Kahviäijä Posted Sunday at 09:32 AM Posted Sunday at 09:32 AM (edited) Moro, pitkän tauon jälkeen olen palannut ilmajäähdytteisten volkkareiden pariin. Nyt alla on type 1, vm.75, jeans-mallinen, 1300 koneella jossa 1 reikä kannet. Toissa päivänä kaveri kävi lenkillä n. 150 km, ja kulutus oli n. 6,6 ltr/100km. Sitten eilen vaihdettiin vain kärjellinen virranjakaja (alipaine kellolla) ja varmasti vähintään 3 ohmin puola. Tilalle tuli NeoRetrolta ostettu alipaine kellollinen kärjetön virranjakaja. Säädöt sitten ajoituslampulla kohdilleen. Tyhjäkäynti kuin unelma, koeajossa ei huomautettavaa. Joten mihinkään muuhun ei tarvinnut koskea. Sitten illalla samainen kaveri ajoi lähes saman lenkin, ehkä jopa parikymmentä kilsaa vähemmän ja takaisin tullessa tankkasi 16 litraa, jolloin kulutus olisi 13,33 ltr/100km. Eli mihinkään muihin säätöihin kuin virranjakajan ajoitukseen ei koskettu eilisen aikana. Tuleeko kellekään mieleen mistä näin radikaali ero kulutuksessa voisi johtua? Edited Sunday at 09:34 AM by Kahviäijä Kirjoitusvirheitä Quote
Urbantoy Posted Sunday at 09:58 AM Posted Sunday at 09:58 AM 25 minutes ago, Kahviäijä said: Moro, pitkän tauon jälkeen olen palannut ilmajäähdytteisten volkkareiden pariin. Nyt alla on type 1, vm.75, jeans-mallinen, 1300 koneella jossa 1 reikä kannet. Toissa päivänä kaveri kävi lenkillä n. 150 km, ja kulutus oli n. 6,6 ltr/100km. Sitten eilen vaihdettiin vain kärjellinen virranjakaja (alipaine kellolla) ja varmasti vähintään 3 ohmin puola. Tilalle tuli NeoRetrolta ostettu alipaine kellollinen kärjetön virranjakaja. Säädöt sitten ajoituslampulla kohdilleen. Tyhjäkäynti kuin unelma, koeajossa ei huomautettavaa. Joten mihinkään muuhun ei tarvinnut koskea. Sitten illalla samainen kaveri ajoi lähes saman lenkin, ehkä jopa parikymmentä kilsaa vähemmän ja takaisin tullessa tankkasi 16 litraa, jolloin kulutus olisi 13,33 ltr/100km. Eli mihinkään muihin säätöihin kuin virranjakajan ajoitukseen ei koskettu eilisen aikana. Tuleeko kellekään mieleen mistä näin radikaali ero kulutuksessa voisi johtua? Onko uus jakaja Kiinanshaipaa? Eli pysyykö ennakot kohdillaan kierroksilla.. tuli vaan mieleen.. Quote
Kurre Posted Sunday at 01:12 PM Posted Sunday at 01:12 PM 3 hours ago, Kahviäijä said: mihinkään muihin säätöihin kuin virranjakajan ajoitukseen ei koskettu eilisen aikana. ja kaikki johdot tuli kytkettyä oikein jotta rikastin toimii halutulla tavalla? Quote
Kahviäijä Posted Sunday at 03:53 PM Author Posted Sunday at 03:53 PM (edited) Johdot pitäis olla samanlai, virranjakajan moduulin musta puolan miinukseen, punainen Puolan plussaan. Ja rikastimen vastuksen johto puolan plussassa oli ennenkuin mitään muutoksia tein niin samanlai vaan, jouduin vaan laittaa samaan abiko-liittimeen kiinni tuon rikastimen vastuksen johdon ja "shut-off-valven" johdon joka venttiili on kaasarissa kiinni. Tänään kävin montun päällä niin tarkistin venttiilinvälykset, niissä oli vähän liikaa löysää osassa ja osa liian tiukalla, nyt on kaikki 0,15mm, ja tarkistin vielä kiristyksen jälkeenkin. Kuskin puolella venttiilistöstä kuuluu selkeämmin kalkatus kuin apukuskin puolelta nyt kun sain säädettyä ja tarkistettua. Ja samalla käänsin rikastimen vastusta vähän enemmän pois-päältä. Kattoo millanen vaikutus tällä sitten on. Tämmöisen virranjakajan laitoin, merkki ei kyllä sano mitään ja ohan tossa kyllä perinteinen made in China..t Edited Sunday at 03:59 PM by Kahviäijä Quote
Kahviäijä Posted Sunday at 04:47 PM Author Posted Sunday at 04:47 PM Nyt kauppareissulla tuli mieleen käydä tarkistamassa paljon strobolla näyttää sytytysennakkoa kovilla kierroksilla, moottoria kunnolla paikoillaan huudattaessa äänestä päätellen maantie kierroksilla ennakkoa aika tarkalleen 30 astetta. Ja alipaineletku kytkettynä. Vasta kun olin jo matkalla kotiin tuli mieleen että mitäköhän olisi näyttänyt koville kierroksille ilman alipaineletkua? Quote
hpa Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago 75-jeans 1300cc?Vaikuttaa itse tehdyltä yhdistelmältä.Mihinkä moottoriin jakaja on myyty?Mikä kaasutin?Onko uudessa jakajassa myös keskipakosäätö? Koodi tuntuu oudolta. Yleensä yksireikäkantisiin moottoreihin kuuluu pelkkä alipainesäätöinen virranjakaja ja tähän sopiva kaasutin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.