Jani Posted October 27, 2024 Author Posted October 27, 2024 (edited) Pikku näperrystä kun nopeusmittari tuli purettua ja putsattua. Nyt asennus valmiina 😊 Varastosta kaivoin myös esiin lähes käyttämättömän teollisuus koneen armeijan agregaatista, 12 tuntia oli käyttömittarissa. Tämä saa nyt ulkopuolisen muodon muutoksen että soveltuu paremmin ovaalin peräälle. Ylimääräiset teollisuus koneen härpäkkeet myyn edullisesti pois jos joku tarvitsee: magneettosytytys, ( Solex26mm kaasutin, MYYTY ), flektikoppa y.m Edited October 27, 2024 by Jani 5 Quote
Jani Posted November 4, 2024 Author Posted November 4, 2024 Tänään oli pitkästä aikaa sen verran kiva sää että innostuin penkit purkamaan ja sain rungot hiekkapuhallettua. Jonkun verran oli halkeamia liitoksissa mitä joutui hitsaamaan. 3 Quote
Jani Posted November 13, 2024 Author Posted November 13, 2024 Astinlaudat ja kiveniskupellit asennettu. Suojapeltejä madalsin noin 6cm, turhan isot muuten mun silmään. Laitoin myös kumilistan reunan ympärille siistimmän viimeistelyn takia😊 6 Quote
Jani Posted November 16, 2024 Author Posted November 16, 2024 Nyt on teollisuusmoottori saanut muodon muutoksen. -30hv puhallinkoppa, suojaputki sytytyskaapeleille ja muita pikku juttuja ja säätöjä. Kone olisi asennusvalmiina mutta painelaakerin jouset puuttuvat. Aina jotain puuttuu 😅 Jouset oli loppu myös kyläkaupasta, niin joutuu nyt vähän odottelemaan. 5 Quote
Jani Posted November 23, 2024 Author Posted November 23, 2024 (edited) Sinnehän se kone sitten istui hyvin. Sain startattua ja kuunneltua hienoa ääntä. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt tämän tyylisen putken äänimaailmasta! 😁 Nyt reilu viikon tauko/ loma ja sitten jatketaan että pääsee koeajo lenkille. Edited November 23, 2024 by Jani 5 Quote
Hebster52 Posted November 27, 2024 Posted November 27, 2024 On 7/19/2024 at 3:30 PM, Jani said: Nämä listat tulivat Argentiinasta, hyvää laatua ovat👌 Tilasitko suoraan Ricardolta vai jonkun maahantuojan kautta? Quote
Jani Posted November 27, 2024 Author Posted November 27, 2024 (edited) 48 minutes ago, Hebster52 said: Tilasitko suoraan Ricardolta vai jonkun maahantuojan kautta? Tilasin listat samoihin aikoihin kun Britaxin haitarikaton. Oli sen verran outo kuvio että Ricardo lähetti Argentiinasta listat Brasiliaan Britax Teto Solarille. Siellä he laittoivat listasarjan samaan pakettiin kun lähettivät haitarikaton😊 Pikkasen säästi tullin maksuissa näin tehtynä😁 Edited November 27, 2024 by Jani 1 Quote
Hebster52 Posted November 28, 2024 Posted November 28, 2024 Ok. Pitäs kohta tilata muutama alumiini lista sieltä kans.. Quote
Jani Posted December 3, 2024 Author Posted December 3, 2024 Täällä meni sitten vaihteeksi verhoilu hommiin. Tmi:n kokovalkoiset istuu kuin hanska käteen 😅 4 Quote
Jani Posted December 4, 2024 Author Posted December 4, 2024 (edited) Vihdoinkin sain tuulilasin paikoilleen ja uskalsin ensimmäistä kertaa pestä kunnolla pölyt pois. Seuraavaksi sitten kattoverhoilua ja viimeistellä penkit. Tässä vaiheessa on jo kovasti silmät myyntipalstoilla ja pohditaan että mitä seuraavaksi? Ilmajäähyssä pysytään mutta todennäköisesti merkki vaihtuu 😁 Edited December 4, 2024 by Jani 9 Quote
Kurre Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 9 hours ago, Jani said: Ilmajäähyssä pysytään mutta todennäköisesti merkki vaihtuu Tatra? Fiat? Citroen? Trabant? NSU? Messerschmitt? BMW? DAF? Chevrolet? Porschehan se ei voine olla, eihän? 1 Quote
