Art_Zi Posted August 23, 2016 Author Share Posted August 23, 2016 Ok. Näin arvelinkin.. Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Olisko tässä http://www.coolairvw.co.uk/Item/Shop_by_Product_-OB-UNUSED-CB-~Suspension_-P-_Steering_Products~Aftermarket_Rear_Suspension_Products~Spring_Plates_and_Bushes/SPT202/Splitscreen_Bus_Adjustable_Spring_Plates_-_1955-67_-_With_Bus_Boys_IRS_Conversion.html Mikäs toi Bus-Boys IRS Conversion on? Eikös nää käy siis ihan normi kuplan irssiinki? Ja tuossa ei oo näköjään noita "hevosen kenkiä".....mikäs idea niillä nyt sit on? Oonko mää vähän tyhymä vai mitä mää en nyt niinku ymmärrä :) Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 (edited) Busboys latat ovat just kuplan irssille juniksen vääntösauvoilla.. Hevosenkenkiä ei saa sekoitettua kuplan irssiin ollenkaan... Ne käytetään vain ja ainoastaan Pallokeulan irsseillä. Edited August 24, 2016 by Hebster52 Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 (edited) Ok, kiitos. No sit taitaa lähteä tilaukseen nuo latat, kun sen aika on...ainoat "järkihintaset". Ja siihen kaveriks sit KK:sta ne hitsattavat kiinnikkeet.. Edited August 24, 2016 by Art_Zi Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 (edited) Pystyykö kuplan irs tukivarsien kanssa käyttämään hevosenkenkiä. Kysyn kun koko hevosenkenkä konsepti on mulle vähän outo. Ja onko tarvetta käyttää kun juniksen jousiputken päästä taitaa loppua jousto aika helposti kesken kun kerran alennusvaihteiden kanssa on latta ihan eri kulmassa kuin esim kuplassa. Tämä kuva näyttää käytännössä mitä toi hevosenkenkä tekee pallokeulan irssille. Siinä asennetaan osat "ristiin" ja hevosenkenkä sit sitoo ne lisää yhteen. Edited August 24, 2016 by Hebster52 Quote Link to comment
Tanhis Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Juu kyllä tämä oli tiedossa mutta sitä siis ihmettelin miksi tämä ei onnistu kuplan irs kanssa. Tai onko esteenä kuplan ei symmetrinen pulttijako tukivarteen ja voisiko tämän ongelman korjata jos tekee uusia lattoja ettei tarvitsisi notsata jousilattattaa sen pohjaamisen estämiseksi. 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Aaaa! Mie näköjään sekotin koko hevonsenkenkä-jutun... Sotkin ne noihin rimpulajuttuihin, mitkä tulee tuonne torsioputken kannen alle...eli joi ohkaset jutut, jotka tulee säätölattojen mukana... Kyllä sitä on pihalla näitten IRS-juttujen kans, ku ei oo ennen värkänny :) Quote Link to comment
metake Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Ja siihen kaveriks sit KK:sta ne hitsattavat kiinnikkeet.. Pultattavilla kiinnikkeillä saa camperin säädettyä kohdalleen auton korkeudesta riippumatta, hitsattavalla ei. 1 Quote Link to comment
non-hippy Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Pultattavilla kiinnikkeillä saa camperin säädettyä kohdalleen auton korkeudesta riippumatta, hitsattavalla ei. Pitää vaan päättää hitsatessa auton lopullinen korkeus. 1 Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Kyllä se camberi saa säädetty hitsattavillakin. ;) 1 Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 (edited) Pultattavilla kiinnikkeillä saa camperin säädettyä kohdalleen auton korkeudesta riippumatta, hitsattavalla ei. Onko tuo nyt niin camperin päälle :) Päättää korkeimman asennon ja sen mukaan camper ja sit siitä jos haluaa alaspäin ni haitanneeko se pieni renkaan kulma mitään :) Mitään maata raapivaa tästä omasta ei tuu tehtyä, vaan ihan hyvän maun mukanen tontitus :) Edited August 24, 2016 by Art_Zi Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 (edited) Niin ja kuplan irssillä saa pikkasen säädetty camberi muutenkin kiinteillä osilla näin: Changing Camber Towards PositiveWith car resting on its wheels, loosen bolts attaching torsion plate to trailing arm. This will raise the trailing arm and move camber in positive direction. Changing Camber Towards NegativeWith car on hoist (wheels unsupported), loosen bolts attaching torsion plate to trailing arm. This will lower trailing arm and move camber in negative direction. Height Adjustment Rear car height can be adjusted on two-piece spring plate, without removal of torsion bars. If spring plate angle is as specified, car height will be correct. Edited August 24, 2016 by Hebster52 2 Quote Link to comment
