Jump to content

Seiskakolmonen pallis, Westfalia conversio


Paadre

Recommended Posts

Posted

Noi selkänojien takana olevat reiät hitsasin umpeen ku ne oli revitty kajareita varten melko kamalaksi. Enää ei revi käsiään jos penkin takaa jotain kaivaa.

 

Ihmettelin kun ihmiset tuijotti ku ajoin kaverin tallille hitsaamaan mut perillä hoksin, että saatto johtua siitä ku ei ollu valot päällä.

post-1416-0-67397200-1495788513_thumb.jpg

post-1416-0-25879100-1495788534_thumb.jpg

post-1416-0-18752100-1495788555_thumb.jpg

  • Like 4
Posted

Totta Urbaani turiset ja alko näköjään vuotaan öljyäkin sen verta raikkaasti, että ei tarvi ajaa ennen kuin vuoto tilkitty.

  • 2 weeks later...
Posted

Täytyyhän toi westyn kojelautakin hyödyntää kun sellanen kerta on. Ovet ja luukut kävin mattaamassa kans, jos sais nekin siedettävän maalipinnan. Ehtisköhän tolla Somerolle.

post-1416-0-90660200-1496786517_thumb.jpg

Posted

Elä hättäille sen kanssa :-) lähet meidän kanssa sitten DASsiin Skellefteåån syssysmällä..

Ei hyvää kanna pilata kiireellä..

 

Tehdään taas ribsejä.. nyt kun tietää sun ruokahalun otan jonkun kilon lisää :-)

Posted

Elä hättäille sen kanssa :-) lähet meidän kanssa sitten DASsiin Skellefteåån syssysmällä..

Ei hyvää kanna pilata kiireellä..

 

Tehdään taas ribsejä.. nyt kun tietää sun ruokahalun otan jonkun kilon lisää :-)

Juu en hätäile mut tarttis kohta alkaa saamaan kilsoja alle jos meinaa kaasaritkin vielä säätää ja Norjaankin jossain kohdin mennä.

 

Tä? Kai ny niitä ribsejä kiskoo vaikkei olis ees nälkä, oli ne sen verran hyviä. Vois olla kyllä ihan käymisen arvoinen mesta toi DAS, 

laitetaan harkintaan ja katsotaan riittävätkö rahkeet vai jääkö uhon tasolle. :D

 

Kai laitat lämmönvaihtimet ja putket kuntoon? Nyt kun on kokemusta ajelemisesta ilman niitä...

On tulossa. Lämpöputkiston ehjäsin jo aikaa sit mut pitäis löytää vielä toinen lämmönsäätö palikka ja vedellä vaijerit paikalleen.

Kieltämättä oli aavistuksen kylmä ilman mitään lämmönlähdettä, tai no, Savonlinnasta nappasin palan pitsaa mukaan kun en jaksanu

kaikkee syödä (ihme kyllä) mut ei se pala kauaa lämmittäny. Samassa pysähdyksessä vaivaiduin ottamaan takin takapenkiltä ja laittamaan

päälleni.

 

Toi musta kupla on ollut meillä aina ilman lämmitystä ja vaimon kuplaan laitoin kyselemättä lämppärin kuntoon. En vaan tohon mustaan viitti

paljon panostaa ku nappaan sen koneen paksutolppaan jossain vaiheessa ja siinä yhteydessä laitan lämmityksen reilaan.

Posted

..."ja Norjaankin jossain kohdin mennä"... Tarkoitatko SCC Gardermoenia 18.-20. elokuuta, vai jotain muuta reissua?

Ei aivan. Olis meiningissä poiketa Bussfestissä ja siitä heittää rinki Norjassa.

Posted

Ja tässä nyt se jekku noihin takavaloihin. Lisää tehoa jarruvaloon. Ei ihan sellanen mitä hain mutta ihan ok evo1 versio. Ai niin juu, ja ei tietenkään tieliikinnekäyttöön.

 

Vasemmalla jekutettu ja oikealla vakio.

post-1416-0-91922700-1497387360_thumb.jpg

Posted

Heh, ei tää nyt ihan käsiin valmistu. :D

 

Taakse Konit, takavalot kii, monta pientä juttua paikalleen ja kattovanerien kouruja hiukan mallasin paikalleen. Tästä savotasta lisää myöhemmin.

