Jump to content

Seiskakolmonen pallis, Westfalia conversio


Paadre

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

On tää mielestäni hiukkasen nopeampi purettava kuin kupla, torstaina ja tänään olin hetken tallissa ni enää ei ole ku liukuovi paikallaan mut äkkiäkös sen nostaa pois. En meinaa viittyny sitä nostaa tohon tielle pyöriin kun ei tota tilaa liikaa ole.

post-1416-0-95854200-1486329546_thumb.jpg

post-1416-0-40988800-1486329578_thumb.jpg

Edited by Paadre
Link to comment

Kyllä Kurre oikein muistat. Alko vaan itseäni jännittään se operaatio sen verran, että otin parin harrastajan vinkistä vaarin ja poikkesin Kaupilla jutustelemassa aiheesta.

 

Päästiin helposti yhteisymmärrykseen ja annoin taiqurille vapaat kädet reiän toteuttamiseen. Nyt ei suotta tarvinu repiä koko kattoa pois ja jälki vastaa silti alkuperäistä.

  • Like 2
Link to comment
  • 3 weeks later...

Kesällä vähän ihmettelin kun kuskin ovi ei oikein menny kii kunnolla eikä istunu läpeensä, syynä lienee oli 6mm pienempi aukko kun repsikan puolella. Janakkalan sensei poikkes jeesimässä ja saatiin aukko mittoihin. Kovasti taas kiitoksia!

 

Ilmeisesti tota etukulmaa on vähän kolhastu ja sitä on korjattu hiukka sinne päin.

post-1416-0-91982000-1488146572_thumb.jpg

Link to comment

Minkäköhän näkönen ton huoltoluukun tiivisteen pitäis olla, siis siinä mikä on korissa kiinni?

Onko se ihan vaan suorakaiteen muotonen? Jostain syystä en löydä kuvaa keltään osamyyjältä siihen.

Neliö se on ollut kaikissa mitkä vastaan tulleet.
Link to comment

Neliö se on ollut kaikissa mitkä vastaan tulleet.

Ok, näin otaksuinkin. 

 

Jos löydät jostain laadukkaan neliön/suorakaiteenmuotoisen huoltoluukun tiivisteen, niin vinkkaappa mullekkin. Mulla on nyt pari vuotta ollut "laadukas" tiiviste mikä pärähtää ympyrän muotoon joka kerta kun huoltoluukun aukaisen :( 

Juu, katsotaan mitä Korja kumilla ja Etralla on tarjota.

 

Tzah, mennyt ihan ohi tää uudestaan projektiksi tulo.  Maalaus näköjään otti nokkiinsa jostain kun ei kestänyt teippien irroitusta.

 

Ilmeisesti katasroohvi on tapahtunut sillä joka on maalannut tuon joskus toistamiseen siniseksi. Tonne jäi mitä ilmeisemmin tehtaan sininen

pohjalle ja muut jäi teippeihin. Toki, tuolta löytyy paikkoja esim. ovista joista olisi voinut pohjia sen verran hioa, että maali pysyis ees auttavasti kiinni.

No, onneksi noi on ollu piilossa ja maali pysy ees jotenkin kiinni. 

 

Kävisikö Tölkin huoltoluukun tiiviste..?

 

251 813 133 B

Vois olla aika lähelle. Ton pallon tiiviste on jotain 13mm luokkaa leveä mut korkeus on mulla noin 9mm, on kyllä niin painunu,

että on se uutena voinu olla myös ton 13mm paksukin. 

 

Etsäviitsitsä KimmoH mitata millaisilla mitoilla ne on sulle ton tiivisteen myyny?

Link to comment

 

 

Etsäviitsitsä KimmoH mitata millaisilla mitoilla ne on sulle ton tiivisteen myyny?

 

 

Täytyy iltasella mitata kun selviän talliin saakka. Tällä hetkellähän tiiviste näyttää tältä. Tuo on tehty tehtaalla täysin suorasta tiivisteestä ja liimattu päät vain yhteen, on siis käytännössä pyöreä ja tuon tiivisteprofiilin johdosta vänkää sitten joka suuntaan. Vaikka vetää liimalla uraan, niin napsahtaa aina irti. Ei ole enää muistikuvaa mistä tuon silloin aikoinaan ostin, eilen en äkkiseltään löytänyt ko. tiivistettä yhdestäkään osakaupasta (oiskohan myyjätkin todenneet tuon fiaskoksi).

 

Niin ja tuo tölkin tiiviste on profiililtaan erimoinen. Tässä mun tiivisteessä olisi oikea profiili mutta ei mun liimoilla kiinni pysy, pitäis varmaan kokeilla jotain vahvempia myrkkyjä.

Edited by KimmoH
Link to comment
  • 3 weeks later...

Hiominen jatkuu. Samalla tutustuin mielenkiintoisen näköiseen paikkaukseen joka ei valitettavasti ollut kuin yhdellä hepillä kii vaikka ympäriinsä oli räitty.

