Jump to content

Seiskakolmonen pallis, Westfalia conversio


Paadre

Recommended Posts

Noi selkänojien takana olevat reiät hitsasin umpeen ku ne oli revitty kajareita varten melko kamalaksi. Enää ei revi käsiään jos penkin takaa jotain kaivaa.

 

Ihmettelin kun ihmiset tuijotti ku ajoin kaverin tallille hitsaamaan mut perillä hoksin, että saatto johtua siitä ku ei ollu valot päällä.

post-1416-0-67397200-1495788513_thumb.jpg

post-1416-0-25879100-1495788534_thumb.jpg

post-1416-0-18752100-1495788555_thumb.jpg

  • Like 4
Link to comment
  • 2 weeks later...

Elä hättäille sen kanssa :-) lähet meidän kanssa sitten DASsiin Skellefteåån syssysmällä..

Ei hyvää kanna pilata kiireellä..

 

Tehdään taas ribsejä.. nyt kun tietää sun ruokahalun otan jonkun kilon lisää :-)

Juu en hätäile mut tarttis kohta alkaa saamaan kilsoja alle jos meinaa kaasaritkin vielä säätää ja Norjaankin jossain kohdin mennä.

 

Tä? Kai ny niitä ribsejä kiskoo vaikkei olis ees nälkä, oli ne sen verran hyviä. Vois olla kyllä ihan käymisen arvoinen mesta toi DAS, 

laitetaan harkintaan ja katsotaan riittävätkö rahkeet vai jääkö uhon tasolle. :D

 

Kai laitat lämmönvaihtimet ja putket kuntoon? Nyt kun on kokemusta ajelemisesta ilman niitä...

On tulossa. Lämpöputkiston ehjäsin jo aikaa sit mut pitäis löytää vielä toinen lämmönsäätö palikka ja vedellä vaijerit paikalleen.

Kieltämättä oli aavistuksen kylmä ilman mitään lämmönlähdettä, tai no, Savonlinnasta nappasin palan pitsaa mukaan kun en jaksanu

kaikkee syödä (ihme kyllä) mut ei se pala kauaa lämmittäny. Samassa pysähdyksessä vaivaiduin ottamaan takin takapenkiltä ja laittamaan

päälleni.

 

Toi musta kupla on ollut meillä aina ilman lämmitystä ja vaimon kuplaan laitoin kyselemättä lämppärin kuntoon. En vaan tohon mustaan viitti

paljon panostaa ku nappaan sen koneen paksutolppaan jossain vaiheessa ja siinä yhteydessä laitan lämmityksen reilaan.

Link to comment

Ja tässä nyt se jekku noihin takavaloihin. Lisää tehoa jarruvaloon. Ei ihan sellanen mitä hain mutta ihan ok evo1 versio. Ai niin juu, ja ei tietenkään tieliikinnekäyttöön.

 

Vasemmalla jekutettu ja oikealla vakio.

post-1416-0-91922700-1497387360_thumb.jpg

Link to comment

Heh, ei tää nyt ihan käsiin valmistu. :D

 

Taakse Konit, takavalot kii, monta pientä juttua paikalleen ja kattovanerien kouruja hiukan mallasin paikalleen. Tästä savotasta lisää myöhemmin.

 

Noi kattotelineen osat maalasin kans ni jos vaikka säilyvät ruostumatta pidempään.

post-1416-0-51093800-1497594551_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Aivan oikein, Roope. Väriä kun tuumattiin ni noi originaalit alko näyttämään enemmän ja vähemmän käytetyiltä joten päädyttiin tollaseen. Netistä löyty tälle esikuva joka on aavistuksen vaaleampi ja siitä ajatusta jalostaen päädyttiin Smurffin siniseen. Melko häirikkö väri mut niin on kuskikin.

Link to comment

Kyllä tästä ihan mainio ajopeli tuloo.. 2019 remmiin matkaan EBIin taas, ens kesällekin voi tulla jotain reissua, mutta niistä sitten ilmoitellaan syssymällä.. katotaan miten tästä selvitään..

Mutta ens kesän retki sitten on piiiitkä jos toteutuu.. ei ihan Ahvenmaan kierto rengastietä pitkin vai mikä hemmetti se oli

Link to comment

Kyllä tästä ihan mainio ajopeli tuloo.. 2019 remmiin matkaan EBIin taas, ens kesällekin voi tulla jotain reissua, mutta niistä sitten ilmoitellaan syssymällä.. katotaan miten tästä selvitään..

Mutta ens kesän retki sitten on piiiitkä jos toteutuu.. ei ihan Ahvenmaan kierto rengastietä pitkin vai mikä hemmetti se oli

Toivottavasti, ainakin ajettavasti ja reissattavaksi sitä rakennetaan. EBIin lähtö kyllä kiinnostaa kovasti. Kuten sanottu, auto tykkää, että sillä

ajetaan joten pidempi lenkki on parempi kuin joku luodon ympäri köröttely. :D

 

Hieno smurffimobiili ja holtittoman nopea rakentamisen tahti! Liekö tässä luonnos palliksen päälliköstä ja muusta matkajoukkueesta :D

Kiitos. Auto olis jo muuten moneen kertaan ollu kasassa mut minusta riippumattomasti syistä hommat on venyny. 

