jocke biese Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 (edited) Tämmöset ajautu mulle yhdessä osaläjässä. Peräisin jostain lentokoneen moottorista.Onko kellään mitään enempää ajatusta tai infoa moisista. Ovat siis tupla tulpilla. 94mm putkille ja 40/35.5 venoilla. Edited February 21, 2017 by jocke biese 1 Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Voi pahus kun hienot!! tommoset pitäis mopossa olla.... Quote Link to comment
vwagen Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 Olen ymmärtänyt että lentokonekäyttöön nuo on alunperin suunniteltukin. Tuollaisesta tuplatulppaisuudesta ei taida autokäytössä olla mitään hyötyä kun tulpat ovat vierekkäin. Noissa on kyllä järkevän kokoiset venttiilit,onko kannet myynnissä?Oikeastaan tarvitsisin vain yhden parin,mutta sopivalla hintaa ostan kyllä kaikki neljäkin. Quote Link to comment
Roope Posted February 21, 2017 Share Posted February 21, 2017 http://www.scatvw.com/cylinder-heads/split-port/ Tuolla on infoa jonkin verran kansista. Quote Link to comment
mikko k Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Joskus nuorena miehenä (30v takaperin) noita ihastelin. Sittemmin toisenkäden tietona olen kuullut että kovin on pehmeää materiaalia ja virtaukset ei nyt mitenkään erikoisen hyvät ole. Quote Link to comment
Guest Type123 Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 http://cal-look.no/lounge/index.php?topic=18223.0 http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?f=1&t=133890&sid=a62ce80f1015699c05ced898dbea13ae Linkeistä infoa. Jälkimmäinen on uudemman designin kansista tosin. Quote Link to comment
Maasturi Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Tapiolan Autokeskuksesta varastettiin uudet Scatin merkeillä olleet sylinterikannet, ne olivat yhdellä sytytystulpalla. Eräs henkilö otti varmuudenvuoksi työpöytänsä laatikkoon yhden välikannen, sille tuli kysyntää n. 6 vuoden päästä kun muu kansipaketti ilmestyi "markkinoille". Ajoitus oli tarkkaan aseteltu kun rikoksesta oli kulunut yli 5 vuotta ja se oli vanhentunut. Quote Link to comment
janskuk Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Mitäs tällä palapelikansi-sydeemillä on haettu noin niinkuin yleensä? Siis tolla että joka sylinterille on omansa. Tuplatulpat ymmärrän jos näillä ajellaan tyhjän päällä. Quote Link to comment
mikko k Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Kyllä mä suuresti ihmettelen jos noi olis lentokonekäyttöön suunniteltu! Mä en kyllä haluaisi valtavia imusarjoja ja kaasareita näkökenttääni näköesteeksi! Ne vw koneiset lentsikat jotka oon nähny, on varustettu pitkillä imusarjoilla, joilla kaasari(t) on tuotu koneen alapuolelle. Tuplatulpat = tuplasytkävehkeet = varmistus kipinän säilymiselle. Normi vw kansiinkin on tehty tuplatulpat, jotka ovat vastakkaisella puolella palotilaa. Quote Link to comment
tolvana Posted February 22, 2017 Share Posted February 22, 2017 Mitäs tällä palapelikansi-sydeemillä on haettu noin niinkuin yleensä? Siis tolla että joka sylinterille on omansa. Tuplatulpat ymmärrän jos näillä ajellaan tyhjän päällä. Yks hyvä peruste on mankkukampikammion pehmeys, Pvaltonen voi kertoa moniko% on romahtanut eli pytyt on länässä toisiaan vasten jolloin tietenkään kannen on mahdoton tiivistyä täysin. Tätä kompensoidakseen viisas asentaja laittaa vaikka kilon verran lisää momenttia ja sit kuuma kone nyppii pinnapultit irti. Virivirikäyttöönhän noita mainostettiin jossain ja turpokoneelle lähes pakollisiksi mainostivatten. Quote Link to comment
jocke biese Posted February 22, 2017 Author Share Posted February 22, 2017 Lähinnä tuli mieleen että missä koneissa tämmösiä on käyteety ja tietty jahka johonkin kone käyttöön oisivat vielä sopivat. Samassa paketissa ois myös vähän spessummin modattu T1 lohko ja 78mm akseli (stanut) mm kiinteä öljynsuodatinjalka (ei ct lohko) ja kampuran päässä erillisvoideltu potkuri laippa ja avarrettu isompi laakeripesä takapäässä.Jos jollain on kontakteja VW koneilla lentäviin "hulluihin" niin mielellään saa kertoa. Quote Link to comment
jocke biese Posted February 22, 2017 Author Share Posted February 22, 2017 Kyllä mä suuresti ihmettelen jos noi olis lentokonekäyttöön suunniteltu! Mä en kyllä haluaisi valtavia imusarjoja ja kaasareita näkökenttääni näköesteeksi! Ne vw koneiset lentsikat jotka oon nähny, on varustettu pitkillä imusarjoilla, joilla kaasari(t) on tuotu koneen alapuolelle. Tuplatulpat = tuplasytkävehkeet = varmistus kipinän säilymiselle. Normi vw kansiinkin on tehty tuplatulpat, jotka ovat vastakkaisella puolella palotilaa. Noihin on aika matalat imusarjat, tähän hätään ei oo niistä kuvaa mutta ei kyllä tosiaan korkeelle tuu. Täytyy otta joku havainnekuva huomenna. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Melkein kaikissa ilmajäähy-Porscheissa on palakannet, samoin ilmeisesti kaikissa Lycomingin 4-8 -pyttysissä ilmajäähyboksereissa. Jälkimmäisiä käytetään lähes kai pelkästään lentokoneissa, ja ensimmäisiäkin on niihin asennettu varmaan siinä missä kuplan moottoreitakin. Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Terve Myin kaksi Lycomin 4-pyttystä lentokoneen ilmajäähykonetta eräälle harrastajalle...menee kuulemma moottoripyörä projektiin!!...en ole vielä sellaista nähnyt liikenteessä.. 1 Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 23, 2017 Share Posted February 23, 2017 Scatin palakansia nähny parissa limbachin läjäämässä moottorissa. Yksi niistä gyrokopterissa eteläsuomessa about 10-15v sitten Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.