 

En mäkään ole luokkahitsari mut jos vähän ees yritettäs.

post-1416-0-75611400-1489870022_thumb.jpg

post-1416-0-61935600-1489870050_thumb.jpg

post-1416-0-10110000-1489870079_thumb.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Hieno sisusta! Samanlainen kuin meillä -72 välimallissa. Sun T2b on vähän erilainen kun on "vanhan" mallin katto ;) Minä olen ollut siinä uskossa, että takaa nouseva on vain vanhemmissa palliksissa. Tsemppiä rojektiin! 

Link to comment

Kyllä ne vaan tuonne asettuu. Oliskohan huomenna eka startti tolla kombolla.

 

Kaasupoljin on melko mukavan tuntuinen joten en näe mitään syytä miksi maksaa hexbarista saman verran kun tästä. Toki saahan noita hexbareja käytettynä melko ilmasin mut silti.

 

Ja vaijeriin saa jäädä toi ylimääräinen. Helpottaa jos joutuu tekemään kotkauksen tien päällä ni onhan ainakin varaa laittaa vaijerilukko.

post-1416-0-62090400-1492676515_thumb.jpg

Link to comment

Hiukan pekkaantunu noi westyn tiivisteet mut saa kelvata putsaamalla sen aikaa kunnes saa jotku fiksummat lasit tilalle. Ihan ok tuli ja aikaa ei juuri viittä minsaa enempää menny.

 

Nimittäin noi takana olevat tupakkaikkunat on suunniteltu aavistuksen pieleen, uittaa nääs vettä sen akselin juuresta jonka ympärillä toi lasi kääntyilee.

post-1416-0-28949900-1493235580_thumb.jpg

post-1416-0-18451900-1493235607_thumb.jpg

post-1416-0-64525300-1493235631_thumb.jpg

post-1416-0-91930200-1493235653_thumb.jpg

post-1416-0-84875400-1493235679_thumb.jpg

post-1416-0-10942400-1493235704_thumb.jpg

Link to comment

Tuossa hiukan aloittelin noiden kuituosien entrausta. Ekä jäkälät veks pelkällä pesurilla ja sit tolua ja harjaa, olis varmaan lähteny paremmin jollain jytkymmällä myrkyllä.

 

Pitäisköhän alkaa kohta autoakin maalaan ni ei tulis niin kova paniikki sen kasaamisen kans. Olis kuitenkin tarkotus lähtee DWL:ään tolla.

post-1416-0-75785100-1493915331_thumb.jpg

post-1416-0-49892900-1493915360_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Nyt alkaa meneen jo pussihousuiluksi, raapasin ovipahvista verhoilun irti ku toi pahvi oli ihan vainaa. Pitääpä tehä ohuesta vanerista uus "pahvi". Oli kuites ihan ehjä verhous ni en kehannu heittää roskiinkaan.

 

Westyn sisävalon päivitin kans loisteputkesta ledeiksi. Vaikutti varsin osavalta kirkkausasteelta.

post-1416-0-05528700-1493928970_thumb.jpg

post-1416-0-33298100-1493928993_thumb.jpg

Link to comment

Piru ku ei tullu toi akryyli mieleen, ny on vähä niinku myöhästä rypistää.

 

Alkais toi isompi pala oleen maalausta vaille. Pitää huomenna vielä paria tukea huukan lasikuidulla vahvistaa ni hyvä tulee.

post-1416-0-08219900-1493998429_thumb.jpg

Link to comment

Piru ku ei tullu toi akryyli mieleen, ny on vähä niinku myöhästä rypistää.

 

Alkais toi isompi pala oleen maalausta vaille. Pitää huomenna vielä paria tukea huukan lasikuidulla vahvistaa ni hyvä tulee.

Jos ei muovia halua laittaa , niin hdf-levy parempi vaihtoehto kuin vaneri . 

Link to comment

Hitto ku en huomannu ottaa kuvaa noista sidontalenkeistä ennen sitruunahappoon laittamista mut ne olis aika hyvin ruostunu. Neljä päivää liottelin ja sit vielä teräsharjalla pyyhkäsy ni aika hyvät noista tuli, eiku maalia niskaan.

 

Tuossa joku kuva ni saa jonkun käsityksen kuin ruosteiset ne oli ja millaset niistä tuli.

post-1416-0-93793100-1494880894_thumb.jpg

post-1416-0-50876900-1494880932_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment

Enää ei puutu katosta kun ton kiinteän takapalan reiät mut ne onkin helppo porata sit ku nostaa sen paikalleen. Tänään noi sängyn kääntöosan tuen porailin kohilleen.

 

Eivät oo muuten ihan millilleen noita reikiä Westyn tehtaallakaan saaneet mut ei kait se oo nii justiin näissä?

post-1416-0-15484800-1495050883_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...