CallookVdub Posted March 15 Posted March 15 (edited) Tuli yhen paksutolpan mukana pari lohkoa ja muuta sälää. Tää kyseinen oli öljykellon ympäriltä halki, ja entinen jokkislohko. Kysymys kuuluukin, onko 2 öljynpaineventtiiliä tullut samaan aikaan kun 2-reikäkannet, Doghouse koppa ym eli -71 vai aikaisemmin jo? Callook.no foorumilla veikkailtiin että 2 öljynpaineventtiiliä olis tullu vuonna -70. Sambasta lunttaamalla viittais olevan Syyskuun -69 1300nen alkujaan, ja lohkojen valunumerot on samat eli on samaa paria, mutta kuuluisko tän ikäsessä olla 2 öljynpaineventtiiliä vai onko joku räpellys? Ei näytä olevan vaihtomoottorikaan. Edited March 15 by CallookVdub Quote
-tipi- Posted March 15 Posted March 15 Jotkin internetlähteet sanoo et tupla öp-venat tuli 1970, eli jos tulivat tuohon vuosimalliin, niin sithän syyskuu 1969 natsais ongelmitta. 2-reikäkannet tuli ekana Kolkkiiin joko '67 tai '68. Siitähän oli joku selkkaus Ämeriikassa NHRA:n kiihytyskisoissa, saako niitä käyttää Kuplissa, kun jenkkikuskeja keljutti hävitä V8:llaan Kupla Volkkareille. Taisi säännöt muuttua seuraavaksi vuodeksi. Vai oliko tämä häsmäkkä jo aikaisemmin Okrasa-kansien kanssa. 🧐 1 Quote
CallookVdub Posted March 15 Author Posted March 15 Aivan no nyt selkeni, eli kaikki elokuun -69 jälkeen tehdyt (autot joissa seuraavan vuoden muutokset jo, mutta valmistusvuosi vielä vanha) on 2 öp-venalla. Kiitos tiedosta! Mulle kun on senverran tuore harrastus tämä niin Iso Dee ei oo vielä ehtiny kaikkee tietoa takoa mun päähän vaikka kovaa oonki korvat höröllä :D. Ja joo, tommoset 67-69 kolkin kannetkin tuli samassa osaläjässä (varaosanro 311.101.375 ja 375A kuskinpuolelle jossa sylinterinkannen lämpötila-anturin paikka) Ja kolkin oilcooleri ja ehyt U-lohko löytyy, eli luultavasti kolkin longblokki syntyy sitten, kun on taas koneenrakentamiselle aikaa. Quote
Marko Posted March 15 Posted March 15 Eikös tossa näy vasemmalla vw logo numeron edessä mikä lienee kierrätys kampikammion merkki. Quote
CallookVdub Posted March 15 Author Posted March 15 Ei oo, ja vw vaihtokoneissa yleensä tohon kohtaan koneistettu jyrsintapilla millin monttu, johon sitten stanssattu alkuperäisen vaihdettavan koneen numerot. Quote
ovaaliheppu Posted March 15 Posted March 15 Oliko niin että tehtaan vaihtomoottorissa oli vaan VW logo (jos uusi lohko) ja kierrätetyissä vaihtomoottorissa oli se logo jossa nuoli ympärillä? Eli uudelleen koneistetussa siis. niissä yleensä se numero jyrsitty veks kertaalleen, uusissa vaihtokammioilla olevissa vaan VW logo, joihin stanssattu sitten koneen kokoa vastaavat kirjaimet ja numerot. Näin jostain muistan lukeneeni vuosien varrella kun oli varastossa monenmoista komboa noita lohkoja 1 Quote
Tanhis Posted March 15 Posted March 15 1 hour ago, CallookVdub said: "Ja joo, tommoset 67-69 kolkin kannetkin tuli samassa osaläjässä (varaosanro 311.101.375 ja 375A kuskinpuolelle jossa sylinterinkannen lämpötila-anturin paikka)" Nämä lämpöanturilliset ruiskukolkki harrastajille aika haluttua tavaraa jos ehjät. Nimimerkillä omaani meni belzonan kanssa lämpöanturi oikeaan paikkaan. 1 Quote
arvuuttaja Posted March 15 Posted March 15 Ihan vain mielenkiinnosta, että mitä vikaa on yhdellä "paineventtiilillä" olevalla lohkolla, jos siihen tarjoaa esim. X-porattua akselia ja vaikka type-4 öljypumppua.. Quote
Racing Posted March 15 Posted March 15 9 hours ago, ovaaliheppu said: Oliko niin että tehtaan vaihtomoottorissa oli vaan VW logo (jos uusi lohko) ja kierrätetyissä vaihtomoottorissa oli se logo jossa nuoli ympärillä? Eli uudelleen koneistetussa siis. niissä yleensä se numero jyrsitty veks kertaalleen, uusissa vaihtokammioilla olevissa vaan VW logo, joihin stanssattu sitten koneen kokoa vastaavat kirjaimet ja numerot. Näin jostain muistan lukeneeni vuosien varrella kun oli varastossa monenmoista komboa noita lohkoja Kierrätetyissä x merkki ja / tai nuolivw merkki. Yleensä jyrsityssä kolossa. Kokonaan uusissa ei välttämättä mitään. Kuvan lohko on jonku auton alkuperäinen ei kierrätyslohko. 1 Quote
