Tanhis Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Onhan ne jouset kiinni kengän sisäpuolelta? En kyllä tiedä miten ne muuten saisi paikalleen. Jos epäselvää mitä sinne kuuluu niin voin huomenna ottaa omasta '58 rummun irti jos kaipaat varmaa tietoa. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted April 27, 2018 Author Share Posted April 27, 2018 Foto olis kiva. Jouset on sisäpuolelta, kuten kai pitääkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 2, 2018 Share Posted May 2, 2018 Tuollaista löytyi '58 rummun sisältä 1 Quote Link to comment
tolvana Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 Syystä tai toisesta rumpu menee hiukan liian syvälle. Saattais millin prikalla loppua kahina kun näyttää ettei siellä juurikaan enempää oo tilaa. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 On 4/27/2018 at 7:07 AM, Kartsa78 said: Tää wappu tais mennä ohi, koska eturenkaan laakerin kans tuli probleemaa. Laakerin suoja tai mikä tuo lie, painaa jarrujousiin. Senhän pitäisi kaiketi mennä rummun sisään. Jossakin räjäytyskuvissa näyttäs olevan sisimpänä joku holkki. Lisäk minusta tuo suoja on väärin päin eli pyöristykset just väärällä puolen. Vaan miten mitäisi laakeroinnin olla? Tuolla se sun virhe on tainnut tapahtua eli jos tuo huopastefa ei ole sulla rummun sisässä niin silloin varmasti laahaa jarrujen jousiin. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted May 3, 2018 Author Share Posted May 3, 2018 Kiitos! Tuo holkki sieltä puuttuu, joten sen takia laakeripainuu hiukka liika syvälle ja suoja alkaa hangata jousiin. Eli pitää etsiä nuo holkit. Mullahan laakeri juminut akseliin kiinni eikä tule rummun mukana. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 On 4/27/2018 at 7:07 AM, Kartsa78 said: Tää wappu tais mennä ohi, koska eturenkaan laakerin kans tuli probleemaa. Laakerin suoja tai mikä tuo lie, painaa jarrujousiin. Senhän pitäisi kaiketi mennä rummun sisään. Jossakin räjäytyskuvissa näyttäs olevan sisimpänä joku holkki. Lisäk minusta tuo suoja on väärin päin eli pyöristykset just väärällä puolen. Vaan miten mitäisi laakeroinnin olla? Eikös sulla tässä kuvassa tuo holkki näy eli ei sulta se puutu. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 3, 2018 Share Posted May 3, 2018 Ainut ongelma taitaa olla irrallaan oleva stefa, tai siis se että tuo laakeri on ihmeen tiukassa akselilla, ja sen takia stefakin on irronnut rumpua irrotettaessa. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 Ja tänään oli 17 vuoden tauon jälkeen tämä auto palasi liikenteeseen. Pienet testiajot ennen katsastusta ja konttorille. 10 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted May 9, 2018 Author Share Posted May 9, 2018 Katsastuksen jälkeen piti käydä lentokentällä fiilistelemässä. Maantiellä rupes hiekkamyrsky tulemaan kabiinin puolelle. 13 Quote Link to comment
mikan Posted May 11, 2018 Share Posted May 11, 2018 Mahtavaa! Minkäslaisia kommentteja tuli konttorilla? Oliko koko konttorin väki auton alla ihmettelemässä? :-) t. Mika Quote Link to comment
Kartsa78 Posted May 11, 2018 Author Share Posted May 11, 2018 Kaikki kolme katsuria yhtä aikaa ihmettelemässä, hyvin oli pintapuolinen tarkastelu. Kotimatkalla sit takajarrusylkkä antautui ja alkoi hieman vuotaa, joten taas pukkien päällä auto. Quote Link to comment
