Jump to content

Kuplassa 1600cc papereissa 1200cc... muutoskatsastus edessä?


Guest Satelite

Recommended Posts

En nyt enää täällä kaikkea selostamaan rupea niin laitan linkin suoraan ongelmaselostukseen ja jo tulleisiin vastauksiin http://suomenvolkkariyhdistys.fi/keskus ... highlight=

Eli onko teillä neuvoja mitä tehdä... sanonko katsastusmiehelle että koodi alkaa äffällä ja näytän paperin todistukseksi että f meinaa 1200cc konetta... sylintereitten koosta kun ei ole takeita ja en ole varma onko isälläni vielä myyjän numeroa tallessa eli mitä tehdä? Myyjä kun sanoi koneeksi 1600cc

Link to comment
Guest Raggare

siellä voi olla mitä vaan ellei oo ite tehny tai vieressä seurannu kasaamista..

tais olla täällä kerran tuosta tilavuuden laskemisesta ku kone nipussa, kato haulla mitä löytys

Link to comment

Ääh annan olla tuollaisena pidän tuota koneen kokoa tällähetkellä epävarmana mutta pidän sitä 1600cc koneena koska eräs linkin takaa sanoi että f olisi 1300cc elikkä jos siitä on sitten sylinterit vaihdettu eli taitaa tuo sen 1600cc olla... käytän vaan leimalla ja pidän turpani kiinni :D

Link to comment
Guest Mika Raussi

Öjyä tulpanreijästä pytty täyteen, lutku kiinni, mittalasi alle ja konetta pyörittämään. Sais siitä tuloksen mutta tuhottoman öljynen pytty voi olla melko hauska.

Link to comment

-69 1300 kuplassa on alunperin f-lohko, saattaapi siis olla että tuo on kuplasi alkuperäinen kone.

 

Justiinsa hukkasin pihasta vastaavan kuplan, mutta vuotta vanhemman. Siinä sama juttu, f-lohkoinen kone, mutta 1700:n. Eikä sitä mistään päälle näe. Hyvin oli tuokin kupla katsastettu vuosikaudet.

 

Elikkäs yritän sanoa sitä, että menet katsastukseen ihan kuten katsastaisit sitä 1300:lla alkuperäisellä koneella, etkä ota mitään ylimääräisiä papereita mukaan. Jos katsastusmies kysyy koneesta (mitä se tuskin tekee) sanot vaan että "kyllä sen pitäis olla auton oma 1300:n". Ja katsastus jatkuu, koska tuo f-lohko täsmää auton ikään.

 

Jos et edes varmasti tiedä koneen kokoa, niin älä ainakaan suurimman mahdollisen mukaan mainosta katsastuskonttorilla ;)

Link to comment

Hohhoijaa...

 

Tätä aihetta puidaan aina vähän väliä kummallakin palstalla. Eikö haulla löytynyt aikaisempia ketjuja aiheesta?

 

Omasta mielestäni liiallisesta rehellisyydestä sakotetaan tässäkin asiassa... Kovin kummoisia eroja kun ei noissa ole niin helpompi antaa pupluttimen olla papereissa 1200 kun alkaa leimaamaan 1600:ksi, varsinkin jos tuntuu paikallisen katsastusmiehen mukaan menemään liian vaikeaksi. Esimerkiksi kuplan orginaalit jarrut ovat kunnossa ollessaan erittäin hyvät pysäyttimet, moneen muuhun uudenpaankin autoon verrattuna.

 

Muilta palstoilta voi lukea sivutolkulla juttuja joissa asiakas on silkkaa tietämättömyyttään taikka sitten tyhmyyttään tehnyt kuten katsastusmies milloinkin on vaatinut ja loppujen lopuksi valmista ei ole kuitenkaan tullut.

 

Eikös tässä taannoin tällä ko. palstalla ollut joku ähtäri myynnissä vastaavanlaisen katsastusmiehen hyppyyttämisen tuloksena?

Link to comment
Guest zemial

tätä samaa asiaaha jankataan vittu mbnetin ja demin foorumeillaki jo nykyää..

 

http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t460454

 

Tuolla saa hyviä neuvoja matalakierroksista kampiakseleista ym. kuplavirittäjän tärkeimmistä jutuista.. männänhelmojen lyhentämisestä ja muusta.

