Guest Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 En nyt enää täällä kaikkea selostamaan rupea niin laitan linkin suoraan ongelmaselostukseen ja jo tulleisiin vastauksiin http://suomenvolkkariyhdistys.fi/keskus ... highlight= Eli onko teillä neuvoja mitä tehdä... sanonko katsastusmiehelle että koodi alkaa äffällä ja näytän paperin todistukseksi että f meinaa 1200cc konetta... sylintereitten koosta kun ei ole takeita ja en ole varma onko isälläni vielä myyjän numeroa tallessa eli mitä tehdä? Myyjä kun sanoi koneeksi 1600cc Quote
Guest Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Samaa itse ajattelin mutta miten tuosta sylintereistä saisi varman koon tietoon... myyjä kun sanoi 1600cc eli tulinko huijatuksi? Quote
Guest Raggare Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 siellä voi olla mitä vaan ellei oo ite tehny tai vieressä seurannu kasaamista.. tais olla täällä kerran tuosta tilavuuden laskemisesta ku kone nipussa, kato haulla mitä löytys Quote
Guest Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Ääh annan olla tuollaisena pidän tuota koneen kokoa tällähetkellä epävarmana mutta pidän sitä 1600cc koneena koska eräs linkin takaa sanoi että f olisi 1300cc elikkä jos siitä on sitten sylinterit vaihdettu eli taitaa tuo sen 1600cc olla... käytän vaan leimalla ja pidän turpani kiinni :D Quote
Guest Mika Raussi Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Öjyä tulpanreijästä pytty täyteen, lutku kiinni, mittalasi alle ja konetta pyörittämään. Sais siitä tuloksen mutta tuhottoman öljynen pytty voi olla melko hauska. Quote
metake Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 -69 1300 kuplassa on alunperin f-lohko, saattaapi siis olla että tuo on kuplasi alkuperäinen kone. Justiinsa hukkasin pihasta vastaavan kuplan, mutta vuotta vanhemman. Siinä sama juttu, f-lohkoinen kone, mutta 1700:n. Eikä sitä mistään päälle näe. Hyvin oli tuokin kupla katsastettu vuosikaudet. Elikkäs yritän sanoa sitä, että menet katsastukseen ihan kuten katsastaisit sitä 1300:lla alkuperäisellä koneella, etkä ota mitään ylimääräisiä papereita mukaan. Jos katsastusmies kysyy koneesta (mitä se tuskin tekee) sanot vaan että "kyllä sen pitäis olla auton oma 1300:n". Ja katsastus jatkuu, koska tuo f-lohko täsmää auton ikään. Jos et edes varmasti tiedä koneen kokoa, niin älä ainakaan suurimman mahdollisen mukaan mainosta katsastuskonttorilla ;) Quote
NO H2O Posted October 2, 2006 Posted October 2, 2006 Hohhoijaa... Tätä aihetta puidaan aina vähän väliä kummallakin palstalla. Eikö haulla löytynyt aikaisempia ketjuja aiheesta? Omasta mielestäni liiallisesta rehellisyydestä sakotetaan tässäkin asiassa... Kovin kummoisia eroja kun ei noissa ole niin helpompi antaa pupluttimen olla papereissa 1200 kun alkaa leimaamaan 1600:ksi, varsinkin jos tuntuu paikallisen katsastusmiehen mukaan menemään liian vaikeaksi. Esimerkiksi kuplan orginaalit jarrut ovat kunnossa ollessaan erittäin hyvät pysäyttimet, moneen muuhun uudenpaankin autoon verrattuna. Muilta palstoilta voi lukea sivutolkulla juttuja joissa asiakas on silkkaa tietämättömyyttään taikka sitten tyhmyyttään tehnyt kuten katsastusmies milloinkin on vaatinut ja loppujen lopuksi valmista ei ole kuitenkaan tullut. Eikös tässä taannoin tällä ko. palstalla ollut joku ähtäri myynnissä vastaavanlaisen katsastusmiehen hyppyyttämisen tuloksena? Quote
Guest zemial Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 tätä samaa asiaaha jankataan vittu mbnetin ja demin foorumeillaki jo nykyää.. http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t460454 Tuolla saa hyviä neuvoja matalakierroksista kampiakseleista ym. kuplavirittäjän tärkeimmistä jutuista.. männänhelmojen lyhentämisestä ja muusta. näitte tämmöste merkityksettömie paskanjauhantoje voi iha suosiolla antaa olla siellä suoli24:sen ja hevosharrastajien foorumeilla, toki jos joku haluaa kysyä onko kukaan onnistunu ostamaa seksiä katastusmieheltä nii sitä voi sitte kysyä sihteeriopiston foorumeilla. Quote
Racing Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Ja kannattaa varoa vesitilaa kun poraa isommaksi. Quote
Guest Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Tiedoksi että kupla on ilma/öljyjäähdytteinen ja otin varmuuden varalta oikeuden kysyä asiaa useammalta foorumilta jolla olen :) Quote
Racing Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Tiedoksi että kupla on ilma/öljyjäähdytteinen ja otin varmuuden varalta oikeuden kysyä asiaa useammalta foorumilta jolla olen :) Älä nyt,ootko ihan varma? Pitäskö kuitenkin käydä vielä kattomassa ja tarkastamassa asia? Quote
hanski. Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Tiedoksi että kupla on ilma/öljyjäähdytteinen ja otin varmuuden varalta oikeuden kysyä asiaa useammalta foorumilta jolla olen :) muta tuntuu että tuosta revitään vielä huumoria.... Quote
