Jagz Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 Ja tonttiinhan se piti saada. Eli droppi olat,takaalta pari napsuu ja kavennettu säätöakseli eteen. 2 Quote
Jagz Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 Putkisto tuli kans vaihdettua kun vanha ruostu poikki. 1 Quote
Jagz Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 Pientä ongelmaakin on ollut. Jarrurumpu irtos ja rengas sen mukana.. 1 1 Quote
Jagz Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 Taakse tuli leveämpää vannetta ja välillä päästiin ihan ajelemaankin (tarrakilvillä), koska katsastuksesta on tehty niin hankalaa 😛 3 Quote
Jagz Posted January 25, 2020 Author Posted January 25, 2020 (edited) Nyt mennään tässä. Vanha 1300 kone osoitti luovuttamisen merkkejä,kuin myös starttimoottori. Nyt on hommattuna frendiltä sisään ajettu 1600 kuutioinen voimamoottori mikä pitäis istuttaa tonne perään joku päivä. Edited January 25, 2020 by Jagz 2 Quote
Vauhtiveikko Posted January 28, 2020 Posted January 28, 2020 Pientä ongelmaakin on ollut. Jarrurumpu irtos ja rengas sen mukana.. On muuten tuttu tunne toi vasemman takapyörän irtoaminen akselista. Itsellä oli vajaa 90km/h vauhtia kun irtaantui. Onni oli suoratie ja matala auto, niin pyörä jäi lokasuojan sisälle "pyörimään". Epäonni oli ykspiiri jarrut ilman rumpua ja käteen jäänyt käsijarrukahva 1 1 Quote
HSuomi Posted January 30, 2020 Posted January 30, 2020 (edited) Nauratti perkeleesti toi kuva. Iteltä irtosi kerran eturengas. Onhan se vähä hölmö tunne. Hieno auto! Käytä vielä virityspajan kautta se 1600 ja laita vaimentamaton stingeri ni alkaa olee munakarvoja. 💣 Edited January 30, 2020 by HSuomi 1 2 Quote
Jagz Posted February 8, 2020 Author Posted February 8, 2020 Meinasin asentaa uudet konehuoneen eristeet...mutta homma keskeytyi ku haluun noi kaikki johdot piiloon. Eli "johtotehtäviä" vielä ennen uuden moottorin asennusta. Quote
Jagz Posted March 5, 2020 Author Posted March 5, 2020 Uus kone (vasemmalla) saapui tontille. Nyt pitäis saada siihen sellanen kytkin mikä synkkais vaihdelaatikon kanssa. Mitä pitää ottaa huomioon? Mittasin että vauhtipyörät noissa on ainakin saman kokoiset. Quote
son`der buzz Posted March 5, 2020 Posted March 5, 2020 Kummassakin 200mm kytkin? Mitattu siis on? Näyttää että toisessa olisi 180mm kytkin. Quote
Jagz Posted March 5, 2020 Author Posted March 5, 2020 (edited) 35 minutes ago, son`der buzz said: Kummassakin 200mm kytkin? Mitattu siis on? Näyttää että toisessa olisi 180mm kytkin. En oo mitannut, mistä se pitää mitata? Näkeekö sen ilman että ruuvaa irti? Edited March 5, 2020 by Jagz ? Quote
Jagz Posted March 5, 2020 Author Posted March 5, 2020 Vaihteistona on siis 6:n voltin laatikko,mihin on sorvattu lisää tilaa isommalle vauhtipyörälle. Quote
x-pj Posted March 6, 2020 Posted March 6, 2020 Ei tarvitse kytkintä vaihtaa, mutta painelaakeri pitää vaihtaa uuden moottorin kytkimeen sopivaksi. Vanha kytkin on keskirenkaalla ja uusi ilman. Quote
