Jump to content

Tuplat ei toimi...


Guest arto linden

Recommended Posts

Guest arto linden

Kaasarit on 36 dellut ja kone 1,6 n.90 hv (ei tarkempaa tietoa mitä sisältää) Suuttimet ilma 180, pää 145, tyhjä 55 ja kurkut 30.

Jakaja 009, sytky kohdallaan.Kaasuttaessa Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. Myös putkessa paukkuu välillä. Kaasareiden synkka silmämääräisesti ok. Löytyykö apua?

Link to comment
Kaasarit on 36 dellut ja kone 1,6 n.90 hv (ei tarkempaa tietoa mitä sisältää) Suuttimet ilma 180, pää 145, tyhjä 55 ja kurkut 30.

Jakaja 009, sytky kohdallaan.Kaasuttaessa Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. Myös putkessa paukkuu välillä. Kaasareiden synkka silmämääräisesti ok. Löytyykö apua?

 

Bensapinta? Paine? Roskia suuttimissa?

Ilmavuotoa?

 

Onko sama paketti joskus toiminut ok eli tuo vika ilmaantui yhtäkkiä, vai onko kyseessä juuri kasattu kone?

 

Jan

Link to comment
Guest arto linden

Viimekesän ajelin yhdellä ko. kaasarilla nyt laitettu toinen eli yksi uusi ja toinen vuoden vanha.

Oireet ilmaantui "parituksen" jälkeen...

Suuttimia vaihdettu, ei ehkä roskia.

Vakio pa-pumppu.

Ilmavuoto täytyy spraylla tsekata.

Kohokammioissa oli bensaa, (avattiin kansi) pinnasta en tiedä.

Link to comment
Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. Myös putkessa paukkuu välillä. Kaasareiden synkka silmämääräisesti ok. Löytyykö apua?

 

Vastasit jo itse itselles!! Synkkaa et silmämääräisesti saa paikoilleen. Kun putkessa paukkuu ja kierrokset jää ensin ylös, niin kaasareista toinen on kiinni ja toinen hieman auki. Auki olevasta menee kasoa koneeseen ja se paukahtelee.

 

Tarkistele seosruuvien avaukset ja jos delluis on läppien ohitusruuvit ( nyt en muista ), niin nekin pitää olla tasan yhtäpaljon auki. Myös kannattaa huomioida, että vivusto avaa helposti toisen kaasarin auki ja toinen jää vaiheeseen. Vivuston säätö on tarkkaa, että lähtee yhtäaikaa aukeamaan ja että läpät on täyskaasulla molemmat pystyssä.

Link to comment

DRLA:issa on juu nuo ohitusruuvit (bypass), ja oletusarvoisesti ne pitäisi pitää kiinni, ja synkata kurkku kerrallaan jos jostain syystä saman kaasarin kurkuissa eroa on (...joka taas aiheutuu joko liasta kaasarissa tai kierosta läppäakselista).

 

Eli bypassit kiinni, vivusto irti, ja sit kokeilemaan uudestaan. Kierrokset käsipelillä kaasuvivuista ylemmäs, ja kun läpät loksahtaa tyhjäkäyntiruuveille, pitäs tyhjäkäynnin asettua tasaisesti alas. Jos ei, on noita tyhjäkäyntejä helppo säätää.

 

...nämä siis olettaen, että kyseessä on bokseripari, ja tyhjäkäyntiruuvit kaasareiden helpommin säädettävällä puolella, eikä tulipellinpuolella toisesta niinkuin miulla viime kesänä oli :(

 

Veikkaus miullakin olisi tosiaan tuosta epäsynkasta, tyhjäkäyntisuutinten pitäisi kelvata. Mikäli konetta ei kierrätetä korkealle (yli 6000rpm) niin voisi harkita myös 26 tai 28 sisäkurkkuja, parantaisi varmasti alapään vetoa ja ei todennäköisesti ottaisi tuon kokoisessa padassa ylhäältä mitään pois.

 

...tuli muuten mieleen myös kiihdytyspumppu tai ongelmat siellä, tämän näkee helposti kaasareista päältäpäin taskulampulla sohien, vuotaako kiihdytyspumpun suuttimet.

 

Puavo @ dwl

Link to comment
Guest arto linden

Vastasit jo itse itselles!! Synkkaa et silmämääräisesti saa paikoilleen. Kun putkessa paukkuu ja kierrokset jää ensin ylös, niin kaasareista toinen on kiinni ja toinen hieman auki. Auki olevasta menee kasoa koneeseen ja se paukahtelee.

 

Niinhän se oli Mikko! Itte kun laittaa niin saa kaveri korjata perässä.

Nyt pelittää ja hieno säätö sit kun kone autossa ja lumet sulanneet.

Kiitokset vinkeistä.

Link to comment

Onkos hepuilla yleisesti tuplissa joka kurkulle alipaine letkuille paikat? Siis eli saako niihin kiinni sellaiset moottoripyöriin tarkoitetut säätömittarit kiinni, joissa mittarit on letkujen päässä?

 

Mulla nimittäin on sellaiset "pro-malliset" olemassa ja jos niitä voi käyttää, niin niitähän vois kesän tapahtumissa raahata mukana ja säätää halukkailta kaasarit, se on kuitenkin aika nopee toimenpide. Olisko esim. Himoksella halukkaita säädättäjiä?

Link to comment
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...