Jump to content

Kone vika kuplassa?


Guest Kim73

Recommended Posts

Moikka

Kupla on käyny nyt kahden vuoden sisään 2 kertaan kone remontissa(leikkas kone kiinni), on vuotanu bensaa öljypuolelle, koneeseen vaihdettu jo

-kaasari

-bensapumppu

-bensanayöttöneulaventtiili

-imusarja

-laakerit

Edelleenkin jotain hämärää koneessa, tygjäkäynnillä toimii ok ja pinta kaasulla, annat enemmän kaasua, rupeaa pätkimään,

Olen jo miettiny että heitän koneen romumetalliks ja hankin vaihtokoneen.

Mutta olis ihan kiva tietää mahdolliset viat mitä tossa on?

Link to comment

Kulunut virranjakaja, ei-toimiva sytytysennakon säätö virranjakajassa (alipainekellon kalvo rikki, keskipakosäädön puntit jumissa), risat kärjet, huonot sytkäpiuhat, huono puola. Venakoneiston joku hämminki, vaikkapa välykset väärin, haljenneet pakoventtiilit, horot ohjurit tms. Hurjasti haljenneet kannet, rikkonaiset seetit / huonosti tiivistyvät venttiilit. Onhan noita vaihtoehtoja :)

Link to comment

Kuplan kampikammiossa käytetty magnesiumseos on sellaista, että yksikin kunnon ylikuumeneminen voi muuttaa sen ominaisuuksia huonompaan suuntaan, ts. se alkaa aavistuksen verran joustamaan. Sun kone on kerran leikannut kiinni, joten sellainen ylikuumeneminen on voinut tapahtua. Hylkäisin kyllä tuon kampikammion, ja pelastaisin moottorista vain ne osat jotka varmuudella vielä ovat kunnossa.

Link to comment

Sattuuko olemaan reprokaasari?

 

Itsellä hyllyssä yksi 30pict-1 joka toimii oikein hyvin muutoin, mutta pienen tyhjäkäynnin jälkeen kiihdyttäessä yskii aivan älyttömästi. En ole koskaan saanut toimimaan. Suht samoilta oireilta kuullostaa....

Link to comment

Sytkää lähtisin tutkimaan. En alkaisi kaasaria aukirepimään ennenkuin olisin 100% että kipinä on kunnossa.

 

Itseasiassa tuommoisen kiina-30sen avaaminenkaan ei auta yhtään mitään. Jossain porauksessa on jotain vikaa, ei toimi niinkuin pitäisi. 

 

Mutta tosiaan vinkkien perusteella vikaa etsimään, kyllä se sieltä löytyy. Itsekin tosin käytin pari kesää sytkää säätäessä ja jakajia vaihtaessa...

Link to comment

Mutta tosiaan vinkkien perusteella vikaa etsimään, kyllä se sieltä löytyy. Itsekin tosin käytin pari kesää sytkää säätäessä ja jakajia vaihtaessa...

 

Hm... Niin tein minäkin kunnes otin koneen pois, purin sen ja huomasin sen olevan aivan loppuun ajettu... Ei auttanut kaasarin, sytkän ja muiden himmelien kunnostamiset :-/

Edited by NO H2O
Link to comment

Hm... Niin tein minäkin kunnes otin koneen pois, purin sen ja huomasin sen olevan aivan loppuun ajettu... Ei auttanut kaasarin, sytkän ja muiden himmelien kunnostamiset :-/

Kaksi kertaa kahden vuoden sisään konerempassa jos kone on oikeasti rempattu molemmilla kerroilla kunnolla niin saa olla aikamoisia kilometrejä autolla että kone on aivan loppu.

Link to comment

Itse olen kyllä aina aloittanut vikojen etsimisen helpommasta ja halvimmasta viasta. Ja vikana vasta napannu koneen palasiksi. Ja koneen kunnon voi selvittää muillakin keinoilla kuin purkamalla sen tallin lattialle.

Edited by Lasse
Link to comment

Helpoin ja halvin, kokeile toista kaasutinta?

 

Vianetsinnässä ei kannata fiksoitua johonkin tiettyyn aiheeseen. Yleensä seuraa ajatusten putkiintuminen eikä nää muita vaihtoehtoja. Itselläni siis aivan kuvatunkaltaiset oireet johtuivat paskasta kaasuttimesta. Väljä 28 alkuperäinenkin toimi paremmin.

Link to comment

Korjaa ensin toi otsikko vaikka en mäkään oikein kieliopillesesti täällä kirjoittele niin pistää vaan pykimään toi ja sit lähdet kipinä ja bensapuolen asiolla liikkeelle niinkuin on jo mainittu, en mäkään ekana kampikammiota halkaisis, hanki korjausmanuaali tai ota vasemmax kädex joku joka on jo noita laittanut kuntoon ja tietää miten edetä.

Link to comment

Ehkä tosiaan fiksuin lähteä liikkeelle perusasioista.

 

Vena välykset säätöihin.

Tulpat ja kärjet vaihtoon ja kärkivälin säätö ~30€ paketti

Ajoituslampulla sytkä kohdalleen

Samalla lampulla tarkistat että välkkyykö lamppu tasaisesti jokaisessa sylinterijohdossa (jos ei niin tulpanjohdoissa tai virranjakajan kannessa tai pyöriässä vikaa)

Sitten tarkistat kierroksilla että ennakko muuttuu kierroksia annettaessa lampulla katsottuna jos ei näin tapahdu on virranjakajassa sisäinen vika (alipainekello paskana keskipakosäätö jumissa tai kaasarilta ei tule alipainetta riippuu jakajasta mikä vika)

 

Jos kaikki yllä olevat on kunnossa niin sitten vasta kaasarin ja bensapuolen kimppuun.

 

Hyvin yleistä on että kiihdytyspumppu lakkaa syystä tai toisesta toimimasta jolloin kierroslukua nopeasti nostettaessa kone ei saa tarpeeksi bensaa ja alkaa nykimään mutta kumminkin hitaasti kaasua painamalla kierrokset pitäisi saada ylös.

 

Sitten jos kaasari on myös kunnossa ja vieläkään ei pelitä niin tulpanjohdot pois ja puristuspaineiden mittaus. Jos ne on paskat niin sitten on aika selkeä että konetta pitää ruveta purkamaan.

Edited by Tanhis
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...