joku Posted February 26, 2018 Share Posted February 26, 2018 (edited) Hei vaan kaikille. Elikkäs tässä olisi kertomusta ja kuulumisia vuoden 1969 kuplasta. Kuten ensimmäisestä kuvasta saattaa huomata ei ehkä se kiiltävin eikä korkein... Kuvat on kivoja joten. Kuvaa lähtökohdasta ei nyt löytynyt koneelta mutta tämä oli lähimpänä. Elikkäs vanteet on vaihtuneet vakioista compomotiven vanteisiin, kattotelineet sekä hiukan madallusta droppi olilla ja kaksi booria takaa. Taas päästiin hetki ja madallus hommat jatkui. Sain madallus palikoilla olevan kavennetun akselin kiinni ja kaveriksi ilmaiskarit joiden kaveriksi tuli kompura ja säiliö etu tavara tilaan. Edited February 26, 2018 by joku Quote Link to comment
joku Posted February 26, 2018 Author Share Posted February 26, 2018 (edited) . Edited February 26, 2018 by joku Quote Link to comment
joku Posted February 26, 2018 Author Share Posted February 26, 2018 (edited) . Edited February 26, 2018 by joku Quote Link to comment
joku Posted February 26, 2018 Author Share Posted February 26, 2018 (edited) Iskareiden säätö vara tuntu passaavan hyvin kun ilmat ulkona akseli maassa kiinni ja ylös päin pääsi myös tarvittaessa. Taaksekkin eksynyt siivellinen luukku ja pitkät mustat kilvet. Siinä se kesä sitten meni kurvaillessa. Vähän tulee nyt hassusti kun ei anna lataa kaikkia kuvia samaan postaukseen. Syksyn tullen pääsi kupla talliin huilimaan ja odottamaan talven projekteja. Josta se siirtyi seuraavaan talliin ja remontti alkoi. Tarkoitus oli tehdä sisusta uudelleen maalailla ehjää vakio konetta ja kone huonetta sekä madaltaa takaa lisää. No punainen siitä tuli... Samalla uusi kytkin ja moottoriin tiivisteet. Kone takaisin paikoilleen käärmeen pesän kanssa. Madallus samaan vauhtiin z lattojen teolla. Ja rupesi olemaan takapää ok korkeudella. Tältä näytti tänään 26.02.2018 kun poistuin tallilta. Jatketaan kun taas tapahtuu. tosin pääsiäisenä pitäisi olla messuilla näytillä. Viikon vinkit on aina tervetulleita. Edited February 26, 2018 by joku 1 Quote Link to comment
mikan Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 On ainakin omalaatuinen valinta tyyliksi. Kävyt on käheet! t. Mika Quote Link to comment
Tanhis Posted February 27, 2018 Share Posted February 27, 2018 Aika härskit nuo sun Z-latat. Kantsis varmaan ruveta harkitsemaan ihan yhdestä palata olevien ostoa. Muuten näyttäisi olevan ihan tekemisen meininkiä hommassa jatka samaan malliin. Quote Link to comment
joku Posted February 27, 2018 Author Share Posted February 27, 2018 13 hours ago, mikan said: On ainakin omalaatuinen valinta tyyliksi. Kävyt on käheet! t. Mika Tää on niinku jenkki malli ku on punaset valot ja noi puskurit ja ilmeisesti ollu aika pitkään kun on patinaa sen verran. Ja koitetaan tehä vähän erilaista. 10 hours ago, Tanhis said: Aika härskit nuo sun Z-latat. Kantsis varmaan ruveta harkitsemaan ihan yhdestä palata olevien ostoa. Muuten näyttäisi olevan ihan tekemisen meininkiä hommassa jatka samaan malliin. Juu kokeillaan nyt aluks ainakin noilla latoilla ja on ne molemmin puolin hitsattu. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 mulle tulee nippu tuollaisia 5cm madalluksella kevään aikana. Pooriosan joutuu ottamaan vanhasta latasta ja hitsaamaan kiinni. Hinta 60.- pari + postimaksut Quote Link to comment
mikan Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 (edited) Eikös näistä lattojen materiaaleista ollut aikoinaan pitkät keskustelut (tai väittelyt), että mitä materiaalia sen pitää olla, jotta se kestää? Ettei ne vääntyessä murru. Siinä mielessä hitsaus on hieman arveluttavaa. t. Mika Edited February 28, 2018 by mikan Lisäsin juttua... Quote Link to comment
Tutkija Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Niitä on jokkiksessa hitsattu ikiajat ja ikinä ei oo murtunnu hitsauksesta jos se on vaan yleensä edes hitsattu kiinni. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 Juu kyllähän kaikkea voi hitsata ja luultavasti kiinni pysyykin. Pitää vaan mielessään tiedostaa mitä tapahtuu jos se laatta vaikka maantiellä kuoppaan ajaessa katkeaa mitkä on seuraukset. Quote Link to comment
Tutkija Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 34 minutes ago, Tanhis said: Juu kyllähän kaikkea voi hitsata ja luultavasti kiinni pysyykin. Pitää vaan mielessään tiedostaa mitä tapahtuu jos se laatta vaikka maantiellä kuoppaan ajaessa katkeaa mitkä on seuraukset. No senpä takia tieliikenteeseen tukivarsia ja apurunkoja ei saa korjaushitsailla. Ja silti niitä näytään hitsuuteltavan. Quote Link to comment
-Alex- Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 (edited) Jos tekisin niin tekisin 4mm tai 5mm S650 teräksestä. Edited February 28, 2018 by -Alex- Quote Link to comment
