Guest VW KUPLA 69 Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 olisko kelään kokkemusta kuplan kaappari ovista? olen tässä miettinnyt niiden tekoa projektiini joka on 69 kupla/ miten rekisteriöinti onko lailliset? miten on käytännölisyys/ kannateeko alkaa tekemään? Quote
joksa Posted September 5, 2006 Posted September 5, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/374-ihmeitäkin-tapahtuu/ http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/745-viimeinkin-saranat-toimii/ Quote
tobbe` Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Nostetaas vanhaa topickia kun aiheesta ei hirveästi tietoa löytynyt. Eli kokemuksia ja kuvia omista kaappariovi rakennelmista tarvittais. Ideana olis käyttää kuplan omia saranoita eikä niitä piiloon tulevia yleismallin saranoita joita ebay on täynnä. Quote
Paadre Posted September 18, 2016 Posted September 18, 2016 Ihan mielenkiinnosta kysyn, että onko noi nykyään lailliset tehdä ilman poikkeuslupaa? Olisi kyllä piristävää vaihtelua tuollainen muutos! Quote
Tanhis Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Oven lukosta tarvitsee sitten tehdä ns pomminvarma ettei ovi lävähdä auki maantienopeuksissa. Tai erillinen salpa millä tämän voi manuaalisesti estää. Quote
mikan Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Uuden obelixin lukko näyttäis olevan aika perusmallia. Ei kai se mitään tuplavarmistuksia kuitenkaan tarvitse? t. Mika Quote
Tanhis Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 (edited) Niin jos vertaat uuden auton lukkoa kuplan vähän kuluneeseen niin se uuden auton on pomminvarma. Edited September 19, 2016 by Tanhis Quote
tobbe` Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Ei kai papereissa lue mihin suuntaan ovet aukeaa ;) Ihan volkkarin omilla osilla meinasin tuon toteuttaa, lukko täytyy tosiaan katsoa että pysyy kunnolla. Quote
jaraku Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 minun tietääkseni niitä ei saa leimattua enään, Quote
Paadre Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Kyllä tuosta säädös on olemassa mutta siinäkin oli joku vuosimalliin sidonnainen juttu ja nyt kun säännökset on taas muuttunut niin en tiedä yhtään mitä noista sanotaan, Quote
non-hippy Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Tota ooppelin takaovea ei ilmeisesti pysty avaamaan ennen kuin etuovi on auki. Ameriikan Fordilla oli noita väärinpäin aukeavia takaovia 60-luvulle. Viimeisissä malleissa oli vaihdelaatikossa jokin anturi, jonka ohjaamana takaovet lukittui yli 10 km/h nopeuksissa. Jos pakko on tollasia viritellä, niin jokin automaattilukko (lapsilukko) olis kyllä aika tarpeellinen. Quote
Tanhis Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Tota ooppelin takaovea ei ilmeisesti pysty avaamaan ennen kuin etuovi on auki. Ameriikan Fordilla oli noita väärinpäin aukeavia takaovia 60-luvulle. Viimeisissä malleissa oli vaihdelaatikossa jokin anturi, jonka ohjaamana takaovet lukittui yli 10 km/h nopeuksissa. Jos pakko on tollasia viritellä, niin jokin automaattilukko (lapsilukko) olis kyllä aika tarpeellinen. Joo niin lukittuu Merivankin takaovet yli 2mph nopeudessa jos nyt jotain kiinnostaa. https://www.youtube.com/watch?v=rZY3WNMPJhc Quote
mikan Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Kai noi thyyninkivehkeetkin on jotenkin katsastettu? http://www.kcdesign.fi/vw-passat/ t. Mika Quote
peruskallio Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 (edited) Jos vuosimallisidonnainen, niin omistan -73 camioneten jossa kaappariovet. Pysyneet kiinni, vaikka citikka onkin.. Ps. Eivät lukkiudu vaikka vauhtia 90km/h, sen sillä katiskalla syvään rotkoon voi päästä. Ei siinä turvavöitäkään ole ja ovien aukeaminen ei sillä ajaessa pelota, moni muu asia kyllä:) Edited September 19, 2016 by peruskallio Quote
tobbe` Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Kyseessä siis -65 kupla mihin noi ovet olis tarkotus leipoa. Ei kai noissa vanhoissa fiateissakaan mitään erikoisempia lukkoja ollut? Quote
SePi Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Kysy Trafista. ville.lyytinen@trafi.fi tai mika.matilainen@trafi.fi ovat ainakin hemmoja, joilta saa vastauksia - tosin isompiin kysymyksiin tulee sitten 380;-:n lasku perään... Quote
tobbe` Posted September 19, 2016 Posted September 19, 2016 Guuggelista löytyy vaikka mitä kun kirjottaa "suicide door safety latch" Esimerkiks tollanen ois aika yksinkertanem ja huomaamaton. Sähkökäyttösenkin vois toki tehdä niin ei tulis oveen mitää uusia nappuloita kun ne olis tarkotus säilyttää sisältä tehtaan kuosissa. Quote
mikan Posted September 20, 2016 Posted September 20, 2016 http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/7845109 "Kaikki muutokset on rekisteriotteessa muutoskatsastettu!" Tiedä sitten kuuluuko kaikkiin myös kaappariovet... t. Mika Quote
tobbe` Posted September 20, 2016 Posted September 20, 2016 Nois uudemmis kun on kaikenmaailman suurlujuusteräksiä yms. jotka pitää ottaa huomioon ni vois luulla et kuplan kanssa pääsis vähän helpommalla mahdollisten lupien suhteen. Quote
68teevee Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 (edited) Tässä bernt carlssonin tekemät kaappariovet/saranat kuplaan . Tuossa näkyy taaksepäin menevä tuki , on varmaan tarpeen koska b- pilari on aika vetelä ,eikä kestä sellaisenaan kovaa sivuttaisvääntöä . Näköjään kuvat tuli liian pienenä ,mutta osoitteesta : bernt carlsson home,( pink ladyn tekijä ) rocky`s 55`vw . löytyy lisää aiheesta . Edited October 2, 2016 by 68teevee Quote
tobbe` Posted October 2, 2016 Posted October 2, 2016 Noist piilosaranoista löytyy paljon kuvia mut kuplan omilla saranoilla tehtyjä ei oikein löydy. Jonkunlaisia vahvikkeita sinne tarvii kyllä tehdä että kestää. Quote
Ervan Posted November 7, 2016 Posted November 7, 2016 Mä ostin omaani Speedway Motors:ilta ulkoiset yleismallin saranat ja lukot. Ne Splitin lukot ei toimi huonostikkaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.