JuhaO Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 (edited) Laitampa tämän tänne esille nyt kun rehvakkaasti aloitin tämän projektin kanssa pitkän tauon jälkeen. Taustasta sen verran että vaimon kyläkauppias ukki on vuonna 67 ostanut Variantin uutena piilofarmarina. Joskus 70-luvulla porattu takaikkunat auki ja nostettu takapenkin selkänoja pystyyn. Ukilta loppui ajot aikanaan ja n.10 v seisottamisen jälkeen tämä näppynaama takatukka orastava autonasentaja kaivoi Variantin muurahaisten syömästä puutallista esille. Tunkki meni läpi helmoista kun ne oli lasikuitua ja sanomalehteä, mutta muuten ihan ryhdikäs ja erikoinen kapistus. Kaikki originaalia ja todella vähän kilometrejä. Bensalla ja pienillä tarkistuksilla kone hörähti käyntiin ja appiukoltakin lohkesi hymy tulevalle vävypojalle. Appi toimi kyllä hyvänä sponssorina köyhälle opiskelijalle sillä kaikenalaista hilpettä piti hankkia ennenkuin päästiin leimalle. Remppailun jälkeen autolla ajeltiin opiskeluaika ja vähän sen ylikin. Kunnes eräänä myrskyisenä maanataiaamuna kone kilahti työmatkalla ja meno loppui siihen. Sen jälkeen auto on kerännyt lähinnä pölyä ja siirtynyt tallista toiseen kun asuinpaikka vaihtui. Sepäs siitä. Akuutimmat puutteet on etuakseli ja moottori. Osia ei ole kuin ne mitä autossa oli kiinni. Päätin aloittaa etupäästä sillä koneen saa tehdä joku muu joka tapauksessa. Mitenkähän tänne palstalle sai kuvia lisättyä? https://goo.gl/photos/tyrX5h875U5DHYq47 Edited January 25, 2017 by JuhaO Quote Link to comment
GT78 Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Kuvat voi linkittää niiden osoitteella jonka lisäät tuohon tekstikenttään. Ja tuohan olis härski umpikorina, oliko noita umpinaisiakin oli eka kysymys joka heräsi mieleen - eli nyt jo varsin harvinainen peli olisi kai vieläkin harvinaisempi alkuperäisen kaltaisena? Ei muuta kuin onnea matkaan projektin kanssa Quote Link to comment
Janne Välilä Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Station car / panel van nimillä alkuperäiset umpikylkiset. Sambassa oma ketjukin "umppareille". Kävyttömät puskurit, ei listoja, kelloa ym. paljastaa alkuperäiseksi umpikylkiseksi. Suomessakin korjussa muutama odottamassa aikaa parempaa. Quote Link to comment
JuhaO Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 (edited) Löysin paperien joukosta tyyppikatsastustodistuksen. Kaksipaikainen pakettiauto alunperin. Sai muuttaa myöhemmin henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia. Ihmettelinkin, miksi tämä oli niin koruton verrattuna muihin näkemiini malleihin. Luulin että vaari oli vaan pihi ja osti "karvalakkimallin" Edited January 25, 2017 by JuhaO Quote Link to comment
Janne Välilä Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=389465 Sambassa kuvia / juttua ko. linkissä. 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted January 25, 2017 Author Share Posted January 25, 2017 (edited) Jees. Löysin kanssa lähes 1:1 samanlaisen kuin omani on ollut silloin kun kaupat on tehty vuonna 1967. http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1909389 Hintakin oli kohdillaan :) Ja muistan hämärästi, että nuo originaalit pellinpalatkin oli jossain liiterissä. Perhana kun ei tajunnut niiden arvoa silloin... Edited January 25, 2017 by JuhaO Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted January 25, 2017 Share Posted January 25, 2017 Eihän toi akseli nyt menetetty peli ole. 200 ltr peltitynnyriin pystyyn ja sitruunahappoa kehiin. Antaa liueta ja painepesurilla puhtaat. Sitten vaan 1.5mm peltiä ja kemppiliimaa kehiin. Pariviikkoa kun leipoo kasaan niin siinähän se sitten on Quote Link to comment
Tanhis Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) Eiköhän typ3 akseleita nyt löydy sopurahalla tästäkin maasta parempikuntoisena. Itselläkin on yksi runko tallissa jos en väärin muista ja jos nyt ei muualta löydy niin voisin jopa harkita siittä luopumista. Edited January 26, 2017 by Tanhis Quote Link to comment
Janne Välilä Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 -67 valmistetun varren etujouset muistaakseni paksummat kuin saman ikäisessä notsissa & tais pallotkin olla isommat?! Quote Link to comment
-tipi- Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Autohan on runkonumeron perusteella vuosimallia 1966, valmistettu lokakuun 10. päivän kieppeillä 1965. Aika rivakasti on tullut Suomeen kun jo 27.10 tyyppikatsastettu. Ei kai Varianteissa ollut kuin vahvistettu taka-apurunko ja paksummat takajouset? Umpikylki ois kyllä makea, mutta varsin epäkäytännöllinen. Tai ainakin lievää klaustrobobiaa aiheuttava, IMHO. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Onkohan nuo pellit kultaa, kun tulee autostakin kerta heitolla 30000€ arvonen: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1985389 Quote Link to comment