pasihakala Posted May 14, 2018 Share Posted May 14, 2018 Tiesit varmaan että Savonlinnan lentokentällä oli samanlainen ambulanssi ihan aktiivikäytössä vielä 1980-luvun alkupuolella? Sen taitettureunainen rekisterikilpi oli ES-jotakin, joten jos tuo sinun autosi on peräisin Porista, Savonlinnan auto lienee ollut peräisin Turun lentokentältä. Maahantuontikirjan mukaan vuonna 1956 tuli koko joukko ambulansseja, joiden ensimmäiseksi omistajaksi merkittiin TVH. Lentokentille menivät siis. No. Se Savonlinnan ambulanssi oli aika raihnainen. Sininen / valkoinen väriltään. Poistui lentokenttäkäytöstä joskus 1980-luvun puolivälissä ja oli kaupungin mittamiesten käytössä sen jälkeen. Heitin sillä yhden muuttokeikan, sillä kaupungilla töissä ollut nainen sai sen lainaksi. Olipa hankala lastattava. Tämä auto meni kaupaksi tarjousten perusteella ja on vaihtanut omistajaa sen jälkeen usein. Nyt on hyvissä käsissä. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted December 26, 2018 Author Share Posted December 26, 2018 Pitkästä aikaa tätäkin ihmetellyt. Ajot olivat kesällä vähissä noin 200km. Ongelmia oli mm startti, vuotava alennusvaihde (ei jarrusylkkä) ja pahasti pielessä olleet ohjauskulmat. Ongelmat toivottavasti noilta osin selätetty. Syksyllä katsastettu uudelleen, joten jospa vappuna olis poutakeliä niin pääsis ajamaan. Nyt olisi vuorossa potilasosaston kasaus. Kalusteet ovat olemassa lattiapinnat, listat yms puuttuvat. Olisiko tiedossa muutamia mittoja (kts kuva) ja tietoja - kuvan mukaiset mitat - listojen korkeus (nämä hankalimmat, kun ei malleja tms olemassa - vanerin paksuus - miten vaneri on kiinni lattiassa, läpipultilla varmaan? - miten moottoritilaa vasten oleva pystyvaneri on kiinnitetty - miten kalusteet on kiinni - jossakin kuvassa oli jalkalista onkohan niitä ollut Kaikenlaiset tiedonjyväset ovat tervetulleita. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted May 29, 2020 Author Share Posted May 29, 2020 Pientä päivitystä potilasosastolle. Tälläkin kertaa Tipin tallissa alkaa tämä taas edistyä. Nyt tärkeimmät listat yms. hankittu. Vanerit ja linoleum-pinta uusitaan aikanaan, kun kalusterungot paikoillaan. Hieman joutuu uudesta pellistä runkoja tekemään, kun ei marmoritiskiltäkään noita enää saa😉 1 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted May 30, 2020 Author Share Posted May 30, 2020 Seuraavaksi maalihommia, puusepänhommia ja mattomiehenhommia. Eli hommaa riittää... Ja pitäskö alkaa muuttamaan ajattevammaksi🤔 ja viikata pussihousut hyllylle odottamaan. Kts. ostetaan osio Tipille jälleen isot kiitos🙏 3 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted January 8, 2021 Author Share Posted January 8, 2021 (edited) Tämäkin auto pilattu museoinnilta, mutta siten, että on myös pelastettavissa. Eli kaikki orkkisosat taltioidaan mahdollista pussihousua varten. Taas Tipin tallissa tapahtui ihmeitä. - etupää flipattiin - eteen csp:n evyjarrut - uutta ohjaustankoa yms - kallistuksen vakaaja - taakse csp:n säätölatat - t3 takarummut - kuplan laatikko, joka kunnostettu - 1641 kone - vintagespeediltä pakari - sprintit ja uudet renkaat - vielä tulossa nurkkiin tuplat sekä 123-jakaja Taas iso kiitos Tipille! Omaan silmään ajokorkeus erittäin hyvä ja ajotuntumaa odotellaan sit kevwäämmällä. Edited January 8, 2021 by Kartsa78 10 1 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted June 4, 2021 Author Share Posted June 4, 2021 Ekoja ajoja kesän kynnyksellä. Ajo-ominaisuudet paranivat huimasti. Pientä säätöä vielä siellä ja täällä. Tällä hetkellä toimii normikaasarilla ja 123-jakajalla kivasti. Hyllyssä odottaa jo tuplat nurkkiin. Sisusta takaa vielä(kin) kesken, mutta kaikki ajallaan. 8 1 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted June 5, 2022 Author Share Posted June 5, 2022 Aina kun tää on Tipin tallissa, niin tapahtuu isosti. Nyt näpräiltiin (vihdoin) potilasosaston lattiat kuntoon. Kelpaa HO22:seen ajella… Kohta siis alkaa olla ”valmis” hirveästi enempää ei tälle aikomusta tällä erää tehdä. Nyt nautitaan tai sit voidaan vaihtaa sporttisempaan serkkuun. Quote Link to comment
