Marko Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Itsellä MSD lopetti tulppajumpan, monta kertaa kesässä kun repi kaasareita irti että saa tulpat vaihdettua niin alkaa kummasti miettimään parempia vaihtoehtoja. 1 Quote
-Alex- Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Mulla oli kans MSD edellisessä 2276cc koneessa, ensin 2x48 drla kaasareitten kanssa, vähän kokeilin MS ruiskun kanssa. Toimi hyvin, mutta toimi 009 kärjettömän sytkän kanssa myös ok. En tiedä miten yleensä "ekakertalaisilla" pärähtää hukkakipinä+ruiskukoneet käyntiin, sen takia myös nyt kiva että on työkaluteräsnostajat niin ei tartte sisäänajoa harrastaa 😄 Quote
Matti-Pekka Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 2 hours ago, -Alex- said: Mulla oli kans MSD edellisessä 2276cc koneessa, ensin 2x48 drla kaasareitten kanssa, vähän kokeilin MS ruiskun kanssa. Toimi hyvin, mutta toimi 009 kärjettömän sytkän kanssa myös ok. En tiedä miten yleensä "ekakertalaisilla" pärähtää hukkakipinä+ruiskukoneet käyntiin, sen takia myös nyt kiva että on työkaluteräsnostajat niin ei tartte sisäänajoa harrastaa 😄 Onko sen nostajan kovuus mitattu tai onko siitä valmistajan annettua kovuutta tiedossa? Quote
VW-63 Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 2 hours ago, -Alex- said: En tiedä miten yleensä "ekakertalaisilla" pärähtää hukkakipinä+ruiskukoneet käyntiin, sen takia myös nyt kiva että on työkaluteräsnostajat niin ei tartte sisäänajoa harrastaa 😄 Jos hukkakipinä+ruiskuvermeet on saatu sytyn ja polttoaineen puolesta edes vähän sinnepäin niin kyllä se nokan sisäänajon ajan saa käynnissä pysymään. Eihän niillä seoksilla ja ennakoilla ole nokalle mitään väliä vaikka olisivat vain sinnepäin, kunhan käynnissä pysyy. Sanoisin, että kaasareiden ja virranjakajan kanssa ongelmia on vähintään yhtä helposti edessä jos tämän ongelmana näkee:). P.S. koitappa vaihtaa kaasariin suuttimet käynnin aikana😁 Quote
Mäki Posted March 1, 2021 Author Posted March 1, 2021 1 hour ago, Matti-Pekka said: Onko sen nostajan kovuus mitattu tai onko siitä valmistajan annettua kovuutta tiedossa? Tässä varmasti viitataan Thorsten Pieperin työkaluteräsnostajiin http://www.tp-technologie.de/produkte stoessel en.htm Quote
Tanhis Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Aina kun tulee puhetta parhaista jakajista niin mielestäni pitäisi olla myös jonkunnäköinen maininta siittä mihin käyttöön sitä jakajaa ollaan hakemassa. Hyvän jakajan valkkaamisella kun on melkoinen ero että toimiiko se 0-402m (tai viivalta ekaan mutkaan) hyvin vai onko se kiva ajettava myös väestöllisestä keskipisteestä lofooteille. Quote
Maasturi Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 Virranjakaja on hyvä silloin kun sen auton käyttäjä on siihen tyytyväinen. Ainakin yksi henkilö oli tyytyväinen Keiteleen Koneen myymään VW Kuplan moottoriin tarkoitettuun virranjakajaan kun kävi pokkaamassa ensimmäiset palkinnot yhdessä autokilpailussa jossa oli 140 osallistujaa. 1 Quote
Racing Posted March 1, 2021 Posted March 1, 2021 15 hours ago, Marko said: Itsellä MSD lopetti tulppajumpan, monta kertaa kesässä kun repi kaasareita irti että saa tulpat vaihdettua niin alkaa kummasti miettimään parempia vaihtoehtoja. Paljon helpompi ja edullisempi konsti on pienet siistit luukut konehuoneen sivuilla joista vaihtaa tulpat helposti ja nopeasti tuplien kanssa, eikä tartte purkaa mitään. Toki varmasti Msd parempi kun perus 009 jakajana,vaikka omat virikoneet on sillä hyvin toimineet. Quote
Marko Posted March 2, 2021 Posted March 2, 2021 11 hours ago, Racing said: Paljon helpompi ja edullisempi konsti on pienet siistit luukut konehuoneen sivuilla joista vaihtaa tulpat helposti ja nopeasti tuplien kanssa, eikä tartte purkaa mitään. Toki varmasti Msd parempi kun perus 009 jakajana,vaikka omat virikoneet on sillä hyvin toimineet. Joo niinhän ne on mutta en halunnut alkaa pilkkomaan ehjää autoa. Quote
Jodde Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Mikä on suurin ero virranjakalla alipainesäädöllä tai ilman? Quote
metake Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Mikä on suurin ero virranjakalla alipainesäädöllä tai ilman?Normaaliin maantieajoon käytettävät vakiomoottorit on säädetty niin että kevyessä maantieajossa seos menee laihalle. Laihalla oleva seos taas vaatii enemmän sytysennakkoa, joka hoidetaan tuolla alipainesäädöllä.Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Quote
Jodde Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 3 minutes ago, metake said: Normaaliin maantieajoon käytettävät vakiomoottorit on säädetty niin että kevyessä maantieajossa seos menee laihalle. Laihalla oleva seos taas vaatii enemmän sytysennakkoa, joka hoidetaan tuolla alipainesäädöllä. Lähetetty minun SM-G973F laitteesta Tapatalkilla Hyvä, kiitos paljon tästä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.