KimmoH Posted April 21, 2018 Posted April 21, 2018 Viimeiset pari vuotta on ajatuksissa pyörinyt VW mopo ja nyt on päästy siihen pisteeseen, että ajatukset ovat alkaneet realisoitumaan. Reseptinä Dnepr + 2L Type 4 = The Hulk , yksinkertainen mutta äärettömän voimakas olento ;) Tässä lähtökohta ja tavoitteena olisi työntää valmis pyörä ulos tallista keväällä 2020 16 Quote
Urbantoy Posted April 22, 2018 Posted April 22, 2018 Tästä tulee jäätävä, olen siitä varma.. eikä kaadu ainakaan koneongelmiin.. Quote
tolvana Posted April 22, 2018 Posted April 22, 2018 34 minutes ago, Urbantoy said: Tästä tulee jäätävä, olen siitä varma.. eikä kaadu ainakaan koneongelmiin.. Ja toteuttajan vw harrastehistoriaa peilaten saattaa olla ajossa vähän ennen tavoiteajankohtaa. Quote
MicaL Posted April 22, 2018 Posted April 22, 2018 18 hours ago, KimmoH said: Tässä lähtökohta ja tavoitteena olisi työntää valmis pyörä ulos tallista keväällä 2020 En usko että sinun pyörä täytyisi työntää ulos, kyllä se tulee ajamalla jos jonkun! Quote
KimmoH Posted April 29, 2018 Author Posted April 29, 2018 Vähän blingiä takarenkaaseen. Muutaman illan hikuttelin USSR napaa näyttävämmäksi. Nyt mätsää paremmin uusiin pinnoihin ja kehään. Vanteelle koekasaus... 3 Quote
Matti-Pekka Posted April 29, 2018 Posted April 29, 2018 Voi hitto kun komia..siellä ollaan nyt sieraimet mustana, mutta hymy korvissa... Quote
KimmoH Posted May 18, 2018 Author Posted May 18, 2018 Hitaasti etenee. Kaikki aika menee ehjillä vehkeillä ajellessa, kun kelit kerrankin sallivat ;) Vauhtipyöräaihiot olen sentään puhtaaksi ehtinyt pöhistellä. 2 Quote
KimmoH Posted May 25, 2018 Author Posted May 25, 2018 Starttikehä aihio saapui tänään. Lähtee jatkojalostukseen vauhtipyörän kanssa. Meinasin sähköllä pyöritellä koneen käyntiin ;) 1 Quote
KimmoH Posted June 1, 2018 Author Posted June 1, 2018 Tänään ei ehtinyt tienpäälle millään harrastepelillä joten piti vähän käydä tallissa huutamassa ennen iltasaunaa. Miljoonalaatikosta valkkasin perämurikoita ja lopulta yksi varteenotettava vaihtoehto pääsi työnalle. Muuten perä purkaantui nätisti mutta ristinivelen kanssa menikin sitten toista tuntia huutaen erinäisiä voimasanoja ja väkivaltaa käyttäen. Olisi jäänyt tienpäällä vaihtamatta. Lukituspultti oli vääntynyt ja vaurioittanut sen verran pinjonin päätä, että ristikko liikkui käsin vain vähän matkaa ja loppu piti vääntää väkisin vasaroiden ja ulosvetäjien kanssa. Seuraavaksi pitäisi metsästää soolo välitykset, 9x35 ja tehdä laakerin koesovitus kanteen. Sitten uskaltaisi aloittaa kiillotus urakan. Tarkoitus olisi hinkata tämäkin lähes peiliksi jotta passaa tuon aiemmin kiillotetun navan kanssa yksiin. 1 Quote
KimmoH Posted June 30, 2018 Author Posted June 30, 2018 Kylien ja Mintun kanssa tuumaillaan tekniikan väritystä ;) Otetaan vinkkejä vastaan passeleista kaasareista. Jotain ykskurkkuista tuohon vakio imusarjojen päälle... Quote
Tutkija Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 Ihan nelostyypissä olleita 40pdsit kaasareita suosittelen. Tein 3v takaperin 2.0 nelostyypin koneen noilla ja liikutti aika kivasti westfaliaa. Menee kuulemma saksan autobaanalla mukavasti 90mph matkanopeutta. Quote
