Jarzki Posted May 15 Share Posted May 15 (edited) VIHDOINKIN alkaa olla oikeasti valoa tunnelin päässä. Auto ollut nyt mulla ainakin sen 13v ja sitä ennen muistaakseni n 10 v edellisellä sepittävänä. Jälkikäteen ajatellen ostin ihan väärään hetkeen tuon kun oli 3 ja 5v lapset eli ruuhkavuodet edessä. Isä otti tuon sitten talliinsa joitain vuosia sitten ja tässä talven mittaan on edennyt siihen pisteeseen että oikeastaan sähköjen tutkimista, moottorin säätelyä ja pientä siistimistä vaille valmis katsastukseen... tehty omaan silmään miellyttäväksi mutta ei mitään peruuttamatonta jos joku tuota innostuu pussihousuttamaan (minä en). Edited May 20 by Jarzki 6 Quote Link to comment
Jarzki Posted May 15 Author Share Posted May 15 Ensi savut...uskoisin että ainakin 25 v edellisestä... WhatsApp Video 2024-05-01 at 15.41.25.mp4 3 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted May 20 Share Posted May 20 Nätti retrohenkinen ulkoasu 👌 Autosi malli on muuten 1600TA, ei TL 1 Quote Link to comment
Jarzki Posted May 20 Author Share Posted May 20 Katos. En ollut tuota hiffannut...mistähän mä tuon TL:n oon siihen saanut 🤔 Quote Link to comment
-tipi- Posted May 20 Share Posted May 20 Automaatti TA, no nyt on harvinaista herkkua! Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 20 Share Posted May 20 Eli onko TA koska ei ole kylkilistoja? Vai onko muita eroja lisäksi. Quote Link to comment
Tero87 Posted May 20 Share Posted May 20 35 minutes ago, Tuomo Lehmikangas said: Eli onko TA koska ei ole kylkilistoja? Vai onko muita eroja lisäksi. Olikohan niin että taka-lasit ei ole pop-out malliset. Tietäjät tarkentaa Quote Link to comment
Urbantoy Posted May 20 Share Posted May 20 (edited) Eihän -73 viistoperässäkään projektiosiossa ole listoja saati pop-outteja.. Onkohan ne ollut tilauslastasta rustittavia.. Edited May 20 by Urbantoy Quote Link to comment
Perttipee Posted May 21 Share Posted May 21 5 hours ago, Urbantoy said: Eihän -73 viistoperässäkään projektiosiossa ole listoja saati pop-outteja.. Onkohan ne ollut tilauslastasta rustittavia.. Se onkin TA🙂 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted May 21 Share Posted May 21 (edited) Jep, juuri näin. TL on erilaisella "paremmalla" verhoilulla, kylkilistat, pop-outit, kello, kangasmatot, vähän enemmän kiiltävää ja kauniimpaa yksityiskohtaa olevinaan. Suurin osa 70-lukusista on ollu perusmalleja joita suomeen tuotu. Monet vetää mallin TL heti luiskaperäks, mutta malli on 1600T, A ja L on varustetasoja. Vastaavasti 1600N on porrasperä. rekisteriotteestahan se selviää myös. Muistelen jostain historiikista lukeneeni että 1600N ja 1600TA mallit oli ns. hyllytavaraa autoa ostaessa, S ja TL taasen tilaustavaraa ja sitä sai sitten oottaa kuukausia, lisäks hinta luonnollisesti isompi Varianteissa isompi mallivalikoima sit vielä. Ekaks 1500 ja 1500N 61-65 yhdellä sivuimukaasarilla, sitten 1500S 63-65, kahdella pystykaasarilla + TL vastaavat tingeltangelit. 65-> sitten 1500A ja myöhemmin 1600 nelipulttisena. Vanhemmissa myös noita kylkilistasatseja useampaa erilaista, osassa ei ole ollenkaan, osassa on. Osassa listat ja sivuvilkut/äärivalot lokareissa eessä. En ulkoa muista mikä missäkin mallissa, löytyy hyvin alustanumerovälillä/mallityypillä TYP3 erzatsteile katalogista. Tuohon lisäks vielä omanmaan sitten L ja LE mallit, osaa automaattina myös. tarjonta ollut kirjava, yllättävän kattavasti myös suomeenkin tullut noita kaikkia Edited May 22 by ovaaliheppu 1 Quote Link to comment