 

Noi kattotelineen osat maalasin kans ni jos vaikka säilyvät ruostumatta pidempään.

post-1416-0-51093800-1497594551_thumb.jpg

  • Like 1
Posted

Aivan oikein, Roope. Väriä kun tuumattiin ni noi originaalit alko näyttämään enemmän ja vähemmän käytetyiltä joten päädyttiin tollaseen. Netistä löyty tälle esikuva joka on aavistuksen vaaleampi ja siitä ajatusta jalostaen päädyttiin Smurffin siniseen. Melko häirikkö väri mut niin on kuskikin.

Posted

Taas hiukan edistystä. Kankaan laittoa pitää jatkaa viel huomenna mut keskiviikkona aattelin poiketa hakemaan leiman ja torstaina vois sit päräyttää Lappiin.

post-1416-0-06384000-1497907157_thumb.jpg

post-1416-0-49794200-1497907295_thumb.jpg

  • Like 4
Posted

Kyllä tästä ihan mainio ajopeli tuloo.. 2019 remmiin matkaan EBIin taas, ens kesällekin voi tulla jotain reissua, mutta niistä sitten ilmoitellaan syssymällä.. katotaan miten tästä selvitään..

Mutta ens kesän retki sitten on piiiitkä jos toteutuu.. ei ihan Ahvenmaan kierto rengastietä pitkin vai mikä hemmetti se oli

Posted

Kyllä tästä ihan mainio ajopeli tuloo.. 2019 remmiin matkaan EBIin taas, ens kesällekin voi tulla jotain reissua, mutta niistä sitten ilmoitellaan syssymällä.. katotaan miten tästä selvitään..

Mutta ens kesän retki sitten on piiiitkä jos toteutuu.. ei ihan Ahvenmaan kierto rengastietä pitkin vai mikä hemmetti se oli

Toivottavasti, ainakin ajettavasti ja reissattavaksi sitä rakennetaan. EBIin lähtö kyllä kiinnostaa kovasti. Kuten sanottu, auto tykkää, että sillä

ajetaan joten pidempi lenkki on parempi kuin joku luodon ympäri köröttely. :D

 

Hieno smurffimobiili ja holtittoman nopea rakentamisen tahti! Liekö tässä luonnos palliksen päälliköstä ja muusta matkajoukkueesta :D

Kiitos. Auto olis jo muuten moneen kertaan ollu kasassa mut minusta riippumattomasti syistä hommat on venyny. 

No, nyt kärry kuites siinä kunnossa, että huomiseksi varasin ajan konttuurille. 

 

Luonnos on varsin osuva, vatsalihaksetkin täsmää. Ainoa mikä ehkä hieman ottaa silmään on toi linnunpönttö.

Posted

Onnittelut hei, myös pohjoseen pääsystä.. täällä toivotaan että sais alkuviikosta paketin missä Sassin kytkinkamat.. entiä mikä hajos mut ompa osaa sitten kun auki ottaa, halpis kesti sen 700km ku jotain antautu...

Posted

 

 

Sassin kytkinkamat..

Jos paketin päällä lukee Sachs Brazil niin ei maksa vaivaa asentaa paikalleen. Jos lukee Sachs Germany niin kertoisitko mistä tilasit?

 

 

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted

Tässä tapauksessa varmasti maksaa vaivan, nyt ei kytkin toimi ollenkaan ;)

Kerron loput kun paketti kädessä, ainakin asetelmassa ja painelaakerissa teksti made in germany... Siis kuvassa, katotaan mikä on totuus, alkuviikkoon siis...

Posted

Onnittelut hei, myös pohjoseen pääsystä.. täällä toivotaan että sais alkuviikosta paketin missä Sassin kytkinkamat.. entiä mikä hajos mut ompa osaa sitten kun auki ottaa, halpis kesti sen 700km ku jotain antautu...

 

Kiitoksia, himaan päästiin myös ilman suurempia komplikaatioita. Joko ne kytkimen kilkkeet tuli?

