Kharon Posted January 17, 2019 Posted January 17, 2019 On 1/16/2019 at 8:12 AM, tyyppi3 said: Joo ei se tuollaiselta näytä. on vasen puoli, ei se oikea varmaankaan paljoa poikkea (kuten on täällä jo todistettu), kun korin kiinnikkeet ovat samanlaiset. Joo, ei sitten mitään ja tuo onkin tosiaan aivan erilainen. Quote
lasse haukkavuori Posted January 17, 2019 Posted January 17, 2019 Mä voin tuossa varastoja penkoilla ku ehdin käymään. Palaillaan Quote
tyyppi3 Posted January 19, 2019 Author Posted January 19, 2019 Nyt on asiallinen etuputkisto tallissa, kiitos Jarska1. Yhdet, ei-kovin-hyvät, vanhat takapuskurin raudat kaivoin esille. Eivät ne aivan identtiset ole, mutta ei varmaankaan haittaa. Koriin tuleva rauta on vähän enempi alareunassa molemmilla puolilla Quote
Lasse Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Ainahan noi on jokin verran mutkalla kun on kolhittu puskuria johonkin niin noi menee siinä samalla Quote
tyyppi3 Posted January 21, 2019 Author Posted January 21, 2019 4 hours ago, Lasse said: Ainahan noi on jokin verran mutkalla kun on kolhittu puskuria johonkin niin noi menee siinä samalla Kyllä näinkin, mutta tuossa on taivutetun U-raudan hitsaus puskurikiinnikkeeseen muutaman millin toispuoleisesti alunperinkin, siis peilikuvana. En kyllä ymmärrä miksi, mutta sen saa varmasti pienellä pajoituksella, vaikka jotain merkitsisikin. Quote
tyyppi3 Posted February 20, 2019 Author Posted February 20, 2019 Alkaa pohjalevy oleen maalia vaille (huomenna ehkä) 3 Quote
tyyppi3 Posted February 21, 2019 Author Posted February 21, 2019 Mikä muuten on etupuskurille tulevan U-mallisen puskinpalkin väri alkujaan? Viimeksi oli korinvärinen, ja taitaa se olla vähän hölmön näköinen mustana (eli toi kuvassa ylimpänä). Quote
tyyppi3 Posted February 21, 2019 Author Posted February 21, 2019 22 minutes ago, Janne Välilä said: Musta. Ok, kiitos. Sehän meni sitten vahingossa oikein Quote
lasse haukkavuori Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 Mikä tuolla puskuripalkilla on idea? Ilman tuota jos ajaa pikku tönäsyn niin keula menee haitariksi akseliin asti (peltiä menee ruttuun) jos on tuo palkki niin sehän painuu akseliin ja ja koko runko on sökö Quote
-AP- Posted February 21, 2019 Posted February 21, 2019 4 hours ago, lasse haukkavuori said: Mikä tuolla puskuripalkilla on idea? Ilman tuota jos ajaa pikku tönäsyn niin keula menee haitariksi akseliin asti (peltiä menee ruttuun) jos on tuo palkki niin sehän painuu akseliin ja ja koko runko on sökö Ideana sitoa törmäysvoimaa niin että törmäys sitoutuu rakenteisiin ja vaikuttaa vähemmän kuljettajaan? Quote
tyyppi3 Posted February 22, 2019 Author Posted February 22, 2019 10 hours ago, -AP- said: Ideana sitoa törmäysvoimaa niin että törmäys sitoutuu rakenteisiin ja vaikuttaa vähemmän kuljettajaan? Veikkaan samaa. Onko kellään muuten tietoa, mistä vuosimallista alkaen tuo on ollut? Quote
-AP- Posted February 23, 2019 Posted February 23, 2019 Olisko ollut jo ihan viimeisissä 'lyhytkeulaisissa', siis '68-'69 ? Quote
tyyppi3 Posted February 23, 2019 Author Posted February 23, 2019 7 hours ago, -AP- said: Olisko ollut jo ihan viimeisissä 'lyhytkeulaisissa', siis '68-'69 ? Joo, siis mulla on vanhempi 69, ja siinä on. Quote
lasse haukkavuori Posted February 24, 2019 Posted February 24, 2019 Tulikohan noi pohjalevyn jäykisteet samaan settiin. Quote
tyyppi3 Posted April 5, 2019 Author Posted April 5, 2019 No nyt tuli harmittava takaisku. Kori piti tuoda kotio, vaikka hitsuuhommia oli vielä jonkinverran. Onneksi pohjalevy saatiin pintamaaliin asti valmiiksi. Kori saa nyt odotella parempia aikoja. Omissa käsissä on sen sijaan lämmönvaihtimet ja pönttö. Eli pientä hitsuuta tarttee. Minkähän värisiä ne ovat alkujaan, ja voisiko niitä hitsejä millään kitata? Quote
