Jump to content

Sini -66


Jagz

Recommended Posts

Posted

Taakse tuli leveämpää vannetta ja välillä päästiin ihan ajelemaankin (tarrakilvillä), koska katsastuksesta on tehty niin hankalaa 😛

FB_IMG_1579990713120.jpg

  • Like 3
Posted (edited)

Nyt mennään tässä. Vanha 1300 kone osoitti luovuttamisen merkkejä,kuin myös starttimoottori. Nyt on hommattuna frendiltä sisään ajettu 1600 kuutioinen voimamoottori mikä pitäis istuttaa tonne perään joku päivä. 

DSC_0265.JPG

Edited by Jagz
  • Like 2
Posted
Pientä ongelmaakin on ollut. Jarrurumpu irtos ja rengas sen mukana.. 
FB_IMG_1579990689461.jpg.0c54a702fdd09c670a204ec2386e9963.jpg
On muuten tuttu tunne toi vasemman takapyörän irtoaminen akselista. Itsellä oli vajaa 90km/h vauhtia kun irtaantui. Onni oli suoratie ja matala auto, niin pyörä jäi lokasuojan sisälle "pyörimään". Epäonni oli ykspiiri jarrut ilman rumpua ja käteen jäänyt käsijarrukahva
  • Like 1
  • Confused 1
Posted (edited)

Nauratti perkeleesti toi kuva. Iteltä irtosi kerran eturengas. Onhan se vähä hölmö tunne.

 

Hieno auto! Käytä vielä virityspajan kautta se 1600 ja laita vaimentamaton stingeri ni alkaa olee munakarvoja. 💣

Edited by HSuomi
  • Like 1
  • Haha 2
  • 2 weeks later...
Posted

Meinasin asentaa uudet konehuoneen eristeet...mutta homma keskeytyi ku haluun noi kaikki johdot piiloon. Eli "johtotehtäviä" vielä ennen uuden moottorin asennusta. 

IMG-20200208-WA0010.jpeg

IMG-20200208-WA0008.jpeg

  • 4 weeks later...
Posted

Uus kone (vasemmalla) saapui tontille. Nyt pitäis saada siihen sellanen kytkin mikä synkkais vaihdelaatikon kanssa. Mitä pitää ottaa huomioon? Mittasin että vauhtipyörät noissa on ainakin saman kokoiset.

DSC_0419.JPG

Posted (edited)
35 minutes ago, son`der buzz said:

Kummassakin 200mm kytkin? Mitattu siis on?

Näyttää että toisessa olisi 180mm kytkin.

En oo mitannut, mistä se pitää mitata? Näkeekö sen ilman että ruuvaa irti? 

DSC_0422.JPG

DSC_0421.JPG

Edited by Jagz
?
Posted

Ei tarvitse kytkintä vaihtaa, mutta painelaakeri pitää vaihtaa uuden moottorin kytkimeen sopivaksi. Vanha kytkin on keskirenkaalla ja uusi ilman.

Posted
Ei tarvitse kytkintä vaihtaa, mutta painelaakeri pitää vaihtaa uuden moottorin kytkimeen sopivaksi. Vanha kytkin on keskirenkaalla ja uusi ilman.
Painelaakerin vaihto toisentyyppiseen vaatii yleensä vaihteiston vaihtamisen, joten helpompi vaihtaa kytkin tai lisätä kytkimeen keskirengas jos löytää jostain sopivan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted
23 minutes ago, metake said:

Painelaakerin vaihto toisentyyppiseen vaatii yleensä vaihteiston vaihtamisen, joten helpompi vaihtaa kytkin tai lisätä kytkimeen keskirengas jos löytää jostain sopivan.

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla
 

Joo,tää selvis. Eli uus asetelma uuteen koneeseen. 

  • 2 weeks later...
Posted

Toisen puolen tönärinputket vuosi öljyä, ni irroitin kannen ja vaihdoin uudet putket ja tiivisteet. Ongelmia tuotti yksi kannenpultti, kun mikään hylsy ei saanut otetta mutterista.  Rälläköin yhdestä hylsystä ylimääräiset pois,ja johan alkoi mutteri aueta!

DSC_0520.JPG

  • Like 1
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Homma selvis, koneen puolelle oli laitettu tollanen mutterisysteemi kiinni. Pitää laittaa vaan pitempi pultti ni homma toimii! 

DSC_0597.JPG

Posted (edited)

Uus kone saatiin lopulta käyntiin ja vappuajoihin oltiin menossa. Tallin ovella havaitsin, että jarrut puuttuu 😁 aikaisemminkin oireillut jarrupääsylinteri oli tullut tiensä päähän joten vaihdetaan sekin nyt samalla...

DSC_0642.JPG

DSC_0641.JPG

Edited by Jagz
  • Like 1
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Tulihan se lopulta ulos tallista ja parikymmentä kilsaa saanut jo mittariinkin. Säätöä kaipaa,ni aloitin venttiileistä, sytkä sit seuraavaks.