No, nyt kärry kuites siinä kunnossa, että huomiseksi varasin ajan konttuurille. 

 

Luonnos on varsin osuva, vatsalihaksetkin täsmää. Ainoa mikä ehkä hieman ottaa silmään on toi linnunpönttö.

Link to comment

Onnittelut hei, myös pohjoseen pääsystä.. täällä toivotaan että sais alkuviikosta paketin missä Sassin kytkinkamat.. entiä mikä hajos mut ompa osaa sitten kun auki ottaa, halpis kesti sen 700km ku jotain antautu...

Link to comment

 

 

Sassin kytkinkamat..

Jos paketin päällä lukee Sachs Brazil niin ei maksa vaivaa asentaa paikalleen. Jos lukee Sachs Germany niin kertoisitko mistä tilasit?

 

 

Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Link to comment

Tässä tapauksessa varmasti maksaa vaivan, nyt ei kytkin toimi ollenkaan ;)

Kerron loput kun paketti kädessä, ainakin asetelmassa ja painelaakerissa teksti made in germany... Siis kuvassa, katotaan mikä on totuus, alkuviikkoon siis...

Link to comment

Onnittelut hei, myös pohjoseen pääsystä.. täällä toivotaan että sais alkuviikosta paketin missä Sassin kytkinkamat.. entiä mikä hajos mut ompa osaa sitten kun auki ottaa, halpis kesti sen 700km ku jotain antautu...

 

Kiitoksia, himaan päästiin myös ilman suurempia komplikaatioita. Joko ne kytkimen kilkkeet tuli?

 

Muutama huomio mitä pitää vielä tehä:

-kulmien suuntaus (meni kaks rengasta hiukan huonoksi)

-etupenkit vaihtuu Recaroiksi

-etupäätä nostan ehkä sentin ylemmäksi ja tai dropit ja lisää kohti maata

-takarenkaat (ainakin) kasvatetaan kokooon 185/65 15"

-subbari kuskin penkin alle ja taakse kajarit. Löyty nimittäin reissusta Imprinttiä tukeva Alpine joten ei tarvi johdottaa koko

kärryä uudestaan.

 

Kaasarit toimi kivasti, eli ei noita tuplia tarvi edelleenkään pelätä. Auto käy myös hyvin tyhjää noilla joten ei huolta siitäkään.

Puavo tuumasi setupin melko kivasti pallokentälle kun keskikulutus oli koko hyvin tasan 10 litraa satasella

matkavauhdin ollessa 80-100km/h, pääsääntoisesti 92km/h. Oli meinaan jotenkin hyvä kohta painaa kaasua toi 92km/h joten

sillä mentiin melko sitkeästi. Tuosta on hyvä lähtee tekemään tarkempia säätöjä. 

  • Like 1
Link to comment

Ei tullu kytkin kamoja... tälle päivälle kuriiri firman mukaan toimitus.

Oo varovainen droppien kanssa, mulla olat ja akseli säätö, kovasti mukava ajaa mutta ottaa renkaat kiinni lokasuojaan mielellään kun hieman isompi heitto tiessä. Seuraava parannus on GAZ:in säädettävät iskarit, ovat ilmeisesti sekä sisään että ulos jousto säädettävissä... mutta ens talvena sitten...

Link to comment

Sitä niillä saa kyllä. Kunhan iskarit on stydymmät ku vakio. Kytkin kamat tuli, ei yhtää brassi osaa, eurooppalaista vaan, sekä tsekki että saksa. Toista maata sen setin kanssa minkä asensin viime kesänä.. asetelma jopa tasapainotettu??

  • Like 1
Link to comment

Jep, itseasiassa on jo, oli painelaakerista katkennut toinen kiinnitys "jousi", ei sen kummenpaa, varauduin pahimpaan, nyt on kuitenkin uusi setti paikalla ja vanha (700km ajettu) jääköön jemmaan...

Eli muutama kymmen kilsaa jo ajoa takana..

Link to comment

Päivän riehunta:

-keulaa ylöspäin. Melkein jo vaaterissa mut ei ihan, hiukan jumissa säädöt.

-kulmien säätö

-laatikkoon uudet öljyt

-alustava päätös BBS:ien ostamisesta.

 

Teki muuten gutaa ajettavuudelle toi keulan nostaminen, nyt saa vielä hiukan kasvattaa renkaan profiilia ni eiköhän ala oleen hyvä. Senseille taas kiitokset avusta!

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 8 months later...

Eipä ole tällekkään mitään tapahtunu sattuneesta syystä mut jos taas sais virtaa jatkaa. 

 

Vaihtelin ton kaasupolkimen parannussarjan ja ei se Urbaani valehdellu, onhan toi hyvä. Juhlan kunniaksi oli pistettävä autokin käymään jotta pääsi oikeesti kokeileen. Kuvassa näkyy hyvin miten soikeeks on ton vanhan keksinnön reiät menny. 

 

Jos noi Westyikkunat ny ainakin vielä ennen kesää jaksais vaihdella (huomaa monikko). 

20180406_120722.jpg

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...