tyyppi3 Posted June 26, 2019 Author Posted June 26, 2019 Homma saatiin jatkumaan toisessa toimipisteessä. Tässähän oli jälkiasennettuna D-jetronic ruisku. Onko tietoo/kuvaa, missä "tietokoneen" oikea paikka on? Quote
Tanhis Posted June 26, 2019 Posted June 26, 2019 Siellä takaluukun vasemman laidan pystypellissä se alunperin on ollut kiinni. Itse reijästä ei ole kuvaa mutta tässä kuva ecusta ja luukusta minkä nopeasti löysin. Quote
tyyppi3 Posted June 26, 2019 Author Posted June 26, 2019 Ok, kiitos. Siis toi tietsikka on sään armoilla moottorin tuloilma-aukossa. Quote
tyyppi3 Posted June 26, 2019 Author Posted June 26, 2019 Eli toi pokkauksen kohta pitäis aukaista ja ruuvata tuollainen kiinnityslevy sisäpuolelle. Johdot jostain tuon edestä taakse - johtoreiän vierestä. Quote
Tanhis Posted June 27, 2019 Posted June 27, 2019 Juu on sään armoilla. Johdot tuli muistaakseni ihan siittä ecun etupuolelta konehuoneen puolelle. Mutta saattaa olla että nyt muistan väärin kun ei ole enää autoa mistä käydä tarkistamassa. Quote
tyyppi3 Posted June 27, 2019 Author Posted June 27, 2019 Kiitoksia. Eiköhän sen näillä koordinaateilla saa paikoilleen Quote
tyyppi3 Posted July 20, 2019 Author Posted July 20, 2019 Yksi välietappi saavutettu, koppa on taas kotona ja pintaväri päällä! Loksut ym ovat vielä työn alla, mutta nyt pääsee jo kasailemaan. 10 Quote
Kharon Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Hieno väri, onko alkuperäinen? Muistelen että tuollaisia vaaleansinisiä oli mutta ne mitä nyt näkee, ovat niin haalistuneita että en kyllä osaa sanoa, kuvasta vielä. Quote
askis Posted July 23, 2019 Posted July 23, 2019 Hienon näköistä, mistä hommaat johtojen yms.läpivientikumit? Itsellä sama edessä.. Quote
tyyppi3 Posted July 24, 2019 Author Posted July 24, 2019 Joo, on alkuperäinen L50B DiamontBlau. Läpivietikumeja en oo vielä ajatellut. Muistaakseni ainakin suurin osa oli riittävän hyviä. 1 Quote
Tanhis Posted August 3, 2019 Posted August 3, 2019 On 7/23/2019 at 11:25 PM, askis said: Hienon näköistä, mistä hommaat johtojen yms.läpivientikumit? Itsellä sama edessä.. Perusläpivientikumit on ihan varaosaliikekamaa. Ja ei noissa juuri muita taida ollakkaan. Quote
tyyppi3 Posted October 7, 2019 Author Posted October 7, 2019 Pikkuhiljaa alkaa pohjalevy olla kuosissa. Mitenpäin olette laittaneet tuon pohjalevyn tiivisteen? Sileä puoli ylöspäin tuntuisi jotenkin vesitalouden kannalta paremmalta. Entäs miten tiivisteen saa pysymään paikallaan, kun koria naittaa? Quote
-tipi- Posted October 8, 2019 Posted October 8, 2019 Käsittääkseni tasainen puoli laitetaan alaspäin, niin itse ainakin tein. Ja niin näkyvät YT:n ohjevideossakin tekevan. Tiivisteen voi liimata paikalleen asennusta helpottaakseen vaikka Sikalla tms. Alunperinhän se on pienillä kierrenauloilla. Itse käytin viime kerralla mustaa alustamassaa, tämä on ainut paikka mihin omassa autossani sitä mönjää käyttäisin. Täytin myös päällispuolen uran ko. mömmöllä ennen korin asennusta. Quote
tyyppi3 Posted October 8, 2019 Author Posted October 8, 2019 3 hours ago, -tipi- said: Käsittääkseni tasainen puoli laitetaan alaspäin, niin itse ainakin tein. Ja niin näkyvät YT:n ohjevideossakin tekevan. Tiivisteen voi liimata paikalleen asennusta helpottaakseen vaikka Sikalla tms. Alunperinhän se on pienillä kierrenauloilla. Itse käytin viime kerralla mustaa alustamassaa, tämä on ainut paikka mihin omassa autossani sitä mönjää käyttäisin. Täytin myös päällispuolen uran ko. mömmöllä ennen korin asennusta. Kiitos vinkeistä. Toi alustamassa vaikuttaa hyvältä, täyttää pienemmätkin röpelöt. Quote
Kharon Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 Joo, tasainen puoli alaspäin ja liimalla/jollain kiinni niin ei karkaa kun nostaa koria paikalleen. http://kharon.suomiforum.com/www/ghia3/P3200701.JPG Tuosta vähän näkyykin että miten se tuli, liima alapuolella ja yläpuoli jätettiin tyhjäksi kun ei tuolla ole tarkoitus talvella ajella. Quote
