JTG Posted March 10 Share Posted March 10 Kokeilin tuollaista paracord-wrappia Grantin rattiin, tuli kiva "tuntuma". Tein kaasupolkimen rullalaudan renkaasta, tuntuu paljon paremmalta kuin alkuperäinen läpyskä. 6 Quote Link to comment
Paksu-Tolppa Posted March 10 Share Posted March 10 Mistä olet hommannut nuo kickpanelit? Näyttäisi olevan hyvä suuntaus. Quote Link to comment
JTG Posted March 10 Author Share Posted March 10 Tein itse. Paksua rautalankaa rungoksi ja päälle venyvää kangasta. Hartsia ja lasikuitua vahvikkeeksi + verhoilu. 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted March 11 Share Posted March 11 Itsekin reilut 30 vuotta sitten tein rullalaudan renkaasta kaasupolkimen ekaan Kuplaan, mutta nilkka meni ainakin minun mittaisella (185cm) niin vammaseen asentoon, että vaihtui orkkis takas aika pian. Ei ne VW:n inssit suotta aikoinaan sitä läpyskää siihen rullan päälle suunnitelleet. 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted March 11 Share Posted March 11 4 minutes ago, -tipi- said: Itsekin reilut 30 vuotta sitten tein rullalaudan renkaasta kaasupolkimen ekaan Kuplaan, mutta nilkka meni ainakin minun mittaisella (185cm) niin vammaseen asentoon, että vaihtui orkkis takas aika pian. Ei ne VW:n inssit suotta aikoinaan sitä läpyskää siihen rullan päälle suunnitelleet. Eikös kamei tehnyt vielä tehdasorkkista pidemmän polkimen ns parannettu versio orkkiksesta. Quote Link to comment
JTG Posted March 11 Author Share Posted March 11 18 minutes ago, -tipi- said: Itsekin reilut 30 vuotta sitten tein rullalaudan renkaasta kaasupolkimen ekaan Kuplaan, mutta nilkka meni ainakin minun mittaisella (185cm) niin vammaseen asentoon, että vaihtui orkkis takas aika pian. Ei ne VW:n inssit suotta aikoinaan sitä läpyskää siihen rullan päälle suunnitelleet. Tein juuri tuon takia vivusta lyhyemmän ja eri kulmassa olevan kuin tarvikkeena myytävissä rullapolkimissa. Itselläni on jalan asento aika tarkkaan sama kuin alkuperäisellä polkimella. Omien kokemuksieni mukaan ei kaikki inssit todellakaan ole keksineet kaikkea siten, ettei voisi paremminkin toteuttaa... Quote Link to comment
JTG Posted March 14 Author Share Posted March 14 Tilasin Amazonilta sulake/relerasian ja siistin hiukan johtoviidakkoa. Vedin rasialle paksumman "pääjohdon", pääsee alkuperäinen johto vähemmällä. 6 Quote Link to comment
JTG Posted March 29 Author Share Posted March 29 Vanhemman kuplan takavalot asennettu. Tilasin Amazonista tuollaisen muunnosboxin vilkuille/jarruvaloille, jos vaikka toimii niin saa pienemmällä vaivalla "jenkkivilkut". 3 Quote Link to comment
JTG Posted March 30 Author Share Posted March 30 Ei jaksanut odottaa ohjausboxia Amazonilta, joten piti tekaista neljästä mikroreleestä oma versio. Suunnilleen tikkuaskin kokoinen. Nyt toimii vilkut jenkkityyliin. Vilkut Youtubessa 3 1 Quote Link to comment
Tanhis Posted April 2 Share Posted April 2 On 3/30/2024 at 8:12 PM, JTG said: Ei jaksanut odottaa ohjausboxia Amazonilta, joten piti tekaista neljästä mikroreleestä oma versio. Suunnilleen tikkuaskin kokoinen. Nyt toimii vilkut jenkkityyliin. Vilkut Youtubessa Itse väsäsin vähän samanmoisen paketin peräkärryn valoille aikoinaan. Silloin ostin releitä missä oli kiinnitysklipsu kyljessä. Ja aika riskillä menee jos et kutistesukkia laita apicojen päälle. Quote Link to comment