Marko Posted March 15 Posted March 15 22 minutes ago, Racing said: Kierrätetyissä x merkki ja / tai nuolivw merkki. Yleensä jyrsityssä kolossa. Kokonaan uusissa ei välttämättä mitään. Kuvan lohko on jonku auton alkuperäinen ei kierrätyslohko. En ole koskaan nähnyt orkkis kampikammiossa vw merkkiä. Epäilen että juuri noin mitä Ovaaliheppu sanoo. Eli tehtaan vaihtomoottori. Kierrätys koneissa jyrsitty ja kierrätys vw merkki. Quote
Racing Posted March 15 Posted March 15 (edited) Tuossa on pihavarastosta 91tkm ja rapiat ajetun 70 kastenwagenin kone joka on autossa uudesta asti ollut,yhdellä omistajalla aikoinaan ollut. Tämäkin on kahdella öp venttiililä mut 1reikäkansin. Samoin on mun 70 1300 kuplan alkuperäinen lohko jossa Vw merkki ja F ja kahdella venalla. uudemmissa 70 luvun lohkoissa ei enää vw merkkiä ole näkynyt koodin edessä kun tuli ns kaksikirjaimisia moottoreita tainnut loppua juurikin vuoden 70 loppuun. alkuperäiseen kysymykseen viitaten 2 venalohko tuli vuotta ennemmin kun doghouse,ekat oli vanhan mallin jäähdytin / isoreikä lohko kombolla nämä tunnistaa siitä et 2 vena lohkon päällä on 6mm pinnapultti jäähdyttimelle. 2 reikäkannet ja doghousethan tuli kuplaan/pakuun 71 vuodesta. Edited March 15 by Racing Quote
ovaaliheppu Posted March 16 Posted March 16 (edited) Sambasta löyty X ja kierrätysmerkkien käyttöajat Edited March 16 by ovaaliheppu Quote
metake Posted March 16 Posted March 16 ,ekat oli vanhan mallin jäähdytin / isoreikä lohko kombolla nämä tunnistaa siitä et 2 vena lohkon päällä on 6mm pinnapultti jäähdyttimelle.Näitä tehtiin myöhemminkin 1200 koneissa.Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
Racing Posted March 16 Posted March 16 3 minutes ago, metake said: Näitä tehtiin myöhemminkin 1200 koneissa. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Juu niin tehtii on tullut mm jeansseissa vastaan. Quote
CallookVdub Posted June 26 Author Posted June 26 On 3/15/2024 at 1:14 PM, Tanhis said: Nämä lämpöanturilliset ruiskukolkki harrastajille aika haluttua tavaraa jos ehjät. Nimimerkillä omaani meni belzonan kanssa lämpöanturi oikeaan paikkaan. Pitääpä luurata niiden päälle ku tallille pääsen, mun muistaakseni jossain tulpanreijässä halkeama (tyypillistä) ja pytyt näytti siltä niinku ois kanteen painunu 0.3-0.5mm. Seetit kans totaali kysymysmerkki. Mut jos noi on jokku arvokkaatki nii on varmaan hyvä korjailla mitä pitää ja tehä ehjä pari? Meinasin niitä viilailla, mutta en onneks oo vielä kerinny siihen hommaan. Quote
Tanhis Posted June 26 Posted June 26 2 hours ago, CallookVdub said: Pitääpä luurata niiden päälle ku tallille pääsen, mun muistaakseni jossain tulpanreijässä halkeama (tyypillistä) ja pytyt näytti siltä niinku ois kanteen painunu 0.3-0.5mm. Seetit kans totaali kysymysmerkki. Mut jos noi on jokku arvokkaatki nii on varmaan hyvä korjailla mitä pitää ja tehä ehjä pari? Meinasin niitä viilailla, mutta en onneks oo vielä kerinny siihen hommaan. Ei ne nyt mitään niin rare heebaa ole, mutta pointti siis lähinnä että ei niitä kannata ihan samalla periaatteella hylätä kuin muita vakiokansia. 1 Quote
metake Posted June 27 Posted June 27 Ei ne nyt mitään niin rare heebaa ole, mutta pointti siis lähinnä että ei niitä kannata ihan samalla periaatteella hylätä kuin muita vakiokansia.Mulla on kuplassa -73 kolkin kone, tullut jenkeistä aikoinaan, ja siinä näkyy olevan tuollaiset kannet. Hetken noita anturin paikkoja ihmettelinkin mutta nyt sekin selvisi. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.