Jump to content

VW OPEN #8 19.5.2007


Heebah

Recommended Posts

Kyllähän vakuutuksen saa vaikka ei olisi kilpiä / siirtotarroja. Esim. rallisprinttiautoonkin otetaan vakuutus kisan ajaksi.

 

Juurikin näin. Enkä edes tiedä vaaditaanko tuolla voimassa olevaa vakuutusta. Kunhan heitin siihen yhden syyn rekisteröimiselle :) Mutta voihan se rekisteröitykin ajoneuvo olla seisonnassa, tosin on siinä silloinkin liikennevakuutus voimassa.

Link to comment
  • Replies 327
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Toni I
Mutta voihan se rekisteröitykin ajoneuvo olla seisonnassa, tosin on siinä silloinkin liikennevakuutus voimassa.

Eiköhän se ole nyt kuitenkin niin että kun auto on seisontavakuutuksessa siinä ei ole liikennevakuutusta voimassa??? Mutta katsastamattomassa autossa voi olla liikennevakuutus voimassa jos sitä ei ole ilmoitettu seisontaan?

Voihan se noinkin olla, mutta epäilen vahvasti. En ole mikään vakuutusasiantuntija.

Link to comment
Mutta voihan se rekisteröitykin ajoneuvo olla seisonnassa, tosin on siinä silloinkin liikennevakuutus voimassa.

Eiköhän se ole nyt kuitenkin niin että kun auto on seisontavakuutuksessa siinä ei ole liikennevakuutusta voimassa??? Mutta katsastamattomassa autossa voi olla liikennevakuutus voimassa jos sitä ei ole ilmoitettu seisontaan?

Voihan se noinkin olla, mutta epäilen vahvasti. En ole mikään vakuutusasiantuntija.

 

Kyllä se on voimassa, jos ajat kolarin seisontavakuutuksessa olevalla autolla, niin kyllä ne vahingot siitä liikennevakuutuksesta korvataan. Tosin siitä on sitten määrätty melkoiset sanktiot, että mitä joudut vakuutusyhtiölle korvaamaan, muistaakseni se oli jotain X kertaa 6:n kuukauden vakuutusmaksu.

Link to comment
juu, scatin surullisen kuuluisat palakannethan noi on.
googlettakaa:) kalliit ja hyvät aihiot.

 

Ai niin mä unohdin, Ritariässähän on Suomen johtava Scat-palakansi specialisti...Sähän oot ollu takapiruna Sune Janssonille, Antero Leppälälle, Pukemalle, Markulle ja muille noviiseille kun kansia on hinkattu...Respect.

 

-tOmi-

post-181-13888358828366_thumb.jpg

Link to comment

Komeita moottoreita ja hurjia palikoita näyttäs olevan joten hienoa

 

Rauta rajottaa joskus

 

jaha .... osaamattomuuteni ei si liittänykkää kuvaa tänne tai siis kuva sellaisessa muodossa jotta eijjj si.....

 

Tsemppii 2007 keväälle ja toivottavasti on paljon paljon hurjaa kalustoa testaamassa kisaamassa ja näytillä....

Link to comment
Guest ritariässä

ajeleppa asikainen vaikka 10000km noilla kansilla varustetulla koneella enskesän aikana niin palataan aiheeseen uudestaan:) se ei vielä tee kansista täydellisiä että virtaavat hyvin.

Link to comment
Guest ritariässä

eikös toi kone tuu katukilvissä olevaan volkkariin eikä kilvettömään kilpuriin joka hinaillaan varikolle ja kuljetellaan trailerilla kisapaikoille:)

Link to comment

Tomin nelkkukone taitaa olla sen verran vailla kompromisseja, että Scatin palakannet toimii ihan hyvin käyttötarkoituksessaan. Kovasti näyttää kombo samalta kuin millä aikoinaan eräs harrastaja ajeli roadsportia.

