metake Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Kyllähän vakuutuksen saa vaikka ei olisi kilpiä / siirtotarroja. Esim. rallisprinttiautoonkin otetaan vakuutus kisan ajaksi. Juurikin näin. Enkä edes tiedä vaaditaanko tuolla voimassa olevaa vakuutusta. Kunhan heitin siihen yhden syyn rekisteröimiselle :) Mutta voihan se rekisteröitykin ajoneuvo olla seisonnassa, tosin on siinä silloinkin liikennevakuutus voimassa. Quote Link to comment
Guest Toni I Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Mutta voihan se rekisteröitykin ajoneuvo olla seisonnassa, tosin on siinä silloinkin liikennevakuutus voimassa. Eiköhän se ole nyt kuitenkin niin että kun auto on seisontavakuutuksessa siinä ei ole liikennevakuutusta voimassa??? Mutta katsastamattomassa autossa voi olla liikennevakuutus voimassa jos sitä ei ole ilmoitettu seisontaan? Voihan se noinkin olla, mutta epäilen vahvasti. En ole mikään vakuutusasiantuntija. Quote Link to comment
metake Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Mutta voihan se rekisteröitykin ajoneuvo olla seisonnassa, tosin on siinä silloinkin liikennevakuutus voimassa. Eiköhän se ole nyt kuitenkin niin että kun auto on seisontavakuutuksessa siinä ei ole liikennevakuutusta voimassa??? Mutta katsastamattomassa autossa voi olla liikennevakuutus voimassa jos sitä ei ole ilmoitettu seisontaan? Voihan se noinkin olla, mutta epäilen vahvasti. En ole mikään vakuutusasiantuntija. Kyllä se on voimassa, jos ajat kolarin seisontavakuutuksessa olevalla autolla, niin kyllä ne vahingot siitä liikennevakuutuksesta korvataan. Tosin siitä on sitten määrätty melkoiset sanktiot, että mitä joudut vakuutusyhtiölle korvaamaan, muistaakseni se oli jotain X kertaa 6:n kuukauden vakuutusmaksu. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Eli siirtotarra niin ei tuu sanktioita :) Päivän kustannus kuitenki 15-25 euroa. Quote Link to comment
Heebah Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 juu, scatin surullisen kuuluisat palakannethan noi on. googlettakaa:) kalliit ja hyvät aihiot. Ai niin mä unohdin, Ritariässähän on Suomen johtava Scat-palakansi specialisti...Sähän oot ollu takapiruna Sune Janssonille, Antero Leppälälle, Pukemalle, Markulle ja muille noviiseille kun kansia on hinkattu...Respect. -tOmi- Quote Link to comment
tmm Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 juu, scatin surullisen kuuluisat palakannethan noi on. googlettakaa:) kalliit ja hyvät aihiot. No pakkohan niiden on olla hyvät kun ne on PATENTOITU :) http://www.google.com/patents?vid=USPAT4542720 Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Komeita moottoreita ja hurjia palikoita näyttäs olevan joten hienoa Rauta rajottaa joskus jaha .... osaamattomuuteni ei si liittänykkää kuvaa tänne tai siis kuva sellaisessa muodossa jotta eijjj si..... Tsemppii 2007 keväälle ja toivottavasti on paljon paljon hurjaa kalustoa testaamassa kisaamassa ja näytillä.... Quote Link to comment
hanski. Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 mikä tonne tapahtumaan on tarkka osoite... Quote Link to comment
-MITO- Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Sijainti 60°27'45"N, 23°39'16" E. :D Quote Link to comment
hanski. Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 löytyi jo..... Jos joku ei vielä osaa Kiikalan kentälle, niintämmösen osotteen kun laittaa karttaohjelmistoon tai navigaattoriin, niin pääsee varsin lähelle: Oinasjärventie 450 25390 Kiikala Quote Link to comment
-MITO- Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Ja reitin varrella on perinteiseen tapaan ollut opastuskylttejä. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 ajeleppa asikainen vaikka 10000km noilla kansilla varustetulla koneella enskesän aikana niin palataan aiheeseen uudestaan:) se ei vielä tee kansista täydellisiä että virtaavat hyvin. Quote Link to comment