 

näitte tämmöste merkityksettömie paskanjauhantoje voi iha suosiolla antaa olla siellä suoli24:sen ja hevosharrastajien foorumeilla, toki jos joku haluaa kysyä onko kukaan onnistunu ostamaa seksiä katastusmieheltä nii sitä voi sitte kysyä sihteeriopiston foorumeilla.

Link to comment

Jos vielä ottais puhelun saksaan tehtaille ja kysyis sitten kun,siellä kerrotaan niin soittais vielä maahantuojalle.Samalla vois varmistua tuosta jäähdytysasiasta, niin ja katsastusmieheltäkin voi sitä asiaa kysyä auttaa varmasti mielellään vielä ,kun sille selittää että pytyt on voitu porata ylisuureksi vesitilaan asti kun murot sanoi niin D:)

Link to comment
Guest ERKKI SUOMINEN

Omasta kuplastani keväällä katsastuksen yhteydessä ei edes katsottu konehuoneeseen. Joten ei kannata "sanoa" mitään, voivat vaatia jarru ym. remppaa

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Ai hitsi, nyt vasta luin tuon muropalstan jutun...

 

Nyt on stroukkerimiehillä (ja naisilla) hankalaa, kun mäntä ahdistaa siinä sylinterin kartiossa.. :o

Pitää toivoa, että Valtonen ottaa asian huomioon siinä miun koneessa..;)

 

^Hö, oot eellä mullon vasta viis..

Link to comment

Eiköhän näillä keskustelupalstoilla kartoiteta ihmisten mielipiteitä ja sitten niiden perusteella muodostetaan oma. Omasta kuplastahan vastaa loppukädessä jokainen ihan itse.

 

Kysyjähän ei ole tyhmä - hän oppii koko ajan lisää ja tietää sen (ei varmaan kysyisi jos ei tähän uskoisi); jos vastaa tyhmästi ei opi mitään (toki siitä voi hetkellisesti tulla hyvä olo). Toivottavasti joku heittää tähän jotain fixua että voin todistaa olevani oikeassa.

 

Oma ohjeeni tähän kysymykseen on se että mittaa tilavuus ja katsasta sen mukaan. Ainakin mulla kannen ja sylinterinputkien liitoskohdasta näkee että mulla on 1.3 kone eikä isompi (tarkoitan siis normaalitapausta jossa sylinterinputkia ei ole porattu vaan normiputket 1.3 erottaa 1.6 normiputkista). Mulla on J-putket (lämmönvaihtimien asemesta) mutta lämmonvaihtimen ja lohkon välisen suojapellin irroittamalla pitäisi pystyä mittaamaan normikoneestakin konetta purkamatta. Voin tarvittaessa mitata 1.3 litraisen sylinterinputken ulkohalkaisijan kannen päästä, mutta uskon että asiantuntijat kyllä muistavat sen ulkoa :-)

Link to comment

Ainakin mulla kannen ja sylinterinputkien liitoskohdasta näkee että mulla on 1.3 kone eikä isompi (tarkoitan siis normaalitapausta jossa sylinterinputkia ei ole porattu vaan normiputket 1.3 erottaa 1.6 normiputkista).

kysymyksiä:

voiko vakio 1300Sen putkia porata isommaksi?

miten kannen ja sylkkäputkien liitoskohdasta näkee kumpi on 1.3 vai 1.6?

ihan vaan utelen tulevaisuuden varalle-----

Link to comment

Sylinterin putki on ulkohalkaisijaltaan kannen päästä eri kokoinen ja ainakin mulla sylinterinputki jatkuu vielä saman levyisensä (kun kannan sisäpuolella) alle millin verran kannen ulkopuolellakin. Uskoisin että sen voi siitä mitata. Sen jälkeen sylinterinputki levenee ja jäähdytysrivat alkavat.

 

En tiedä tuosta poraamisesta, tarkoitus oli vaan korostaa sitä että normaalien sylinterinputkien 1.3 ja 1.6 ulkohalkaisija on kannen päässä eri. Jos tuolla putkessa ei ole normaali 1.3 tai 1.6 mäntä sisällä niin silloin toki kuutiotilavuutta on mahdoton määritellä.

 

Tietenkin kampurakin voi olla vaihdettu, mutta jos putket on 1.3 niin uskoisin että kampurakin on vakio.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...