Guest cockjerry Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Ketkäs tekee näitä muutoksia ja mitä kaikkea lohkolle tehdään kun laitetaan 84 x 94 kampura/pytyt (chevyn laakereilla)? Myös kannet pitäisi jyrsiä 94, koska nyt ovat 92 putkille. Sitten se tärkein, eli pal maksaa koko hoito lohkolle? Löytyykö PK-seudulta asian tuntevaa koneistajaa jopa? Tänne vaan listaa puh. numeroista, intistä on hyvää aikaa soitella! :-) kiitoksia Quote Link to comment
-tipi- Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Onkos kukaan tehnyt full flowta samaan tyyliin, kuin taannoisessa Hot VW's:n Nitro-Strokeri projektissa, eli pumppu säilyy alkuperäisen kaltaisena, mutta ulosotto tehdään paineanturin viereen kanavan päähän, tämä kanava tulpataan ennen anturin reikää, ja öljy palaa lohkoon anturin kohdalta. Tällä saadaa letkut pois pakarin läheltä ja hihnapyörän tieltä. Joutuikohan ne muuten hitsailemaan lohkoa... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Todennäköisesti joutuu, jos haluaa saada riitävän kierteen sinne, seinämä on aika ohut. Lohkon sisäpuolisen kairaamisen voi tehdä ise jos on vinku ja sopivia teriä, samalla voi poistaa kaikki terävät reunat ja hioa kulmat pyöreiksi yms. Eiköhän noita tee kaikki koneistamot, hinnat vaan vaihtelee. Itse maksoin taannoin markka-aikaan lohkon ja kansien avarruksesta 92 putkille 350mk. Nykyään nuo onnistuu työmaalla :) Quote Link to comment
Guest fastghia Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Joo esim. GT motor Pajamäessä. Just tänään keskustelin koneenrakentajan kanssa ohimennen aiheesta, ovat kuulemma hinnat viimeaikoina noille töille nousseet :( eivätkä enää niitä teekään kovin mielellään... Oisko ollu reiän kairaus lohkoon luokkaa 25e. Quote Link to comment
-MITO- Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Kampura+vauhtipyöräyhdistelmän tasapainotus 50e Juvanmalmilla. Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted July 9, 2004 Share Posted July 9, 2004 Todennäköisesti joutuu, jos haluaa saada riitävän kierteen sinne, seinämä on aika ohut.Lohkon sisäpuolisen kairaamisen voi tehdä ise jos on vinku ja sopivia teriä, samalla voi poistaa kaikki terävät reunat ja hioa kulmat pyöreiksi yms. Eiköhän noita tee kaikki koneistamot, hinnat vaan vaihtelee. Itse maksoin taannoin markka-aikaan lohkon ja kansien avarruksesta 92 putkille 350mk. Nykyään nuo onnistuu työmaalla :) Ahaa.. mutta eikös tuossa itse avartamisessa ole pienenä riskinä se, että osuu johonkin öljykanavaan tai jotain. Vai tietääkö joku tarkat mitat pal voi ottaa kamaa pois mistäkin jne.. Onkohan jotain kirjaa missä olis just tosta lohkon avartamisesta? Sitten ei jäisi enään koneistamon hommiksi kun kannet, kaivaa pytyille isommat kolot ja mahdollinen aarporaus.. hmm Jotenkin musta tuntuu, että toi GT-motor ei edes kuse alle 200e. Muutaman kerran siellä teettäny holkkeja yms. kamaa. Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 Kuten arvelinkin, GT-motor ottaa 55e aar-porautuksesta (ei paha). Mutta 30e yhestä reiästä!!!! Mullla tulis noita reikiä yhteensä 8, koska kannetkin pitää avartaa. Vittujen kevät :( Eli ne ottais 300e ja ei tee edes lohkon avarrusta tai full flow:lle paluu reikää. Inttiin muuten 4 tunnin päästä! Quote Link to comment