metake Posted March 6, 2020 Posted March 6, 2020 Ei tarvitse kytkintä vaihtaa, mutta painelaakeri pitää vaihtaa uuden moottorin kytkimeen sopivaksi. Vanha kytkin on keskirenkaalla ja uusi ilman.Painelaakerin vaihto toisentyyppiseen vaatii yleensä vaihteiston vaihtamisen, joten helpompi vaihtaa kytkin tai lisätä kytkimeen keskirengas jos löytää jostain sopivan.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Jagz Posted March 6, 2020 Author Posted March 6, 2020 23 minutes ago, metake said: Painelaakerin vaihto toisentyyppiseen vaatii yleensä vaihteiston vaihtamisen, joten helpompi vaihtaa kytkin tai lisätä kytkimeen keskirengas jos löytää jostain sopivan. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Joo,tää selvis. Eli uus asetelma uuteen koneeseen. Quote
Jagz Posted March 28, 2020 Author Posted March 28, 2020 Toisen puolen tönärinputket vuosi öljyä, ni irroitin kannen ja vaihdoin uudet putket ja tiivisteet. Ongelmia tuotti yksi kannenpultti, kun mikään hylsy ei saanut otetta mutterista. Rälläköin yhdestä hylsystä ylimääräiset pois,ja johan alkoi mutteri aueta! 1 Quote
Jagz Posted April 9, 2020 Author Posted April 9, 2020 Hiekkapuhallettujen ja uudestaan maalattujen osien kiinnittäminen on kivaa. 1 Quote
Jagz Posted April 11, 2020 Author Posted April 11, 2020 Uus moottori ois kutakuinkin asennus valmis,konehuoneen sähköjen siistiminen ja eristeiden asennus ni sit mennään taas! Quote
Jagz Posted April 11, 2020 Author Posted April 11, 2020 Nurmikkofiilistelykuva toissa kesältä. 1 Quote
Jagz Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 Nyt ois kone huoneessa,mut kuskin puoleinen ylempi koneenkiinnityspultti vaikuttaa jotenkin lyhyeltä ku jengat ei tuu läpi... Quote
non-hippy Posted April 25, 2020 Posted April 25, 2020 puuttuuko koneesta se teräksinen kierreholkki ko. reiästä? Quote
Jagz Posted April 25, 2020 Author Posted April 25, 2020 Homma selvis, koneen puolelle oli laitettu tollanen mutterisysteemi kiinni. Pitää laittaa vaan pitempi pultti ni homma toimii! Quote
Jagz Posted May 2, 2020 Author Posted May 2, 2020 (edited) Uus kone saatiin lopulta käyntiin ja vappuajoihin oltiin menossa. Tallin ovella havaitsin, että jarrut puuttuu 😁 aikaisemminkin oireillut jarrupääsylinteri oli tullut tiensä päähän joten vaihdetaan sekin nyt samalla... Edited May 2, 2020 by Jagz 1 Quote
Jagz Posted May 23, 2020 Author Posted May 23, 2020 (edited) Tulihan se lopulta ulos tallista ja parikymmentä kilsaa saanut jo mittariinkin. Säätöä kaipaa,ni aloitin venttiileistä, sytkä sit seuraavaks. Niin ja asensin ton tallin nurkassa odottaneen w-luukun paikalleen. Edited May 23, 2020 by Jagz 2 Quote
Jagz Posted June 28, 2020 Author Posted June 28, 2020 Nyt toimii, laitoin 123 jakajan ja uudet tulpat ni homma alko rokkaamaan. 650 kilsaa painettu menemään tänä kesänä ja huomenna menee leima vanhaks, eli jumppaa tiedossa... Suurnopeustiellä kävin kans kokeilemassa ja hyvinhän se kulki. Apparin puolen takalaakeri alko kyl vinkumaan (ei varmaan ollu ennen kokenut tollasta pyöritystä) ni se menee vaihtoon ja sit perus katsastushommat 😬 Quote
Jagz Posted September 19, 2020 Author Posted September 19, 2020 Heh Heh...ei se ollutkaan takalaakeri vaan etupyörä mikä mä ml piti meteliäsaa 😀 ..no nyt on laakeri vaihdettu mut jarrut hävisi. Vaihdoin eteen uudet letkut ja toisen putken,mut sit loppu aika kesken ja homma jatkuu joskus...niin ja katsastus jää ens kesälle. Quote
Jagz Posted September 19, 2020 Author Posted September 19, 2020 Niin ja pitää vielä kehua riihimäen varaosa Teemu liikettä,väänsi uuden jarruputken viidessä minuutissa ja hintaa tuli 4,5 € Quote
