-tipi- Posted May 22, 2007 Author Share Posted May 22, 2007 Oho! Konttorin täti soitti että kilvet on hyllyssä, ja ilman reikiä. Tulivat viikossa! Otin viimeisen käytössä olleen Hö-8XX, tuon Öön takia. Muut otteessa olleet taisivat olla jotain UK-XXX ja AV-XXX. Sähköjen parissa meni eilenkin puolille öin. Etuvalot ainakin jo skulaa ja virtalukko&valokytkin paikallaan. Jänskä homma oli huomata että lähi- tahi mittarinvaloilla ole sulaketta ollenkaan. Sähkökaavioon kliketiklik Sitten koitin vaihtaa takapiirin jarruvaloanturin uuteen, koska se tihkutti nestettä. Mutta eipä auttanut. Pääsylkkä on uusi Motonetistä ostettu LGP merkkinen (tjsp.). 1) Pitäiskö kokeilla laittaa anturin kierteeseen tiivisteteippiä, vai onko se sama kun ampuis itseään suoraan jalkaan? 2) Auttaskohan jos vaihtas jarruvalokytkimen ja takapiirin putken lähdöt päikseen? 3) Saako mistään OEM Ate pääsylkkiä? Muistaakseni ennekin on saanu näitten harakirisylkkien kanssa painia. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 ekana tietty ghettoviritys ja teipillä, sit ku se pettää ni kokeilet vaihtaa paikkaa ja teipillä. sit ostat lopuks jonku eheen :D t. motonetin made in eu(italy) sylkissä reijät pielessä Quote Link to comment
-tipi- Posted May 22, 2007 Author Share Posted May 22, 2007 Kukas selittää miksi taka(ajo)valoille (5W) on molemmille omat sulakkeet ja johtonsa edestä saakka? Onko kaks kpl 0,75mm2 johtoja ollu halvemmat kuin yksi 1,5mm2? Ei ymmärrä perusinsinööri. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 ekana tietty ghettoviritys ja teipillä, sit ku se pettää ni kokeilet vaihtaa paikkaa ja teipillä. sit ostat lopuks jonku eheen :D t. motonetin made in eu(italy) sylkissä reijät pielessä Hydrauliloku toimii, mutta pitäs saada vähintäänkin kohtuu kuivaks kierteet. Ei se toki mahotonta ole, mutta kokeile vaikka teippiä eka. Ei siihen kuole. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 26, 2007 Author Share Posted May 26, 2007 Lisää sähköhommia, nyt ei ois enää kuin sisävalo ja rek.kilvenvalo kytkemättä sekä selvittää miksei suuntaviitanmerkkivalo toimi. Sen verran jo mittailin et ei oikein tule vinkkarilta voltteja tarpeeks merkkivalolle. Sitten joskus myöhemmin 12V invertteri (vain onko se konvertteri), josta virtaa radiolle ja lisämittareille. Ja sit vilkut aattelin kans jossain vaiheessa kytkeä. Oikee etuvalo ei aluksi toiminut, syykin löytyi nopeesti, ks. kuvat. Ja lisäsin sen auton ainoan releen, "Berg"-tyylisen käynnistysreleen akun viereen, OEM sulakerasian kera toki. Kuvat Moni amppeerisia sulakkeita '54 on käytetty missäkin? Ei edes käyttöohjekirjassa ole mainittu? Quote Link to comment
Virtanen Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Lisää sähköhommia, nyt ei ois enää kuin sisävalo ja rek.kilvenvalo kytkemättä sekä selvittää miksei suuntaviitanmerkkivalo toimi. Sen verran jo mittailin et ei oikein tule vinkkarilta voltteja tarpeeks merkkivalolle. Vinkkari kuule maadottaa merkkivalon. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 26, 2007 Author Share Posted May 26, 2007 Ahaa, kaavion mukaan sen kytkin, sitten todennäkösesti vika on hapettuneessa merkkilampun kannassa. Quote Link to comment
Sakke Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Mulla ei pelaa kans se vinkkarin merkkivalo ku ei jaksa vinkkarit nousta ylös asti. Itelläki kaik sähköt valmiina, kohta konttuurille :D ja sit torppiin.. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 27, 2007 Author Share Posted May 27, 2007 Nyt on sähköt valmiit ja pääsylkkä tiivistetty. Aamulla käyttelin koneen lämpimäksi ja vaihdoin öljyt. Nyt jos illalla sais vaihteistoöljyt sisään ja jarrut ilmattua, vois käydä koeajolenkillä. Pitää vaikka videota laittaa jos pääsee moottorivoimin tallista ulos. Sit sisustaa liimailemaan ja leimalle. -tipi- Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Aamulla käyttelin koneen lämpimäksi ja vaihdoin öljyt. Nyt jos illalla sais vaihteistoöljyt sisään ja jarrut ilmattua, vois käydä koeajolenkillä. Kytkin ylhäällä ja loota kuivana käytit konetta? Toivottavasti ei mitään käyny kun sillon kuitenkin noin puolet lootan osista pyörii. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 siperia opettaa;) kuulemme kesän tapahtumiin jo äänestä ku tipi kahisevillä laatikkolaakereilla putputtelee... Quote Link to comment
-tipi- Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 Kytkin toki pohjassa (kakkoskakkosen pätkällä). Vaan eipä silti, laatikkoon ei lisää öljyä mahtunutkaan. Nyt on ekat metrit ajettu, jarrut ei oikein toimi. Poljin löysä eka polkasulla. Liekö syynä ne puuttuvat esipaineventtiilit. Videota en jaksanut enää illalla alkaa työstämään. Toi pokkari kun tekee ihan älytöntä kokoa, 4m 18s 640x480 vei 490Mb tilaa. Quote Link to comment
Sakke Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Tipi tulossa torppiin?Ois voitu ottaa 30HP kisa :D Quote Link to comment
-tipi- Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 Taidan olla torpin aikaan kaukomailla... Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Juu on se hieno ja viimmosenpäälle tehty. Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Rofa.com Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 "3) Saako mistään OEM Ate pääsylkkiä? Muistaakseni ennekin on saanu näitten harakirisylkkien kanssa painia" kysy volswakenin tehtailta saako kyseisiä osia. Quote Link to comment
Virtanen Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 Tollastako vailla? Saahan näitä. http://www.carparts-cat.com/webdata01/I ... 010062.JPG Quote Link to comment
-tipi- Posted May 31, 2007 Author Share Posted May 31, 2007 Hö, en tarviikkaan: Quote Link to comment
Guest fastghia Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 ihan HÖlmö rekkari. Onks sielläpäin vielä hiihtokelit :) ? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 1, 2007 Author Share Posted June 1, 2007 Kesti muuten 20km ennen kun jäi tien varteen :o) Varmaan roska kaasarissa tai bensalinja tukossa. Hyytyi -> tankkaus -> sen jälkeen ei käy kuin pari sekkaa kerrallaan. Quote Link to comment
GT78 Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 Epäilen että sulla ei varmaan vanhaa bensaa ainakaan ole...? No, hienoa että olet saanut kilpiin vempeleen! Ei muuta ku nuhat pois ja baanalle...:) Quote Link to comment
-tipi- Posted June 1, 2007 Author Share Posted June 1, 2007 Mitä lie risman aapeeseelta eilen myyneet :o) Helevetinmoinen mekkala on kyl ilman mitää sisustoja, tosin eihän nää mitään hiljasia muutenkaan oo. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 Toimii taas tyhjäkäyntisuuttimen putsauksen jälkeen. Quote Link to comment
GT78 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Toihan nyt toimii ihan parkissakin, hieno laite! Quote Link to comment
-tipi- Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 Parin viime viikon suhrailuja: Tallitonttuja ja muita maahisia. Quote Link to comment
jonih Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 pitää sulta vielä varmistaa kun luultavasti veilä muistat, eli saako noi orkkis mustat kilvet (otteessa mullakin näyttäisi olevan alkuperäinen kilven numero) rekisteröintikatsastuksen yhteydessä autoon (olettaen, että ovat vapaana) vai täytyykö siinä tehdä jotai erityisiä kevätjuhlaliikkeitä? Pitääkö ne esim. tilata etukäteen vai tilataanko ne tossa katsastuksen yhteydessä vasta? Viime rekisteröintikatsastuksesta kun alkaa olla jo 10v. Mistäs olet muuten haalinut suksitelineet ja sf-tunnuksen? =) Quote Link to comment