Guest Valtsu Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Toivottavasti ooppelifoorumiltakin on neuvoja kyselty... Että varmasti tulis oikeeta faktaa ku täällä tuskin tiedetään. Onneks murot kuitenkin tietää kaiken :D Quote
Racing Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Jos vielä ottais puhelun saksaan tehtaille ja kysyis sitten kun,siellä kerrotaan niin soittais vielä maahantuojalle.Samalla vois varmistua tuosta jäähdytysasiasta, niin ja katsastusmieheltäkin voi sitä asiaa kysyä auttaa varmasti mielellään vielä ,kun sille selittää että pytyt on voitu porata ylisuureksi vesitilaan asti kun murot sanoi niin D:) Quote
Ketsa Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Varmistus asialle olisi varmasti hyvä saada myös kirjepostilla... :-/ Quote
Guest Jukki Posted October 5, 2006 Posted October 5, 2006 Jos vaikka ottaa koneen pois ja tekee siitä mäkiauton, niin ei tarvi ressata tosta katsastuksesta... Quote
Guest 72 Kuppeli Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Hei onko tää nyt asiallista... Toinen kysyy tosissaan ja te vastaatte näin... ei pojat... What ever... HEHHeeeeee Quote
Guest Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Hei onko tää nyt asiallista... Toinen kysyy tosissaan ja te vastaatte näin... ei pojat... What ever... HEHHeeeeee Aivan! Quote
Guest ERKKI SUOMINEN Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Omasta kuplastani keväällä katsastuksen yhteydessä ei edes katsottu konehuoneeseen. Joten ei kannata "sanoa" mitään, voivat vaatia jarru ym. remppaa Quote
Guest Hannu Mattila Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 "Emmätiä, sillä se o ennenki leimattu", on hyvä vastaus jos katsari kysyy koneen kokoa.. Toimi mulla.. Quote
MESIKÄMMEN Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Ei sen katsastusmiehen kanssa tarvitse seurustella. Auto leimalle ja turhat pulinat pois. Näin neuvoo Kontio kuuden karhun jälkeen. Quote
Guest Hannu Mattila Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Ai hitsi, nyt vasta luin tuon muropalstan jutun... Nyt on stroukkerimiehillä (ja naisilla) hankalaa, kun mäntä ahdistaa siinä sylinterin kartiossa.. :o Pitää toivoa, että Valtonen ottaa asian huomioon siinä miun koneessa..;) ^Hö, oot eellä mullon vasta viis.. Quote
jmatto Posted October 7, 2006 Posted October 7, 2006 Eiköhän näillä keskustelupalstoilla kartoiteta ihmisten mielipiteitä ja sitten niiden perusteella muodostetaan oma. Omasta kuplastahan vastaa loppukädessä jokainen ihan itse. Kysyjähän ei ole tyhmä - hän oppii koko ajan lisää ja tietää sen (ei varmaan kysyisi jos ei tähän uskoisi); jos vastaa tyhmästi ei opi mitään (toki siitä voi hetkellisesti tulla hyvä olo). Toivottavasti joku heittää tähän jotain fixua että voin todistaa olevani oikeassa. Oma ohjeeni tähän kysymykseen on se että mittaa tilavuus ja katsasta sen mukaan. Ainakin mulla kannen ja sylinterinputkien liitoskohdasta näkee että mulla on 1.3 kone eikä isompi (tarkoitan siis normaalitapausta jossa sylinterinputkia ei ole porattu vaan normiputket 1.3 erottaa 1.6 normiputkista). Mulla on J-putket (lämmönvaihtimien asemesta) mutta lämmonvaihtimen ja lohkon välisen suojapellin irroittamalla pitäisi pystyä mittaamaan normikoneestakin konetta purkamatta. Voin tarvittaessa mitata 1.3 litraisen sylinterinputken ulkohalkaisijan kannen päästä, mutta uskon että asiantuntijat kyllä muistavat sen ulkoa :-) Quote
nalleolut Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Ainakin mulla kannen ja sylinterinputkien liitoskohdasta näkee että mulla on 1.3 kone eikä isompi (tarkoitan siis normaalitapausta jossa sylinterinputkia ei ole porattu vaan normiputket 1.3 erottaa 1.6 normiputkista). kysymyksiä: voiko vakio 1300Sen putkia porata isommaksi? miten kannen ja sylkkäputkien liitoskohdasta näkee kumpi on 1.3 vai 1.6? ihan vaan utelen tulevaisuuden varalle----- Quote
jmatto Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 Sylinterin putki on ulkohalkaisijaltaan kannen päästä eri kokoinen ja ainakin mulla sylinterinputki jatkuu vielä saman levyisensä (kun kannan sisäpuolella) alle millin verran kannen ulkopuolellakin. Uskoisin että sen voi siitä mitata. Sen jälkeen sylinterinputki levenee ja jäähdytysrivat alkavat. En tiedä tuosta poraamisesta, tarkoitus oli vaan korostaa sitä että normaalien sylinterinputkien 1.3 ja 1.6 ulkohalkaisija on kannen päässä eri. Jos tuolla putkessa ei ole normaali 1.3 tai 1.6 mäntä sisällä niin silloin toki kuutiotilavuutta on mahdoton määritellä. Tietenkin kampurakin voi olla vaihdettu, mutta jos putket on 1.3 niin uskoisin että kampurakin on vakio. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.