Kahviäijä Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago (edited) Moro, pitkän tauon jälkeen olen palannut ilmajäähdytteisten volkkareiden pariin. Nyt alla on type 1, vm.75, jeans-mallinen, 1300 koneella jossa 1 reikä kannet. Toissa päivänä kaveri kävi lenkillä n. 150 km, ja kulutus oli n. 6,6 ltr/100km. Sitten eilen vaihdettiin vain kärjellinen virranjakaja (alipaine kellolla) ja varmasti vähintään 3 ohmin puola. Tilalle tuli NeoRetrolta ostettu alipaine kellollinen kärjetön virranjakaja. Säädöt sitten ajoituslampulla kohdilleen. Tyhjäkäynti kuin unelma, koeajossa ei huomautettavaa. Joten mihinkään muuhun ei tarvinnut koskea. Sitten illalla samainen kaveri ajoi lähes saman lenkin, ehkä jopa parikymmentä kilsaa vähemmän ja takaisin tullessa tankkasi 16 litraa, jolloin kulutus olisi 13,33 ltr/100km. Eli mihinkään muihin säätöihin kuin virranjakajan ajoitukseen ei koskettu eilisen aikana. Tuleeko kellekään mieleen mistä näin radikaali ero kulutuksessa voisi johtua? Edited 10 hours ago by Kahviäijä Kirjoitusvirheitä Quote
Urbantoy Posted 10 hours ago Posted 10 hours ago 25 minutes ago, Kahviäijä said: Moro, pitkän tauon jälkeen olen palannut ilmajäähdytteisten volkkareiden pariin. Nyt alla on type 1, vm.75, jeans-mallinen, 1300 koneella jossa 1 reikä kannet. Toissa päivänä kaveri kävi lenkillä n. 150 km, ja kulutus oli n. 6,6 ltr/100km. Sitten eilen vaihdettiin vain kärjellinen virranjakaja (alipaine kellolla) ja varmasti vähintään 3 ohmin puola. Tilalle tuli NeoRetrolta ostettu alipaine kellollinen kärjetön virranjakaja. Säädöt sitten ajoituslampulla kohdilleen. Tyhjäkäynti kuin unelma, koeajossa ei huomautettavaa. Joten mihinkään muuhun ei tarvinnut koskea. Sitten illalla samainen kaveri ajoi lähes saman lenkin, ehkä jopa parikymmentä kilsaa vähemmän ja takaisin tullessa tankkasi 16 litraa, jolloin kulutus olisi 13,33 ltr/100km. Eli mihinkään muihin säätöihin kuin virranjakajan ajoitukseen ei koskettu eilisen aikana. Tuleeko kellekään mieleen mistä näin radikaali ero kulutuksessa voisi johtua? Onko uus jakaja Kiinanshaipaa? Eli pysyykö ennakot kohdillaan kierroksilla.. tuli vaan mieleen.. Quote
Kurre Posted 7 hours ago Posted 7 hours ago 3 hours ago, Kahviäijä said: mihinkään muihin säätöihin kuin virranjakajan ajoitukseen ei koskettu eilisen aikana. ja kaikki johdot tuli kytkettyä oikein jotta rikastin toimii halutulla tavalla? Quote
Kahviäijä Posted 4 hours ago Author Posted 4 hours ago (edited) Johdot pitäis olla samanlai, virranjakajan moduulin musta puolan miinukseen, punainen Puolan plussaan. Ja rikastimen vastuksen johto puolan plussassa oli ennenkuin mitään muutoksia tein niin samanlai vaan, jouduin vaan laittaa samaan abiko-liittimeen kiinni tuon rikastimen vastuksen johdon ja "shut-off-valven" johdon joka venttiili on kaasarissa kiinni. Tänään kävin montun päällä niin tarkistin venttiilinvälykset, niissä oli vähän liikaa löysää osassa ja osa liian tiukalla, nyt on kaikki 0,15mm, ja tarkistin vielä kiristyksen jälkeenkin. Kuskin puolella venttiilistöstä kuuluu selkeämmin kalkatus kuin apukuskin puolelta nyt kun sain säädettyä ja tarkistettua. Ja samalla käänsin rikastimen vastusta vähän enemmän pois-päältä. Kattoo millanen vaikutus tällä sitten on. Tämmöisen virranjakajan laitoin, merkki ei kyllä sano mitään ja ohan tossa kyllä perinteinen made in China..t Edited 4 hours ago by Kahviäijä Quote
Kahviäijä Posted 3 hours ago Author Posted 3 hours ago Nyt kauppareissulla tuli mieleen käydä tarkistamassa paljon strobolla näyttää sytytysennakkoa kovilla kierroksilla, moottoria kunnolla paikoillaan huudattaessa äänestä päätellen maantie kierroksilla ennakkoa aika tarkalleen 30 astetta. Ja alipaineletku kytkettynä. Vasta kun olin jo matkalla kotiin tuli mieleen että mitäköhän olisi näyttänyt koville kierroksille ilman alipaineletkua? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.