JTG Posted April 2 Author Share Posted April 2 13 hours ago, Tanhis said: Itse väsäsin vähän samanmoisen paketin peräkärryn valoille aikoinaan. Silloin ostin releitä missä oli kiinnitysklipsu kyljessä. Ja aika riskillä menee jos et kutistesukkia laita apicojen päälle. Laitoin tuon paketin vielä erilliseen koteloon ja täytin apicojen välit RTV:llä niin ei ota kiinni toisiinsa. Tehdään uusi boxi sitten jos joku rele kärähtää tai sitten laitan tuon Amazonin ohjainlaitteen... 1 Quote Link to comment
Kurre Posted April 3 Share Posted April 3 (edited) Oisko tälläsessä mitään järkeä? Edited April 3 by Kurre Quote Link to comment
JTG Posted April 3 Author Share Posted April 3 4 hours ago, Kurre said: Oisko tälläsessä mitään järkeä? Onhan tossa järkeä 🙂. Ylemmäs kun kelaa niin näkee että on samanlainen minkä itse laitoin. 1 Quote Link to comment
JTG Posted May 1 Author Share Posted May 1 Etsystä tilasin rengastekstit joskus. Tänään oli lämmin päivä niin laitoin paikalleen. Oli muitakin merkkivaihtoehtoja mutta kun on Nankangit niin ei viittinyt alkaa huijaamaan... Quote Link to comment
JTG Posted May 2 Author Share Posted May 2 3 hours ago, mikan said: Vanteiden koko? Etu 7x16, taka 9x16, 5x205 --} 5x114.3 Quote Link to comment
mikan Posted May 2 Share Posted May 2 9" takana on aika kova. Minkä kokoinen rengas? Quote Link to comment
JTG Posted May 2 Author Share Posted May 2 29 minutes ago, mikan said: 9" takana on aika kova. Minkä kokoinen rengas? 215/45/16. Meni tossa jonkin aikaa suunnitellessa ET:tä ja leveyttä... 1 Quote Link to comment
JTG Posted May 7 Author Share Posted May 7 Lämpöä koppiin Kiinan lämmittimellä... Näyttää vähän Teletappien imurilta kylläkin. 4 Quote Link to comment
tuomokoo Posted May 7 Share Posted May 7 Hyvältä näyttää. Mikä lämmitin kyseessä? Quote Link to comment
JTG Posted May 7 Author Share Posted May 7 Tuollainen, näyttää olevan loppuunmyyty. Varmaan aika samanlaisia nuo kiinalaiset, tässä oli kuitenkin alumiinia ulkokuoret eikä muovia. https://eur.vevor.com/diesel-heater-c_10321/vevor-diesel-heater-diesel-air-heater-planar-12v-2kw-for-car-trucks-motor-home-p_010896255756 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted May 8 Share Posted May 8 Mulla vastaava Vevor mutta oranssi, ja simppelimmällä näytöllä. Ei näytä ihan niin kindermunalta tossa vaihdekepin vieressä se ohjainpaneeli. Eilen just sanoin ääneen pojalle kun ajeltiin illalla kotiopäin että on muuten 103€ lämmittimenä tienannu hintansa moneen otteeseen parin vuoden aikana. Mukava illan viiletessä hypätä 24 asteiseen kuplaan, kun on seissy moottoriradan penkalla palelemassa parituntia. Vastaava 8kW salkkumallinen 110€ laite endurohuoltoautossa, seinissä ei mitään eristeitä, pelkät vaneroinnit ja pitää pahallakin pakkasella ton 12 kuution tilan parissa kympissä, saa kalsareissaan vaihdella siellä märkiä vaatteita veks ajojen jälkeen ja pysyy pyörät sulana kans. Alle vaan joutu tekemään raksapaljuista valuma-altaat. Huomasin että jos menee Vevor.de kautta sivuille, on osassa tuotteista melkeen 10% halvemmat hinnat kuin vevor.com näyttää, ja tulikin saksan hinnalla kotiin yhtälailla, sieltä ne taitaa noi Vevorin kamat euroopassa paketoida Quote Link to comment
JTG Posted May 8 Author Share Posted May 8 Joo, tuntuu hinta-laatusuhde olevan kohdallaan. Purkasin tuon näytön ja maalasin kuoren mustaksi kun oli tosiaan aika silmiinpistävä metallisinisenä. Googlasin ennen tilaamista Vevorin alekoodeja ja löysin 10% koodin. Ranskasta lähetettiin seurantatietojen perusteella. Tilasin tuollaisen paperi-alumiinisen ilmaletkun alkuperäisen tilalle, paljon jämäkämpi. https://tristanservice.fi/product/514/ilmaletku-pap-75mm Aika ehdoton laite kyllä kun olen asentanut J-putket lämmönvaihtimien tilalle... Quote Link to comment
Recommended Posts