tolvana Posted July 1, 2018 Posted July 1, 2018 411 imarit ois ehkä nätimmät kun on sikalyhkäset Quote
KimmoH Posted July 6, 2018 Author Posted July 6, 2018 Mulla on lyhkäset 411 imaritkin mutta niillä jää kaasarit liian alas. Tarkoitus on että ilmaa imetään kainaloista :D Pitää nuo orggis sarjat joko sheivata nätimmiksi tai katella jotain sirompia uustuotantoja jostain... Sit alkoi normi setti projektin osien haalinnassa. Pari kuukautta odotin Venäjältä levyjarrukeulan putkia. Noh, tänään sitten kävin kalliin tullatun paketin noukkimassa postista matkaani. Mitäpä sieltä paketista paljastuikaan kuin väärät putket :( Ihan pikkuisen vain vituttaa :D Noh, nyt on nätit ja hyvät keulaputket perus Dnepriin tai Uraliin. Quote
KimmoH Posted July 23, 2018 Author Posted July 23, 2018 Onni kääntyi. Kyseessä ei ollut mikään kusetusyritys vaan venäjän päässä oli paketin postittaja ihan oikeasti kämmentänyt ja lähettänyt mulle epähuomiossa väärät keulaputket. Eilen kävin postista hakemassa uuden paketin ja sieltä löytyi sitä mitä olin hakenutkin. Ural Voyagen tuplalevyjarruille tarkoitetut putket. Menevät heittämällä Dneprin keulille, ainut ero on käytännössä nuo satuloiden kiinnikkeet putkien alapäässä. Tuplalevyillä saan taklattua jarruvaatimukset katsastuksessa ja onhan tämä hirviö mukava saada pysähtymäänkin. Nyt pitäisi löytää soppelit satulat, napa ja levy, "samantehoisesta" pyörästä. Quote
Matti-Pekka Posted July 23, 2018 Posted July 23, 2018 Terve Mitähän nuo putket tulee maksaa kotiin toimitettuna? Quote
KimmoH Posted July 23, 2018 Author Posted July 23, 2018 56 minutes ago, Matti-Pekka said: Terve Mitähän nuo putket tulee maksaa kotiin toimitettuna? Olikohan nää nyt jotain 170-180 euroa kaikkineen. Tulli rokotti melkein viidellä kympillä pakettia :( Näitä ei kauheasti tuntunut liikkuvan Venäjälläkään. Keväällä löytyi yhdet, mun asiamies oli ne maksanut ja sen jälkeen myyjä katosi rahoineen, ylläri! No, se ei onneksi mennyt vielä omasta pussista. Reilu kuukausi myöhemmin löytyi tämä kuvien pari ja ne saatiin myyjältä oikeasti ostettuakkin. Ovat suorat ja toimivat pelit. Quote
KimmoH Posted July 23, 2018 Author Posted July 23, 2018 1 minute ago, Jopesa said: Löytyikö nuot perän rattaat? Rattaat puuttuu vielä ja pari muutakin osaa :D Quote
KimmoH Posted July 26, 2018 Author Posted July 26, 2018 Kiinastakin voi löytää joskus jotain ihan käyttökelpoista. Stonga + lihakoukut päihin, kohtuu hyvä laatu ja hinta kohtasivat näissä. Quote
Sakke Posted July 27, 2018 Posted July 27, 2018 Onko tanko 1" halkasijalla? Jos on, niin mistä löytyi? Quote
KimmoH Posted July 27, 2018 Author Posted July 27, 2018 eBaystä, tällä samaisella myyjällä on sekä kahvoja että tankoja ja yhdistää postikulut. Positiivinen ylläri oli, että tavara tuli alta viikossa ja Saksasta eli EU:n sisäpuolelta vaikka tavara oli kuvauksen mukaan Sanghaissa :D Ei kannattanut alkaa ruosteisia käytettyjä ostelemaan samaan hintaan suomesta. Quote
