Guest pertti Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 Tarkoituksena olisi töissä suhata tuommoset t-barsit. Olisiko kellään pistää suuntaa antavia mittoja palikoista. Teen palikat LDX:stä niin ei paljoo kehtaa susia tehdä. x) Quote
-MITO- Posted March 9, 2007 Posted March 9, 2007 No prkl just pulttasin kiinni, jos oon mukavalla tuulella vkl ni voin irrottaa ja ottaa mitat.. Quote
Guest pertti Posted March 10, 2007 Posted March 10, 2007 No hitto. Ei nyt tarvitse aisiakseen niitä irti enää nykiän. Jospa jollain muullakin ois niitä mittoja? Quote
Guest pertti Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Vai eikö muilta löydy t-palikkoja? Vois viikolla väsäillä duunissa.. Quote
Hebster52 Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Ei kai noita oo vaikee väsätä? Suoraa rosteri lattarautaa sahattu sopivaan kulmaan ja päihinhitsattu rosteri pyörötanko...? Quote
Guest kuplake Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Tässä ois bugbagin t-barsien mitat... Eli se pystytanko 180 mm / halk. 15 mm lattarauta ylhäältä 205 mm ja alhaalta 225 mm ja siinä onki sit jo oikee kulma.. Lattarauta muuten 78 mm korkee. Kai noilla tiedoilla pääsee kuluttamaan työpäivää!! Quote
Guest pertti Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Kiitos! Tuo riittääkin. Eiköhän näillä eväillä työaikaa saa tapettua ja työantajan ldx-resursseja taas tuhlattua.. ;) Quote
Guest Raggare Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 78mm latta lienee sit uudemman mallin? ainaki minusta vanhemmat puskurit o hituC kaposemmal http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/2010-10.jpg vanha http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/2010-11.jpg uudempi Quote
Guest Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 jotain hienoo ja kallista??????(siis tuo ldx) Quote
Guest Hannu Mattila Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Joku uus rosterilaatu käsittääkseni... Quote
Guest kuplake Posted March 11, 2007 Posted March 11, 2007 Just näin!! 78 latta uudempaan.. Piti mainita mut unohtu, hyvä ku huomasit!! Quote
Guest pertti Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Juu uudempaan ovat tulossa eli tuo 78mm latta passeli. LDX on tosiaan rosterin "uusi laatu". Eli haponkesto ominaisuudet huomattavasti suuremmat. On myös yleisesti rosteriin nähden lujempaa. Kallistahan se on juu, mutta se on pomon huoli. Mitäs on antanu luvan tehdä omia hommia ruokkiksella. ;) Kiitos vastanneille! Quote
Guest Mika Raussi Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€. Quote
aki Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Miksi ylipäätään tehdä rosterista? Nämähän oli alunperinkin alumiinista... Quote
Guest pertti Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€. No ei sentään Hastelin hintasta ole. On hastelista pitäny työn puitteissa vääntää laakeripintoja ja lastut tosiaan meni kusiruutalle sulattoon -> tuli takas tankona. =) Hasteli kestää enemmän "baari kierroksia", ku ldx ja on tiheämpää. En tiedä ldx:n tämän hetkistä hintaa, mutta on huokeampaa kun hasteli. Ei pieninä määrinä tee virmalle konkkaa.. Niin alumiinista kait nuo barsit oikeesti onkin mut rosterissa tai ldx:ssä kestää kiilto pitempään ku alumiinissa, vaikka äkkiäkös alumiininkin aina enne ruisailuja polarilla sutasee. ;) Quote
DWL_Puavo Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Jos tuo "hastelloy" on kilotavaraa ja 50mm x 120mm tanko 2000e: Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3 T-barien tanko-osa jotakuinkin sinnepäin ehkä 3.14 x 12mm^2 x 140mm = 63300. 63300 / 942000 * 2000e = 134e per tanko, tuloo melko kalliit T-barit vaikka lattaosat tekis halvemmasta... Puavo Quote
Guest pertti Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Juu onneks ei oo meillä hallissa hastellii hyllytavarana. Saattas kuplasta tulla melekosen kallis sen jälkeen. Firmat monasti tilaa hastellit vakmiiksi lähes "mitoissaan" työstettäväksi ja lastut lähetetään yleensä takaisi tavaran toimittajalleen josta kusiruutalle. Alle tonnin t-barit tulee. ;) Halpaa ku heinä markkinoilla, varsinkin ku ei ite oo maksumies. hahaha Quote
