Jump to content

Sylinterikannen lämpötilamittari ja anturi sille, Kuplaan


Recommended Posts

Olisko täällä joku, joka olisi laitellut kuplan koneeseen tulpan alle asennettavan anturin ja sille yhteensopivan mittarin. Ja osaisi neuvoa, että osta tämä ja tämä ja sillä selvä.

 

Oon yrittänyt googlettaa tän päivän mutta en löydä selkeää ratkaisua.

Suuremmilla puristuksilla käyvä katukone, niin haluaisin tietää missä asteissa mennään kun antaa vähän koneelle happea.

 

Scatin Super-D port kannet, joissa käytetään 12mm tulppia, kyseessä.

 

-Mikko-

Link to comment

Aikoinaan kun harrastelin ilmailua, niin ainakin www.aircraftspruce.com möi tällaista tulpan alle laitettavaa anturia + mittaria jolla seurattiin kannen lämpötiloja lennon aikana, myös pakokaasujen lämpötiloja mittailtiin...

 

Vilkaisin vain nopeasti googlesta hakusanalla "vw cylinder heat meter" tms. ja ainakin ebaysta löytyy myös noita alle satasella

Link to comment

Itse kun suunnittelin laittavani kannenlämpö anturit niin tulin siihen tulokseen että pakolämmöt on paljon parempi mittaus kohde, nopeuden puolesta. Kannenlämpö nousee hitaasti verrattain pakolämpöön johon kerkeää reagoimaankin. Matka-ajossa ja kaupungissa kannenlämpö mittarista olisi hyötyä jotta näkee että jäähdytys riittää.

 

http://sporttiauto.com/kauppa/index.php?route=product/product&path=61_88&product_id=159 Tätä mittaria itse katselin, mutta nyt on ecun kautta pakolämmön valvonta.

Edited by Roope
Link to comment

Juurikin katukäyttöön ajattelin sitä, että näkisi riittääkö se jäähdytys.

 

jotain olen googlella löytänyt, mutta aina on jokin pielessä, väärän kokoiselle tulpalle anturi, liian lyhyt termoparikaapeli jos sattuu että anturi on 12mm tulpalle...

Tähän täytyy löytyä yksinkertainenkin ratkaisu. Luulisi että näitä on muutkin tehneet kuplaan, jossa anturilta mittarille pitkä matka ja 12mm tulpalla.

 

-Mikko-

Link to comment

Tuolta löytyy jokusella kympillä egt-egt ja egt-cht yhdistelmämittareita, anturit sitten siihen päälle. Aikoinaan tutkittiin, että kuplan koneesta yksi sylinteri kävi kaikkein kuumimpana (en kyllä nyt muista mikä) eli ei tarvinnut mitata kaikkia sylintereitä, autossa voi tietysti olla toisin.

 

http://m.aircraftspruce.com/catalog/inpages/ce-002q.php?clickkey=5899

  • Like 1
Link to comment
  • 2 months later...

200 astetta ei ihan riitä ilmajäähytteiselle moottorille. Mieluummin sellainen jossa 300C tai 600F.

Pienemmällä asteikolla olevat mittarit on tarkoitettu vesijäähdytteisiin moottoreihin. Niissä lämmöt ei nouse niin korkealle.

Link to comment

Mä lopuksi löysin ja tilasin tämän http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=347/category_id=248/mode=prod/prd347.htm

 

Ja sille samalta sivulta anturin, jossa tuumakoolla 12,7mm tulpanreikä.

 

Oon ollu todella tyytyväinen! Näyttö reagoi nopeasti lämpötilaan ja näyttää ihan ulkolämpötilasta eteenpäin kun käynnistää laitteet.

 

-Mikko-

  • Like 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...