Guest jimmy72 Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Onko kenelläkään tietoa/kuvia kuplaan asennetusta golfin moottorista? Mitä lupia vaaditaan muutokseen ym tietoa aiheesta... Quote
DOODAH Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Riittänän lussu pannu papereiden mukaan ja ei liikaa kuutioita, niin muutoskatsastamalla menee ilman mitään lupia. paprufakta koneesta pitää tietenki olla esittää kun sitä kysytään, ja jos pannua on viritetty pitää olla tehokäppyrä, ja siinä ei saa olla kun max 62 heppaa. Quote
metake Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 Mistäs tuo 62 tulee? Itse oon aina pitänyt rajana 60:tta. Quote
Hebster52 Posted October 4, 2006 Posted October 4, 2006 -D- taitaa nyt sekoittaa kolkin tehojen kanssa? ;-) Quote
P_Valtonen Posted October 6, 2006 Posted October 6, 2006 Laillisesti helpomman saan käyttämällä Passati 1300ccm konetta (60hp). Jos käytät golffin 1300 konetta, saat välilaipan teossa vain harmaita hiuksia. Toi Passatin kone on tehty samaan lohkoon kuin 1600/1800 golf koneet. Ja ko koneita käytetään Jm puolella runsaasti. Suomeksi: Passatin 1300 koneeseen saat valmiita laippoja / vauhtiksia edulisesti. esim www.hemimotors.fi. Sepon sivuilta löytyy aiheesta tietoa http://www.mantykivi.com/choptop/ (klikaa MOOTTORI kohtaan) edit Toisaalta jos laillisuudella o tarkotus pyyhkiä per**ttä ja tarviat VR6 koneen / kuplan lootan välii vauhtista ja laippaa, niin semmoset olis mulla kaupan :D Quote
Guest mäksä Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 nii hommais tollasen passatin nuhapumpun katsastuskoneeksi..ja katsastuksen jälkeen nakkais 1.8kiinni *bling* tältä pohojalta lähetään! onko vanhan polon 1.3 kone sama ku toi passatin?? Quote
mikan Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 Lohkoon valetusta kasista vinguttaa helposti kolmosen. :-) t. Mika Quote
metake Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 Riittänän lussu pannu papereiden mukaan ja ei liikaa kuutioita, niin muutoskatsastamalla menee ilman mitään lupia. paprufakta koneesta pitää tietenki olla esittää kun sitä kysytään, ja jos pannua on viritetty pitää olla tehokäppyrä, ja siinä ei saa olla kun max 62 heppaa. Eivät hyväksy katsastuskontoreilla alkuperäistä tehoa pienempiä lukemia, eli konetta ei saa "antivirittää". Edit: Paitsi muutamissa erityistapuksissa, esim. ruiskun tilalle vaihdettu kaasari, ahdin poistettu, tms. Quote
Ketsa Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 onko vanhan polon 1.3 kone sama ku toi passatin?? Ei ole. Oikeaa moottoria löytyy vain Audi 80:stä ja VW Passatista. Ja ei noistakaan kaikista, vaan niissä voi olla myös noita pikkulohkomotteja joita on pooloissa ja golffeissa. Yllättävän hankala moottori löytää tuo isolohko 1.3, itse onnistuin löytämään niitä kolmessa vuodessa 2kpl. Normaalissa vuosikatsastuksessa tarkistivat kahden miehen voimin moottorin oikeellisuuden meitsin nyt jo eteenpäin menneestä autosta... Eli kannattaa ehdottomasti huudella kaikilla foorumeilla kuinka 1,3:n tilalle BLINGahtaa 1.8 motti. Quote
Racing Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 Riittänän lussu pannu papereiden mukaan ja ei liikaa kuutioita, niin muutoskatsastamalla menee ilman mitään lupia. paprufakta koneesta pitää tietenki olla esittää kun sitä kysytään, ja jos pannua on viritetty pitää olla tehokäppyrä, ja siinä ei saa olla kun max 62 heppaa. Eivät hyväksy katsastuskontoreilla alkuperäistä tehoa pienempiä lukemia, eli konetta ei saa "antivirittää". Edit: Paitsi muutamissa erityistapuksissa, esim. ruiskun tilalle vaihdettu kaasari, ahdin poistettu, tms. Olisiko siis tällä perusteella mahdollista katsastaa G60 kone ahdin pois ja kaasari ruiskun tilalle? 60hv teholapulla. Quote
Guest Toheltaja Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 ei, koska kuutiotilavuus jo ylittyy :) Quote
Guest Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 helpoimmalla pääsee ku laittaa ihan rehellisen 1.3 audin motin. Kyl siihenkin myöhemmin tehoa saa jos haluaa. Quote
