Jump to content

Kupla 69


joku

Recommended Posts

Hei vaan kaikille.

20842222_163712207521605_2964605133719479898_n.jpg.e22d7d363a9dfe85bc1fc5c87ba44e23.jpg

 

Elikkäs tässä olisi kertomusta ja kuulumisia vuoden 1969 kuplasta.

Kuten ensimmäisestä kuvasta saattaa huomata ei ehkä se kiiltävin eikä korkein...

Kuvat on kivoja joten.

 

20170630_220943.thumb.jpg.05fa5790ebfcc6b6416e1da45407be3a.jpg

 

 Kuvaa lähtökohdasta ei nyt löytynyt koneelta mutta tämä oli lähimpänä.

Elikkäs vanteet on vaihtuneet vakioista compomotiven vanteisiin, kattotelineet sekä hiukan madallusta droppi olilla ja kaksi booria takaa.

Taas päästiin hetki ja madallus hommat jatkui.

 

20170714_224226.thumb.jpg.c5514a699cf48fe17c27789e686f56e3.jpg

Sain madallus palikoilla olevan kavennetun akselin kiinni ja kaveriksi ilmaiskarit joiden kaveriksi tuli kompura ja säiliö etu tavara tilaan.

 

Edited by joku
Link to comment

 

20170714_224203.thumb.jpg.5caaef59b2bf1b6935fb660ec0d4d853.jpg

 

IMG_20170714_234304.thumb.jpg.771619663e092b827ea46cd9cf724fd9.jpg

 

Iskareiden säätö vara tuntu passaavan hyvin kun ilmat ulkona akseli maassa kiinni ja ylös päin pääsi myös tarvittaessa.

 

 

IMG_20171223_215413_599.thumb.jpg.5ffe06e03f662e7212850130a72f224f.jpg

 

 

Taaksekkin eksynyt siivellinen luukku ja pitkät mustat kilvet.

Siinä se kesä sitten meni kurvaillessa.

Vähän tulee nyt hassusti kun ei anna lataa kaikkia kuvia samaan postaukseen.

Syksyn tullen pääsi kupla talliin huilimaan ja odottamaan talven projekteja.

 

 

20180115_153317.thumb.jpg.1edd2233a8718dba77b01f5b447f3cf7.jpg

 

Josta se siirtyi seuraavaan talliin ja remontti alkoi.

Tarkoitus oli tehdä sisusta uudelleen maalailla ehjää vakio konetta ja kone huonetta sekä madaltaa takaa lisää.

 

 

20180129_190946.thumb.jpg.b84244e4c7c05cf9af17d75ba00427f4.jpg

 

 

No punainen siitä tuli... Samalla uusi kytkin ja moottoriin tiivisteet.

 

 

20180219_225101.thumb.jpg.956dd9bb5545dd6843383ebd3b7216d5.jpg

 

 

Kone takaisin paikoilleen käärmeen pesän kanssa.

 

 

20180220_230912.thumb.jpg.2618a38cd4335fcfdf8d2b603522a73a.jpg

 

 

Madallus samaan vauhtiin z lattojen teolla.

 

 

20180220_230823.thumb.jpg.a0a09f7b5a32290bfe68f96532b9f2d5.jpg

 

 

Ja rupesi olemaan takapää ok korkeudella.

 

 

IMG_20180224_141500_668.thumb.jpg.78e9c34963cf570a7a5905028a2957df.jpg

Tältä näytti tänään 26.02.2018 kun poistuin tallilta.

Jatketaan kun taas tapahtuu. tosin pääsiäisenä pitäisi olla messuilla näytillä.

Viikon vinkit on aina tervetulleita.

 

Edited by joku
  • Like 1
Link to comment
13 hours ago, mikan said:

On ainakin omalaatuinen valinta tyyliksi. Kävyt on käheet!

 

t. Mika

Tää on niinku jenkki malli ku on punaset valot ja noi puskurit ja ilmeisesti ollu aika pitkään kun on patinaa sen verran.

Ja koitetaan tehä vähän erilaista.

 

10 hours ago, Tanhis said:

Aika härskit nuo sun Z-latat. Kantsis varmaan ruveta harkitsemaan ihan yhdestä palata olevien ostoa.

 

Muuten näyttäisi olevan ihan tekemisen meininkiä hommassa jatka samaan malliin.

Juu kokeillaan nyt aluks ainakin noilla latoilla ja on ne molemmin puolin hitsattu.

Link to comment

Eikös näistä lattojen materiaaleista ollut aikoinaan pitkät keskustelut (tai väittelyt), että mitä materiaalia sen pitää olla, jotta se kestää?

Ettei ne vääntyessä murru. Siinä mielessä hitsaus on hieman arveluttavaa.

 

 

t. Mika

Edited by mikan
Lisäsin juttua...
Link to comment
34 minutes ago, Tanhis said:

Juu kyllähän kaikkea voi hitsata ja luultavasti kiinni pysyykin. Pitää vaan mielessään tiedostaa mitä tapahtuu jos se laatta vaikka maantiellä kuoppaan ajaessa katkeaa mitkä on seuraukset.