Niin ja asensin ton tallin nurkassa odottaneen w-luukun paikalleen.

DSC_0709.JPG

Edited by Jagz
  • Like 2
  • 1 month later...
Posted

Nyt toimii, laitoin 123 jakajan ja uudet tulpat ni homma alko rokkaamaan. 650 kilsaa painettu menemään tänä kesänä ja huomenna menee leima vanhaks, eli jumppaa tiedossa... Suurnopeustiellä kävin kans kokeilemassa ja hyvinhän se kulki. Apparin puolen takalaakeri alko kyl vinkumaan (ei varmaan ollu ennen kokenut tollasta pyöritystä)  ni se menee vaihtoon ja sit perus katsastushommat 😬

DSC_0843.JPG

DSC_0831.JPG

  • 2 months later...
Posted

Heh Heh...ei se ollutkaan takalaakeri vaan etupyörä mikä mä ml piti meteliäsaa 😀  

..no nyt on laakeri vaihdettu mut jarrut hävisi. Vaihdoin eteen uudet letkut ja toisen putken,mut sit loppu aika kesken ja homma jatkuu joskus...niin ja katsastus jää ens kesälle.

DSC_0204.JPG

DSC_0205.JPG

Posted

No nyt vasta leimahti mistä on tutun oloinen kiesi, tämähän on kurvaillut Riihimäen kaduilla joskus vastaan? Teemun varaosaa on kovin moni muukin kehunut, harvemmin tänä päivänä löydät enää aidosti palvelevaa pienyrittäjää tiskin takana..

 

Hyvä meininki, autohan on muuten "melko matala" livenä 🤙

  • Like 1
  • 1 month later...
Posted

Talven aikana ajattelin asentaa kierroslukumittarin.

Mikä ois hyvä? Ei mitään pizzan kokoista,  ja viisarimalli pitäis olla, auto on 12v ja jakajana on 123...

Posted
On 9/19/2020 at 9:36 PM, Jagz said:

Niin ja pitää vielä kehua riihimäen varaosa Teemu liikettä,väänsi uuden jarruputken viidessä minuutissa ja hintaa tuli 4,5 € 

 

Suomenojan Fixus (Espoossa siis) nysväsi minulle junikseen uuden jarruputken käytännössä osien hinnalla, olisko ollut kaikki 5e tai jotain. Maksamaton mainos mutta palvelu on ollut hyvää kautta linjan, sietää mainostaa. :)

  • 2 weeks later...
Posted

Auto on nyt vahattu ja kiillotettu. Aloin miettimään tota kattotelinettä,pitäiskö se hinkata kiiltäväksi (onko jollain kokemusta?) vaiko maalata kiiltävän mustaksi? 

DSC_0090.JPG

Posted
38 minutes ago, Jagz said:

Auto on nyt vahattu ja kiillotettu. Aloin miettimään tota kattotelinettä,pitäiskö se hinkata kiiltäväksi (onko jollain kokemusta?) vaiko maalata kiiltävän mustaksi? 

 

 

Jos se on eloksoitu ja hapettunut pinta on eloksoinnin ja alumiinin välissä niin sepä ei kiillotu ennenkuin eloksointi on hinkattu pois. Hiukka työlästä, silloin musta (tai alumiininharmaa) maali on ihan hyvä optio.

 

Jos taas ei ole niin rättilaikka ja krominkiillotustahnaa (vaikkapa Autosol, kilon purkissa, joka riittää ikuisesti, ~20e)  niin kiillottuu käden käänteessä.

 

Mutta pikkutuubi Autosolia (joka kuitenkin pitää olla kromien kiillotusta varten) ja pikainen kokeilu johonkin kulmaan kertoo nopeasti että kummasta on kyse.

 

Kuva vähän viittaisi eloksoituun alumiiniin josta eloksointi hilseilee pois: Sellainen on aina työläs tapaus, vrt. alumiinivanne.

Posted



 
Kuva vähän viittaisi eloksoituun alumiiniin josta eloksointi hilseilee pois: Sellainen on aina työläs tapaus, vrt. alumiinivanne.


Kyllä se mahtaa olla ihan sinkittyä teräsputkea..

Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla

  • Like 1
Posted
On 11/26/2020 at 8:59 AM, metake said:

Kyllä se mahtaa olla ihan sinkittyä teräsputkea..
 

 

 No voi höh. Hyvä optimismi meni ihan hukkaan.

 

Sinkitystä toki tulee siisti kun vie sinkkaamoon ja uusi sinkki päälle. Koko voi tuottaa ongelmia.

  • 4 weeks later...
Posted
On 11/10/2020 at 11:07 PM, Jagz said:

Talven aikana ajattelin asentaa kierroslukumittarin.

Mikä ois hyvä? Ei mitään pizzan kokoista,  ja viisarimalli pitäis olla, auto on 12v ja jakajana on 123...

Eikö tähän löydy mitään vinkkejä? Saati oisko jollain myydä mittari? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...