-tipi- Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 Vähemmän se talvella vuotaa kuin sateella. Quote
tyyppi3 Posted October 14, 2019 Author Posted October 14, 2019 Joo, vetelin massaa tiivisteen alapintaan, ja sopivasti se tuntui pidättävän kumia paikoillaan. Tuuppasin pohjan pihalle, ja nostettiin koppa sisään. Tarkoitus olisi vielä maalarilta "unohtuneita" paikkoja tiivistellä ja uittaa koteloihin jotain maalia (kotelosuojaa ei varmaankaan kannata harkita, kun lämpöputki hohkaa kuumaa vieressä). Quote
Paksu-Tolppa Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 (edited) 3 hours ago, tyyppi3 said: Tuuppasin pohjan pihalle, ja nostettiin koppa sisään. Tarkoitus olisi vielä maalarilta "unohtuneita" paikkoja tiivistellä ja uittaa koteloihin jotain maalia (kotelosuojaa ei varmaankaan kannata harkita, kun lämpöputki hohkaa kuumaa vieressä). Omiin autoihin olen ruiskutellut koteloihin (kohteesta riippuen) sinkki-, happo- ja tavallista ruosteenestopohjamaalia spraypullosta kotelosuoja-aineeseen tarkoitetuilla pilleillä. Sen jälkeen useamman päivän kuivattaminen ja perään kotelosuoja-aine. Kuplassa ei ainakaan ole ollut ongelmaa vaikka olen käsitellyt myös kynnyskotelot lämpöputkineen kotelosuoja-aineella. Toki lämmetessä aine haisee jonkin aikaa. Kannattaa ottaa huomioon myös se, jos kotelossa on jo maalia, että ei sulata uudella maalilla vanhaa maalia. Edited October 14, 2019 by Paksu-Tolppa Quote
tyyppi3 Posted October 15, 2019 Author Posted October 15, 2019 Kiitos vinkeistä. Täytyypä testailla. Luulen kumminkin, että luotan pelkkään maaliin. Tyyppi3ssa on kumminkin isommat lämmönvaihtimet kuin kuplassa ja se ehjänä hönkii aikas kuumaa. Quote
Tanhis Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 2 hours ago, tyyppi3 said: Kiitos vinkeistä. Täytyypä testailla. Luulen kumminkin, että luotan pelkkään maaliin. Tyyppi3ssa on kumminkin isommat lämmönvaihtimet kuin kuplassa ja se ehjänä hönkii aikas kuumaa. Taitaa olla kolkissa (ainakin joissain vm.) myös termostaatit lämmönvaihtimien jatkeena joita kuplasta ei löydy. Se kyllä on taivaantosi että lämmönvaihtimet ovat pidemmät kuin kuplassa ja ns esilämmönvaihdin on aivan eriluokkaa kooltaan/pinta-alaltaan kuin kuplassa. Quote
tyyppi3 Posted October 15, 2019 Author Posted October 15, 2019 Kyllä termostaatit on. Juurikin ihmettelin, että mihin säätöön ne pitäisi vetää. Haynesin kirjasta löytyi, että kiinniasentoon +1 kierros paljetta venytykseen. Tää on varmaankin huoneenlämmössä Quote
-tipi- Posted October 16, 2019 Posted October 16, 2019 Niin, Kolkin lämmönvaihtimethan on niin tehokkaat, että niiden ohi ohjataan kylmää ilmaa niillä pienemmillä putkilla ja Tanhiksen mainitsemilla termareilla. Quote
Tanhis Posted October 16, 2019 Posted October 16, 2019 (edited) Tuo säätö olikin hyvä kysymys, omastani en edes ottanut termareita pois kun asensin ne, mahtaakohan ne vuotaa paljon kylmää ilmaa, näin syksyllä kun sitä lämminta alkaisi vähän kaipailemaan. Kuvassa siis nro 47 on termari mistä puhutaan. Sikses kyl hauskaa että ilmajäähyn lämmitystä aina parjattu että ovat aivan paskat. Kun samaa aikaan vw asentanut termarit lämmityksen kaveriksi ettei kabiiniin tule liian kuumaa ilmaa. Taitaa kylläkin paskuudella olla enemmän tekemistä ruostuneiden ja vuotavien lämpöputkien kanssa, kuin varsinaisesta suunnitteluvirheestä. Edited October 16, 2019 by Tanhis Quote
-tipi- Posted October 16, 2019 Posted October 16, 2019 No kyllähän se Kuplankin lämmitys puhaltaa persiiseen kuumaa, mutta tuulilasille asti tullessaan on jo paras puhti ruosteisiin kynnyskoteloihin ja vuotaviin liitoksiin kadonnut. Olen miettinyt mites jos Ferdinand oiskin vetänyt lämpimän ilman runkotunnelia pitkin eteen, vaikka pakeliittiputkella, jos runkotunnelin ruostuminen pelotti. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.