 

t. Mika

Link to comment

Hyvä KansiSpecialisti Tolonen.

 

Tapana on yleensä ollut ajaa kisapaikalle ja takaisin. Jos laatikko ei sano liiallisen voimankäytön seurauksena sopimusta irti. (googleta sitä, kokemusta sulta liiallisesta voimankäytöstä antavana osapuolena tuskin löytyy).

 

Torppiin, Kiikalaan, Alastaroon, Hyvinkäälle jne on yleensä ajettu, ei traileroitu. Kilometrejä kesässä tulee about tuhat/kaksi, joten palataan kansi-asiaan sitten viiden-kymmenen vuoden kuluttua...

 

Ja mä muuten preferoin enemmän komboa: "vähemmän kilometreja, enemmän voimaa" mun kiihdytys-katuautossa. Kompromisseistä tulee vain paha mieli. Sen olen oppinut.

Matka-ajoon mulla on mun kolkki 1835:lla. Ja silläkin on muuten tullut kolmas sija Championchipseissä joskus vuosia sitten. Mites sulla?

 

Niin ja kun kerran Arto olet niin hyvin sisäistänyt virittämisen ja kiihdyttämisen ihmeellisen maailman, niin kerroppa meille kaikille oma täydellisten kansien reseptisi. Tai vielä parempi: Katsotaan niitä sun kansia sitten tän vuoden Openissa... Voit vaikka virtuaalikiihdyttää radan reunalla sillä aikaa kun muut lämmittää renkaita ja rykii pitkin strippiä.

 

 

-tOmi-

 

 

 

PS Ainiin, kun mulla on oikeesti vielä vähän epäselvää, että mihin ton koneen asennan, niin kerro mulle Arto laitanko sen hanurisplittiini, kuusykköseen, kolkkiin, razoriin vai veljentytön mäkiauto-kg:seen? Kerran kun sä sen jo tiedät.

 

ajeleppa asikainen vaikka 10000km noilla kansilla varustetulla koneella enskesän aikana niin palataan aiheeseen uudestaan:) se ei vielä tee kansista täydellisiä että virtaavat hyvin.

post-181-13888358828718_thumb.jpg

post-181-13888358828943_thumb.jpg

Link to comment
Guest ritariässä

prohvessoori tolonen vastailee.

 

ehdottomasti vaan uutta virimyllyä razoriin. ei moisia oo stripillä paljoo suomenmaalla näkynyt. sulla on vissiin heikot vaihteistot jos antautuvat 160 hepan tehoilla vai olikos laatikossa viel silloin weddlen palikoita:)

Link to comment

Samoilla rattailla ajelin kuin vatjakin...

Laatikon tekijä sama kuin Jussilla.

Joskus rattaat vaan hajoaa. Mulle kävi niin aika monta kertaa kaudella 2005. Viimekaudella laatikko toimi moitteetta ja vartilla päästiin jo matalaan kolmentoistasekan aikaan hihna päällä, huonolla kuuskytjalkasella.

Tällä kaudella kakstoistanen?

 

Weddlet on kyllä ollu hintansa väärtit, ois vaan heti pitäny sijoittaa niihin Samoin Karpiolat.

(Sullahan sellaset on triplessä vakiona?)

 

Late great Gene Bergiä lainatakseni: "Buy the best, cry once."

Tätä on suomalaisen volkkariharrastajan vaikea sisäistää.

 

Niin, palataksemme kirjoituksissa takaisinpäin mites se sun kansiresepti? Kansa odottaa snurrat käsissä.

 

-tOmi-

 

 

 

 

 

 

prohvessoori tolonen vastailee.

 

ehdottomasti vaan uutta virimyllyä razoriin. ei moisia oo stripillä paljoo suomenmaalla näkynyt. sulla on vissiin heikot vaihteistot jos antautuvat 160 hepan tehoilla vai olikos laatikossa viel silloin weddlen palikoita:)

Link to comment
Guest ritariässä

ehkä sulla on vaihteiston ja koneentuennassa parannettavaa kun näyttäs välillä tärisyttävään turhan voimallisesti ja se yleensä laatikon surma.

