Jump to content

56’ Krankenwagen


Recommended Posts

Onhan ne jouset kiinni kengän sisäpuolelta? En kyllä tiedä miten ne muuten saisi paikalleen. Jos epäselvää mitä sinne kuuluu niin voin huomenna ottaa omasta '58 rummun irti jos kaipaat varmaa tietoa.

Link to comment
On 4/27/2018 at 7:07 AM, Kartsa78 said:

Tää wappu tais mennä ohi, koska eturenkaan laakerin kans tuli probleemaa. Laakerin suoja tai mikä tuo lie, painaa jarrujousiin. Senhän pitäisi kaiketi mennä rummun sisään. Jossakin räjäytyskuvissa näyttäs olevan sisimpänä joku holkki. 

Lisäk minusta tuo suoja on väärin päin eli pyöristykset just väärällä puolen. Vaan miten mitäisi  laakeroinnin olla?

Tuolla se sun virhe on tainnut tapahtua eli jos tuo huopastefa ei ole sulla rummun sisässä niin silloin varmasti laahaa jarrujen jousiin.

Link to comment

Kiitos! Tuo holkki sieltä puuttuu, joten sen takia laakeripainuu hiukka liika syvälle ja suoja alkaa hangata jousiin. Eli pitää etsiä nuo holkit. Mullahan laakeri juminut akseliin kiinni eikä tule rummun mukana. 

 

Link to comment
On 4/27/2018 at 7:07 AM, Kartsa78 said:

Tää wappu tais mennä ohi, koska eturenkaan laakerin kans tuli probleemaa. Laakerin suoja tai mikä tuo lie, painaa jarrujousiin. Senhän pitäisi kaiketi mennä rummun sisään. Jossakin räjäytyskuvissa näyttäs olevan sisimpänä joku holkki. 

Lisäk minusta tuo suoja on väärin päin eli pyöristykset just väärällä puolen. Vaan miten mitäisi  laakeroinnin olla?

 

 

BAA45734-975E-46E0-B27C-513ED9141EA6.jpeg

 

Eikös sulla tässä kuvassa tuo holkki näy eli ei sulta se puutu.

Link to comment

Tiesit varmaan että Savonlinnan lentokentällä oli samanlainen ambulanssi ihan aktiivikäytössä vielä 1980-luvun alkupuolella? Sen taitettureunainen rekisterikilpi oli ES-jotakin, joten jos tuo sinun autosi on peräisin Porista, Savonlinnan auto lienee ollut  peräisin Turun lentokentältä. Maahantuontikirjan mukaan vuonna 1956 tuli koko joukko ambulansseja, joiden ensimmäiseksi omistajaksi merkittiin TVH. Lentokentille menivät siis. 

 

No. Se Savonlinnan ambulanssi oli aika raihnainen. Sininen / valkoinen väriltään. Poistui lentokenttäkäytöstä joskus 1980-luvun puolivälissä ja oli kaupungin mittamiesten käytössä sen jälkeen. Heitin sillä yhden muuttokeikan, sillä kaupungilla töissä ollut nainen sai sen lainaksi.  Olipa hankala lastattava.

 

Tämä auto meni kaupaksi tarjousten perusteella ja on vaihtanut omistajaa sen jälkeen usein. Nyt on hyvissä käsissä. 

Link to comment
  • 7 months later...

Pitkästä aikaa tätäkin ihmetellyt. Ajot olivat kesällä vähissä noin 200km.  Ongelmia oli mm startti, vuotava alennusvaihde (ei jarrusylkkä) ja pahasti pielessä olleet ohjauskulmat. Ongelmat toivottavasti noilta osin selätetty. Syksyllä katsastettu uudelleen, joten jospa vappuna olis poutakeliä niin pääsis ajamaan.

 

Nyt olisi vuorossa potilasosaston kasaus. Kalusteet ovat olemassa lattiapinnat, listat yms puuttuvat. 