JaniM Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 No R(yöstö)-koneistus ottaa 70 aarpista ja mänäntapin sovituksesta 12 tsipale. Et sillein. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 kukkojerry: ei o pelkoa että kairaat puhki kanavia. Ostat sopivat laakerit lohkoon, laitat veivit kiinni ja akseli lohkonpuoliskoon. Sitte katot mistä ottaa kiinni. eikä sitä tilaa tartte senttitolkulla olla, 2-3mm riittää... Tuolla 84 akselilla joutuu jo hieman siistimäänkin, riippuen veiveistä... Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 kukkojerry: ei o pelkoa että kairaat puhki kanavia. Ostat sopivat laakerit lohkoon, laitat veivit kiinni ja akseli lohkonpuoliskoon. Sitte katot mistä ottaa kiinni. eikä sitä tilaa tartte senttitolkulla olla, 2-3mm riittää... Tuolla 84 akselilla joutuu jo hieman siistimäänkin, riippuen veiveistä... Chevyn kk-kauloilla ja bugpack race 5.7" H-veivit. Eli pienin. Paljon lohkon seinämän ja kk välissä pitää olla pelivaraa minimissään? Mutta kiitoksia, täytyykin sitten viedä tuonne gt-motoriin kun tuon voi tehdä itse. Quote Link to comment
mikan Posted July 12, 2004 Share Posted July 12, 2004 kukkojerry: ei o pelkoa että kairaat puhki kanavia. Ostat sopivat laakerit lohkoon, laitat veivit kiinni ja akseli lohkonpuoliskoon. Sitte katot mistä ottaa kiinni. eikä sitä tilaa tartte senttitolkulla olla, 2-3mm riittää... Tuolla 84 akselilla joutuu jo hieman siistimäänkin, riippuen veiveistä... Eiks se olekaan kyrpäjorma? :-) Kun on pikkukaulat ja pienialapäiset veivit, niin mitään ongelmaa sopimisen suhteen ei pitäisi olla. Parin millin välys pitäisi olla hyvinkin riittävä. Kannattaa silti olla tarkkana, sillä on noita reikiäkin saatu aikaiseksi lohkoon... t. Mika Quote Link to comment
aki Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 kukkojerry: ei o pelkoa että kairaat puhki kanavia. Ostat sopivat laakerit lohkoon, laitat veivit kiinni ja akseli lohkonpuoliskoon. Sitte katot mistä ottaa kiinni. eikä sitä tilaa tartte senttitolkulla olla, 2-3mm riittää... Tuolla 84 akselilla joutuu jo hieman siistimäänkin, riippuen veiveistä... Kiinni pitää olla lisäksi sylinterit, männät ja nokka-akseli. Chevyn kk-kauloilla ja bugpack race 5.7" H-veivit. Eli pienin. Pukpäkit on 5/16" pulteilla ja kun kanki on lisäksi noin pitkä se vähentää kairaamisen tarvetta, ainakin teoriassa. Scatin vastaavat on 3/8" pulteilla mikä tekee alalenkistä merkittävästi suuremman. GB:n mukaan tarvittavan välyksen suuruus riippuu myös mm. kampiakselin laadusta. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 GB:n mukaan tarvittavan välyksen suuruus riippuu myös mm. kampiakselin laadusta. Onko kyse akselin jäykkyydestä, ts. kuinka paljon se "vatkaa"? Quote Link to comment
aki Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Onko kyse akselin jäykkyydestä, ts. kuinka paljon se "vatkaa"? Pehmeät akselit muuttavat muotoaan, 'joustavat', kuormituksessa enemmän. Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted July 23, 2004 Share Posted July 23, 2004 Jeps kampiakseli on kanssa bugpack chromoly 84mm, joten ei pitäisi venyä. Tai enpä olisi varma kun boksissa lukee "made in china" :) Nyt on kuitenkin alkanu taas vituttaa ja eikä huvita tehdä mitään, joten jos joku tietää esim. jotain jokkismiehiä yms. kenellä koneistus vehkeet ja jota kiinnostaisi tehdä vaikka sivussa yksi 2.3 strokeri lohko. Eräs faijan kaveri heitti jonku nurmijärven urheilu autoilijat?? Tosin ei ollut ihan selvinpäin sillon, melkeinpä pilkkimis kunnossa, onko joku kuullut? :) Quote Link to comment