 

palataan mun kansisalaisuuteen vaikka sit ku oot ajellu sen 10000kilsaa kansillas ja ihmetellään niiden kuntoa.

 

niin ja on mulla muitakin harrastevolsuja kuin toi triple, mut en jaksa niist täällä vaahdota.

Link to comment
palataan mun kansisalaisuuteen vaikka sit ku oot ajellu sen 10000kilsaa kansillas ja ihmetellään niiden kuntoa.

 

en oikein ymmärrä moista asennetta... jos sinulla on jotain sellaista tietoa mitä nimimerkki "heebah" tarvitsee niin kerro toki..

Link to comment
Kyllä se on voimassa, jos ajat kolarin seisontavakuutuksessa olevalla autolla, niin kyllä ne vahingot siitä liikennevakuutuksesta korvataan. Tosin siitä on sitten määrätty melkoiset sanktiot, että mitä joudut vakuutusyhtiölle korvaamaan, muistaakseni se oli jotain X kertaa 6:n kuukauden vakuutusmaksu.

 

liikennevakuuttamisvelvollisuus

 

ja se laiminlyönti

 

kaikki moottoriajoneuvot, jotka ovat kuuluvat liikennevakuutuksen piiriin, ovat vakuutettuja, mutta ilmoittamisvelvollisuuden laistamisesta tulee "sakkomaksua", jos jää kiinni/joutuu onnettomuuteen.

Link to comment
Guest Raggare

"kuhan päästään pätee..."

eli aikasemmasta vwopenista lainattua:

 

Muutama sananen kiihdyttämään aikoville:

 

"Tapahtuman säännöt kiihdytykseen osallistuville ajoneuvoille:

Kuljettajalta vaaditaan voimassa oleva ajokortti, kypärä, pitkähihainen paita, housut(ei nylonia), kengät, hanskat ja turvavyöt.

 

 

Ajoneuvossa vaaditaan toimivat jarrut, kääntyvät etupyörät, renkaat vapaat(ei nasta), polttoaineena bensiini (nitro ja metanoli kielletty).

 

Ajoneuvoille suoritetaan turvatarkastus

ennen ajosuorituksen aloittamista."

Link to comment

Parahin herra Tripple, ootko useinkin seuraillut kiihdyttämistäni, kun noin asiantuntevasti analysoit lähtöjäni?

Vai oletko kenties virtuaaliharrastaja, joka katselee hidastettuna videoklippejä ja kertoo ystävilleen, mikä tuossakin lähdössä oli vikana ja miten olisit suoriutunut ensi vuosikymmenellä valmistuvalla autollasi ko. teosta paremmin? Kertoisitko samalla missä ja milloin vaihteistoni hajosi perän hyppimisen takia? Itseänikin kiinnostaa.

 

Voisitko Tohtori Tolonen tulla tukemaan vaihteistoani, kun sinulla se tuntuu olevan niin hyvin hyppysissä? Ajattelin vaan, että jos paksu moottorin takatuki, allsteel-takakiinnike, gene-keskituki ja nossi etutuki ei oo tarpeeks, niin sä varmaan tuut ja tuet mun haarukkaa...

 

Ja kertoisit nyt sun kansisalaisuudet ja muutkin kiihdytysniksit, niin Jussikin pääsis lujempaa. Asiantuntemusta sulta tuntuu löytyvän.

Niin ja vaahtoa toki muistakin volsuistas. Ihmisiä kiinnostaa, mitä muuta kalustoa Suomen Volkkari Ässällä on hihassa.