Olisiko tiedossa muutamia mittoja (kts kuva) ja tietoja

- kuvan mukaiset mitat

- listojen korkeus (nämä hankalimmat, kun ei malleja tms olemassa

- vanerin paksuus

- miten vaneri on kiinni lattiassa, läpipultilla varmaan?

- miten moottoritilaa vasten oleva pystyvaneri on kiinnitetty

- miten kalusteet on kiinni

- jossakin kuvassa oli jalkalista onkohan niitä ollut

 

Kaikenlaiset tiedonjyväset ovat tervetulleita.

 

F16B8691-31B3-4DC8-964C-EC9B18ECA096.png

316A4C63-156A-4352-9D8C-BFA82A7F9CE9.jpeg

Link to comment
  • 1 year later...

Pientä päivitystä potilasosastolle. Tälläkin kertaa Tipin tallissa alkaa tämä taas edistyä. Nyt tärkeimmät listat yms. hankittu. Vanerit ja linoleum-pinta uusitaan aikanaan, kun kalusterungot paikoillaan. Hieman joutuu uudesta pellistä runkoja tekemään, kun ei marmoritiskiltäkään noita enää saa😉

 

 

 

9AA43B4D-73F5-4617-9CC8-F6926772DF60.jpeg

C4A42DBC-2250-4502-AB58-05B780518EB4.jpeg

84A65304-29F5-4415-B74A-BBCF516475D5.jpeg

  • Like 1
Link to comment

Seuraavaksi maalihommia, puusepänhommia ja mattomiehenhommia.

Eli hommaa riittää...

Ja pitäskö alkaa muuttamaan ajattevammaksi🤔 ja viikata pussihousut hyllylle odottamaan. Kts. ostetaan osio

Tipille jälleen isot kiitos🙏

13CBDBCC-7867-4CA7-8117-9FF9A8A04333.jpeg

2C0FF90C-3EAC-4666-91A9-878DE3398452.jpeg

9DBFA4BA-9C32-4160-B44E-AB9BF4D91B1F.jpeg

C82B0679-D567-4817-A04E-63A0C06E294D.jpeg

EBC9D895-CCE5-4210-ABFA-9FC825F8CDC5.jpeg

763425A7-FB88-46D4-9420-A9D4C67C7CC9.jpeg

  • Like 3
Link to comment
  • 7 months later...

Tämäkin auto pilattu museoinnilta, mutta siten, että on myös pelastettavissa. Eli kaikki orkkisosat taltioidaan mahdollista pussihousua varten.

 

Taas Tipin tallissa tapahtui ihmeitä.

- etupää flipattiin

- eteen csp:n evyjarrut 

- uutta ohjaustankoa yms

- kallistuksen vakaaja

- taakse csp:n säätölatat

- t3 takarummut

- kuplan laatikko, joka kunnostettu 

- 1641 kone

- vintagespeediltä pakari

- sprintit ja uudet renkaat

- vielä tulossa nurkkiin tuplat sekä 123-jakaja 

 
 

Taas iso kiitos Tipille! Omaan silmään ajokorkeus erittäin hyvä ja ajotuntumaa odotellaan sit kevwäämmällä.

 

C57E4BA8-B4AF-4A4A-A594-31F193C192C5.jpeg

916C696A-0322-4C0A-B353-2D994756DF60.jpeg

B21D9D84-E6B5-49A3-A787-7DD76E511D90.jpeg

Edited by Kartsa78
  • Like 10
  • Haha 1
Link to comment
  • 4 months later...

Ekoja ajoja kesän kynnyksellä. Ajo-ominaisuudet paranivat huimasti. Pientä säätöä vielä siellä ja täällä.

 

Tällä hetkellä toimii normikaasarilla ja 123-jakajalla kivasti. Hyllyssä odottaa jo tuplat nurkkiin.

 

Sisusta takaa vielä(kin) kesken, mutta kaikki ajallaan.

