestää.

Mitenkäs pappa-Berg sanoikaan teflonteipistä...ei se kyllä munkaan mielestä kuulu tän päivän hydrauliikka/pneumatiikkahommiin. Liimat on tätäpäivää.

Ongelmahan on se että Jenkeissä valmistetuissa FF-tuotteissa on niiden pirujen oma NPT kierteytys kun taasen meillä Euroopassa on oma BSP tai R-kierre. V*tun imperialistiset mitat...

J.

Posted
Niin tai laittaa usit-tiivisteen banjon alle. Ei haittaa pikku epätasasuus. Liimakin pitää. Kartiolla ei saa ku yhteen asentoon mihin sattuu asettuu.

Huonolla säkällä jää väärään kohtaan.

Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria.

Mut vaihtoehtoja on monia ja kierteitä.

 

Kartioliittimen saa kiristymään just siihen asentoon mihin haluaa, säätämällä teflon teipin määrää. Ei isoa muutosta tarvitse.

 

Teippiä ei saa laittaa lähelle kierteiden loppua ettei sitä vaan mene kanavaan.

 

Jan

Posted

Niin, mut jos lohkoon tekemässä, niin miks pitäis tehdä joku hemmetin kartiokierre? Kumminkin joku halkasee lohkon. Se käy korkeintaan vesiputkin hampun kanssa. Ku oikeitakin liittimiä tehdään. Noi jenkit on kyllä kivikaudella noitten kaa.

No oikeissa liittimissä tuo viiste tietenkin on eli jos on tarkotettu tasopintaa vasten.

Posted

>Niin, mut jos lohkoon tekemässä, niin miks pitäis tehdä joku hemmetin

>kartiokierre? Kumminkin joku halkasee lohkon.

 

Se on sitten asentajan tyhmyyttä jos ei tajua millaisia momentteja se kestää, ja vääntää apinan raivolla metrisellä varrella.

 

Näin nuo on kestäneet vuosikaudet, ei tämä mitään uutta ole.

 

>Noi jenkit on kyllä kivikaudella noitten kaa.

 

Onneksi meiltä saa heikäläisten mittayksiköihin sopivia kierretyökaluja. Inhottavaahan se on ylimääräistä työtä tehdä mutta minkäs teet.

 

Jan

Posted
Noi jenkit on kyllä kivikaudella noitten kaa.

 

Star Trekissä tai jossain vastaavassa tulevaisuuteen sijoittuvassa avaruussarjassa käyttivät metrejä, mutta sarjahan oli fiktioita...

Posted

Ja mitäs vikaa valetussa liittimessä? Varmaan kestää sen 10 baria.

 

Kestää toki 10 baria, mutta voi murtua rasituksesta.

Posted

Miulle ei löytynyt lohkoon sopivaa tuollaista messinkikulmaa (mikälie NPT-kierre tms. ollutkaan, jenkeissä valmiiksiporattu fullflow), joten siihen laitettiin kierreadapteri jonka perään normaali messinkinen 90-asteen kulma.

 

Tätä kulmaa piti tänä vuonna sitten vielä rikitellä, kun oli löystynyt se lohkon adapteri lohkosta, ja sitä piti kiristää. Lohkossa siis suora kierre ilman kartiota.

 

Tämän kiristämisen johdosta 90-asteen liitin sohotti toki ihan väärään suuntaan, mutta se korjautui rikalla välissä ja 90-asteen kulman pienellä hionnalla - sen sai kiertää sen verran tiukkaan että en usko että tuon hytikkalukitteen kanssa sieltä välistä puskee enää yhtään mitään.

 

Ja mitä kierteisiin tulee:

 

- öljypumpun kannessa (brassi-schadek) oli millinen (ts. metrinen) kierre

- lohkossa se NPT

- ö-suodatinjalassa sitten vissiin tuo BSP tai R tai mikälie.

 

Letkut kun teetti suoraan kaikki hilut irti hydrauliikkaliikkeessä (no lohkoon oli etsitty kierre eräästä adapterista) niin kyllähän ihmettelivät että voi olla monenlaista kierrettä yhdessä laitteessa - sen perään heti manailivat jenkkejä :)

 

Puavo @ dwl

 

ps ja ai niin vielä. Tuo kulmaliitin mikä oli ekassa kuvassa, saattaapi joutua vähän hiomaan sekä liitintä että lohkoa, että sen mahtuu kiertämään paikalleen. Lohkoa voi hioa helposti pari milliä littanaksi siitä pyöreän kanavan reunasta - toki saattaa vaihdella lohkokohtaisesti...

Posted
...niin kyllähän ihmettelivät että voi olla monenlaista kierrettä yhdessä laitteessa - sen perään heti manailivat jenkkejä :)

Damn yankees...

Posted

Onpa vaikeeta.

 

Mää katoin sopivan tapin isin pakista, menin hydrauliikkaliikkeeseen ja sieltä ostin kaksi jotakin motikkaa, tein jengat ja kasasin liimalla. Hyvin on toiminu 10 vuotta.

 

Olen pyrkinyt viimeiseen asti käyttämään millisiä, kun en noita ntp:stä mitään tajua.

Posted

Ei kai siihen yhtä ainoaa oikeata tapaa olekaan. Jos joku tapa todistetusti toimii, niin sitten käyttää sitä jos se itselle tuntuu sopivimmalta.

 

Jan

Posted

Ei tässä mitään vaikeeta ole, eikä arpomista ja kun tekee ite niin saa just omaan autoon sopivan paketin.

Nyt on kuitenkin liitin hakittu paikallisesta liikkeestä, just halutunlainen 3/8 NTP kulma, että se siitä.

Posted

Kuule kunnon koneistus-äijät tekee mitä vaan, vaikka ihmisiä toisten sisään :D

 

Tuossa jalassahan on jo paikkakin koneistukselle näköjään valmiina, tuo tasainen pinta tuossa päällä ja näyttäis osuvan aika hyvin kanavaan..

Guest Mika Raussi
Posted

Vai onko tuon tasasen kohalla kuulaventtiili, joka ohitaa tukkeutuneen suodattimen?

  • 3 weeks later...
Posted

Tuosta tuli mieleen vinkki joka toteutettiin miun padassa: tuon 3-tyypin öljyntäyttöaukon voi peittää vanhasta öljypohjan kannesta laikatusta lätkästä, jolloin saat propunreiästä siihen samaan paikkaan kätevän öljylämpömittarin anturin paikan.

 

Puavo @ dwl

Guest Raggare
Posted

ihan niinku mielenkiinnosta, millasii patentteja kolmos tyypin padas o FF suhteen? siinähän taitaa tulla aika likelle se puhallijudanssi..

Posted

Banjolla ku laittaa yläpaluun, niin ei pitäis tarvita koppaa laikata.

Pumpun kohta onkin toinen juttu. 30mm pumppu jo vaatii, mutta vakio ei välttämättä, niin tarkkaan en ole vielä mitannut. Ja GB kansi.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...