kuplatin Posted September 20, 2020 Posted September 20, 2020 No nyt vasta leimahti mistä on tutun oloinen kiesi, tämähän on kurvaillut Riihimäen kaduilla joskus vastaan? Teemun varaosaa on kovin moni muukin kehunut, harvemmin tänä päivänä löydät enää aidosti palvelevaa pienyrittäjää tiskin takana.. Hyvä meininki, autohan on muuten "melko matala" livenä 🤙 1 Quote
Jagz Posted November 10, 2020 Author Posted November 10, 2020 Talven aikana ajattelin asentaa kierroslukumittarin. Mikä ois hyvä? Ei mitään pizzan kokoista, ja viisarimalli pitäis olla, auto on 12v ja jakajana on 123... Quote
Kharon Posted November 15, 2020 Posted November 15, 2020 On 9/19/2020 at 9:36 PM, Jagz said: Niin ja pitää vielä kehua riihimäen varaosa Teemu liikettä,väänsi uuden jarruputken viidessä minuutissa ja hintaa tuli 4,5 € Suomenojan Fixus (Espoossa siis) nysväsi minulle junikseen uuden jarruputken käytännössä osien hinnalla, olisko ollut kaikki 5e tai jotain. Maksamaton mainos mutta palvelu on ollut hyvää kautta linjan, sietää mainostaa. :) Quote
Jagz Posted November 25, 2020 Author Posted November 25, 2020 Auto on nyt vahattu ja kiillotettu. Aloin miettimään tota kattotelinettä,pitäiskö se hinkata kiiltäväksi (onko jollain kokemusta?) vaiko maalata kiiltävän mustaksi? Quote
Kharon Posted November 26, 2020 Posted November 26, 2020 38 minutes ago, Jagz said: Auto on nyt vahattu ja kiillotettu. Aloin miettimään tota kattotelinettä,pitäiskö se hinkata kiiltäväksi (onko jollain kokemusta?) vaiko maalata kiiltävän mustaksi? Jos se on eloksoitu ja hapettunut pinta on eloksoinnin ja alumiinin välissä niin sepä ei kiillotu ennenkuin eloksointi on hinkattu pois. Hiukka työlästä, silloin musta (tai alumiininharmaa) maali on ihan hyvä optio. Jos taas ei ole niin rättilaikka ja krominkiillotustahnaa (vaikkapa Autosol, kilon purkissa, joka riittää ikuisesti, ~20e) niin kiillottuu käden käänteessä. Mutta pikkutuubi Autosolia (joka kuitenkin pitää olla kromien kiillotusta varten) ja pikainen kokeilu johonkin kulmaan kertoo nopeasti että kummasta on kyse. Kuva vähän viittaisi eloksoituun alumiiniin josta eloksointi hilseilee pois: Sellainen on aina työläs tapaus, vrt. alumiinivanne. Quote
metake Posted November 26, 2020 Posted November 26, 2020 Kuva vähän viittaisi eloksoituun alumiiniin josta eloksointi hilseilee pois: Sellainen on aina työläs tapaus, vrt. alumiinivanne.Kyllä se mahtaa olla ihan sinkittyä teräsputkea..Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Kharon Posted November 27, 2020 Posted November 27, 2020 On 11/26/2020 at 8:59 AM, metake said: Kyllä se mahtaa olla ihan sinkittyä teräsputkea.. No voi höh. Hyvä optimismi meni ihan hukkaan. Sinkitystä toki tulee siisti kun vie sinkkaamoon ja uusi sinkki päälle. Koko voi tuottaa ongelmia. Quote
Jagz Posted December 19, 2020 Author Posted December 19, 2020 On 11/10/2020 at 11:07 PM, Jagz said: Talven aikana ajattelin asentaa kierroslukumittarin. Mikä ois hyvä? Ei mitään pizzan kokoista, ja viisarimalli pitäis olla, auto on 12v ja jakajana on 123... Eikö tähän löydy mitään vinkkejä? Saati oisko jollain myydä mittari? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.