KimmoH Posted August 3, 2018 Author Posted August 3, 2018 Näillä helteillä mitään pysty tekemään, mennyt makaamiseksi. Projektia edistetty lähinnä osia haalimalla. Lihakoukkujen jatkeeksi tulee piiloon Suzuki GSXR:n, vai onko se tuttavallisemmin Hayabusa, jarrupääsylkkä. Tämä on tarkoitus piilottaa johonkin komentamaan keulan tuplalevyjä. Stongaan olisi tarkoitus kulkea vain muutama vaijeri, old skool tyyliin. Perään löytyi 9x35 välitys. Korkeaprofiilisella takanakilla ja viis vaihteisella askilla toivottavasti päästään sopiviin välityksiin. Ei ole kiinasta vaikka tuolla alla tarrassa niin lukeekin. Pitiköhän näiden olla ihan NOS laatua = kestää kauemmin kuin kilometrin :D Perän kuoret on toistaiseksi koneistamolla, siellä jyrsitään reiät sopiviksi länsi stefoille mitä löytyy jatkossa ihan lähikaupasta. Quote
Matti-Pekka Posted August 3, 2018 Posted August 3, 2018 Valitettavasti tuo välitys on ihan tarvike välitys..sen näkee tuosta kiilatapin reiän muodosta.... Quote
KimmoH Posted August 3, 2018 Author Posted August 3, 2018 14 minutes ago, Matti-Pekka said: Valitettavasti tuo välitys on ihan tarvike välitys..sen näkee tuosta kiilatapin reiän muodosta.... Sit katotaan kauanko kestää ;) Quote
Matti-Pekka Posted August 3, 2018 Posted August 3, 2018 No kyllä se kestää..omassa vw sivuvaunumopossa on nyt reilun parin vuoden aikana tullut mittariin railakasta ajoa ihan missä louhikossa ja motarilla vaan n. 28 000 km , ja perässä ei mitää ongelmaa...tuo tarvike teos vaatii vaan tarkempaa asetteluu, ja saattaa joutua jättää hieman asettumisvaraa alun 1000 km loppusäätöön, mutta sen näkee sitten säätäessä, tuon pinjonin muokkaamisesta sopivammaksi voitais joskus keskustella lähemmin... 1 Quote
Jopesa Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 Mää ostin nuot nos rattaina😀 ja on kyllä aivan erilaiset kun tarvike rattaat mitkä löytyy liikkeestä pitääpä huomenna laittaa kuva Quote
Matti-Pekka Posted August 5, 2018 Posted August 5, 2018 (edited) Terve No näitä myydään reilusti NOS osina vaikka ne on ihan tavan tarvikehuttua ihan missä valmistettua vaan..mm. eräs "lapinmies" myi jokin aika takaperin kovalla metelillä alkuperäisiä venäläisiä välityksiä,,ja ainakin pojat jotka niitä täältä osti ,sai kaikki laatua" torimummo" kiinasta tms... Helpoin tunnistaa on että alkuperäiseksi varaosaksi tai tehtaalla asennettu välitys on tehty niin että kiilatappi oikeasti kiristää tuplalaakerin ja nivelen yhteen tasaisesti ja pitävästi, ja siksi pinjonin kiilatapin reikä on muodoltaa "junatunneli" eli tasainen pohja akselin päähän ja pyöreähkö rattaanpuolelta...se on kallis tehdä, ja siksi tarvike pinjoneissa on vain vinoon porattu (soikea) reikä, tai jopa pelkkä reikä...siitä ne helpoiten tunnistaa,,ohessa hieman väärästä kulmasta otettu kuva alkuperäisestä välityksestä. Mutta kuten kirjoitin kyllä nämäkin saa aseteltua , eikä siitä tarvi huolestua, mutta ei ne ole parasta A-luokkaa... Edited August 5, 2018 by Matti-Pekka Quote
KimmoH Posted August 6, 2018 Author Posted August 6, 2018 Swingi ja perän kansi päivitetty "nykyaikaan" = 10mm pulteille ;) Sit pitäis alkaa hieromaan kiiltoa tuohon kanteen. 3 Quote
KimmoH Posted August 8, 2018 Author Posted August 8, 2018 (edited) Perän kannesta hieroin eilen pahimmat valupurseet ja muut jäljet pois. Seuraavat viikot tuo toimii iltapesukaverina suihkutiloissa, ohjelmassa vesihiontaa ennen lumppulaikkaa. Töistä tullessa keittiönpöydällä odotti positiivinen ylläri. Putkentaivuttimeen tilattu luisti + lestisarja saapuikin huomattavasti etuajassa. Nyt ei pitäisi ainakaan välineistä olla kiinni nättien mutkien syntyminen runkoputkiin ;) Seuraavaksi voikin kirmata naapuriin tilaamaan runkomatskua. Edited August 8, 2018 by KimmoH Quote