-tipi- Posted May 22 Share Posted May 22 Avattavat takasivulasit hävis TL:stäkin vuosimalliin 1972, kun tuli nuo tuuletusreijät C-pilariin. Kyllä viistoperä oli alunperin 1600TL Euroopassa kun se vuosimaliin 1966 esiteltiin, ja TS Australiassa, Ameriikassa vaan Fastback, ja takaluukussa pelkkä Volkswagen-teksti. TA tuli vasta näihin rumiin pitkägayloihin. Semmosta kuin 1600T ei ole ollut. Ensin oli pelkkä 1500 1961-1963, sit tuli 1500S ja N 1964-1965, 1600 sit 1966->. 1500A:t sai myös nelipulttisena 1966. Sivumerkkivalo (vain Pohjoismaissa pelkkä vikku) oli ekat kolme vuotta kylkilinjan yläpuolella eikä kylkilistoja ollenkaan. 2 Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted May 22 Share Posted May 22 (edited) juu, T on tuo fastback ja perässä se varustetaso A tai L, Mallimerkintänä takaluukussa T malli on vain 1600, mutta siis 1600T on valmistenimike. Noissa mallien vuosiväleissä on hieman variaatioo lähteestä riippuen huomasin kun eilen kirjoja kurkin kotosalla Edited June 12 by ovaaliheppu Quote Link to comment
Jarzki Posted May 26 Author Share Posted May 26 Tänään pääsi itekin puikkoihin. Tuossa on sytkän kans jotain häikkää ja vaihdelaatikon säädöt ei ihan kohdillaan. Lisäksi tuo savutus on aika kovaa? Onko millaista huomioitavaa kun on sorsat poistanut, ainut mitä nyt on tehty että aukot lämpökanaviin on tulpattu. VID-20240526-WA0004.mp4 Quote Link to comment
Jarzki Posted June 28 Author Share Posted June 28 (edited) Telinekin löyty. 30€. Ei paha. Toki hieman pitää fiksailla noita keskellä olevia säätöputkia. Mitä mieltä, hionta ja maali pintaan vai tollasenaan...auto toki ei ole patina niin mieluusti tämänkin restauroisi kauniimmaksi. Mietin jos laittas puurimat tähän 🤔 Edited June 28 by Jarzki Quote Link to comment
Jarzki Posted June 28 Author Share Posted June 28 Norena...en äkkiseltään vastaavaa löytänyt netin syövereistä Quote Link to comment
Jarzki Posted June 28 Author Share Posted June 28 15 minutes ago, Kurre said: Se o NoreMa Niin on...niin se kyltti sanoo mutta just samaa mallia en oo äkkiseltään nähnyt Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted June 28 Share Posted June 28 Yleinen ruotsalainen käikäle, kasapäin myös suomessa myyty parilla vuosikymmenellä. Vanhoissa puurimat mutta 60 luvulla tais jo muuttua metalliseks. Oisko tuokin alkujaan Volvoon ja Saabbiin suunniteltu mutta istuu moneen muuhunkin Quote Link to comment
Perttipee Posted July 1 Share Posted July 1 Norema se on minunkin auton katolla🙂 Quote Link to comment
Jarzki Posted July 1 Author Share Posted July 1 Noniin... ei halunnut vaihtaa 2:sta isommalle. Vähän tutkittiin ja epäilys kääntyi tuohon alipainesäätimeen laatikossa. Sorvilla varovasti auki ja kalvossa repeämä sisällä. Varmaankin vaikuttaa asiaan... 1 Quote Link to comment
Jarzki Posted August 28 Author Share Posted August 28 (edited) Noniin...automaattiin saatu Ford C4 vaihdelaatikkoon tarkoitettu uus alipainesäädin ja tuntuu ihan ok pelaavan. Ei ihan bolt on mutta sielä se on. N 500 km ajelua takana...tankissa on näemmä reikä ja lakapinta oireilee, ei kestä liuottimia, lokinpaskaa jne. Noh...talvella sitten uusiksi nuo. Tänään työpaikan autonäyttelyssä. Sumarit on Hellan rupiset jostain 60-70-luvulta, linssit vedin anodized pearl yellow maalilla ja kiinnikkeet tein bilteman rakennustarvikeosaston tarjonnasta löytyneistä 40x300 kulmaraudoista jotka kiinni rungossa puskurin kiinnikeen kodissa. Sielä on vähän "racing" verkkoa ja suojaputkea näön vuoksi, ei oikeesti oo kytketty noita valoja. Edited August 28 by Jarzki 7 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.