mikko k Posted August 4, 2004 Share Posted August 4, 2004 Mäkin voin hoidella tuon homman, jos kiinnostaa. Tosin en oo lähelläkään pääkaupunkia. Eikä jokkispaskat oo kiinnostanut enää vuosiin. Vähän paremmat motot kyllä. Soitella voi 0443-662448. Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Mäkin voin hoidella tuon homman, jos kiinnostaa. Tosin en oo lähelläkään pääkaupunkia. Eikä jokkispaskat oo kiinnostanut enää vuosiin. Vähän paremmat motot kyllä. Soitella voi 0443-662448. Lohkoon on jo porattu reiät isommille pytyille +aarporaus. Noi laakereit kun sais hommattua tässä joku päivä, niin pääsisi vähän tsiigailemaan millanen homma tuo lohkon avarrus. Täytyy ottaa ylös toi sun numero, jos näyttää siltä, että en viitti alkaa itse räveltää. :) Missäpäin muuten majailet? Quote Link to comment
mikko k Posted August 5, 2004 Share Posted August 5, 2004 Mä asustan Kauhajoella. Kampi itsessään kyllä pyörii lohkossa, siinä ei ole ongelmia. Sitten kun lisäät veivit, niin sitten tulee ahdasta lohkon katossa, sylttyputkien alla ja mahdollisesti nokka-akselin kanssa. Kaikki riippuu sun veiveistä ja nokka-akselista. Paras on esikasata kone kammen ja nokan kanssa ja huom. nokka-akseli ajoitettuna. Sitten vain lohkoon yx veivi kerrallaan ja sille tilat ja kun kampi pyörii ympäri, niin seuraava veivi paikoilleen ja edellinen pois. Erityisesti pitää olla malttia kun kattoa ohentaa, se menee helposti puhki. Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Veivit on bugpackin race 5.7" h-profit ja chevyn kauloilla. Nokka-akseli asia on vielä vähän auki, mutta täytyy näköjään sekin hommata tässä pikkuhiljaa. Luultavasti joku bugpackin katunokka. Quote Link to comment
Marko Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Mulla vastaavat rojut ja nokkana gene bergin 315 akseli Tiedot Henkan sivuilta http://www.phnet.fi/public/hefor1/ GB315 320º 276º 0,390" 9,91 108º Hot street; large engine; 48IDA carbs; close ratios Quote Link to comment
mikko k Posted August 6, 2004 Share Posted August 6, 2004 Cockjerryllä hyvin sopivat veivit. Pukpäkin nokka-akselit ei varsinaisesti ole niittänyt mainetta. Mä laittaisin esim. Scat C65, C75 tai Engle FK-87, FK-89 riippuen hieman käyttötarpeesta, kansista, kaasareista/ruiskuista. Mielestäni siinä sopivimmat, rajumpiakin löytyy, mutta en laittaisi katukäyttöön. Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted August 7, 2004 Share Posted August 7, 2004 Cockjerryllä hyvin sopivat veivit. Pukpäkin nokka-akselit ei varsinaisesti ole niittänyt mainetta. Mä laittaisin esim. Scat C65, C75 tai Engle FK-87, FK-89 riippuen hieman käyttötarpeesta, kansista, kaasareista/ruiskuista. Mielestäni siinä sopivimmat, rajumpiakin löytyy, mutta en laittaisi katukäyttöön. Missä noita Englen/Scatin kamoja myydään suomessa? Kannet mulla on superflow-1 ja imusatsit 44 webereille, luultavasti myös 44 paineistetut weberit/dellortot laitan. Koneesta kun rakennan ahdettua, en mitään dragsteria, vaan ihan pirteätä katukonetta, niin nokka-akselin pitäisi olla sen mukainen :) Quote Link to comment
