Jump to content

T-bars?


Guest pertti

Recommended Posts

Guest pertti
Posted

Tarkoituksena olisi töissä suhata tuommoset t-barsit.

Olisiko kellään pistää suuntaa antavia mittoja palikoista. Teen palikat LDX:stä niin ei paljoo kehtaa susia tehdä. x)

Guest pertti
Posted

No hitto. Ei nyt tarvitse aisiakseen niitä irti enää nykiän. Jospa jollain muullakin ois niitä mittoja?

Guest pertti
Posted

Vai eikö muilta löydy t-palikkoja? Vois viikolla väsäillä duunissa..

Posted

Ei kai noita oo vaikee väsätä? Suoraa rosteri lattarautaa sahattu sopivaan kulmaan ja päihinhitsattu rosteri pyörötanko...?

Guest kuplake
Posted

Tässä ois bugbagin t-barsien mitat...

Eli se pystytanko 180 mm / halk. 15 mm

lattarauta ylhäältä 205 mm ja alhaalta 225 mm ja siinä onki sit jo oikee kulma.. Lattarauta muuten 78 mm korkee.

Kai noilla tiedoilla pääsee kuluttamaan työpäivää!!

Guest pertti
Posted

Kiitos! Tuo riittääkin. Eiköhän näillä eväillä työaikaa saa tapettua ja työantajan ldx-resursseja taas tuhlattua.. ;)

Guest Hannu Mattila
Posted

Joku uus rosterilaatu käsittääkseni...

Guest kuplake
Posted

Just näin!! 78 latta uudempaan.. Piti mainita mut unohtu, hyvä ku huomasit!!

Guest pertti
Posted

Juu uudempaan ovat tulossa eli tuo 78mm latta passeli.

 

LDX on tosiaan rosterin "uusi laatu". Eli haponkesto ominaisuudet huomattavasti suuremmat. On myös yleisesti rosteriin nähden lujempaa. Kallistahan se on juu, mutta se on pomon huoli. Mitäs on antanu luvan tehdä omia hommia ruokkiksella. ;)

Kiitos vastanneille!

Guest Mika Raussi
Posted

Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€.

Guest pertti
Posted
Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€.

No ei sentään Hastelin hintasta ole. On hastelista pitäny työn puitteissa vääntää laakeripintoja ja lastut tosiaan meni kusiruutalle sulattoon -> tuli takas tankona. =)

Hasteli kestää enemmän "baari kierroksia", ku ldx ja on tiheämpää.

En tiedä ldx:n tämän hetkistä hintaa, mutta on huokeampaa kun hasteli.

Ei pieninä määrinä tee virmalle konkkaa..

 

Niin alumiinista kait nuo barsit oikeesti onkin mut rosterissa tai ldx:ssä kestää kiilto pitempään ku alumiinissa, vaikka äkkiäkös alumiininkin aina enne ruisailuja polarilla sutasee. ;)

Posted

Jos tuo "hastelloy" on kilotavaraa ja 50mm x 120mm tanko 2000e:

 

Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3

 

T-barien tanko-osa jotakuinkin sinnepäin ehkä 3.14 x 12mm^2 x 140mm = 63300.

 

63300 / 942000 * 2000e = 134e per tanko, tuloo melko kalliit T-barit vaikka lattaosat tekis halvemmasta...

 

Puavo

Guest pertti
Posted

Juu onneks ei oo meillä hallissa hastellii hyllytavarana. Saattas kuplasta tulla melekosen kallis sen jälkeen.

Firmat monasti tilaa hastellit vakmiiksi lähes "mitoissaan" työstettäväksi ja lastut lähetetään yleensä takaisi tavaran toimittajalleen josta kusiruutalle.

Alle tonnin t-barit tulee. ;)

Halpaa ku heinä markkinoilla, varsinkin ku ei ite oo maksumies. hahaha

Guest Mika Raussi
Posted

Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3

Eikä kun 3.141592 x 25mm^2 x 120mm = 235619mm3

 

Kallista se kuitenkin on. Senverran kallista, että teräpaloja vaihdetaan joka kappaleen jälkeen ihan vaan varmuuden vuoks ettei vaan menis vituiks.

Guest Niko79
Posted

Mikä olis passeli latan leveys /paksuus? kun korkeus olis toi 78mm.tsori jos nöösi kysyy hölmöjä.

Guest Niko79
Posted

kiitos nalle! nyt ei muuta kuin levyvarastolle nuuhkimaan.

Guest Niko79
Posted

rakentelu alkoi. mulla noi tulee ihan normiteräksestä.5mm levystä leikkasin latat ja 17mm pyörötankoa oli hyllyssä.maalaan joko mustaksi tai korin väriin punaiseksi.hitsaan kasaan ensi viikolla,kun pieni tapaturma rälläkän kanssa vei äijän sairaslomalle.

Guest Mika Raussi
Posted

Just oon tässä ite parannellu kaks viikkoa vekkiä peukalossa. Näyttäs vähän siltä että saa vielä jonkun nelisen viikkoa parannella vielä. Ilkeitä ovat laikan jälet nahassa.

  • 2 years later...
Posted

Lainataanpa tätä topikkia, rakentelin tuossa aamulla t-barssit omaan kuplaan, eli mitä sanoo katsastusmies. Onko lailliset tieliikenteeseen?

Posted

Itse olen kahdesti katsastanut t-barseilla ilman ongelmia, ei kait sillä mitään väliä, ei ne puskuritkaan kummoisesti lisää turvallisuutta..

Posted

17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat

 

1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.

 

Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu?

  • 2 weeks later...
Posted
17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat

 

1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.

 

Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu?

 

Riippuu katsastusmiehestä. Mulle valitettiin katsastuksessa joskus vuosikausia sitten T-Bareista. Syynä juurikin tuo terävä kohta. Kysyin katsastusmieheltä, että miten tuon säännön mukaan liikenteessä näkyy vähän väliä näitä tuuning kurkunleikkaaja takaspoilereita, jotka on taatusti vaarallisemia kuin T-Barit. Noh, leima tuli kuitenkin, vaikka käskikin T-Barit poistaa. Se on sitten toinen juttu, poistinko ne. Koskaan aiemmin eikä sen jälkeen ole T-Bareista valitettu. Oli vissiin paha päivä katsarillla silloin.

Posted

Miusta näissä T-barsseissa piilee hauska paradoksi, taannoin tyynen meren rannalla VW-harrastajat halusit mennä varttimailin mahdollisimman kovaa, ja poistivat puskurit kuolleena painona, mutta tähän polliisi-setä sano että soosoo poijjaat, puskimet pitää olla. No nyt sitten täällä susirajalla kopioidaan ja ihannoidaan näitä virkamiesten halveksumia nilkkasirkkeleitä, vaikka alunperin Callook-kantaisät olisivat halunneet ilman niitä päästä korttelin pätkän pikaisemmin.

  • 6 years later...
Posted

Niksivinkkiä tee-se-itse harrastajille:

 

Mun omat ovat tehty 290mm pitkistä ja 45mm leveistä 5mm alumiinilatasta jotka sahattu samaan kulmaan kuin keulan keskipelti silleen että tulee 9-10cm ulos puskurin reijästä. Pyörötanko on 15mm halkaisijalta ja 150mm pitkät.

 

20151017_153919.jpg

 

Kaupoissa myydyt ovat 4 samanlaista joissa ulompi reikä on sama eteen ja taakse ja sisemmälle pultille on kaks reikää lähempänä päätä.

 

473509.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...