Guest arto linden Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kaasarit on 36 dellut ja kone 1,6 n.90 hv (ei tarkempaa tietoa mitä sisältää) Suuttimet ilma 180, pää 145, tyhjä 55 ja kurkut 30. Jakaja 009, sytky kohdallaan.Kaasuttaessa Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. Myös putkessa paukkuu välillä. Kaasareiden synkka silmämääräisesti ok. Löytyykö apua? Quote Link to comment
Guest Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kaasarit on 36 dellut ja kone 1,6 n.90 hv (ei tarkempaa tietoa mitä sisältää) Suuttimet ilma 180, pää 145, tyhjä 55 ja kurkut 30.Jakaja 009, sytky kohdallaan.Kaasuttaessa Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. Myös putkessa paukkuu välillä. Kaasareiden synkka silmämääräisesti ok. Löytyykö apua? Bensapinta? Paine? Roskia suuttimissa? Ilmavuotoa? Onko sama paketti joskus toiminut ok eli tuo vika ilmaantui yhtäkkiä, vai onko kyseessä juuri kasattu kone? Jan Quote Link to comment
hanski. Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kaasuttaessa Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. laita isommat tyhjäkäyntisuuuttimet!!! itsellä oli sama vika.... Quote Link to comment
Guest arto linden Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Viimekesän ajelin yhdellä ko. kaasarilla nyt laitettu toinen eli yksi uusi ja toinen vuoden vanha. Oireet ilmaantui "parituksen" jälkeen... Suuttimia vaihdettu, ei ehkä roskia. Vakio pa-pumppu. Ilmavuoto täytyy spraylla tsekata. Kohokammioissa oli bensaa, (avattiin kansi) pinnasta en tiedä. Quote Link to comment
mikko k Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kierrokset jäävät n.3000 josta pikkuhiljaa laskevat alas tyhjäkäyntiin (läpät kiinni), joka erittäin epätasaista. Myös putkessa paukkuu välillä. Kaasareiden synkka silmämääräisesti ok. Löytyykö apua? Vastasit jo itse itselles!! Synkkaa et silmämääräisesti saa paikoilleen. Kun putkessa paukkuu ja kierrokset jää ensin ylös, niin kaasareista toinen on kiinni ja toinen hieman auki. Auki olevasta menee kasoa koneeseen ja se paukahtelee. Tarkistele seosruuvien avaukset ja jos delluis on läppien ohitusruuvit ( nyt en muista ), niin nekin pitää olla tasan yhtäpaljon auki. Myös kannattaa huomioida, että vivusto avaa helposti toisen kaasarin auki ja toinen jää vaiheeseen. Vivuston säätö on tarkkaa, että lähtee yhtäaikaa aukeamaan ja että läpät on täyskaasulla molemmat pystyssä. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 DRLA:issa on juu nuo ohitusruuvit (bypass), ja oletusarvoisesti ne pitäisi pitää kiinni, ja synkata kurkku kerrallaan jos jostain syystä saman kaasarin kurkuissa eroa on (...joka taas aiheutuu joko liasta kaasarissa tai kierosta läppäakselista). Eli bypassit kiinni, vivusto irti, ja sit kokeilemaan uudestaan. Kierrokset käsipelillä kaasuvivuista ylemmäs, ja kun läpät loksahtaa tyhjäkäyntiruuveille, pitäs tyhjäkäynnin asettua tasaisesti alas. Jos ei, on noita tyhjäkäyntejä helppo säätää. ...nämä siis olettaen, että kyseessä on bokseripari, ja tyhjäkäyntiruuvit kaasareiden helpommin säädettävällä puolella, eikä tulipellinpuolella toisesta niinkuin miulla viime kesänä oli :( Veikkaus miullakin olisi tosiaan tuosta epäsynkasta, tyhjäkäyntisuutinten pitäisi kelvata. Mikäli konetta ei kierrätetä korkealle (yli 6000rpm) niin voisi harkita myös 26 tai 28 sisäkurkkuja, parantaisi varmasti alapään vetoa ja ei todennäköisesti ottaisi tuon kokoisessa padassa ylhäältä mitään pois. ...tuli muuten mieleen myös kiihdytyspumppu tai ongelmat siellä, tämän näkee helposti kaasareista päältäpäin taskulampulla sohien, vuotaako kiihdytyspumpun suuttimet. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest arto linden Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Vastasit jo itse itselles!! Synkkaa et silmämääräisesti saa paikoilleen. Kun putkessa paukkuu ja kierrokset jää ensin ylös, niin kaasareista toinen on kiinni ja toinen hieman auki. Auki olevasta menee kasoa koneeseen ja se paukahtelee. Niinhän se oli Mikko! Itte kun laittaa niin saa kaveri korjata perässä. Nyt pelittää ja hieno säätö sit kun kone autossa ja lumet sulanneet. Kiitokset vinkeistä. Quote Link to comment
metake Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Onkos hepuilla yleisesti tuplissa joka kurkulle alipaine letkuille paikat? Siis eli saako niihin kiinni sellaiset moottoripyöriin tarkoitetut säätömittarit kiinni, joissa mittarit on letkujen päässä? Mulla nimittäin on sellaiset "pro-malliset" olemassa ja jos niitä voi käyttää, niin niitähän vois kesän tapahtumissa raahata mukana ja säätää halukkailta kaasarit, se on kuitenkin aika nopee toimenpide. Olisko esim. Himoksella halukkaita säädättäjiä? Quote Link to comment
Racing Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Weberi parissa ei ainakaan ole kun toisessa kaasarissa yksi alipaineliitin. Quote Link to comment
mikko k Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Juu Arto! Oireet oli tutut! Muutamat on tullut säädeltyä. Hyvä että saitte pelittämään. Yleisin tapa säädettäessä lienee kaasarin päältä virtauksesta mittarilla. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 3, 2006 Share Posted March 3, 2006 DRLA:issa kuuluu olla alunperin tuommoiset tarkastusreiät, joihin saa kätevästi kiinni esim. tämän: http://freetechnics.fi/230905sync%20002P.jpg . Jossain näin ohjeita, että tuon saisi sovittella myös kaasarin päälle johonkin kiinni? Puavo @ dwl Quote Link to comment
JaniM Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Nyt tuli itelle hankittua tollanen Garbtune. Saas nähä miten toimii ku pitää alkaa läppiksiä synkkaamaan. Ja samalla pystyy mopojenkin synkat tsekkaamaan. Quote Link to comment
Lasse Posted September 6, 2007 Share Posted September 6, 2007 Mulla on webereissä molemmissa alipainenipat. Mittarit taittaa on hytikkaliikkeestä. Motometer-merkkinen virtausmittari on kans. Nuita ensinnämainittuja tulee käytettyä mielummin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.