Guest ritariässä Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 loppujen lopuksi nykyään lähes aivan sama mitä tälläkin foorumilla koneenvaihdoksista huudellaan. katasrit ja AKEn agentit on näist hommista jo muutenkin melkoisen hyvin ajantasalla. laittakaa vaan se oikee 1,3 pannu persiiseen taikka jos ahdistaa ajatus noin pienestä, niit sit vaikka numeroiltaan viilattu 1,8 pannu:) Quote
joksa Posted November 24, 2006 Posted November 24, 2006 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/935-kertokaas-vesikuplista/ Quote
Guest mäksä Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 tai helpointa käydä katsastamas kuplan närästävällä orkkis pannulla ja ajella vaan golffin "teho" pannulla nii ei tarvi lyödä satasia volsun koneeseen joka naksuu aina kotipihas rundin jälkee...kyllähän sen veten pitää aina konees kiertää jos tällänen vw amatööri haluu huolettoman ratkaisun! nimin. muutamia koneita räjäyttäneen(ehkä osaamattomuuttaan)... Quote
Guest mäksä Posted November 25, 2006 Posted November 25, 2006 baarista kotio palanneen on pakko purkaa vähä sydäntään...ei oikeen oo lykästäny noide boxerien kaa..jotku osaa jotku ei! oli muute klamydia pirun makee livenä!!!! Quote
pipo_esa Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Mitäs merkintöjä tuosta 1.3 audin isolohkosta löytyy? Eli mikä on moottorin koko merkintä kannessa ja lohkossa? Quote
Guest zemial Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Olikos mk1 golfeissa vielä se yks erikoiskonekkin eli isolohko 1.5 ? Quote
pipo_esa Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Golfeissa, jetoissa ja Scirocoissa. Kahta tehoversiota 68 hv ja 75 hv. 1.5:ssa muuttui jossakin vaiheessa isku ja poraus, mäntä muistaakseni 76,5mm -> 79,5mm ja isku lyheni että tilavuus pysyi samana Quote
Guest zemial Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 eikös tuo 1.5 käy myös kuplaan tehojen ja tilavuuden puolesta? Quote
Guest ritariässä Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 äläs ketsa nyt naureskele, jotku kysyy noit ihan vakavissaan:D Quote
mikan Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 1,5 diesel taitais käydä...sehän on sama lohko kuin tuossa bensakoneessa. t. Mika Quote
pipo_esa Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Kuinkas lämppärin kenno kannattaisi viritellä kuplaan? Syyläri on keulalla ja yksi ykkösgolfin kenno ylimääräisenä. Voiko alkuperäistä puhallinta käyttää? vm 73. Mulla olis 1.5 kone ylimääräisenä Quote
tami Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 mulla tuli vesiletkut koneelta kuplan omia lämpökanavia pitkin ja kenno oli etuluukun alla josta lämmintä lasille ja kabiiniin.siinä oli golfin kenno mutta laitoin mickrasta vielä toisen ni jo alko tarkeneen. Quote
Guest Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Mulla o keulilla Sprinterin tavaratilan lämmitin, 2 putkea lasille, yksi jalkoihin ja lämpiää kohtuu hyvin. Quote
Racing Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Ja helpommalla pääsee kun ostaa lämpimän käyttöauton toiseksi autoksi... ei tartte suunnitella lämppäreitä kuplaan... Mulle on ainakin toistaiseksi riittänyt kuplalla ja pakulla talviajelut,sen verran mukavuudenhaluiseksi on tullut parin talven aikana...Harrasteautot on harrasteautoja,tosin jos joku niitä nyt välttämättä haluaa suolavellissä uittaa niin... Quote
mikan Posted January 5, 2007 Posted January 5, 2007 Minäkin "vaihdoin" kuplan kirppuun, niin ei ole huurteenpoisto-ongelmia. ;-) t. Mika Quote
pipo_esa Posted January 7, 2007 Posted January 7, 2007 Kerran kun sinne keulalle VESIletkut menee niin samalla vaivalla pistää kennonkin. Mukavampi ajella sadesäällä Quote
Guest metyme Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 Kolopallon kone käy suoraan kuplan laatikkoon tarvii vain laipan ja 6mm pois kytkin akselista. Että näin.Kyllä näitä on tehty ja paljon,yölläkin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.