Jarmo Lummi Posted March 1, 2006 Share Posted March 1, 2006 Nyt tarvis tietoa Idoista Mitä sisäkurkkuja pääsuuttimia seosputkia tyhjäkäyntisuuttimia kiihdytyspumpun suuttimia neulavenoja ( lisäpiiriä ) yms. yms. yms.. Minkä kokoisessa koneessa ja suurinpiirtein speksejä sellaisesta koneesta KATUKÄYTÖSSÄ VW Kupla? Tarvisin tietoja kiitos... VOI LAITTAA SUORAA SALAISUUKSIA MYÖS S-POSTIIN JA NE EI MEE MUIDEN KORVIIN KELLÄ KYSEISET SPEKSIT. jarmo.lummi@fi.abb.com JJL Quote Link to comment
mikko k Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kurkkujen kokoja en muista, mutta 44mm tais olla mahdollinen, joka ei paljoa kyllä kurista. Alaspäin mennessä en tiedä, mutta sorvillahan tulee. Pääsuuttimet samat kuin IDF. Seosputkia en muista. Tyhjäkäyntisuuttimet DCOE:stä, eli vaakaweberistä. Kiihotussuuttimet unohduksissa. Samoin neulat, yms. Lehdyköissä noita on ollut kaikissa väliltä 1,7 - 2,5L. Mutta tänhän sä tiesitkin. HUHUpuheiden mukaan olisivat enempi paremmat all-out-kisa-autoissa ja ala- ja keskikierrokset ei ehkä niin hyvät. Katukoneeseen siten 48 IDF olis paremmat. Mutta kuten todettu, niin tämä on huhupuhetta. Mulla on ollut 48 IDF:t ja ne toimi mainiosti 2,4L katukoneessa (n.200hv). Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 14, 2006 Author Share Posted March 14, 2006 Kiitoksia vastauksista ja eritoten sähköpostilla tulleista muutamista huipputarkoista vastauksista joilla Suomen olosuhteissa varmasti saadan haettua jo lähelle oikeaa säätöä tarvittaessa. Lisääkin eri vaihtoehtoja ois kaivannut joilla pystyisi hakemaan ja kehittämään omat vaatimukset ja säädöt lähelle. Kiitoksia. Quote Link to comment
DOODAH Posted January 3, 2007 Share Posted January 3, 2007 No nyt tää kiinnostaa muaki. jere.tapio@th-tools.fi Osoitteeseen voi kirjottaa, jos julkisuus jännittää Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted January 5, 2007 Author Share Posted January 5, 2007 Lisätietoja kaivataan jotta säätöjä ei tarvi tyhjästä. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted January 9, 2007 Share Posted January 9, 2007 Idan säätöosista ja säädöstä ajatuksenpoikasia. Ainoa uusiksi harjoiteltava asia dellortojen jälkeen on seosputket. Muuten säätöjen hakeminen on yhtä suoraviivaista kuin millä vaan tuplakaasarilla. IDF seosputkihavainnot on suoraan vertailukelpoisia. Webruun on siis kaikkiaan yli 50 erilaista seosputkea, joista käytännössä yleensä 20 ensimäistä on ne joiden kanssa leikitään. Idaan suositellaan VW koneisiin yleensä F2 tai F7 putkia. Molemmat ovat alhaalta tukevasti käyttäytyviä, eli kadulle ihan mahdollisia. IDF:ssä suosittu F11 saattaa olla myös kokeilun arvoinen. Vaikeita osia, siis idan omia, jotka ei sovi muualta, on lähinnä kiihdytyspumpun suuttimet. Myös tyhjäkäynnit on erilaisia, vaikka vaakaimun tyhjäkäynnit sopiikin paikalle ja on parempia kuin ilman. Pääsuuttimet ja ilmat on viriwebrujen peruskamaa. Neulaventtiilit on taas idan omat, mutta tehtaan jäljiltä on kiinni kadulle sopivan kokoiset. Tämän päivän uudet idat tulee 37 kurkuilla, joka on helpon pieni lähtökohta katukoneelle. Säikyn nokan kanssa, tai kisakäyttöön sitten tietty isompia. Quote Link to comment
Guest VW 1303 Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Jos joku on näitten kans ropannu niin mua vois valasta tyhjäkäynti piiristä ja sen säätämisestä. Quote Link to comment
mick Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Täällä olisi kans kiinnostusta! Quote Link to comment