mikko k Posted August 7, 2004 Share Posted August 7, 2004 Jahas, no tuo ahtaminen ei tullutkaan esille aiemmin. Eli nokka vaihtoon... :) Sitten laittaisin Scat C35 tai C45 tai Eagle/Engle FK-8 tai FK-10. Luultavasti noista noi miedommat eli pienempinumeroiset olis sopivimmat sun tarkoitukseen. Ja noita saa ostaa Helsingistä Turuntien varrelta Keiteleen Koneesta, Hytösen Juhalta, ruuhkainen puhelin 09- 5612354. Noilla kansilla oikein tehtynä ja sopivalla puristussuhteella saa tuo moton pelaamaan varmasti todella hienosti. Sen verran nokasta, että jos olis ruiskut, niin valitsisin rajumman vaihtoehdon noista! Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted August 9, 2004 Share Posted August 9, 2004 Jees.. ruisku kyllä kiinnostaisi helppojen säätöjen takia, mutta eipä nuo kaasaritkaan niin vaikeita ole säätää. Ruisku systeemi maksaa myös helvetisti, varsinkin jos laittaa läppärungot. Olihan moottoripyörissäkin vielä -99 asti kaasarit käytössä :) Eikös nuo FK nokat ole 1.4 keinuille? Mietin, että jos laittaisi vakio keinut, mutta siinä ei taida olla järkeä kun kannet pääsevät oikeuksiinsa vasta suurella nostolla? Joten, kai se on investoivava niihin keinuihin. Quote Link to comment
mikko k Posted August 10, 2004 Share Posted August 10, 2004 No onhan ruuttat tyyriitä, mutta saat suorasytkät mukaan ja heittää vanhat kuluneet jakajat romukoppaan! Eihän niitten kaasarien säätö tosiaan vaikeaa ole, mutta suutinjumppa on tosi hidasta..... painekotelot irti..... suutin putket irti.... siittimet vaihto... painekotelot kiinni...... ja aikaa meni 0,5 - 1,0 h ja sitten ajamaan 2km maantietä.... ei hyvä..... kuinkas nyt vaihdetaan.... ei tietoa koskas se ny kävikään laihalla..... no laitetaan nyt vaikka nämä suuttimet.... painekotelot irti........ suutinputket........ :)) heh heh, ompas tämä virittäminen hauskaa...... HEI KATO naapurin jätkä säätää ruiskuja tuossa linipiilipysäkillä, meempä jutteleen.... ai V***u se lähti jo..... olisko munkin pitäny laittaa ne ruiskut, prkl, 3 min ja uusi kokeilu ja eikun tiedonkeruu päälle ja TAAS MENOKSI !!!! Tarinan opetus ??? Osta ensin kaasarivermeet ja säästät satasia..... sitte ne ruiskut, jne. jne. ...... Läppärunkoja ei kannata mun mielestä laittaa turbolle, yksi isompi läppä riittää hyvin ja säädöt on helppoja. Yhdestä kaverin turvovolsusta lähtee läppärungot ennen seuraavaa ajokautta! Ja juu onhan monessa moottoripyörässä vielä kauan kaasarit, mutta ei kovinkaan monessa ole turboa. Pelkkiä keinuja ei kannata summanmutikassa ostaa. Pitäisi ensin päättää minkä nokan laittais ja sopiiko se sillänsä vai tarttisko se keinutkin. Kokonaisuus ratkaisee. Ps. Ja onhan niiden kaasareiden balanssiin laittaminenkin ihan kivaa.... painekotelot irti.... mittaa virtaus....... oho..... säätöä...... prkl..... painekotelot kiinni..... :) Quote Link to comment
-Puide- Posted August 11, 2004 Share Posted August 11, 2004 Hahaaa ... .Jee jee Ruiskun puolesta täältä yks ääni lisää! Kunnon palopuhe kääntää aina päät =D Tosin ittellä ei ruisku oo vielä(kään) käytössä... =D Quote Link to comment