-MITO- Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Tarviiko strippikoneella ajaa kokokesää? Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 eikös toi kone tuu katukilvissä olevaan volkkariin eikä kilvettömään kilpuriin joka hinaillaan varikolle ja kuljetellaan trailerilla kisapaikoille:) Quote Link to comment
mikan Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Tomin nelkkukone taitaa olla sen verran vailla kompromisseja, että Scatin palakannet toimii ihan hyvin käyttötarkoituksessaan. Kovasti näyttää kombo samalta kuin millä aikoinaan eräs harrastaja ajeli roadsportia. t. Mika Quote Link to comment
Heebah Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 Hyvä KansiSpecialisti Tolonen. Tapana on yleensä ollut ajaa kisapaikalle ja takaisin. Jos laatikko ei sano liiallisen voimankäytön seurauksena sopimusta irti. (googleta sitä, kokemusta sulta liiallisesta voimankäytöstä antavana osapuolena tuskin löytyy). Torppiin, Kiikalaan, Alastaroon, Hyvinkäälle jne on yleensä ajettu, ei traileroitu. Kilometrejä kesässä tulee about tuhat/kaksi, joten palataan kansi-asiaan sitten viiden-kymmenen vuoden kuluttua... Ja mä muuten preferoin enemmän komboa: "vähemmän kilometreja, enemmän voimaa" mun kiihdytys-katuautossa. Kompromisseistä tulee vain paha mieli. Sen olen oppinut. Matka-ajoon mulla on mun kolkki 1835:lla. Ja silläkin on muuten tullut kolmas sija Championchipseissä joskus vuosia sitten. Mites sulla? Niin ja kun kerran Arto olet niin hyvin sisäistänyt virittämisen ja kiihdyttämisen ihmeellisen maailman, niin kerroppa meille kaikille oma täydellisten kansien reseptisi. Tai vielä parempi: Katsotaan niitä sun kansia sitten tän vuoden Openissa... Voit vaikka virtuaalikiihdyttää radan reunalla sillä aikaa kun muut lämmittää renkaita ja rykii pitkin strippiä. -tOmi- PS Ainiin, kun mulla on oikeesti vielä vähän epäselvää, että mihin ton koneen asennan, niin kerro mulle Arto laitanko sen hanurisplittiini, kuusykköseen, kolkkiin, razoriin vai veljentytön mäkiauto-kg:seen? Kerran kun sä sen jo tiedät. ajeleppa asikainen vaikka 10000km noilla kansilla varustetulla koneella enskesän aikana niin palataan aiheeseen uudestaan:) se ei vielä tee kansista täydellisiä että virtaavat hyvin. Quote Link to comment
Broidi Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Kröhöm rakas veljeni.. otan vilpittömän kiitollisena kummityttösi puolesta vastaan tuon virtuaalivirittäjien dissaaman moottorin. Saadaan mäkiautotkin liikahtelemaan ihan eri tavalla kuin K.I.T.T:it. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 prohvessoori tolonen vastailee. ehdottomasti vaan uutta virimyllyä razoriin. ei moisia oo stripillä paljoo suomenmaalla näkynyt. sulla on vissiin heikot vaihteistot jos antautuvat 160 hepan tehoilla vai olikos laatikossa viel silloin weddlen palikoita:) Quote Link to comment
Heebah Posted March 9, 2007 Author Share Posted March 9, 2007 Samoilla rattailla ajelin kuin vatjakin... Laatikon tekijä sama kuin Jussilla. Joskus rattaat vaan hajoaa. Mulle kävi niin aika monta kertaa kaudella 2005. Viimekaudella laatikko toimi moitteetta ja vartilla päästiin jo matalaan kolmentoistasekan aikaan hihna päällä, huonolla kuuskytjalkasella. Tällä kaudella kakstoistanen? Weddlet on kyllä ollu hintansa väärtit, ois vaan heti pitäny sijoittaa niihin Samoin Karpiolat. (Sullahan sellaset on triplessä vakiona?) Late great Gene Bergiä lainatakseni: "Buy the best, cry once." Tätä on suomalaisen volkkariharrastajan vaikea sisäistää. Niin, palataksemme kirjoituksissa takaisinpäin mites se sun kansiresepti? Kansa odottaa snurrat käsissä. -tOmi- prohvessoori tolonen vastailee. ehdottomasti vaan uutta virimyllyä razoriin. ei moisia oo stripillä paljoo suomenmaalla näkynyt. sulla on vissiin heikot vaihteistot jos antautuvat 160 hepan tehoilla vai olikos laatikossa viel silloin weddlen palikoita:) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 ehkä sulla on vaihteiston ja koneentuennassa parannettavaa kun näyttäs välillä tärisyttävään turhan voimallisesti ja se yleensä laatikon surma. palataan mun kansisalaisuuteen vaikka sit ku oot ajellu sen 10000kilsaa kansillas ja ihmetellään niiden kuntoa. niin ja on mulla muitakin harrastevolsuja kuin toi triple, mut en jaksa niist täällä vaahdota. Quote Link to comment
