Jump to content

Junis 944 IRS


Recommended Posts

Posted (edited)
15 hours ago, nikke911 said:

911 IRS asennettu pari kertaa

Jess, bueno! Mistä saisin parhaiten hommattua kaikki tarvittavat lujuusluokan tai orkkisruuvit akselinavan, jarrusatulan ja varsien kiinnittämiseen? 
Voiko 944 tukivarsista tulla sanomista katsastuksessa?

Edited by eturauhanen
Posted

Kannattaa käyttää jos mahdollista Porschen omia osia ja pultteja. Asennus näyttää silloin paljon ammattimaisemmalta. Suomi on täynnä romutettuja 944;sia joten osien saanti ei ole ongelma. Jos asiallisesti tehty katsastuksessa ei tule ongelmia.

  • Like 1
Posted
11 minutes ago, nikke911 said:

Kannattaa käyttää jos mahdollista Porschen omia osia ja pultteja. Asennus näyttää silloin paljon ammattimaisemmalta. Suomi on täynnä romutettuja 944;sia joten osien saanti ei ole ongelma. Jos asiallisesti tehty katsastuksessa ei tule ongelmia.

Onko sulla takatukivarret alu vai pelti?

Posted
On 10/8/2023 at 9:28 AM, eturauhanen said:


Voiko 944 tukivarsista tulla sanomista katsastuksessa?

Ei kannata ainakaan mainostaa, että on 944 tai kuplan varret. Akselipainot ei riitä niissä junikseen liitettäessä.

  • Like 1
Posted

944 Turbossa (joka malliltaan 951) on alumiinivarret ja leveämpi raideleveys.  Toki verrokkina vois käyttää peltitukivartisen 924/1080kg sijaan esim 924S tai 924Turbo mallia (1195kg, painojakauma 48/52, joten takapään omapaino olis 621.4kg. Näissä samat alumiiniset tukivarret ku 86->944, tosin kuinka moni katsuri on kattellu 924S ja turboja tässä maassa ja tietää että nämä mallit on aluvarsilla - aika harva), muttei siinäkään riitä painot sen enempää ku muissakaan, koska noissa ei kokonaismassat riitä junikseen.   924/944/951 painot heittelee lähteestä riippuen melkeen 100kg

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

951=76mm per puoli vanteen kiinnityspinnasta mitattuna (IRS kuplassa vetari jää 115mm vaajaks), perus 944 alumiininen lelvittää 44mm per puoli enemmän kuin peltinen kuplan tukivarsi.

Toki voi kikkailla laittamalla early alumiinivarsista navat 951 tukivarsiin jolloin saa leveyttä vähän himmailtua, muttei isoa iloa tästäkään taida monelle olla

Edited by ovaaliheppu
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Se rungon reunassa oleva noin 10mm pellin lipare kannattaa sheivaa veks.

Orkkis iskarin yläkiinnike pois.

Siitä sarvien ali menevästä ratakiskosta en ole varma, itse otin pois ja tein oman.

IRS tukivarsista pohjaanlyöntikumit kiinnikkeineen veks.

Pohjaanlyönti kumit kannattaa etsiä sellaiset, mitkä on kiinni peltilevyssä ja hitsaa/kiinnittää runkoon ne oikeaan kohtaan kiinni.

 

edits(Voi olla muistissa aukkosia, kun tein nämä vain kerran ja kohta 15v sitten:)

 

Edited by PZQ
  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...