Jump to content

VW-1303s. Ohjaukseen kiireesti neuvoja!


Guest Marko72

Recommended Posts

Guest Marko72

Tosiaan on ässäkuplan ohjauksen kanssa ongelma joka ilmenee näi. Ajaessa noin 70-80 kymppiä niin aivan hirveä tärinä ratissa. Tai oikeastaan ei se ees tärise, se vatkaa. Ja siitä vauhista kun hiljentää kunnolla vaikka risteykseen tms. ja kiihyttää samaan nopeuteen, niin voi lakata. Eli ei välttämäti aina esiinny. Vaihoin heti ojausiskarin, ei apua.  ja auto katsastettiin keväällä niin luulis olevan ainaki pyörän ripustukset ok. Ja nyt kun muistelen, niin kyllä vika on esiintynyt jo muutamana kesänä tosin ei näin voimakkaana kuin nyt. Jarrut ei täristä yhtään. Mistä sitä voisi vikaa lähteä pöyhiin? Kertokaas viisaammat onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa???

Link to comment

Vakaajan puslat loppu, joko ne joilla vakaaja kiinnittyy koriin tai ne millä kiinnittyy tukivarsiin, tai molemmat. Seurauksena pyörä pääsee taaksepäin ja caster menee persiilleen ja seuraus on juuri tuo. Voi se vika toki olla muuallakin mutta tuo on yksi vaihtoehto.

Link to comment
Guest Marko72

ok. täytyy alkaa tutkiin kun pistetään talviteloille. mitenkä jos tankin irroittaa, niin onko ohjaustanko ja simpukka ym. hilppeet heti näkösällä? Ja voisko sielä olla mitään mikä aiheutaa ongelman?

Link to comment
Guest Marko72

Kiitti kaikille vinkeistä. on kupla ollut vasta kolmatta kesää, ja on aika vihreä koko pelin kanssa,mutta täältä on hyvä kysyä neuvoa kokeneimmilta. Ja aina näiden harrasteautojen kanssa oppii uutta. Kuulostaisi todennäköiseltä tosiaan toi puslan väljyys jossakinpäin.? Videosta sen havaitsi hyvin. Kiitti vielä, ja kysellään lisää ongelmien ilmaantuessa.

Link to comment
Guest Marko72

joo en muistanu laittaa ekaan viestiin, et viimeviikol heitin uudet kumit kun vanhat oli kyljistä murteissa, ja myös toisella vanne/rengas-sarjalla kokeiltu heti alussa, kun luulin kanssa viaksi renkaita.

Link to comment

Veikkaisin noita alatukivarren puslia, jotka tuossa videossakin havainnollisesti näytetty.

Mulla on aikanaan omassa 1302:ssa vaihdettu uretaanipuslat alkuperäisten kumisten tilalle alatukivarteen ja hyvin on pelannut.

Samalla vaihdoin molemmat raidetangot kokonaan uusiin, kun ei saanut enää säätömuttereita edes lämmittämällä auki.

Vakaajan puslia en vaihtanut, mutta nekin varmaan samoilla lämpimillä kannattaa vaihdella uusiin.

En osaa sanoa millasia on laadultaan alkuperäisten tilalle myyytävät kumipuslat.

Rengaskulmat kannattaa sitten säätää kohdilleen, kun vaihtelet puslia uusiin.

Camperin saa säädettyä siitä alatukivarren kiinnitys pultista, siinä on sellainen epäkesko kanta.

Nekin kannattaa tilata samalla, kun muita osia otat. Noita pultteja ei suoraan ole missään pulttiliikkeessä myynnissä.

Auraus ihan normaalisti raidetangoista säätämällä.

Link to comment

joo katoin kans sen videon, ja kyllä ne puslat ekaksi on tarkistettava/ vaihdeltava.Todennäköisesti se vika sieltä löytyy. Renkaat ja vanteet ovat edessä uudet ja tasapainotettu. Mikä muuten vois tehdä tällaisen vian? kun ajaa lämpöiseksi ja hetken seisoo, ja lähtee taas puolilämpimänä ajaan, niin tasaisesti kun kiihdyttää ni nykii aikaslailla. Mutta kun painaa kunnolla kaasua melkein pohjaan niin sit kyl menee. Kalvo on vaihdettu kaasariin ja kiihdytyspumppu toimii. Tarvisko vaan alkaa päivittää kaasaria uuteen?

Link to comment

lämpösenä pelaa kyllä kun ihmisen mieli. Mutta puolilämpösenä pitää sitä nykimistä sen aikaa kun taas on kunnolla lämmennyt. Eli vika esiintyy vain siinä hetkessä. Voisiko imuvuoto vaikuttaa vain puolilämpimällä koneella tehden nykimisen?

Link to comment
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...