Sakke Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Niinpä niin..Kesä tulee vauhdilla,ei tainnu kiikalaan splitillä keretä :D Quote Link to comment
Guest joni Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 palataan mun kansisalaisuuteen vaikka sit ku oot ajellu sen 10000kilsaa kansillas ja ihmetellään niiden kuntoa. en oikein ymmärrä moista asennetta... jos sinulla on jotain sellaista tietoa mitä nimimerkki "heebah" tarvitsee niin kerro toki.. Quote Link to comment
joksa Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Kyllä se on voimassa, jos ajat kolarin seisontavakuutuksessa olevalla autolla, niin kyllä ne vahingot siitä liikennevakuutuksesta korvataan. Tosin siitä on sitten määrätty melkoiset sanktiot, että mitä joudut vakuutusyhtiölle korvaamaan, muistaakseni se oli jotain X kertaa 6:n kuukauden vakuutusmaksu. liikennevakuuttamisvelvollisuus ja se laiminlyönti kaikki moottoriajoneuvot, jotka ovat kuuluvat liikennevakuutuksen piiriin, ovat vakuutettuja, mutta ilmoittamisvelvollisuuden laistamisesta tulee "sakkomaksua", jos jää kiinni/joutuu onnettomuuteen. Quote Link to comment
hanski. Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 millasilla säännöillä tuolla ajetaan....? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 "kuhan päästään pätee..." eli aikasemmasta vwopenista lainattua: Muutama sananen kiihdyttämään aikoville: "Tapahtuman säännöt kiihdytykseen osallistuville ajoneuvoille: Kuljettajalta vaaditaan voimassa oleva ajokortti, kypärä, pitkähihainen paita, housut(ei nylonia), kengät, hanskat ja turvavyöt. Ajoneuvossa vaaditaan toimivat jarrut, kääntyvät etupyörät, renkaat vapaat(ei nasta), polttoaineena bensiini (nitro ja metanoli kielletty). Ajoneuvoille suoritetaan turvatarkastus ennen ajosuorituksen aloittamista." Quote Link to comment
Heebah Posted March 12, 2007 Author Share Posted March 12, 2007 Parahin herra Tripple, ootko useinkin seuraillut kiihdyttämistäni, kun noin asiantuntevasti analysoit lähtöjäni? Vai oletko kenties virtuaaliharrastaja, joka katselee hidastettuna videoklippejä ja kertoo ystävilleen, mikä tuossakin lähdössä oli vikana ja miten olisit suoriutunut ensi vuosikymmenellä valmistuvalla autollasi ko. teosta paremmin? Kertoisitko samalla missä ja milloin vaihteistoni hajosi perän hyppimisen takia? Itseänikin kiinnostaa. Voisitko Tohtori Tolonen tulla tukemaan vaihteistoani, kun sinulla se tuntuu olevan niin hyvin hyppysissä? Ajattelin vaan, että jos paksu moottorin takatuki, allsteel-takakiinnike, gene-keskituki ja nossi etutuki ei oo tarpeeks, niin sä varmaan tuut ja tuet mun haarukkaa... Ja kertoisit nyt sun kansisalaisuudet ja muutkin kiihdytysniksit, niin Jussikin pääsis lujempaa. Asiantuntemusta sulta tuntuu löytyvän. Niin ja vaahtoa toki muistakin volsuistas. Ihmisiä kiinnostaa, mitä muuta kalustoa Suomen Volkkari Ässällä on hihassa. -tOmi- ritariässä said: ehkä sulla on vaihteiston ja koneentuennassa parannettavaa kun näyttäs välillä tärisyttävään turhan voimallisesti ja se yleensä laatikon surma. palataan mun kansisalaisuuteen vaikka sit ku oot ajellu sen 10000kilsaa kansillas ja ihmetellään niiden kuntoa. niin ja on mulla muitakin harrastevolsuja kuin toi triple, mut en jaksa niist täällä vaahdota. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 heh, enhän mä mikään ässä olis jos kaikki salaisuuteni sulle paljastaisin, joten ennustuspalloa vaan hieromaan pojat. pitää vaan hyväksyä et parannettavaa löytyy, eiks niin. eikä tos vannejutussa oo mitään epäselvää ellei tarkoituksella halua lukea väärin, joten oli pojjjaaattt aika huono:) Quote Link to comment