PZQ Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 (edited) Onko tuo nyt niin camperin päälle :) Päättää korkeimman asennon ja sen mukaan camper ja sit siitä jos haluaa alaspäin ni haitanneeko se pieni renkaan kulma mitään :) Mitään maata raapivaa tästä omasta ei tuu tehtyä, vaan ihan hyvän maun mukanen tontitus :) Ei ja edit: On Ei haittaa kulma, jos camber lähellä nollaa / rengas aivan pystyssä auto aika vaarallisen levoton kovemmassa vauhdissa. Lisäämällä reilusti rengasta linttaan,tulee paljon vakaampi ajaa esim. 150-200kmh vauhdissa. Muutoinkin kulmien säätäminen nykyajan 4 säätölaittein / kirjan mukaan tuntuu pilaavan ajettavuuden täysin. (Sitä en tiedä mistä se taas johtuu mutta kokeiltu on) -Pete- Edited August 24, 2016 by PZQ Quote Link to comment
Art_Zi Posted August 24, 2016 Author Share Posted August 24, 2016 Ei ja edit: On Ei haittaa kulma, jos camber lähellä nollaa / rengas aivan pystyssä auto aika vaarallisen levoton kovemmassa vauhdissa. Lisäämällä reilusti rengasta linttaan,tulee paljon vakaampi ajaa esim. 150-200kmh vauhdissa. Muutoinkin kulmien säätäminen nykyajan 4 säätölaittein / kirjan mukaan tuntuu pilaavan ajettavuuden täysin. (Sitä en tiedä mistä se taas johtuu mutta kokeiltu on) -Pete- Juu siis korkeus kohdilleen ja camper ihan vähän vinoon....ja sit joskus haluaa puottaa, niin kulmaa tulee lisää (jos tätä ei camperia saa sit enää säädettyä??) Kuka hullu sitä nyt retkeilyautolla ajelee 200km/h :) :) :) Quote Link to comment
PZQ Posted August 24, 2016 Share Posted August 24, 2016 Kuka hullu sitä nyt retkeilyautolla ajelee 200km/h :) :) :) Mulla haaveena retkeilyautollani mailille 230kmh ylitys :) -Pete- 6 Quote Link to comment
Toopoo Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Tuossa pultattavia irs kannakkeita irrallisena. http://www.ebay.com/itm/55-67-VW-Split-Bus-Camper-IRS-A-arm-brackets-/231353687112?&_trksid=p2056016.l4276 Tuossa myös säätölatat. http://www.ebay.com/itm/55-67-VW-Split-Bus-Camper-Beetle-IRS-Adjustable-Spring-Plates-A-arm-brackets-/331931281798 Quote Link to comment
Tanhis Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Tuossa pultattavia irs kannakkeita irrallisena. http://www.ebay.com/itm/55-67-VW-Split-Bus-Camper-IRS-A-arm-brackets-/231353687112?&_trksid=p2056016.l4276 Tuossa myös säätölatat. http://www.ebay.com/itm/55-67-VW-Split-Bus-Camper-Beetle-IRS-Adjustable-Spring-Plates-A-arm-brackets-/331931281798 Näköjään näitä on muutkin ruvennut myymään erillisenä. http://www.coolairvw.co.uk/Item/Shop_by_Vehicle~Splitscreen_Products~Splitscreen_Suspension_Products~IRS_and_Swing_Axle_Kits/IRS01/IRS_Conversion_Brackets_-OB-Pair-CB-.html Quote Link to comment
jori Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 http://transporterhaus.de/index.php/product/irs-conversion-arm-clamp/ Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 29, 2016 Author Share Posted October 29, 2016 Joo mutta on meleko törkysen hintaset! :) KK:lta eilen tuli hitsattavat ja mielestäni ok hintaset... Quote Link to comment
Tanhis Posted October 29, 2016 Share Posted October 29, 2016 Itsellänikin on hitsattavat paikallaan ja mietin niiden korvaamista kun ei mitää hirveää heittoa tarvitse olla että on vituillaan. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.