Jani Posted December 5, 2024 Author Posted December 5, 2024 12 hours ago, Kurre said: Tatra? Fiat? Citroen? Trabant? NSU? Messerschmitt? BMW? DAF? Chevrolet? Porschehan se ei voine olla, eihän? Ihan mielenkiintoisia vaihtoehto kyllä tuossa listalla, varsinkin Messerschmitt. Chevy ei ikinä mun talliin tule! 😅 Lähinnä olen silmäillyt Porsche Speedster replican kaveriksi Coupe mallia. Peltikori tällä kertaa 🫣 1 Quote
Tutkija Posted December 5, 2024 Posted December 5, 2024 Belarus(takin) on ilmajäähdytteisenä...🤔 Quote
Jani Posted December 6, 2024 Author Posted December 6, 2024 Itsenäisyyspäivää viettäen valkoiset verhoilut. Sininen risti vain puuttuu😅 5 Quote
Jani Posted December 8, 2024 Author Posted December 8, 2024 En tiedä onko tämä nyt ihan korjausoppien mukaan mutta näin nyt ainakin tein. Selkänojasta kun oli yksi alkuperäinen S jousi poikkin niin hitsasin palan takaisin ja laitoin lisätueksi perinteisen kierrejousen. Ainakin kestää astua päälle useamman kerran, niin eiköhän ollut sitten ihan toimiva ratkaisu😊 1 Quote
Tanhis Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 Tiukka veikkaus että pettää tuosta hitsin vierestä nuo vieterit aika nopeastikkin. Siinä on syynsä miksi tehdaskin ne on noilla klemmareilla kiinnittänyt. Itse olisin lähtenyt esim jollain putkella ratkaisemaan tuota ongelmaa. Eli jousen päät putken sisään ja sitten prässää putken kiinni, väliin voi sitten vaikka valuttaa tinaa jos ei luota siihen että vierterin päät pysyy putken sisällä. Quote
ovaaliheppu Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 (edited) Niin noissa hitsatuissa vietereissä on käynyt, kymmenittäin nakannu hitsaamalla jousistostaan "korjattuja" penkkejä sulattoon Sopivia vaijerilukkoalumiiniholkkeja ja niihin kuuluva pihti tekee hyvää. Näitä on ovaaleita ja valmiiks ikäänkuin kahdeksikon mallisia mutta avonaisia. Noilla korjaa yllärrävän monesta kohtaa katkenneet, toki suoraan kurvissa olevat on haastavia jos ei oikeen pääse laittamaan päitä ristikkäin tai vastaavasti jousto tapahtuu sivusuunnassa, jolloin tää alkaa toimimaan lähinnä nivelenä Edited December 9, 2024 by ovaaliheppu 2 Quote
-AP- Posted December 9, 2024 Posted December 9, 2024 https://www.ikh.fi/fi/catalogsearch/result/?q=puristuslukko Quote
Jani Posted December 18, 2024 Author Posted December 18, 2024 Kattoverhoilu ja takaosan verhoilut paikoillaan. Aika hyvin samaa valkoista sävyä ulkopuolen raidan kanssa. Kamera ja työvalo hämää hieman. Eiköhän tammi/ helmikuussa kilpiin, saa nähdä innostuuko talvella siihen hommaan🙂 4 Quote
Jani Posted December 21, 2024 Author Posted December 21, 2024 Hieman tuli ylimääräistä säätämistä koska osa madalluksesta on toteutettu rungon päätä kääntämällä ylöspäin. Nyt tuli sitten alkuperäiseen rättiniveleen sen verran iso kulma että ohjaus tuntui raskaalta. Eikä välttämättä kuminivel olisi kovin kauaa kestänytkään. Noin 4.5cm pystyi kääntämään rungonpäätä ettei tarvinnut kuin pientä modausta tehdä korin kiinnityskohtaan. Loput sopivan ajokorkeuden löytämiseen menee toki sitten säätöakselilla. Quote
ovaaliheppu Posted December 21, 2024 Posted December 21, 2024 Voihan simpukkaa akselilla kääntää myös että akselinjan saa suoraan Quote