Heebah Posted March 12, 2007 Author Share Posted March 12, 2007 heh, enhän mä mikään ässä olis jos kaikki salaisuuteni sulle paljastaisin, joten ennustuspalloa vaan hieromaan pojat. pitää vaan hyväksyä et parannettavaa löytyy, eiks niin. eikä tos vannejutussa oo mitään epäselvää ellei tarkoituksella halua lukea väärin, joten oli pojjjaaattt aika huono:) Huono myynti-ilmo? Huono myyjä? Vai huono virtuaaliostaja? Jokainen päättäköön itse. -tOmi- PS Kai sä tuut Ritariässä Openiin kiihdyttämään? Quote Link to comment
Guest Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Tohtori Tolosen reseptit esiin, tuleehan sitä teknistä tukea tosin aina kun tilaisuus on. Google on virittäjän aapinen, tyhmähän se on joka tekee ja ajaa kun vähintään saman kokemuksen saa tälleen virtuaalisestikin. Mulla kun ei niin hirveesti ole kokemuksia tommosista palakansista niin voisitko Arto kertoa mikä niissä niinku on tosi huonoa? Kannattaisko ihan oikeesti välillä miettiä että mihin juttuihin rupee niitä asiantuntevia kommentteja ja neuvoja jakelemaan? Tai vaihtoehtoisesti listaat "Ässä" ne sun voimamoottorit ja muut teknisesti purkamatonta vakio tonnikuussatasta vaativammat rakennelmat kaikkien nähtäväksi?! Yksi vaihtoehto olis että laittaisit tohon nimmarin alle esim. tekstin "nettivirittäjä" tällöin kaikki näkisi heti mistä se laaja/mittaamaton=googletettu asiantuntemus tulee, tämä siis vain siinä tapauksessa ettei tuohon listaan tule kovin montaa palakansi konetta tai weddletettyä loodaa. Täältä tähän NeuvojesiylinystäväMika Quote Link to comment
Guest Eino N Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 heh, ennustuspalloa vaan hieromaan pojat. No sekös se on Tohtori Tolosen laji? Mikä on salainen valttikortti kaudelle 2007, gyllen-gul-möhkö? Quote Link to comment
Guest DaFox Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Jännäksi menee tämän vuoden Openit! Uutuutena normaalin makkarapisteen vierellä ennustuspiste ja radalla kolmas kaista, jonne vissiin jo tungosta nettikiihdyttäjien osalta :> Quote Link to comment
joksa Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ja radalla kolmas kaista, Information highwayllä kiihtyminen näyttää onnistuvan ympäri vuoden Quote Link to comment
Guest DaFox Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ^harjoittelu pitää reaktioajat pieninä :) Quote Link to comment
-Puide- Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 ^harjoittelu pitää reaktioajat pieninä :) jep kesä lähestyy reaktiot paranee... =P -MP- Quote Link to comment
Pepe Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Voit vaikka virtuaalikiihdyttää radan reunalla sillä aikaa kun muut lämmittää renkaita ja rykii pitkin strippiä. Hohoo :D Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 täällähän on päivän aikana oltu ahkeria kirjoittajia,heh. prohvessoori tolonen vietti tänään andeilla levitointireissua ja ei päässyt asappina vastamaan kaikkien tiedonjanoisten kyselytulvaan. koittakaahan pysyä housuissa openia ooteleessa:D Quote Link to comment
Fileas Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 virtuaali kiihdyttelyä ! http://www.rpmworld.com/game.php Quote Link to comment
Kurre Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Hieman vastusta tuonne jo kaipaisi. ( Esim. Raggare + notsi ) Suomen nopein kolkki jo kahtena vuonna peräkkäin. Milläs renkailla Suomen nopein kolkki ajaa? Eli mitä mahtuu ET20:llä alle? nimim. haastaja ;^) Quote Link to comment
hanski. Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 miten nopee toi kolkki on ollut...? aikoja...?? haastaja täälläkin..heh.... Quote Link to comment
Kurre Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 täällähän on päivän aikana oltu ahkeria kirjoittajia,heh. prohvessoori tolonen vietti tänään andeilla levitointireissua ja ei päässyt asappina vastamaan kaikkien tiedonjanoisten kyselytulvaan. koittakaahan pysyä housuissa openia ooteleessa:D prohvessori tolosen vastausta tai saapumista paikalle odottaessa ei kannata pidättää hengitystä. Tulette vaan tyhmän näkösiksi ja naaman väri ei näytä luonnoliselta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.