Guest pertti Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 Tarkoituksena olisi töissä suhata tuommoset t-barsit. Olisiko kellään pistää suuntaa antavia mittoja palikoista. Teen palikat LDX:stä niin ei paljoo kehtaa susia tehdä. x) Quote Link to comment
-MITO- Posted March 9, 2007 Share Posted March 9, 2007 No prkl just pulttasin kiinni, jos oon mukavalla tuulella vkl ni voin irrottaa ja ottaa mitat.. Quote Link to comment
Guest pertti Posted March 10, 2007 Share Posted March 10, 2007 No hitto. Ei nyt tarvitse aisiakseen niitä irti enää nykiän. Jospa jollain muullakin ois niitä mittoja? Quote Link to comment
Guest pertti Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Vai eikö muilta löydy t-palikkoja? Vois viikolla väsäillä duunissa.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Ei kai noita oo vaikee väsätä? Suoraa rosteri lattarautaa sahattu sopivaan kulmaan ja päihinhitsattu rosteri pyörötanko...? Quote Link to comment
Guest kuplake Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Tässä ois bugbagin t-barsien mitat... Eli se pystytanko 180 mm / halk. 15 mm lattarauta ylhäältä 205 mm ja alhaalta 225 mm ja siinä onki sit jo oikee kulma.. Lattarauta muuten 78 mm korkee. Kai noilla tiedoilla pääsee kuluttamaan työpäivää!! Quote Link to comment
Guest pertti Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Kiitos! Tuo riittääkin. Eiköhän näillä eväillä työaikaa saa tapettua ja työantajan ldx-resursseja taas tuhlattua.. ;) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 78mm latta lienee sit uudemman mallin? ainaki minusta vanhemmat puskurit o hituC kaposemmal http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/2010-10.jpg vanha http://hotcars.net/Prod/pict-o/big/2010-11.jpg uudempi Quote Link to comment
Guest Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 jotain hienoo ja kallista??????(siis tuo ldx) Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Joku uus rosterilaatu käsittääkseni... Quote Link to comment
Guest kuplake Posted March 11, 2007 Share Posted March 11, 2007 Just näin!! 78 latta uudempaan.. Piti mainita mut unohtu, hyvä ku huomasit!! Quote Link to comment
Guest pertti Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Juu uudempaan ovat tulossa eli tuo 78mm latta passeli. LDX on tosiaan rosterin "uusi laatu". Eli haponkesto ominaisuudet huomattavasti suuremmat. On myös yleisesti rosteriin nähden lujempaa. Kallistahan se on juu, mutta se on pomon huoli. Mitäs on antanu luvan tehdä omia hommia ruokkiksella. ;) Kiitos vastanneille! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€. Quote Link to comment
aki Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Miksi ylipäätään tehdä rosterista? Nämähän oli alunperinkin alumiinista... Quote Link to comment
Guest pertti Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€. No ei sentään Hastelin hintasta ole. On hastelista pitäny työn puitteissa vääntää laakeripintoja ja lastut tosiaan meni kusiruutalle sulattoon -> tuli takas tankona. =) Hasteli kestää enemmän "baari kierroksia", ku ldx ja on tiheämpää. En tiedä ldx:n tämän hetkistä hintaa, mutta on huokeampaa kun hasteli. Ei pieninä määrinä tee virmalle konkkaa.. Niin alumiinista kait nuo barsit oikeesti onkin mut rosterissa tai ldx:ssä kestää kiilto pitempään ku alumiinissa, vaikka äkkiäkös alumiininkin aina enne ruisailuja polarilla sutasee. ;) Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Jos tuo "hastelloy" on kilotavaraa ja 50mm x 120mm tanko 2000e: Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3 T-barien tanko-osa jotakuinkin sinnepäin ehkä 3.14 x 12mm^2 x 140mm = 63300. 63300 / 942000 * 2000e = 134e per tanko, tuloo melko kalliit T-barit vaikka lattaosat tekis halvemmasta... Puavo Quote Link to comment
Guest pertti Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Juu onneks ei oo meillä hallissa hastellii hyllytavarana. Saattas kuplasta tulla melekosen kallis sen jälkeen. Firmat monasti tilaa hastellit vakmiiksi lähes "mitoissaan" työstettäväksi ja lastut lähetetään yleensä takaisi tavaran toimittajalleen josta kusiruutalle. Alle tonnin t-barit tulee. ;) Halpaa ku heinä markkinoilla, varsinkin ku ei ite oo maksumies. hahaha Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3 Eikä kun 3.141592 x 25mm^2 x 120mm = 235619mm3 Kallista se kuitenkin on. Senverran kallista, että teräpaloja vaihdetaan joka kappaleen jälkeen ihan vaan varmuuden vuoks ettei vaan menis vituiks. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 12, 2007 Share Posted March 12, 2007 Ähähää joo meni säteet ja halkaisijat sekasin :) Rahassa sama lopputulos kuitenkin. Quote Link to comment
