Guest Kim73 Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Moikka Kupla on käyny nyt kahden vuoden sisään 2 kertaan kone remontissa(leikkas kone kiinni), on vuotanu bensaa öljypuolelle, koneeseen vaihdettu jo -kaasari -bensapumppu -bensanayöttöneulaventtiili -imusarja -laakerit Edelleenkin jotain hämärää koneessa, tygjäkäynnillä toimii ok ja pinta kaasulla, annat enemmän kaasua, rupeaa pätkimään, Olen jo miettiny että heitän koneen romumetalliks ja hankin vaihtokoneen. Mutta olis ihan kiva tietää mahdolliset viat mitä tossa on? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Kulunut virranjakaja, ei-toimiva sytytysennakon säätö virranjakajassa (alipainekellon kalvo rikki, keskipakosäädön puntit jumissa), risat kärjet, huonot sytkäpiuhat, huono puola. Venakoneiston joku hämminki, vaikkapa välykset väärin, haljenneet pakoventtiilit, horot ohjurit tms. Hurjasti haljenneet kannet, rikkonaiset seetit / huonosti tiivistyvät venttiilit. Onhan noita vaihtoehtoja :) Quote Link to comment
Guest Kim73 Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Elikä samaa mieltä siitä että tämä kone romumetalliksi ja kannattaa hankkia vaihtokone? Quote Link to comment
Etelän Hetelmä Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Kuplan kampikammiossa käytetty magnesiumseos on sellaista, että yksikin kunnon ylikuumeneminen voi muuttaa sen ominaisuuksia huonompaan suuntaan, ts. se alkaa aavistuksen verran joustamaan. Sun kone on kerran leikannut kiinni, joten sellainen ylikuumeneminen on voinut tapahtua. Hylkäisin kyllä tuon kampikammion, ja pelastaisin moottorista vain ne osat jotka varmuudella vielä ovat kunnossa. Quote Link to comment
vwagen Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 Kyllä tuo kuitenkin enemmän apulaitevialta kuulostaa,eli vika voi olla hyvinkin pieni ja helposti korjattava kun vain ensin selvittää missä se on. Quote Link to comment
jupsu Posted January 23, 2016 Share Posted January 23, 2016 mulla oli samankaltainen ongelma. vika väljässä virranjakajassa. Quote Link to comment
Paavuli Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Sattuuko olemaan reprokaasari? Itsellä hyllyssä yksi 30pict-1 joka toimii oikein hyvin muutoin, mutta pienen tyhjäkäynnin jälkeen kiihdyttäessä yskii aivan älyttömästi. En ole koskaan saanut toimimaan. Suht samoilta oireilta kuullostaa.... Quote Link to comment
Lasse Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Sytkää lähtisin tutkimaan. En alkaisi kaasaria aukirepimään ennenkuin olisin 100% että kipinä on kunnossa. Quote Link to comment
Paavuli Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 Sytkää lähtisin tutkimaan. En alkaisi kaasaria aukirepimään ennenkuin olisin 100% että kipinä on kunnossa. Itseasiassa tuommoisen kiina-30sen avaaminenkaan ei auta yhtään mitään. Jossain porauksessa on jotain vikaa, ei toimi niinkuin pitäisi. Mutta tosiaan vinkkien perusteella vikaa etsimään, kyllä se sieltä löytyy. Itsekin tosin käytin pari kesää sytkää säätäessä ja jakajia vaihtaessa... Quote Link to comment
NO H2O Posted January 25, 2016 Share Posted January 25, 2016 (edited) Mutta tosiaan vinkkien perusteella vikaa etsimään, kyllä se sieltä löytyy. Itsekin tosin käytin pari kesää sytkää säätäessä ja jakajia vaihtaessa... Hm... Niin tein minäkin kunnes otin koneen pois, purin sen ja huomasin sen olevan aivan loppuun ajettu... Ei auttanut kaasarin, sytkän ja muiden himmelien kunnostamiset :-/ Edited January 25, 2016 by NO H2O Quote Link to comment
Tanhis Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Hm... Niin tein minäkin kunnes otin koneen pois, purin sen ja huomasin sen olevan aivan loppuun ajettu... Ei auttanut kaasarin, sytkän ja muiden himmelien kunnostamiset :-/ Kaksi kertaa kahden vuoden sisään konerempassa jos kone on oikeasti rempattu molemmilla kerroilla kunnolla niin saa olla aikamoisia kilometrejä autolla että kone on aivan loppu. Quote Link to comment
Lasse Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 (edited) Itse olen kyllä aina aloittanut vikojen etsimisen helpommasta ja halvimmasta viasta. Ja vikana vasta napannu koneen palasiksi. Ja koneen kunnon voi selvittää muillakin keinoilla kuin purkamalla sen tallin lattialle. Edited January 26, 2016 by Lasse Quote Link to comment
Paavuli Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Helpoin ja halvin, kokeile toista kaasutinta? Vianetsinnässä ei kannata fiksoitua johonkin tiettyyn aiheeseen. Yleensä seuraa ajatusten putkiintuminen eikä nää muita vaihtoehtoja. Itselläni siis aivan kuvatunkaltaiset oireet johtuivat paskasta kaasuttimesta. Väljä 28 alkuperäinenkin toimi paremmin. Quote Link to comment
Jorrma Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Korjaa ensin toi otsikko vaikka en mäkään oikein kieliopillesesti täällä kirjoittele niin pistää vaan pykimään toi ja sit lähdet kipinä ja bensapuolen asiolla liikkeelle niinkuin on jo mainittu, en mäkään ekana kampikammiota halkaisis, hanki korjausmanuaali tai ota vasemmax kädex joku joka on jo noita laittanut kuntoon ja tietää miten edetä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 (edited) Ehkä tosiaan fiksuin lähteä liikkeelle perusasioista. Vena välykset säätöihin. Tulpat ja kärjet vaihtoon ja kärkivälin säätö ~30€ paketti Ajoituslampulla sytkä kohdalleen Samalla lampulla tarkistat että välkkyykö lamppu tasaisesti jokaisessa sylinterijohdossa (jos ei niin tulpanjohdoissa tai virranjakajan kannessa tai pyöriässä vikaa) Sitten tarkistat kierroksilla että ennakko muuttuu kierroksia annettaessa lampulla katsottuna jos ei näin tapahdu on virranjakajassa sisäinen vika (alipainekello paskana keskipakosäätö jumissa tai kaasarilta ei tule alipainetta riippuu jakajasta mikä vika) Jos kaikki yllä olevat on kunnossa niin sitten vasta kaasarin ja bensapuolen kimppuun. Hyvin yleistä on että kiihdytyspumppu lakkaa syystä tai toisesta toimimasta jolloin kierroslukua nopeasti nostettaessa kone ei saa tarpeeksi bensaa ja alkaa nykimään mutta kumminkin hitaasti kaasua painamalla kierrokset pitäisi saada ylös. Sitten jos kaasari on myös kunnossa ja vieläkään ei pelitä niin tulpanjohdot pois ja puristuspaineiden mittaus. Jos ne on paskat niin sitten on aika selkeä että konetta pitää ruveta purkamaan. Edited January 26, 2016 by Tanhis Quote Link to comment
Guest Kim73 Posted January 26, 2016 Share Posted January 26, 2016 Kiitoksia paljon asiantuntevista ajatuksista, kommenteista. -kim- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.