KimmoH Posted Wednesday at 07:00 AM Posted Wednesday at 07:00 AM Autossa 60L tarvike tankki, käsittääkseni 60-67 mallia. Nyt sitten hokasin että hyllyssä odotellut polttoainemittarin anturi (Classic Line 8115800100) on liian pieni tuohon tankin reikään. Olisiko kenelläkään vinkkiä mikä anturi tähän isompaan reikään/pulttijakoon mahtaisi käydä ? Quote
KimmoH Posted Wednesday at 05:54 PM Author Posted Wednesday at 05:54 PM Mahtaakohan tähän mekaanisen reikään olla tarjolla mitään sähköistä anturia ? Kämäistä muovista valmistettua mekaanista anturia näyttävät maailmalla kauppaavan ja ilman tiivistettä ja tiivistettä ei sitten ilmeisesti mistään saa irtona... tai ainakin kaikki mitä löysin on oikeasti pienemmälle sähköiselle anturille. Ennemmin laittaa vaikka peitelevyn kuin tuollaisen muovisen mekaanisen anturin ja ajaa korvakuulolla. Quote
ovaaliheppu Posted Wednesday at 06:52 PM Posted Wednesday at 06:52 PM https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/sahkoosat/mittaristo-ja-anturit/3494/ Quote
metake Posted Wednesday at 08:31 PM Posted Wednesday at 08:31 PM Villi veikkaus. Mekaaninen.Mekaaninen ja sähköinen on samalla pulttijaolla ja voi asentaa ristiin. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
metake Posted Wednesday at 08:35 PM Posted Wednesday at 08:35 PM Mahtaakohan tähän mekaanisen reikään olla tarjolla mitään sähköistä anturia ? Kämäistä muovista valmistettua mekaanista anturia näyttävät maailmalla kauppaavan ja ilman tiivistettä ja tiivistettä ei sitten ilmeisesti mistään saa irtona... tai ainakin kaikki mitä löysin on oikeasti pienemmälle sähköiselle anturille. Ennemmin laittaa vaikka peitelevyn kuin tuollaisen muovisen mekaanisen anturin ja ajaa korvakuulolla. WW:n mekaaninen anturi näyttää ihan ok:ltahttps://www.csp-shop.com/en/exhaust-heating/fuel-tank-sending-unit-mechanical-919-049-113dk-13236a.htmlLähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Quote
KimmoH Posted Thursday at 04:13 AM Author Posted Thursday at 04:13 AM 9 hours ago, ovaaliheppu said: https://www.paruzzi.com/fi/volkswagen/sahkoosat/mittaristo-ja-anturit/3494/ Mutku tää 113919133 varaosanumerolla myytävä tiiviste on pienemmälle pulttijaolle eli jus tolle sähköiselle anturille mikä tähän mun tankkiin on liian pieni. Just eilen jossain kaupassa oli ihan mittojen kanssa ja reikä/pulttijako on pienempi kuin tässä mun tarviketankissa. Quote
KimmoH Posted Thursday at 04:14 AM Author Posted Thursday at 04:14 AM 7 hours ago, metake said: Mekaaninen ja sähköinen on samalla pulttijaolla ja voi asentaa ristiin. Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla Eli tähän mun tankkiin on siis turha tilata mekaanistakaan, jos se on samalla pulttijaolla kuin tuossa aloituskuvassa oleva sähköinenkin ? Quote
KimmoH Posted Thursday at 05:30 AM Author Posted Thursday at 05:30 AM (edited) Laitetaan nyt vielä lisää mittoja eli tankissa kiinnityspulttien väli on aika tarkalleen 37mm ja keskireikä 47mm. Classic Linen (8115800100) sähköisessä anturissa kiinnityspulttien väli 32mm ja keskireikä 42mm. Joko tankissa on epäsopiva reikä kaikkiin antureihin tai sitten sähköisiä on useamalla eri koolla. Kenelläkään mekaanista anturia irrallaan mistä voisi napata vastaavat mittat ? Edited Thursday at 05:31 AM by KimmoH Quote
TF_Osku Posted Thursday at 05:47 AM Posted Thursday at 05:47 AM Olethan huomannut että pultijako on epätasainen eli se sopiivain yhdessä asennossa kun vain kerroit pulttiväliä niin se vaihtelee. Quote
paspit Posted Thursday at 05:56 AM Posted Thursday at 05:56 AM (edited) Tuossa mittailin irtotankista ja mekaanisesta anturista mittoja, pulttijako tosiaan vaihtelee. Keskellä alhaalla väli n.34mm, seuraavat välit n.31mm, ja viimeiset ylimpään pultinreikään n.30mm. Mekaaninen mittari joutaa sovitukseen jos tarvitset, löytyy Jkl. Anturin nro 113 919 051C Edited Thursday at 05:59 AM by paspit Quote
KimmoH Posted Thursday at 05:56 AM Author Posted Thursday at 05:56 AM Ihan sama 37mm joka pultinreiän kohdalla on tankissa, samoin tuo sähköinen anturin 32mm jako on tasan joka välissä eli ei ainakaan tässä tapauksessa ole asennolla mitään merkitystä. Quote
KimmoH Posted yesterday at 07:36 AM Author Posted yesterday at 07:36 AM Nonni, nyt on käyty mittailemassa Pasin mekaanista anturia ja siinä on tosiaan vaihteleva pulttijako ja tää mun Classic Linen tasajaolla oleva sähköinen anturi ei passaisi edes sen paikalle. Eli tähän mun tankkiin on turha yrittää sovitella tuota mekaanistakaan anturia kun se on pienemmälle reiälle eikä pulttijako natsaa. Nyt ihmetyttää tuon oman tankin lisäksi että mihin ihmeeseen tän Classic Linen (8115800100) anturinkaan pitäisi käydä. Mainospuheissa se tuntuu käyvän melkein mihin tahansa 60-85 vuosimallien välillä. Mutta edelleen siis anturi hakussa tasaiselle 37mm pultti välillä olevalle anturille ja keskireikä 42mm. Quote
Tanhis Posted yesterday at 12:47 PM Posted yesterday at 12:47 PM Onko käynyt mielessä että teet väliin sovitelaipan ei oleellisesti vääristäisi mittarin lukemaa, tietty yksi tiivistettävä pinta lisää tulisi. Quote
KimmoH Posted yesterday at 12:50 PM Author Posted yesterday at 12:50 PM Jos ei sopivaa löydy, niin teen vain peitelätkän tuohon että saa umpeen. Ei mulla mittariakaan ole kabiinin puolella, meinasin korkeintaan tehdä varoitusvalon jos vain tuohon reikään sopiva anturi löytyy ilman mitään sovitteita. Quote
KimmoH Posted yesterday at 02:33 PM Author Posted yesterday at 02:33 PM (edited) Nonni, kysäisin vielä piruuttani Mecatehcniltä kun sieltä tän tankin joskus vuos tai jotain sitten ostin. Paljastui ettei tähän tankkiin passaa mikään kuplan anturi, kokeilivat itsekkin kaikki varastossaan olevat eri anturit ja selvittelevät nyt alkuperäiseltä valmistajalta mikä tähän mahtaisi sopia... Edited 13 hours ago by KimmoH 1 1 Quote
Recommended Posts