No senpä takia tieliikenteeseen tukivarsia ja apurunkoja ei saa korjaushitsailla. Ja silti niitä näytään hitsuuteltavan.

Link to comment
1 hour ago, Tutkija said:

No senpä takia tieliikenteeseen tukivarsia ja apurunkoja ei saa korjaushitsailla. Ja silti niitä näytään hitsuuteltavan.

Mutta silti tukivarsia saa valmistaa itse tarvittavan paperi nipun kanssa.

 

 

Mutta latat on nyt mitä on ja eipähän putoo korkeelta jos katkee eikä tolla vakio 1300 kauheesti kiidetäkkään.

Link to comment
8 hours ago, joku said:

Mutta silti tukivarsia saa valmistaa itse tarvittavan paperi nipun kanssa.

 

Säännöt on hiukan muuttuneet viimeaikoina ja nykyään itse valmistetuista tarvitaan lausunto ulkopuoliselta taholta mm. hitsaussaumoista. Trafi viisaudessaan pudoiti säännöistä pois sanan "tarvittaessa"...

Link to comment
5 minutes ago, metake said:

 

Säännöt on hiukan muuttuneet viimeaikoina ja nykyään itse valmistetuista tarvitaan lausunto ulkopuoliselta taholta mm. hitsaussaumoista. Trafi viisaudessaan pudoiti säännöistä pois sanan "tarvittaessa"...

Juurikin näin. Sisältynee tuohon edellisen viestin paperi nippu viittaukseen.

  • Like 1
Link to comment

Tallilla taas touhuttu ja kompura ja ilmasäiliö löysi paikkansa enää puuttus tosta puu levystä verhoilu.

20180302_001212.thumb.jpg.5b5be285b8af3be97d4ce2ed2544497d.jpg

 

Samalla tuli myös vähän siistittyä johtoja ja löysi tuo johtosuoja muovikin paikoilleen.

20180302_013415.thumb.jpg.37ef167c8bcbdb840b2337b8887808ce.jpg

 

Ja tietysti se fiilistely kuva 

20180302_001227.thumb.jpg.0460d249fb50a6772ae772f358c49223.jpg

 

Edited by joku
Link to comment
  • 2 weeks later...

Hei vaan kaikille.

Tänään (9.3.2018) on taas askarreltu.

Sisälle saatu takapenkit ja pahvit paikoilleen uusien verhoilujen (päällisten) kanssa.

20180309_233304.thumb.jpg.35f8f85f806503fae7d9d840f6ffd3e2.jpg

 

Samalla tuli eteen luukun alle puu levy verhoiltua ja ilma kamppeita asennettua.

20180309_214121.thumb.jpg.7d4f87aa027daea84c504af8f1242a36.jpg

20180310_002849.thumb.jpg.db7822833b314fc8f6b2f4eef79fa946.jpg

 

Huomena jatkunee etupenkkien osalta ja yleistä siistimistä sisältä.

Täytynee tuo kattoverhoilu päivittää myöhemmin. 

 

Kertokaa toki mielipiteenne.

Edited by joku
Link to comment
4 hours ago, sleepercooler said:

Onko etuakselia 2" kavennettu ja kuinka leveet on vanteet ja minkälainen rengastus on alla? lähinnä omaa -68 ajatellen....

 

Akseli on noin 7cm kapeempi. Vanteet on 6" edessä ja takana 7". Renkaat 165/50 r15 ja195/50 r15. et ei tiedossa mutta edessä vielä 10mm speiseri.

Link to comment

Noniin nyt ois etupenkit saatu myös paikoilleen ja ovipahvit myös.

20180311_174137.thumb.jpg.700d91046fb4a3d546f9f14e55fa5d30.jpg

2 hours ago, sleepercooler said:

Ok, mulla on saman levyiset vanteet tulossa,joten meitsille riittänee 2" kavennettu akseli ja taakse meinaan laittaa säädettävät latat

 

Juu juu.

Mitenhän kääntyvyys jos enempi madaltaa keulasta? Tässä mun kuplassa mahtuu kääntää tapista tappiin ala asennossa (akseli maassa kiinni) eikä hankaa lokarin reunaan.

Ja tää on tosiaan pudotettu takaa 2 poorii ja 7cm pudottavat latat lisäks mut se on ehkä vähän liikaa ku toi moottori roikkuu niin alhaalla mut eiköhän sekin korjaannu kun saa taka pussit.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Hei vaan kaikille.

 

Elikkäs messuilla käyty ja joku saattoi jopa nähdä tämän siellä?

20180329_174313.thumb.jpg.96b855350cc879c68d04d3ad3ad3ce1b.jpg

 

Ja samoilla lapuilla tuli vähän sunnuntaina ulkoilutettua kuuppelia.

IMG_20180401_214545_949.jpg.c25d612f152266f4b82101f3ff3da0da.jpg

 

Nyt alkais sitten katsastus kuntoon värkkääminen ja sit saa kesä tulla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...