Jani Posted December 21, 2024 Author Posted December 21, 2024 3 hours ago, ovaaliheppu said: Voihan simpukkaa akselilla kääntää myös että akselinjan saa suoraan Enempää ei voinut kääntää ylöspäin koska silloin ohjaustanko osuu ohjausputkeen. Nyt on käännetty ihan max ylöspäin. Kuvasta näkyy myös että ohjaustanko on melkein jo kiinni yläreunasta. Quote
ovaaliheppu Posted December 21, 2024 Posted December 21, 2024 No kas, tota en hoksannutkaan että tosiaan toltakin osin alkaa ahistamaan 😐 Quote
Jani Posted February 3 Author Posted February 3 Tässä on ollut jonkun viikon aika hiljaista. Selkä kun meni kipeäksi ettei oikein mitään ole pystynyt tekemään 😟 Eilen sain ainakin takaselkänojan paikoilleen ja vähän fiilisteltyä. Sitten iski vastoinkäymisiä, kun laitoin vaihdekepin paikoilleen ja totesi ettei peruutusvaihde mene päälle! Keppiä on säädetty, kepin alla oleva levy on oikein päin. Kaikki puslat ovat uusia jne... Kaikki muut vaihteet toimii moitteettomasti. En ainakaan itse keksi muuta kuin moottori ja laatikko takaisin irti? Tutkia mikä pielessä?? Jos on jotain vinkkejä mitä tarkistaa ennenkuin puretaan irti koko perä niin otan vinkit mielellään vastaan. Sen verran otti päähän että meinasin jo työntää auton kulman taakse ja unohtaa 😅 Quote
Tutkija Posted February 3 Posted February 3 Onko liikautettu moottoria tai autoa ja kokeiltu sen jälkeen meneekö pakki päälle.? Quote
Jani Posted February 3 Author Posted February 3 4 hours ago, Tutkija said: Onko liikautettu moottoria tai autoa ja kokeiltu sen jälkeen meneekö pakki päälle.? On joo...startilla pyöritelty ja liikuteltu. Quote
Kurre Posted February 4 Posted February 4 Meneekö pakki päälle, kun keppilinja on irti? Eli siis lätkämailan päästä suoraan? Quote
Jani Posted February 4 Author Posted February 4 12 hours ago, Kurre said: Meneekö pakki päälle, kun keppilinja on irti? Eli siis lätkämailan päästä suoraan? Ei mene päälle vaikka keppilinja on irti. Kääntelin lätkämailasta ja tosiaan muut vaihteet menee päälle. Lätkämailan kun kääntää pakin kohdalle niin ei saa vedettyä ulos, aika kovallakin voimalla yritetty. Jotenkin tuntuu että on jumissa🤔 Tylsä vain huomata vasta tässä vaiheessa😟 1 Quote
Hebster52 Posted February 4 Posted February 4 (edited) Olisko silleen että yksi noista kolmesta haarukoista ei ollut linjassa kun jos tuo nokkapala ja hockeystick asennettu laatikkoon? Ja nyt hockeystick ei osu siihen? Edited February 4 by Hebster52 2 Quote
ovaaliheppu Posted February 4 Posted February 4 Meneekö kaikki muut varmasti normaalisti ja oot koittanu että välitys muuttuu myös? Joskus muistan sellaisen tapauksen, että joku haarukoista oli muljahtanu eteen ja hockeystick pääsi tän hahlon takapuolelle ja tosiaan toimi vaan toiseen suuntaan ja jumitti sitte, voimalla sai takaisin viereisen siirtäjätangon hahloon. Siellä oli joku vaihde kokoajan päällä, oisko ollu just pakki 🤔 1 Quote
Tutkija Posted February 4 Posted February 4 Onko vaihteistolle tehty mitään remonttia ennen paikalleenlaittoa vai lopettanut tomimisen käyttämättömyyttään? Välillä siirtotangot jumahtaa todella tiukasti jumiin pääty laakerikopan reikään mistä ne menee läpi kun ei käytetä. Tämän jumiutumisen yleensä aiheuttaa siirtotankojen välissä oleva estomekanismi joka kuivaa ja jumiutuu reikäänsä. Jos taas tehty remonttia niin kasausvaiheessa on mennyt jotakin pieleen silloin. Jokatapauksessa vaikuttaa sellaiselta vialta et vähintään aukaisuttaa päätymmäisen hockey stickin kopan vaihteistosta auki. Quote