Guest Niko79 Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 Mikä olis passeli latan leveys /paksuus? kun korkeus olis toi 78mm.tsori jos nöösi kysyy hölmöjä. Quote Link to comment
nalleolut Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 mie tekisin vähintään 3mm joku 5mm vois olla max.... liikaa painoa.... Quote Link to comment
Guest Niko79 Posted March 13, 2007 Share Posted March 13, 2007 kiitos nalle! nyt ei muuta kuin levyvarastolle nuuhkimaan. Quote Link to comment
Guest Niko79 Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 rakentelu alkoi. mulla noi tulee ihan normiteräksestä.5mm levystä leikkasin latat ja 17mm pyörötankoa oli hyllyssä.maalaan joko mustaksi tai korin väriin punaiseksi.hitsaan kasaan ensi viikolla,kun pieni tapaturma rälläkän kanssa vei äijän sairaslomalle. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 Just oon tässä ite parannellu kaks viikkoa vekkiä peukalossa. Näyttäs vähän siltä että saa vielä jonkun nelisen viikkoa parannella vielä. Ilkeitä ovat laikan jälet nahassa. Quote Link to comment
Roope Posted March 15, 2007 Share Posted March 15, 2007 jesarii vaa haavan päälle ja menoks :) Quote Link to comment
Guest Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Lainataanpa tätä topikkia, rakentelin tuossa aamulla t-barssit omaan kuplaan, eli mitä sanoo katsastusmies. Onko lailliset tieliikenteeseen? Quote Link to comment
daniel Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Itse olen kahdesti katsastanut t-barseilla ilman ongelmia, ei kait sillä mitään väliä, ei ne puskuritkaan kummoisesti lisää turvallisuutta.. Quote Link to comment
Tomppa Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 Kyllä sillä pitäisi olla väliä, ainakin katsurin mieleistä, mutta tuurilla ne laivatkin seilaa... Quote Link to comment
metake Posted April 10, 2009 Share Posted April 10, 2009 17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat 1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava. Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu? Quote Link to comment
Liina Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat 1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava. Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu? Riippuu katsastusmiehestä. Mulle valitettiin katsastuksessa joskus vuosikausia sitten T-Bareista. Syynä juurikin tuo terävä kohta. Kysyin katsastusmieheltä, että miten tuon säännön mukaan liikenteessä näkyy vähän väliä näitä tuuning kurkunleikkaaja takaspoilereita, jotka on taatusti vaarallisemia kuin T-Barit. Noh, leima tuli kuitenkin, vaikka käskikin T-Barit poistaa. Se on sitten toinen juttu, poistinko ne. Koskaan aiemmin eikä sen jälkeen ole T-Bareista valitettu. Oli vissiin paha päivä katsarillla silloin. Quote Link to comment
-tipi- Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Miusta näissä T-barsseissa piilee hauska paradoksi, taannoin tyynen meren rannalla VW-harrastajat halusit mennä varttimailin mahdollisimman kovaa, ja poistivat puskurit kuolleena painona, mutta tähän polliisi-setä sano että soosoo poijjaat, puskimet pitää olla. No nyt sitten täällä susirajalla kopioidaan ja ihannoidaan näitä virkamiesten halveksumia nilkkasirkkeleitä, vaikka alunperin Callook-kantaisät olisivat halunneet ilman niitä päästä korttelin pätkän pikaisemmin. Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 17, 2015 Share Posted October 17, 2015 Niksivinkkiä tee-se-itse harrastajille: Mun omat ovat tehty 290mm pitkistä ja 45mm leveistä 5mm alumiinilatasta jotka sahattu samaan kulmaan kuin keulan keskipelti silleen että tulee 9-10cm ulos puskurin reijästä. Pyörötanko on 15mm halkaisijalta ja 150mm pitkät. Kaupoissa myydyt ovat 4 samanlaista joissa ulompi reikä on sama eteen ja taakse ja sisemmälle pultille on kaks reikää lähempänä päätä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.