joku Posted February 28, 2018 Author Share Posted February 28, 2018 1 hour ago, Tutkija said: No senpä takia tieliikenteeseen tukivarsia ja apurunkoja ei saa korjaushitsailla. Ja silti niitä näytään hitsuuteltavan. Mutta silti tukivarsia saa valmistaa itse tarvittavan paperi nipun kanssa. Mutta latat on nyt mitä on ja eipähän putoo korkeelta jos katkee eikä tolla vakio 1300 kauheesti kiidetäkkään. Quote Link to comment
metake Posted February 28, 2018 Share Posted February 28, 2018 8 hours ago, joku said: Mutta silti tukivarsia saa valmistaa itse tarvittavan paperi nipun kanssa. Säännöt on hiukan muuttuneet viimeaikoina ja nykyään itse valmistetuista tarvitaan lausunto ulkopuoliselta taholta mm. hitsaussaumoista. Trafi viisaudessaan pudoiti säännöistä pois sanan "tarvittaessa"... Quote Link to comment
joku Posted February 28, 2018 Author Share Posted February 28, 2018 5 minutes ago, metake said: Säännöt on hiukan muuttuneet viimeaikoina ja nykyään itse valmistetuista tarvitaan lausunto ulkopuoliselta taholta mm. hitsaussaumoista. Trafi viisaudessaan pudoiti säännöistä pois sanan "tarvittaessa"... Juurikin näin. Sisältynee tuohon edellisen viestin paperi nippu viittaukseen. 1 Quote Link to comment
joku Posted March 2, 2018 Author Share Posted March 2, 2018 (edited) Tallilla taas touhuttu ja kompura ja ilmasäiliö löysi paikkansa enää puuttus tosta puu levystä verhoilu. Samalla tuli myös vähän siistittyä johtoja ja löysi tuo johtosuoja muovikin paikoilleen. Ja tietysti se fiilistely kuva Edited March 2, 2018 by joku Quote Link to comment
joku Posted March 10, 2018 Author Share Posted March 10, 2018 (edited) Hei vaan kaikille. Tänään (9.3.2018) on taas askarreltu. Sisälle saatu takapenkit ja pahvit paikoilleen uusien verhoilujen (päällisten) kanssa. Samalla tuli eteen luukun alle puu levy verhoiltua ja ilma kamppeita asennettua. Huomena jatkunee etupenkkien osalta ja yleistä siistimistä sisältä. Täytynee tuo kattoverhoilu päivittää myöhemmin. Kertokaa toki mielipiteenne. Edited March 10, 2018 by joku Quote Link to comment
Matti-Pekka Posted March 10, 2018 Share Posted March 10, 2018 Terve Ihan vaan tyhmiä kyselen..että mitä tuo tavaratilan vievä kompura+ säiliö tuolla tekee?? Quote Link to comment
joku Posted March 10, 2018 Author Share Posted March 10, 2018 Tässä on ilmajouset edessä ja taakse tulossa lompakon salliessa. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 11, 2018 Share Posted March 11, 2018 (edited) Onko etuakselia 2" kavennettu ja kuinka leveet on vanteet ja minkälainen rengastus on alla? lähinnä omaa -68 ajatellen.... Edited March 11, 2018 by sleepercooler Quote Link to comment
joku Posted March 11, 2018 Author Share Posted March 11, 2018 4 hours ago, sleepercooler said: Onko etuakselia 2" kavennettu ja kuinka leveet on vanteet ja minkälainen rengastus on alla? lähinnä omaa -68 ajatellen.... Akseli on noin 7cm kapeempi. Vanteet on 6" edessä ja takana 7". Renkaat 165/50 r15 ja195/50 r15. et ei tiedossa mutta edessä vielä 10mm speiseri. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 11, 2018 Share Posted March 11, 2018 Ok, mulla on saman levyiset vanteet tulossa,joten meitsille riittänee 2" kavennettu akseli ja taakse meinaan laittaa säädettävät latat Quote Link to comment
joku Posted March 11, 2018 Author Share Posted March 11, 2018 Noniin nyt ois etupenkit saatu myös paikoilleen ja ovipahvit myös. 2 hours ago, sleepercooler said: Ok, mulla on saman levyiset vanteet tulossa,joten meitsille riittänee 2" kavennettu akseli ja taakse meinaan laittaa säädettävät latat Juu juu. Mitenhän kääntyvyys jos enempi madaltaa keulasta? Tässä mun kuplassa mahtuu kääntää tapista tappiin ala asennossa (akseli maassa kiinni) eikä hankaa lokarin reunaan. Ja tää on tosiaan pudotettu takaa 2 poorii ja 7cm pudottavat latat lisäks mut se on ehkä vähän liikaa ku toi moottori roikkuu niin alhaalla mut eiköhän sekin korjaannu kun saa taka pussit. Quote Link to comment
Kharon Posted March 12, 2018 Share Posted March 12, 2018 Hauska ruutukuvio josta tulee jotenkin 80-luvun alku mieleen. Lieneekö vain omassa päässä, paha sanoa. Quote Link to comment
sleepercooler Posted March 12, 2018 Share Posted March 12, 2018 hyvännäköinen verhoilu, välillä erinlaista, ja muutenkin asia meininki rakentamisessa, ei noita rakennettuja pystäreitä liika ole....pystäri rulez :) Quote Link to comment
joku Posted April 6, 2018 Author Share Posted April 6, 2018 Hei vaan kaikille. Elikkäs messuilla käyty ja joku saattoi jopa nähdä tämän siellä? Ja samoilla lapuilla tuli vähän sunnuntaina ulkoilutettua kuuppelia. Nyt alkais sitten katsastus kuntoon värkkääminen ja sit saa kesä tulla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.