Jani Posted February 5 Author Posted February 5 (edited) 18 hours ago, Tutkija said: Onko vaihteistolle tehty mitään remonttia ennen paikalleenlaittoa vai lopettanut tomimisen käyttämättömyyttään? Välillä siirtotangot jumahtaa todella tiukasti jumiin pääty laakerikopan reikään mistä ne menee läpi kun ei käytetä. Tämän jumiutumisen yleensä aiheuttaa siirtotankojen välissä oleva estomekanismi joka kuivaa ja jumiutuu reikäänsä. Jos taas tehty remonttia niin kasausvaiheessa on mennyt jotakin pieleen silloin. Jokatapauksessa vaikuttaa sellaiselta vialta et vähintään aukaisuttaa päätymmäisen hockey stickin kopan vaihteistosta auki. Tässä oli oikea veikkaus. Laatikko tuli mulle " arpana " , sitä oli säilytetty kymmeniä vuosia pystyssä. Eli niin että nokkapala ylöspäin. Tästä syystä oli kuivunut ja siirtäjä jumahtanut kiinni. Vaikka vaihdoin aikanaan uuden puslan lätkämailalle, niin ei tullut mieleen tarkistaa liikkuuko pakin siirtäjä, muut tarkistin ja asettelin oikein kasauksessa. Oma moka siis🫣 Nyt on siirtäjä irti ja voideltu että liikkuu kevyesti. Edited February 5 by Jani 10 Quote
Jani Posted February 16 Author Posted February 16 Sunnuntai, kun on ainakin ennen ollut mattojen pesupäivä niin ajattelin että nythän olisi hyvä mattojen asennuspäivä. Aika hyvin ne sinne sopivat. Uusi BBT:n polttoainehana löysi myös paikkansa. Nyt lähtee auto käyntiin avaimesta kääntämällä😊 4 Quote
Jani Posted February 20 Author Posted February 20 Aika herkkä väri tämä valkoinen sisusta. Saa nähdä voiko autoa käyttää tallireissuihin vai jääkö pyhäautoksi😅 3 Quote
Jani Posted February 21 Author Posted February 21 Pitäähän autossa olla roiskeläpät 😊 Kokemuksen perusteella ainut joka oikeasti suojaa kiveniskuilta ja kulumiselta, lokasuojien reunoissa. 3 Quote
Jani Posted February 24 Author Posted February 24 (edited) Ei vielä kunnon koeajoa mutta ainakin ulkoilupäivä😊 Edited February 24 by Jani 15 Quote
Jani Posted March 29 Author Posted March 29 Nyt on sitten tämäkin auto rekisteröity ja sain sävy sävyyn sopivan kilven. Paperittomaan ja tuontiautoon kun ensin saa pitkän valkopohjaisen EU kilven, sitähän ei toki kehdannut kiinnitää😅 Laitoin vielä hakemuksen Trafille jos saisi vaihdettua aikakauden mukaiseen kilpeen, 3-5 merkkiä. Ovat kuulemma lyhyet kilvet Trafin järjestelmässä loppu, mutta vaihto voi onnistua erillisellä hakemuksella. Mielenkiintoista nähdä kuinka käy😊 3 Quote
ovaaliheppu Posted March 29 Posted March 29 Jaa, mulle ei annettu ees mahdollisuutta muuhun ku pitkään kilpeen, toki erikoiskilpimaksulla ois saanu. Ei ne loppu ole, niitä ei vaan anneta kuin ajoneuvoihin joissa on lyhyet olleet aikanaan suomessa. Ja jos ajoneuvo on tuontiauto, ei niitä voi myöskään jälkikäteen saada, vaan kilvet ovat aina 3+3, toki saa mustana lisämaksusta, koska ensin annetaan ne perus eu kilvet tiskin alta laatikosta Näin mulle vastattiin kun konttorilta soittivat trafiin rekisteröintikatsastuksessa. Quote
Jorrma Posted March 29 Posted March 29 Muistaakseni lyhyet kilvet saa myös jos kilvenpaikalle ei pitkä mahdu, haasteellista vaan kuplan kohdalla, pitäs tehdä vaikka takaluukkuun upotus kilvelle ja konttorilla näyttää et pitkä ei mahdu. Eli leimaluukun askartelee.😁 Quote
ovaaliheppu Posted March 29 Posted March 29 Tuossakin muistelen pykälän olevan niin että jos auto on tehtaalta tullut sellaisenaan ettei pitkä kilpi mahdu, saa siihen 5 merkkisen. Kuten osa jenkeistä ja jotku japsimallit. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.