Guest Type123 Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) Repro-paneelejakin joku on aikoinaan kaupannut. Tosin 1.5-2k$ hintaan joka on kanttikoneen käytöstä ja louvereiden teosta melko raju korvaus. Itsellä on atomeina myös tuollainen '67 1500N Panel Van ja etummaiset panelit löytyy mutta takimmaisia ei ole. Enkä kyllä aio niistä yllä mainittua hintaa maksaakaan eli saa sitten olla ilman. Tässä vielä kuva M 265 (yllä) ja M 264 (alla) eroista. Nämä Suomen Panelit taitaa olla näitä ensin mainittuja yleensä, eli näihin on saanut penkit jälkikäteen paikoilleen. Edited January 26, 2017 by Type123 Quote Link to comment
JuhaO Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Mielenkiintoista, että Varianttini on vanhempi kuin luulinkaan ?! Quote Link to comment
-tipi- Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Tässä kuvassa näkyy osittain pakettiautoon vaaditut painomerkinnät ovessa: Quote Link to comment
JuhaO Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 (edited) Vähän pukkasin eteenpäin tätä. Purkamalla omia rötöksiäni. https://goo.gl/photo...rX5h875U5DHYq47 Paistaa valo väärästä paikasta. Kuskin penkkiä irrottaessa lähti kotelonpuolinen kisko irti samalla. Paljon on kovaa, mutta haperoakin löytyy kotitarpeiksi. Tää on katsottava nyt loppuun asti. Ratsupaikoilla tätä ei enää korjata. Hyviä vinkkejä korin irroitukseen pohjasta kaivataan. En löytänyt ihan heti kuvaa monellako pultilla kori on kiinni. Mihin on hyvä hitsata jäykisteitä ettei kori notkahda nostettaessa ? Pönkään korin ylös keulasta ja perästä ja lasken alustan alas ja siirrän taaksepäin apupyörien varassa. Se on suunnitelma. Ovenkohta vähän arveluttaa kun siinä on vain katto ja helma jäykisteenä. Jotain kalusteputkea pitää hitsata tueksi. Saa nähdä miten äijän käy :) Ensin puretaan lisää... Edited January 29, 2017 by JuhaO Quote Link to comment
Guest Type123 Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 (edited) Omaan Warreen laitoin oviaukkoon neliöprofiilin ja vasemmalta oikealle oviaukkoon ristikkäin X-tyylisen jäykkärin, B-pilariin poikittain neliöprofiilin joka tuettiin taaksepäin - eikä koppa notkahtanut. Tosin en ota mitään vastuuta mikäli muilla koppa notkahtaa :) Oviaukkojen jäykkärit laittaisin tosin nyt siten, että ovet saisi mallattua tarvittaessa paikoilleen. Itselläni kävi tuossa kohtaa pientä suurempi aivopieru muttei aiheuttanut itselleni mitään ongelmia. Ei tuo jäykkäreiden asettelu ole mitään rakettitiedettä kuitenkaan. Edited January 29, 2017 by Type123 Quote Link to comment
JuhaO Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Kiitos vinkeistä. Ei tässä vinkeistä ketään hirtetä. Notkahtaa jos notkahtaa. Sitten on paljon irto-osaa myynnissä :) Quote Link to comment
sleepercooler Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Kiitos vinkeistä. Ei tässä vinkeistä ketään hirtetä. Notkahtaa jos notkahtaa. Sitten on paljon irto-osaa myynnissä :) Joo, mulle voi sit tarjota osia,... Quote Link to comment
JuhaO Posted February 3, 2017 Author Share Posted February 3, 2017 Jokunen pultti vielä niin kori alkaa irrota pohjalevystä. Keula ja perä on jo irti. Fiskarssin sorkkarauta toimii tässäkin hyvänä vipuna. Helmoissa olevien pulttien kanssa telkutaan tovi jos toinenkin. Katkeavat tai sitten kantit lähtee. https://goo.gl/photo...rX5h875U5DHYq47 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted February 5, 2017 Author Share Posted February 5, 2017 No niin. Nyt on kaikki iroitettavissa olevat osat irti. Ikkunat saa jäädä kiinni toistaiseksi. Seuraavaksi puukiiloja korin ja pohjan väliin. Katsotaan mistä hirttää kiinni. Ja huonekaluputkesta tukirakenteita oviaukkoihin. Melko varma arvaus, että tämä on poikki just siitä. Koria pitää kasassa pelkkä kattopelti. Suunnitelma: Pönkään korin siihen missä se on ja lasken alustaa alas ja vedän sen taaksepäin alta pois. Pakkaset haitaa harrastusta ensiviikolla, mutta katsotaan taas viikonloppuna uudestaan. https://goo.gl/photo...rX5h875U5DHYq47 Quote Link to comment
JuhaO Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Liimasin tämän tallin seinään. Tätä kohti pitäisi pyrkiä. Aika kaukana vielä ollaan... 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted February 17, 2017 Author Share Posted February 17, 2017 Pohja putosi. Hallitusti. Quote Link to comment