-MITO- Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Tilaa kilvet ennakkoon, toimituksessa kestää 2-3 viikkoa. Muista pyytää ilman reikiä. Quote Link to comment
nalleolut Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 sf ja suksitelineitä oli hetki sitten myynnissä myyntipuolella. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 14, 2007 Author Share Posted June 14, 2007 Kilvet kantsii tilata ennakkoon, ja ainakin yksityiseltäkonttuurilta joutuivat erikseen laittamaan sähköpostia/soittamaan vankilaan, että tekivät ilman reikiä. Toimitusaika oli 2vko, mutta tulivat viikossa, noh auton leimakuntoon saattamiseen meni hieman enemmän kun toi 2 vko. Kyllä ne siellä konttorin hyllyssä säilyy vaikka pitempäänkin, koska maksat kuitenkin sen 17€ niistä etukäteen. Telineet ja Soviet Finskaja-kilpi on edellisen omistajan haalimat, niin kuin suurin osa muistakin helyistä tuossa huussissa. Ainiin, ovaalisi maahantuontitiedot ensi rek.numeroineen saat todennäköisesti Heikkilän Mikolta. Quote Link to comment
jonih Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Kiitoksia pitänee panna kilvet tilaukseen pikkuhiljaa vaikka tossa auton tieliikennekuntoon saattamisessa saattaa kyllä vielä mennä kuukausitolkulla. Ainiin, ovaalisi maahantuontitiedot ensi rek.numeroineen saat todennäköisesti Heikkilän Mikolta. Eli nämä ilmeisesti kilven hankintaa varten tarvitaan? Valmistenumerolla näitä ilmeisesti kaivellaan? Quote Link to comment
-tipi- Posted June 14, 2007 Author Share Posted June 14, 2007 No ei Mikolta saatavilla tiedoilla muuta hyötyä rekisteröinnissä ole, kuin että voit penätä AKE:lta useampien tunnusten avulla tietoja autostasi. Tai mahdollisesti kantakorttia mobilisteilta. Tallessa oleva vanha ote on paras asiakirja rekisteröintiin ilman kantakorttia tai kopiota aken mikrofilmeistä. Mutta mukavahan se on sinunkin tietää mihin/kenelle/milloin autos on alunperin toimitettu. Ja runkonumerolla löytyy jos löytyy, riippu vissiin onko tullu virallista tietä. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 7, 2007 Author Share Posted July 7, 2007 Sain säätölatat kiinni toiselle puolen, ihan OK:lta näyttää, mut kauas jäätiin tavotteesta, eli nolla maavarasta. Kuvissa siis säädöt pohjassaan. Quote Link to comment
Pepe Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Kohtahan tuo Immulooker on ajossa ;-) Minkäs auton keula se tuolla yhdestä kuvassa pilkottaa! Quote Link to comment
hanski. Posted July 7, 2007 Share Posted July 7, 2007 Sain säätölatat kiinni toiselle puolen, ihan OK:lta näyttää, mut kauas jäätiin tavotteesta, eli nolla maavarasta. Kuvissa siis säädöt pohjassaan. jos meinaat tuolla vielä ajella kadulla...??? eikös tuokin riitä..heh heh... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted July 8, 2007 Share Posted July 8, 2007 Mihin ottaa kiinni ettei alemmaks pääse? Quote Link to comment
-tipi- Posted July 8, 2007 Author Share Posted July 8, 2007 Tuossahan tuo alimmassa kuvassa näkyy, säätö loppuu. Pitäs säätää boorista alemmas, mut ei varmaan loveuskaan latassa paljoa alemmas riitä. Sain tänään toisen puolenkin tehtyä: Quote Link to comment
-tipi- Posted July 12, 2007 Author Share Posted July 12, 2007 No nyt on kauttaaltaan säädettävä alusta, säätö yläasennossaan: Vielä paistaa aurinko alta: Keula tontis: Ja koko pirssi: Ei paista aurinko enää: Nolla toleranssi: CuRb FeeLeR: Nalle fartioi: Laying pan: Bags are for Fags: Quote Link to comment
jonih Posted July 12, 2007 Share Posted July 12, 2007 Oi oi kun näyttää hyvältä! Alkaa näyttää siltä, että matalin kupla on jo löytynyt, jollet sitten säädöt yläasennossa meinaa himokselle lähteä :D Ottaako muuten edessä renkaat ajovalojen koteloihin kiini vai oletko modannut niitä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.