Guest Mika Raussi Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3 Eikä kun 3.141592 x 25mm^2 x 120mm = 235619mm3 Kallista se kuitenkin on. Senverran kallista, että teräpaloja vaihdetaan joka kappaleen jälkeen ihan vaan varmuuden vuoks ettei vaan menis vituiks. Quote
DWL_Puavo Posted March 12, 2007 Posted March 12, 2007 Ähähää joo meni säteet ja halkaisijat sekasin :) Rahassa sama lopputulos kuitenkin. Quote
Guest Niko79 Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 Mikä olis passeli latan leveys /paksuus? kun korkeus olis toi 78mm.tsori jos nöösi kysyy hölmöjä. Quote
nalleolut Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 mie tekisin vähintään 3mm joku 5mm vois olla max.... liikaa painoa.... Quote
Guest Niko79 Posted March 13, 2007 Posted March 13, 2007 kiitos nalle! nyt ei muuta kuin levyvarastolle nuuhkimaan. Quote
Guest Niko79 Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 rakentelu alkoi. mulla noi tulee ihan normiteräksestä.5mm levystä leikkasin latat ja 17mm pyörötankoa oli hyllyssä.maalaan joko mustaksi tai korin väriin punaiseksi.hitsaan kasaan ensi viikolla,kun pieni tapaturma rälläkän kanssa vei äijän sairaslomalle. Quote
Guest Mika Raussi Posted March 15, 2007 Posted March 15, 2007 Just oon tässä ite parannellu kaks viikkoa vekkiä peukalossa. Näyttäs vähän siltä että saa vielä jonkun nelisen viikkoa parannella vielä. Ilkeitä ovat laikan jälet nahassa. Quote
Guest Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Lainataanpa tätä topikkia, rakentelin tuossa aamulla t-barssit omaan kuplaan, eli mitä sanoo katsastusmies. Onko lailliset tieliikenteeseen? Quote
daniel Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Itse olen kahdesti katsastanut t-barseilla ilman ongelmia, ei kait sillä mitään väliä, ei ne puskuritkaan kummoisesti lisää turvallisuutta.. Quote
Tomppa Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Kyllä sillä pitäisi olla väliä, ainakin katsurin mieleistä, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa... Quote
metake Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat 1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava. Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu? Quote
Liina Posted April 19, 2009 Posted April 19, 2009 17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat 1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava. Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu? Riippuu katsastusmiehestä. Mulle valitettiin katsastuksessa joskus vuosikausia sitten T-Bareista. Syynä juurikin tuo terävä kohta. Kysyin katsastusmieheltä, että miten tuon säännön mukaan liikenteessä näkyy vähän väliä näitä tuuning kurkunleikkaaja takaspoilereita, jotka on taatusti vaarallisemia kuin T-Barit. Noh, leima tuli kuitenkin, vaikka käskikin T-Barit poistaa. Se on sitten toinen juttu, poistinko ne. Koskaan aiemmin eikä sen jälkeen ole T-Bareista valitettu. Oli vissiin paha päivä katsarillla silloin. Quote
-tipi- Posted April 20, 2009 Posted April 20, 2009 Miusta näissä T-barsseissa piilee hauska paradoksi, taannoin tyynen meren rannalla VW-harrastajat halusit mennä varttimailin mahdollisimman kovaa, ja poistivat puskurit kuolleena painona, mutta tähän polliisi-setä sano että soosoo poijjaat, puskimet pitää olla. No nyt sitten täällä susirajalla kopioidaan ja ihannoidaan näitä virkamiesten halveksumia nilkkasirkkeleitä, vaikka alunperin Callook-kantaisät olisivat halunneet ilman niitä päästä korttelin pätkän pikaisemmin. Quote
Hebster52 Posted October 17, 2015 Posted October 17, 2015 Niksivinkkiä tee-se-itse harrastajille: Mun omat ovat tehty 290mm pitkistä ja 45mm leveistä 5mm alumiinilatasta jotka sahattu samaan kulmaan kuin keulan keskipelti silleen että tulee 9-10cm ulos puskurin reijästä. Pyörötanko on 15mm halkaisijalta ja 150mm pitkät. Kaupoissa myydyt ovat 4 samanlaista joissa ulompi reikä on sama eteen ja taakse ja sisemmälle pultille on kaks reikää lähempänä päätä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.