KimmoH Posted August 8, 2018 Author Posted August 8, 2018 Lohkon meinasin jättää köykämiinipinnalle, jos vaikka harjattu alumiini näyttäisi nätiltä jalkojen välissä. Nyt alkaisi olla pahimmat valupurseet ja koloset hiottuna pois. Ei tästä peiliä ole tarkoitus tehdä mutta jos nyt vakiota siistimpi, kun kone jää kuitenkin näkösälle. Sylinterit ja kannet saavat todennäköisesti satiinimustan päällensä ja kansien rivat kiillotetaan. Alumiini venakopat vois olla kivat mutta pitäis löytää sellaiset missä ei ole mitään mainostekstejä. Yhdet EMPIt mulla jo oli mutta ne laitoin kiertoon. CSP:llä taitaa olla joku malli missä ei ainakaan kuvien perusteella lukisi mitään.... Quote
KimmoH Posted August 10, 2018 Author Posted August 10, 2018 Nyt ois perän kansi aika liki samaa tasoa takavanteen kanssa = kahden metrin päästä katsottuna välttävä... tää on hankala laji... johonkin pitäisi osata raja vetää, ei tuo kauheasti tule valmiissa pyörässä näkymään... 4 Quote
KimmoH Posted August 13, 2018 Author Posted August 13, 2018 Nyt käy tähänkin perään normi 60mm länsistefa mitä saa muutamalla eurolla lähikaupasta. Quote
Jopesa Posted August 16, 2018 Posted August 16, 2018 Mää kävin kysymässä paikallisesta laakeriliikkeestä 58 stefaa meinas että ei oo kun noin 50kpl jäljellä😁 otin neljä ja hinnaksi tuli 8€😉 Quote
KimmoH Posted August 17, 2018 Author Posted August 17, 2018 joo, 58:sia saa myös mutta se oli liian väljä tähän perään :( Tuohon ajossa olevaan pyörään taas passasi 58 stefa suoraan heittämällä. Valmistustoleranssit perissä tuntuu olevan parin millin luokkaa :D Quote
Matti-Pekka Posted August 17, 2018 Posted August 17, 2018 49 minutes ago, KimmoH said: joo, 58:sia saa myös mutta se oli liian väljä tähän perään :( Tuohon ajossa olevaan pyörään taas passasi 58 stefa suoraan heittämällä. Valmistustoleranssit perissä tuntuu olevan parin millin luokkaa :D Liika tarkkuus on teknistä kehittymättömyyttä (teknisessä aikanaan joku opettaja tapasi näin tokasta..):D Quote
KimmoH Posted August 19, 2018 Author Posted August 19, 2018 Pitää varmaan hommata pyörää varten oma ajoliivi. Kesäkaudenpäättäjäisissä kouraan lykättiin tällainen ylläri ;) 6 Quote
Matti-Pekka Posted August 19, 2018 Posted August 19, 2018 MISTÄ tuollaisia saa hankittua?? mulle kans! Quote
KimmoH Posted August 21, 2018 Author Posted August 21, 2018 Tämä konehan tuli tehtyä 3 vuotta sitten ja noin 10000 kilsaa pörisi bussin perässä. Tässä maalausta varten purkaessani tein pientä tutkimusta mitä sitä onkaan aikoinaan tullut tehtyä. Scatin C25 nokka + lube-a-lobe nostajat olivat edelleen kuin uudet. Dekin tarkastin ja nyt sain lukemaksi noin 1,6mm kun silloin konetta kasatessa päädyin lukemaan 1,5mm. En tiedä onko miehen mittatarkkuus parantunut vai mitä on tapahtunut. Nyt tuolla oli ruttua jäljellä noin 8.44:1 kun kasatessa päädyin lukemaan 8.5:1. Mahtaakohan tämä Motonetin myymä maali kestää sylintereissä ja kansissa ? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.