mikan Posted April 21 Share Posted April 21 Auto maalattu ihan perusautomaalilla, eli yksivärinen ilman lakkaa. Maalissa on pari pientä valumaa, jotka pitäis hio pois. Millä karkeudella uskaltaa alkaa hiomaan ja millä karkeuksilla sitten jatkaa? Quote Link to comment
Pedalpusher Posted April 21 Share Posted April 21 1000, 1200, 1500, 2000, 3000 ja konetta lopuksi näyttää jos blingiä haluaa. Näin olen opetellut. Ei kai täs yhtä oikeeta tapaa oo. Karkeimmalla käyttäisin jotain kovaa blokkia paprun alla että hioo pelkkää valumaa. Quote Link to comment
mikan Posted April 21 Author Share Posted April 21 Siinä on pari "pisaran" kokoista valumaa. Taidan lähteä tuolla tonnisella kokeilemaan saippuaveden kanssa, että kuinka hyvin tasoittuu ja jatkaa siitä sitten hienommilla. Maalattu pari päivää sitten. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 21 Share Posted April 21 Jos se oikein selkeä valuma on niin partaterällä siittä kannattaa ensin suurimmat rapsuttaa pois ja sitten vasta hiomaan. Esim. Partaterän kulmat voi teipata ettei saa ylimääräisiä naarmuja vanhingossa. Quote Link to comment
mikan Posted April 21 Author Share Posted April 21 Partaterän käyttö näyttää vähän hurjalta ensikertalaiselle, varsinkin kun kyseessä ei ole oma auto. 1 Quote Link to comment
jarkki86 Posted April 21 Share Posted April 21 Itse laitoin valuman ympärille suht tarkasti kontaktimuovia ja partaterällä suurin patti pois, tarkkanahan siinä kannattaa olla ettei lähde haukkaamaan mutta onnistui näin ensikertalaiseltakin. Lopuksi kiillottelin muistaakseni farecla tjms töhnällä, on jo aikaa tuosta niin en muista tarkalleen. Hionnassa tosiaan kannattaa olla mahdollisimman kova palikka ettei hio maalia puhki siitä valuman ympäriltä. Autotarvikeliikkeistä on saatavana myös valumaan poistoon tarkoitettuja höyliä ja teriä. Quote Link to comment
mikan Posted April 21 Author Share Posted April 21 Tuo onkin hyvä idea, eli teippaa maalipinnan valuman ympäriltä. Katsotaan, jos viikonloppuna olisi aikaa ja intoa. Quote Link to comment
Tanhis Posted April 21 Share Posted April 21 6 hours ago, mikan said: Partaterän käyttö näyttää vähän hurjalta ensikertalaiselle, varsinkin kun kyseessä ei ole oma auto. No.... isommalle alueelle sen vahingon saa aikaiseksi kun rupeaa vesipaperilla pattia turaamaan. Mutta tuo kontaktimuovivinkki on ihan hyvä. Ja tosiaan ei sillä partaterällä ole tarkoitus viiltää vain höylätä. Quote Link to comment
PZQ Posted April 21 Share Posted April 21 Maalille on myös ihan oma terä https://www.mve-online.com/product_info.php/tarvikkeet/maalipinnan-höylä-p-397 3 Quote Link to comment
Kimmo Oinonen Posted April 22 Share Posted April 22 Jos on uunitettu niin ei hätää mutta jos on kuivunut tallin lämmössä niin voi olla vielä valuman sisältä pehmeä. Valumahöylä on hyvä. Partakoneenteräkin toimii. Höylää valuman tasaiseksi. Hionta ehdottomasti kovalla tuella, kiillotus. Quote Link to comment
sleepercooler Posted April 22 Share Posted April 22 Tää toimii! https://www.colortrading.fi/fi/tuote/6311085 Quote Link to comment
Lasse Posted May 4 Share Posted May 4 Se valuma pitää raaputtaa tolla partakoneen terällä pois ei veistellä. Toinen on volframi-pala jolla on kohtuu helppoa ottaa suurimmat pois ennen hiomista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.