CF543335-5DDE-446F-A3E0-C670A1D75491.jpeg

9B0BE92C-487B-42F5-97C1-3C3AA38CFC01.jpeg

F34610F8-401A-41A3-A663-DF734E988659.jpeg

53D2A5FD-489A-40FD-9FDB-A6683BBB5EED.jpeg

  • Like 8
  • Haha 1
Link to comment
  • 1 year later...

Aina kun tää on Tipin tallissa, niin tapahtuu isosti. Nyt näpräiltiin (vihdoin) potilasosaston lattiat kuntoon.

 

Kelpaa HO22:seen ajella…

 

Kohta siis alkaa olla ”valmis” hirveästi enempää ei tälle aikomusta tällä erää tehdä. Nyt nautitaan tai sit voidaan vaihtaa sporttisempaan serkkuun. 

99AB8671-28AC-4AC4-BEAF-DA43D5454275.jpeg

F0BB53D5-FFA0-4F9C-BF74-2768C13EC4CF.jpeg

B6D319F3-A789-4ECE-8F1B-24BAF75057BE.jpeg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei ole kyselyjä ollut, niin tuotiin Naton pääkonttorin kupeeseen markkinointikiertueelle 🤑

1641cc, Bitch 34, 123-jakaja, 4,125 perä, ei alennusvaihteita, kuljettanut 80-90km/h maantienopeuksilla 7,6-8,8l/100km kulutuksella.

20220616_195524.jpg

  • Like 1
Link to comment

Kever Club Nederlandin arvoisa raati arvosti mataloittamalla pilattua Top20 maininnalla. Säälistä vissiin antovat, kun tultiin juniksella niin kaukaa. Suurin osa keski-eurooppalaisista muuten luuli suomalaisia mustia kilpiä luxenburgilaisiksi.

20220619_153355.jpg

  • Like 11
Link to comment
  • 4 weeks later...
On 6/6/2022 at 7:23 AM, Tanhis said:

Btw multa voi löytyä jotain takaosaston nippelinappeleita jos on tarve. Esim kakkospaarien lisätaso ja toinen isommista penkeistä. Joitain kahvoja ja ilmasuuttimia.

Kaikki penkit on, puutteita paarienkiskot ja jotain pientä nippeliä mm. Ilmasäleiköt,   taittopenkin lattiaan kiinnipitosalpa yms

 

Tosin paarikiskoja, en nyt ole laittamassa, kun eivät varsinaisesti lisää käytännöllisyyttä.

Link to comment
12 hours ago, Kartsa78 said:

Kaikki penkit on, puutteita paarienkiskot ja jotain pientä nippeliä mm. Ilmasäleiköt,   taittopenkin lattiaan kiinnipitosalpa yms

 

Tosin paarikiskoja, en nyt ole laittamassa, kun eivät varsinaisesti lisää käytännöllisyyttä.

Jotain ritilöitä mulla on, koetan räpsäistä kuvat seuraavaksi kun käyn varastolla. Kiskoja ei yllätys yllästys ole kun tuntuvat olevan aina ekana hukattavien joukossa. Millainen se taittopenkin salpa on.

Link to comment
9 hours ago, Tanhis said:

Jotain ritilöitä mulla on, koetan räpsäistä kuvat seuraavaksi kun käyn varastolla. Kiskoja ei yllätys yllästys ole kun tuntuvat olevan aina ekana hukattavien joukossa. Millainen se taittopenkin salpa on.

 

9BB89C4B-59DA-4A53-AD26-7DFA7D388876.jpeg

Link to comment
  • Kartsa78 changed the title to 56’ Krankenwagen
  • 2 weeks later...
On 7/20/2022 at 8:32 PM, Kartsa78 said:

Miten muuten junikseen on turvavöitä viritelty? Lantiovyöt tietysti helpoimmat. Onko rullavöitä miten näperrelty?

Tän ikäisessä ei mitään paikkoja valmiina eli soveltamiseksi menee b tolpan yläkiinnike melkein haastavin. Samballa aika hyvä topikki 3-piste vöiden asennuksesta.

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=141026

Edited by Tanhis
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...