Jump to content

T-bars?


Guest pertti

Recommended Posts

Guest pertti

Tarkoituksena olisi töissä suhata tuommoset t-barsit.

Olisiko kellään pistää suuntaa antavia mittoja palikoista. Teen palikat LDX:stä niin ei paljoo kehtaa susia tehdä. x)

Link to comment
Guest kuplake

Tässä ois bugbagin t-barsien mitat...

Eli se pystytanko 180 mm / halk. 15 mm

lattarauta ylhäältä 205 mm ja alhaalta 225 mm ja siinä onki sit jo oikee kulma.. Lattarauta muuten 78 mm korkee.

Kai noilla tiedoilla pääsee kuluttamaan työpäivää!!

Link to comment
Guest pertti

Juu uudempaan ovat tulossa eli tuo 78mm latta passeli.

 

LDX on tosiaan rosterin "uusi laatu". Eli haponkesto ominaisuudet huomattavasti suuremmat. On myös yleisesti rosteriin nähden lujempaa. Kallistahan se on juu, mutta se on pomon huoli. Mitäs on antanu luvan tehdä omia hommia ruokkiksella. ;)

Kiitos vastanneille!

Link to comment
Guest Mika Raussi

Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€.

Link to comment
Guest pertti
Vastaaks tää kuinka paljon tuota Hastelloyta? Se on ainakin kallista kun lastutkin otetaan kaik talteen ja lähetetään johonkin. Letkunipan tarpeet eli tommonen halkasijaltaan 50 millinen 120 milliä pitkä tangon pätkä on semmosen 2k€.

No ei sentään Hastelin hintasta ole. On hastelista pitäny työn puitteissa vääntää laakeripintoja ja lastut tosiaan meni kusiruutalle sulattoon -> tuli takas tankona. =)

Hasteli kestää enemmän "baari kierroksia", ku ldx ja on tiheämpää.

En tiedä ldx:n tämän hetkistä hintaa, mutta on huokeampaa kun hasteli.

Ei pieninä määrinä tee virmalle konkkaa..

 

Niin alumiinista kait nuo barsit oikeesti onkin mut rosterissa tai ldx:ssä kestää kiilto pitempään ku alumiinissa, vaikka äkkiäkös alumiininkin aina enne ruisailuja polarilla sutasee. ;)

Link to comment

Jos tuo "hastelloy" on kilotavaraa ja 50mm x 120mm tanko 2000e:

 

Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3

 

T-barien tanko-osa jotakuinkin sinnepäin ehkä 3.14 x 12mm^2 x 140mm = 63300.

 

63300 / 942000 * 2000e = 134e per tanko, tuloo melko kalliit T-barit vaikka lattaosat tekis halvemmasta...

 

Puavo

Link to comment
Guest pertti

Juu onneks ei oo meillä hallissa hastellii hyllytavarana. Saattas kuplasta tulla melekosen kallis sen jälkeen.

Firmat monasti tilaa hastellit vakmiiksi lähes "mitoissaan" työstettäväksi ja lastut lähetetään yleensä takaisi tavaran toimittajalleen josta kusiruutalle.

Alle tonnin t-barit tulee. ;)

Halpaa ku heinä markkinoilla, varsinkin ku ei ite oo maksumies. hahaha

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tilavuus 3.14 x 50mm^2 x 120mm = 942000mm3

Eikä kun 3.141592 x 25mm^2 x 120mm = 235619mm3

 

Kallista se kuitenkin on. Senverran kallista, että teräpaloja vaihdetaan joka kappaleen jälkeen ihan vaan varmuuden vuoks ettei vaan menis vituiks.

Link to comment
Guest Niko79

rakentelu alkoi. mulla noi tulee ihan normiteräksestä.5mm levystä leikkasin latat ja 17mm pyörötankoa oli hyllyssä.maalaan joko mustaksi tai korin väriin punaiseksi.hitsaan kasaan ensi viikolla,kun pieni tapaturma rälläkän kanssa vei äijän sairaslomalle.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Just oon tässä ite parannellu kaks viikkoa vekkiä peukalossa. Näyttäs vähän siltä että saa vielä jonkun nelisen viikkoa parannella vielä. Ilkeitä ovat laikan jälet nahassa.

Link to comment
  • 2 years later...

17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat

 

1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.

 

Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu?

Link to comment
  • 2 weeks later...
17 § Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat

 

1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.

 

Periaatteessa ne voi puuttua noihin teräviin kohtiin, mutta eivät kai käytännössä puutu?

 

Riippuu katsastusmiehestä. Mulle valitettiin katsastuksessa joskus vuosikausia sitten T-Bareista. Syynä juurikin tuo terävä kohta. Kysyin katsastusmieheltä, että miten tuon säännön mukaan liikenteessä näkyy vähän väliä näitä tuuning kurkunleikkaaja takaspoilereita, jotka on taatusti vaarallisemia kuin T-Barit. Noh, leima tuli kuitenkin, vaikka käskikin T-Barit poistaa. Se on sitten toinen juttu, poistinko ne. Koskaan aiemmin eikä sen jälkeen ole T-Bareista valitettu. Oli vissiin paha päivä katsarillla silloin.

Link to comment

Miusta näissä T-barsseissa piilee hauska paradoksi, taannoin tyynen meren rannalla VW-harrastajat halusit mennä varttimailin mahdollisimman kovaa, ja poistivat puskurit kuolleena painona, mutta tähän polliisi-setä sano että soosoo poijjaat, puskimet pitää olla. No nyt sitten täällä susirajalla kopioidaan ja ihannoidaan näitä virkamiesten halveksumia nilkkasirkkeleitä, vaikka alunperin Callook-kantaisät olisivat halunneet ilman niitä päästä korttelin pätkän pikaisemmin.

Link to comment
  • 6 years later...

Niksivinkkiä tee-se-itse harrastajille:

 

Mun omat ovat tehty 290mm pitkistä ja 45mm leveistä 5mm alumiinilatasta jotka sahattu samaan kulmaan kuin keulan keskipelti silleen että tulee 9-10cm ulos puskurin reijästä. Pyörötanko on 15mm halkaisijalta ja 150mm pitkät.

 

20151017_153919.jpg

 

Kaupoissa myydyt ovat 4 samanlaista joissa ulompi reikä on sama eteen ja taakse ja sisemmälle pultille on kaks reikää lähempänä päätä.

 

473509.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...