 

Muutama huomio mitä pitää vielä tehä:

-kulmien suuntaus (meni kaks rengasta hiukan huonoksi)

-etupenkit vaihtuu Recaroiksi

-etupäätä nostan ehkä sentin ylemmäksi ja tai dropit ja lisää kohti maata

-takarenkaat (ainakin) kasvatetaan kokooon 185/65 15"

-subbari kuskin penkin alle ja taakse kajarit. Löyty nimittäin reissusta Imprinttiä tukeva Alpine joten ei tarvi johdottaa koko

kärryä uudestaan.

 

Kaasarit toimi kivasti, eli ei noita tuplia tarvi edelleenkään pelätä. Auto käy myös hyvin tyhjää noilla joten ei huolta siitäkään.

Puavo tuumasi setupin melko kivasti pallokentälle kun keskikulutus oli koko hyvin tasan 10 litraa satasella

matkavauhdin ollessa 80-100km/h, pääsääntoisesti 92km/h. Oli meinaan jotenkin hyvä kohta painaa kaasua toi 92km/h joten

sillä mentiin melko sitkeästi. Tuosta on hyvä lähtee tekemään tarkempia säätöjä. 

  • Like 1
Posted

Ei tullu kytkin kamoja... tälle päivälle kuriiri firman mukaan toimitus.

Oo varovainen droppien kanssa, mulla olat ja akseli säätö, kovasti mukava ajaa mutta ottaa renkaat kiinni lokasuojaan mielellään kun hieman isompi heitto tiessä. Seuraava parannus on GAZ:in säädettävät iskarit, ovat ilmeisesti sekä sisään että ulos jousto säädettävissä... mutta ens talvena sitten...

Posted

Varovainen tais olla hiukan väärä sana... mut joustoa jäi aika paljon versus jos oli akselin säädöllä tiputtanu yhtä paljon.

Posted

Ok, pitääpä tuumata kun toi korkeus olis mulle nyt ihan riittävä mut dropeilla olisin vaan 

ajomukavuutta hiukan yrittänyt parantaa. 

Posted

Sitä niillä saa kyllä. Kunhan iskarit on stydymmät ku vakio. Kytkin kamat tuli, ei yhtää brassi osaa, eurooppalaista vaan, sekä tsekki että saksa. Toista maata sen setin kanssa minkä asensin viime kesänä.. asetelma jopa tasapainotettu??

  • Like 1
Posted

Jep, itseasiassa on jo, oli painelaakerista katkennut toinen kiinnitys "jousi", ei sen kummenpaa, varauduin pahimpaan, nyt on kuitenkin uusi setti paikalla ja vanha (700km ajettu) jääköön jemmaan...

Eli muutama kymmen kilsaa jo ajoa takana..

Posted

Päivän riehunta:

-keulaa ylöspäin. Melkein jo vaaterissa mut ei ihan, hiukan jumissa säädöt.

-kulmien säätö

-laatikkoon uudet öljyt

-alustava päätös BBS:ien ostamisesta.

 

Teki muuten gutaa ajettavuudelle toi keulan nostaminen, nyt saa vielä hiukan kasvattaa renkaan profiilia ni eiköhän ala oleen hyvä. Senseille taas kiitokset avusta!

Posted

Itellä sama homma edessä, meni liian alas ja nyt tykkää rengas välillä raapia loksua... ja jos laittais takas nua paksummat gummit kans.

  • 3 weeks later...
  • 8 months later...
Posted

Eipä ole tällekkään mitään tapahtunu sattuneesta syystä mut jos taas sais virtaa jatkaa. 

 

Vaihtelin ton kaasupolkimen parannussarjan ja ei se Urbaani valehdellu, onhan toi hyvä. Juhlan kunniaksi oli pistettävä autokin käymään jotta pääsi oikeesti kokeileen. Kuvassa näkyy hyvin miten soikeeks on ton vanhan keksinnön reiät menny. 

 

Jos noi Westyikkunat ny ainakin vielä ennen kesää jaksais vaihdella (huomaa monikko). 

20180406_120722.jpg

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...