Urbantoy Posted June 5, 2022 Share Posted June 5, 2022 (edited) Onko mualimalta tullut kyselyitä ku huomasin että kaupan Sambassa.. Harmi jos näin hieno lähtee veks tulevasta Nato maasta Tiedä vaikka ambua tarvittas.. noh se oli vaan leikkiä.. Edited June 5, 2022 by Urbantoy Quote Link to comment
Tanhis Posted June 6, 2022 Share Posted June 6, 2022 Btw multa voi löytyä jotain takaosaston nippelinappeleita jos on tarve. Esim kakkospaarien lisätaso ja toinen isommista penkeistä. Joitain kahvoja ja ilmasuuttimia. Quote Link to comment
-tipi- Posted June 17, 2022 Share Posted June 17, 2022 Ei ole kyselyjä ollut, niin tuotiin Naton pääkonttorin kupeeseen markkinointikiertueelle 🤑 1641cc, Bitch 34, 123-jakaja, 4,125 perä, ei alennusvaihteita, kuljettanut 80-90km/h maantienopeuksilla 7,6-8,8l/100km kulutuksella. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted June 19, 2022 Share Posted June 19, 2022 Kever Club Nederlandin arvoisa raati arvosti mataloittamalla pilattua Top20 maininnalla. Säälistä vissiin antovat, kun tultiin juniksella niin kaukaa. Suurin osa keski-eurooppalaisista muuten luuli suomalaisia mustia kilpiä luxenburgilaisiksi. 11 Quote Link to comment
Kartsa78 Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 On 6/6/2022 at 7:23 AM, Tanhis said: Btw multa voi löytyä jotain takaosaston nippelinappeleita jos on tarve. Esim kakkospaarien lisätaso ja toinen isommista penkeistä. Joitain kahvoja ja ilmasuuttimia. Kaikki penkit on, puutteita paarienkiskot ja jotain pientä nippeliä mm. Ilmasäleiköt, taittopenkin lattiaan kiinnipitosalpa yms Tosin paarikiskoja, en nyt ole laittamassa, kun eivät varsinaisesti lisää käytännöllisyyttä. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 17, 2022 Share Posted July 17, 2022 12 hours ago, Kartsa78 said: Kaikki penkit on, puutteita paarienkiskot ja jotain pientä nippeliä mm. Ilmasäleiköt, taittopenkin lattiaan kiinnipitosalpa yms Tosin paarikiskoja, en nyt ole laittamassa, kun eivät varsinaisesti lisää käytännöllisyyttä. Jotain ritilöitä mulla on, koetan räpsäistä kuvat seuraavaksi kun käyn varastolla. Kiskoja ei yllätys yllästys ole kun tuntuvat olevan aina ekana hukattavien joukossa. Millainen se taittopenkin salpa on. Quote Link to comment
Kartsa78 Posted July 18, 2022 Author Share Posted July 18, 2022 9 hours ago, Tanhis said: Jotain ritilöitä mulla on, koetan räpsäistä kuvat seuraavaksi kun käyn varastolla. Kiskoja ei yllätys yllästys ole kun tuntuvat olevan aina ekana hukattavien joukossa. Millainen se taittopenkin salpa on. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 3 hours ago, Kartsa78 said: Ok, eli tuohan näyttää ihan samalta kun kombin keskipenkin siipimutteri ja pidike. Onkohan tuon jalan alla vielä se alumiinipidike. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 Btw myyntiösastolla on toinen puoli tarvitsemastasi kiinnikkeestä myynnissä. https://volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/37659-junakeulaan-osia-paljon-osia-lisätty/ Quote Link to comment
-tipi- Posted July 19, 2022 Share Posted July 19, 2022 https://www.werk34.de/en/fastening-set-seat-bench-t1-t2-898-221-881.html Quote Link to comment
Kartsa78 Posted July 20, 2022 Author Share Posted July 20, 2022 Miten muuten junikseen on turvavöitä viritelty? Lantiovyöt tietysti helpoimmat. Onko rullavöitä miten näperrelty? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 3, 2022 Share Posted August 3, 2022 (edited) On 7/20/2022 at 8:32 PM, Kartsa78 said: Miten muuten junikseen on turvavöitä viritelty? Lantiovyöt tietysti helpoimmat. Onko rullavöitä miten näperrelty? Tän ikäisessä ei mitään paikkoja valmiina eli soveltamiseksi menee b tolpan yläkiinnike melkein haastavin. Samballa aika hyvä topikki 3-piste vöiden asennuksesta. https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=141026 Edited August 3, 2022 by Tanhis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.