-tipi- Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 https://www.werk34.de/index.php/cat/c1148_bottom-plate.html https://www.werk34.de/index.php/cat/c1163_car-body.html Quote Link to comment
sleepercooler Posted February 18, 2017 Share Posted February 18, 2017 Pohja putosi. Hallitusti. Ei kannata lannistua, hommaat tuolta Werk 34 sta uusia peltejä, ja rupeet pikkuhiljaa parsimaan autoa kasaan, hyvä tulee aikanaan.... Quote Link to comment
JuhaO Posted February 19, 2017 Author Share Posted February 19, 2017 Siinähä se nyt on. Vähän vielä purkuhommia ja sitten pääsee peltien kimppuun. Aika paljon mätää hankalissa paikoissa joten korin irroitus kannatti. Ei tätä olisi enää mitenkään muuten voinut harsia kasaan. Quote Link to comment
JuhaO Posted February 19, 2017 Author Share Posted February 19, 2017 https://www.werk34.de/index.php/cat/c1148_bottom-plate.html https://www.werk34.de/index.php/cat/c1163_car-body.html Kiitos ! Tämähän oli loistava linkki ! Just niitä palasia mitä pohja huutaa. 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted February 26, 2017 Author Share Posted February 26, 2017 Tenkkapoo. Mites tämä vaihdelaatikko lähtee irti ? Kaikki muu on irti, mutta vaihdekepille menevä tanko on kiinni jollain systeemillä. Pääseekö siihen käsiksi alakautta ? vai mistä ? Kuppelossa on tuollainen luukku. Vai onko ? Videossa 5 min kohdalla näkyy luukku: https://www.youtube.com/watch?v=z6w5jBZSmLY Variantissa on runkonumero tuolla kohtaa... Quote Link to comment
Tutkija Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 Alapuolelta lyötyy ristinivelen lukitusruuvi. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 26, 2017 Share Posted February 26, 2017 (edited) Pienen luukun alla auton alla löytyy nivelen irroituspaikka. Edited February 26, 2017 by Tanhis Quote Link to comment
MAH Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 Peltiosia näyttää löytyvän www.vwheritage.com aika mukavasti. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted March 1, 2017 Share Posted March 1, 2017 ´Kun katselee tuota kuvaa tuosta pohjalevystä laattialla..tulee niin entiset projektit mieleen..ja muistelisin että tuossa vaiheessa ei vielä kellään ole oikein kivaa..... 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted March 1, 2017 Author Share Posted March 1, 2017 Jep. Kyllähän tämä mätä vähän yllätti. Alunperin piti laittaa "räjähtänyt" kone kuntoon ja pienen fixin kautta ajoon. Pölyinen, mutta muuten ihan ryhdissä oleva auto. Etuakseli olikin sitten aika huonossa hapessa ja sitä irroittaessa löytyi pohjalevystä rupea ja siitähän se sitten lähti... Ei paljon muita vaihtoehtoja ole kuin tehdä tämä isommalla kädellä. Tässä vaiheessa voin jo luvata ettei ole ajossa ensikesänä :) Quote Link to comment
JuhaO Posted March 4, 2017 Author Share Posted March 4, 2017 Hiekkapuhallusta harjoittelin. Mukavasti narskuu nyt hampaissa. Nuo latat vääntösauvojen päässä on kyllä helkutin tiukasti kiinni... 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 4, 2017 Share Posted March 4, 2017 Kyllä ne ainakin sisäpäästä irti lähtee kun vähän käyttää ulosvetäjää. Sitten ruuvipenkissä on hyvä antaa vähän lämpöä että saa sauvan latasta irti. Quote Link to comment
JuhaO Posted March 12, 2017 Author Share Posted March 12, 2017 Takajouset lähti irti kun rohkeasti moskalla päräyttää. Hiekkapuhallusharjoitukset jatkuu. Hapanta on, mutta on siellä kovaakin. Pitää varmaan välillä hitsailailla ettei usko lopu kesken... 1 Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted April 10, 2017 Share Posted April 10, 2017 Tuossa sulle etuakseli https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2419316 1 Quote Link to comment
JuhaO Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 No perhana. Kiitos vinkistä. Laitoin viestin heti myyjälle. Tuossa sulle etuakseli https://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2419316 No perhana. Kiitos vinkistä. Laitoin myyjälle heti viestin... Quote Link to comment
JuhaO Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 No perhana. Kiitos vinkistä. Laitoin viestin heti myyjälle. No perhana. Kiitos vinkistä. Laitoin myyjälle heti viestin... Kaiku :) Quote Link to comment
lasse haukkavuori Posted April 17, 2017 Share Posted April 17, 2017 Eipä mitään, ajoonhan nää pitää saada Quote Link to comment
JuhaO Posted April 17, 2017 Author Share Posted April 17, 2017 Räkimällä liimattuja pellinkäikäleitä. Toinen puoli vielä ja vähän paikkoja suorasta pellistä sinne tänne. Etenee etenee... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.