KimmoH Posted Thursday at 06:22 PM Posted Thursday at 06:22 PM (edited) Sattuisiko kenelläkään olemaan kirjallisuutta mistä kävisi ilmi Solex 36-40 kaasareiden suuttimien koot mitä on käytetty 1800-2000cc koneissa ? Tai muuten vain käytännön kokemusta millä suuttimilla kannattaisi lähteä haarukoimaan. Edited Thursday at 06:25 PM by KimmoH Quote
Tanhis Posted Thursday at 07:11 PM Posted Thursday at 07:11 PM (edited) Tuolla jotain type 4 suutinkokoja. Taitaa kylläkin uupua just kaipaamasi. https://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/withoutguesswork_10_72.php Edited Thursday at 07:12 PM by Tanhis Quote
KimmoH Posted yesterday at 05:11 AM Author Posted yesterday at 05:11 AM Joo, loppuu 34:siin eli ei ole näistä 36-40 kaasareista mitään. Pitää lähteä arvailemaan niiden arvojen pohjalta mitä muutamalta Porsche foorumilta löysin. Quote
Tanhis Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago 3 hours ago, KimmoH said: Joo, loppuu 34:siin eli ei ole näistä 36-40 kaasareista mitään. Pitää lähteä arvailemaan niiden arvojen pohjalta mitä muutamalta Porsche foorumilta löysin. Koetin illemmalla kanssa kaivaa tietoa, mutta ne muutat linkit jotka löysin oli hävinneet bittiavaruuteen. Quote
arvuuttaja Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago Joskus sorvailin näihin 34 kaasareihin sisäkurkut 29 milliin, niin saa konekkin enemmän ilmaa/bensaa. Suuttimethan voi porailla sit isommaksi tai pienemmäksi vaikka lambdaa apuna käyttäen.. Quote
KimmoH Posted 21 hours ago Author Posted 21 hours ago 32-34:sia mulla on läjä ja yhteen pariin sorvasin isommat kurkutkin mutta nyt pitäisi löytää infoa näistä 36-40 kaasareista mitkä mulla on bajassa. Quote
arvuuttaja Posted 20 hours ago Posted 20 hours ago Lamda paikoilleen, niin tietää suuntia miten toimitaan ja jokainen konehan on kuiten yksilö.. Quote
KimmoH Posted 17 hours ago Author Posted 17 hours ago (edited) Kaasarit ovat siis Solex PDSIT 36-40. Lähtee käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä mutta kun siirrytään tyhjäkäyntialueelta pois, niin puutuu täysin. Aivan kuin ei saisi bensaa ollenkaan kierrosalueella. Sen aikaa ottaa nätisti kierroksia kun kiihdytyspumpulta tulevaa bensaa riittää. Noh, kun avasin niin kohokammioden pohja on täynnä “sokerilientä”. Ilmeisesti ovat myös nyt enempi vähempi tukossa tuosta johtuen. Laitetaan huomenna ultra kylpyyn. Pitääkö huolestua kun tuosta nuolen osoittamasta kohdasta puuttuu toisessa kaasarissa peitelätkä ? Toisessa se on Tällä hetkellä seuraavat speksit. Idle jetit tilasin jo 57.5 koossa kun Porsche foorumeilta sain sellaisen käsityksen että se olisi oikeampi koko. Mites tuo air correction jet, vaikuttaa pieneltä kun mulla on kaikissa 32-34 kaasareissa tuo ollut jotain 160-170 haarukassa ? Pääsuutinkin voisi varmaan olla isompi kun mulla on PDSIT 32-34:ssakin tuota luokkaa E10:llä ajellessa. bensapinta 15mm kurkku 30mm Air correction jet 115 Idle jet 55 Main jet 135 Jos jostain löytyisi 412S:n speksejä, siinä on käsittääkseni 1974 vuonna ollut tämä kaasariyhdistelmä, kiinnostaisi tietää mitä siinä on ollut suuttimet tehtaalta lähtiessä. EDIT: ilmeisesti myös 914:ssa AN 1800 koneessa on ollut tätä kaasaria. Edited 16 hours ago by KimmoH Quote
tolvana Posted 15 hours ago Posted 15 hours ago Oisko se sun lätkäs ilmasuutin 50 kokonen? Vois vaikuttaa toimintaan jos 50 muuttuu kokoon 650... 1 Quote
arvuuttaja Posted 14 hours ago Posted 14 hours ago Stanssauksen jälkikihän siinä on, että hattu puuttuu. Jotkut tosin porailleet tuotakin reikää tarvittaessa isommaksi.. Quote
Tutkija Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago Kiinteä ilmasuutin puuttuu,vaikuttaa käyntiin melko paljon... Quote
KimmoH Posted 38 minutes ago Author Posted 38 minutes ago okei, toisessa tuo hattu on paikoillaan ja se on 50:nen. Eli nyt sitten kääntämään miljoonalaatikot ympäri jos sattuis löytymään tuohon sopiva lätkä. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.