levari Posted April 6, 2015 Share Posted April 6, 2015 Nostetaas vähä vanhaa aihetta. Täälä kaivataan kans tietoa Idojen säädöistä. Laitoin uudet 48 Idat ja nyt koitetaan hakea säätöjä. Tyhjäkäyntiseosta ruuvattu puolesta kierroksesta kahteen kierrokseen. Mutta tuntuu että tyhjäkäynti on liika suuri, vaikka läpät on käytännössä kiinni. Vuotoja ei pitäisi olla. Nämä on ekat Webrut mulla ja voi olla siksikin oudot säätää. Suuttimien merkintöjä voisi joku kans valaista. Pääsuutin F7 16 Tyhjäkäynti 120 65 F10 Lisäilmat? 190 Kurkut 37 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 20, 2015 Author Share Posted October 20, 2015 Lisää tietoa tuleville suunitelmille Quote Link to comment
oldis Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Onkos uusissa idoissa 2- vai 3 progressioreikää? Jos kolme niin tyhjäkäyntiä voisi koittaa tiputtaa 60 tai 55. Quote Link to comment
KalleJ Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 (edited) Ennenkin tuota olen ihmetellyt, mutta olisi mielenkiintoista tietää mistä nuo Tomlinsonin Weber manuaalin arvot on vedetty? Hatusta? Minkä järjen mukaan 1500-2235 soveltuu samat sisäkurkut IDF, vain pääsuuttimet muuttuu? Kapasiteetti esim. loppuu 4000rpm tienoille 2000cc. Iidoilla hönkää taas riittää 1600cc 9000rpm yli omien laskujen mukaan. Vähän on hehtaarilla alkuarvoiksi? E: tuossa muutamia käppyröitä selventämään mikä ajatus oli. Edited October 20, 2015 by KalleJ Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Näyttäisi siltä että Tomlinsonin listauksissa yritetään roikkua tehtaan vakiokurkuilla niin pitkään kuin vähänkin mahdollista. Tekee siis muutoksia kurkkuihin vasta viime hetkellä eikä aina silloinkaan. Oikeassa elämässä tuosta on helppo pistää paremmaksi. Ilman muuta kurkkukin kannattaa hakea sopiva, eikä vaan yrittää pärjätä sillä mikä sattuu olemaan. Suutinkoot suhteessa kurkun kokoon on luontevasti jäljillä, mutta aina joskus joku olettaa että nämä on ne ainoat oikeat mahdolliset ja silloinhan ollaan eksyksissä säätöjen suhteen. Parhaimmillaankin kovin suuntaa-antavia. Helpolla löytää paremmat kun hiukan näkee vaivaa asian kanssa. Quote Link to comment
KalleJ Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Aivan, ennen on taitanut olla pulaa vaihtoehdoista? Nykyään ei pitäisi olla ongelmaa kun DRLA/IDF kurkkuja skaalassa 26-42 ja IDA taitaa olla 32-44? Valintojen maailma. Quote Link to comment
metake Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 DRLA/IDF kurkkuja skaalassa 26-42. Oliskos kertoa paikkaa mistä löytyy DRLA:n sisäkurkkuja koossa 26? Hiukan on koitettu moisia etsiäkin mutta itse en ole vielä löytänyt, joten linkki kiinnostaisi.. Quote Link to comment
KalleJ Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Oliskos kertoa paikkaa mistä löytyy DRLA:n sisäkurkkuja koossa 26? Hiukan on koitettu moisia etsiäkin mutta itse en ole vielä löytänyt, joten linkki kiinnostaisi.. http://www.ebay.com/itm/DELLORTO-DRLA-36-40-45-48-CHOKES-/291538975740?vxp=mtr&hash=item43e113bbfc Quote Link to comment
KalleJ Posted November 5, 2015 Share Posted November 5, 2015 Oliskos kertoa paikkaa mistä löytyy DRLA:n sisäkurkkuja koossa 26? Hiukan on koitettu moisia etsiäkin mutta itse en ole vielä löytänyt, joten linkki kiinnostaisi.. Tuossa vielä ihan kuva todisteeksi kun tuli osakasasta vastaan. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted December 18, 2015 Author Share Posted December 18, 2015 muistaisin jotta IDA Webereitä on todella monella käytössä ja luulis jotta kaasareiden sisustat ois tiedossa? Quote Link to comment
DOODAH Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Pitää paikkaansa. Nyt Ø42 // 200 // f11 // 175 // 50 // f10/70 120 vent,ilma,putki,pää,kiih,tyhjäk Saa nähdä toimiiko kunhan pannu on ovaalissa taas kiinni. Quote Link to comment
PZQ Posted December 18, 2015 Share Posted December 18, 2015 Ø42 // Ilma 200 // Putki f7 // Bensat180 // tyhjät 65/120 -Pete- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.