 

-tOmi-

 

ritariässä said:
ehkä sulla on vaihteiston ja koneentuennassa parannettavaa kun näyttäs välillä tärisyttävään turhan voimallisesti ja se yleensä laatikon surma.

 

palataan mun kansisalaisuuteen vaikka sit ku oot ajellu sen 10000kilsaa kansillas ja ihmetellään niiden kuntoa.

 

niin ja on mulla muitakin harrastevolsuja kuin toi triple, mut en jaksa niist täällä vaahdota.

Link to comment
Guest ritariässä

heh, enhän mä mikään ässä olis jos kaikki salaisuuteni sulle paljastaisin, joten ennustuspalloa vaan hieromaan pojat. pitää vaan hyväksyä et parannettavaa löytyy, eiks niin. eikä tos vannejutussa oo mitään epäselvää ellei tarkoituksella halua lukea väärin, joten oli pojjjaaattt aika huono:)

Link to comment
heh, enhän mä mikään ässä olis jos kaikki salaisuuteni sulle paljastaisin, joten ennustuspalloa vaan hieromaan pojat. pitää vaan hyväksyä et parannettavaa löytyy, eiks niin. eikä tos vannejutussa oo mitään epäselvää ellei tarkoituksella halua lukea väärin, joten oli pojjjaaattt aika huono:)

 

Huono myynti-ilmo? Huono myyjä?

Vai huono virtuaaliostaja?

 

Jokainen päättäköön itse.

 

-tOmi-

 

PS Kai sä tuut Ritariässä Openiin kiihdyttämään?

Link to comment

Tohtori Tolosen reseptit esiin, tuleehan sitä teknistä tukea tosin aina kun tilaisuus on. Google on virittäjän aapinen, tyhmähän se on joka tekee ja ajaa kun vähintään saman kokemuksen saa tälleen virtuaalisestikin.

Mulla kun ei niin hirveesti ole kokemuksia tommosista palakansista niin voisitko Arto kertoa mikä niissä niinku on tosi huonoa?

Kannattaisko ihan oikeesti välillä miettiä että mihin juttuihin rupee niitä asiantuntevia kommentteja ja neuvoja jakelemaan? Tai vaihtoehtoisesti listaat "Ässä" ne sun voimamoottorit ja muut teknisesti purkamatonta vakio tonnikuussatasta vaativammat rakennelmat kaikkien nähtäväksi?! Yksi vaihtoehto olis että laittaisit tohon nimmarin alle esim. tekstin "nettivirittäjä" tällöin kaikki näkisi heti mistä se laaja/mittaamaton=googletettu asiantuntemus tulee, tämä siis vain siinä tapauksessa ettei tuohon listaan tule kovin montaa palakansi konetta tai weddletettyä loodaa.

 

 

Täältä tähän

NeuvojesiylinystäväMika

Link to comment
Guest DaFox

Jännäksi menee tämän vuoden Openit! Uutuutena normaalin makkarapisteen vierellä ennustuspiste ja radalla kolmas kaista, jonne vissiin jo tungosta nettikiihdyttäjien osalta :>

Link to comment
Guest ritariässä

täällähän on päivän aikana oltu ahkeria kirjoittajia,heh.

 

prohvessoori tolonen vietti tänään andeilla levitointireissua ja ei päässyt asappina vastamaan kaikkien tiedonjanoisten kyselytulvaan.

 

koittakaahan pysyä housuissa openia ooteleessa:D

Link to comment
täällähän on päivän aikana oltu ahkeria kirjoittajia,heh.

 

prohvessoori tolonen vietti tänään andeilla levitointireissua ja ei päässyt asappina vastamaan kaikkien tiedonjanoisten kyselytulvaan.

 

koittakaahan pysyä housuissa openia ooteleessa:D

 

prohvessori tolosen vastausta tai saapumista paikalle odottaessa ei kannata pidättää hengitystä. Tulette vaan tyhmän näkösiksi ja naaman väri ei näytä luonnoliselta.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...