Jump to content

Wahvat kiertokanget??


Recommended Posts

Terve

Olen ymmärtänyt että wbx koneiden vaurioiden syy on usein raskaan kaasujalan ja piiitkän öljynvaihtovälin lisäksi heikohkot kiertokanget + pultit.

Nyt kun tuossa olis pari wbx konetta menossa kasaan ja uusien osien listaa kerätään, niin olisi sopiva hetki saada mielipiteitä kankiasiaan...

-Onko se alkuperäinen kanki heikko lenkki vai vain ne pultit?

-Oliko se niin että T1 koneen pultit käy  ja olisi vahvemmat?

-Onko järkihintaan saatavilla tarvikkeena selkeästi vahvempaa kiertokankea/pultteja ?

-Onko tarvike/korvike kankien laakerit jotain kauppalaatua, männäntappi/männät olisi tarkoitus käyttää wbx:n

-Onko tarvike kankien pituus sama, jos ei niin mistä päästä on ollut tapana pytyn pituutta kompensoida sopivaksi tms.?

-Mitä mitoituksena tarkoittaa "Chevy kaulat"?

tässä aluksi , keskustelu toivottavasti alkaa....

Link to comment

H-profiili veivejä saa monenlaisia ja monilla mitoilla. Chevy kaulat on 2” eli kammen kaulat on 50,8mm. Useimmiten T1 männän tapille eli 22mm. WBX tais olla 24mm tapilla? T4 veivejä on 24mm tapilla, mutta alapäät 50mm kaulalle. Eli kampi hiontaan.

 

Jos kone pysyy vesijäähdytteisenä, niin eihän sylttyjen pituudelle voi juuri mitään tehdä. Jos veivit on pitemmät kuin orkkikset niin mäntiä pitää madaltaa. Tämmöistä tuli näin yhtäkkiä mieleen kun hetkeen ei oo tullu wbx:ää kasailtua. Voin toki muistaa asiat väärinkin..

Link to comment

Mitä asiaa joskus tutkin, 2.1 wasserin kankien kertakäyttöset pultit ollut ongelma, 1.9 ei tätä ongelmaa ollut. Osa on ostanut scatin i-kanget ja suurentanu tapin läpeä 24mm tapille sopivaksi, tai vaihtanut vaan 1.9 kanget tilalle.

Osa suosittelee ostamaan kunnostetut kanget suoraan, CSP:llä setti makso muistaakseni n. 350€. Wassereista on hyvää juttua ShoptalkForums tai Aussieveedubbers sivustoilla.

Link to comment

Ok..PV on tainnut nyt lomalla Jouluevankeljumin lisäksi ottaa pari värikästä drinksuu..tai sitten vika on mun omassa oikoluvussa. Eli oliko tuo niin että 2.0l Type 4 kanki olis wbx laakeriin sopiva, mutta kangen alasilmä hieman liian leveä,,,johon hiukka sorvilla kyhästään...männän tapin silmä ko. kangessa valmiina dia.24 , mutta kangen silmäväli liian lyhyt (vakio iskuselle 76)?

vai miten tää meni....

Kumminkin vielä aiheesta. Meillä oli tuollainen 2.1 DJ (täystehonen 112 hv) automaatti 9henkilön busa. Sillä kaiketi päästeltiin hiukka alle 200tkm ihan surutta....oliko kyse tuurista vai voisiko olla että automaatti hillitsi ylikierroksilla vetoo ja muutenkin rajumpaa käyttöä,,kun siinä ei koneeseen tarvinnut kajota . Voiko ajatella näin ,että jos käyttäjällä on tolkku mukana niin omilla(uusilla) kiertokangilla uusilla T1 pulteilla+muttereilla voisi homma kuitenkin pelaa ihan hyvin? vai onko se tietoinen riski?

 

Link to comment
On 12/30/2018 at 9:15 PM, Matti-Pekka said:

 Eli oliko tuo niin että 2.0l Type 4 kanki olis wbx laakeriin sopiva, mutta kangen alasilmä hieman liian leveä,,,johon hiukka sorvilla kyhästään...

**

Kyllä - kyllä - kyllä

 

männän tapin silmä ko. kangessa valmiina dia.24 , mutta kangen silmäväli liian lyhyt (vakio iskuselle 76)?

***

Kyllä - riippuu mitä haluat kankisuhteeksi ja haluatko mahdollisen pidemmän iskun liika materiaalin hukata mäntää vai kanea lyhentämällä

 

 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...