Guest cockjerry Posted August 11, 2004 Share Posted August 11, 2004 Tosiaan joo.. tiedän kyllä tuon kaasarien säätämis HÄSSÄKÄN. Itsellä oli 750cc kawa jossa säädöt päin persettä virijuttujen takia, valehtelematta joku 50-60 kertaa ainakin auki kaikki ja saman verran testiajoja :) Eikä ollut edes turboa! Eikä tullut muuten edes kunnolla säätöihin :) Kyllähän se ruisku houkutteleva laite olisi, jos väsäisi tuollaisen megasqutibnmtexxr vai mikä olikaan. Se tee-se-itse ruisku, kuulemma ihan toimiva laitekin vielä. Onko suuttimien paikat noihin weberien imusarjoihin millanen homma, ketkä tekee? Quote Link to comment
Marko Posted August 11, 2004 Share Posted August 11, 2004 Mikkohan hitsailoo myös alumiittia niin sekin homma varmaan onnistuu Quote Link to comment
mikko k Posted August 11, 2004 Share Posted August 11, 2004 :) Juu, pieni pilke silmäkulmas kirjoittelin! Mutta palanen tottakin! Oli mulla joskus ajat sitten ostettuna hyllyyn uudet 48 turbokaasarit ja muut vermeet, mutta onneksi tulin järkiin ja myin ne pois!! :)) Mulla ei ole tuosta Megasquirtista (??) kokemusta, mutta kyllä tälläkin foorumilla mun mielestä jollain kokemusta oli ?!? Ja juu hitsaan alumiinia. On niitä muitakin, samoin koneen tekijöitä. Taitaa vain olla kaikilla runsaasti tekemistä, toki mullakin, mutta autan jos haluut, aina jossain välissä voi harrastaakkin hieman. Quote Link to comment
JaniM Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 Mites ruiskussa vaikuttaa läppärungon koko/muoto? Jos kone 2l, vaihtoehtona olis kaks erityyppistä runkoa. Kannet vakiot, kanavat hiplattu pikkasen, nokka vapaa. 1. 55 mm (sisä) pyöreä 2. 35 ja 50 mm ovaali, toimii progressiivisesti eli eka aukeaa pienempi ja sit isompi läppä. Quote Link to comment
Guest Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 semmonen on ainakin huomattu ohimennen, jotta 59mm läpästä menee hulppeesti +500 hevosvoimaa läpi.......joten...... kakkosvaihtoehto haiskahtaisi puhtaasti jotain bensansäästöä tms hakevalta vaihtoehdolta ja joku voisi jopa olettaa, jotta olisi jouheampi ajaa....eli tasakaasulla kun vetelee nii on vain pieni läppä auki ja sit kun tarttis wiimalla päästä ohitte niin pääsee avautumaan tuo isompikin.... :) Turboahdetun moottorin kanssa pelaa niin, jotta kun pieni läppä on vain selällään niin ei paljoa ahdoilla juhlita mutta kun isompaa avaa vähäsenkin niin johan mittarissa neula pomppaa´. Quote Link to comment
Ketsa Posted August 12, 2004 Share Posted August 12, 2004 Onko tuollaista proggisläppää ruutassa muissa kuin vw/auri rakennelmissa vakiona? Meitsiä ei oo vastaan tullut... Quote Link to comment
JaniM Posted August 13, 2004 Share Posted August 13, 2004 No toi ecoläppä on Mooppelista, 1.8 koneesta ja toinen on Bemun läppä. Ja tämähän ei tule Wiimaan... Wiimassa on jo ~60mm läppä 2 l Mooppelin pyöree läppä. Quote Link to comment
mikan Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 84 isku ja 5,7" veivit. Joko on nipussa? Miten hyvin riitti sylinterien pituus? t. Mika Quote Link to comment
DOODAH Posted January 11, 2005 Share Posted January 11, 2005 Ei oo nipussa. Niin tän topikin alussa olevat koneen osat on vaihtanu omistajaa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.