Jump to content

mihin öljyjäähy vois asentaa?


Recommended Posts

takapuskuria ei ole,voi laittaa mut en haluais,eli mihin vois asentaa jäähy kennon?

 

siipeen? katolle? vänkärin penkille? kuvia ja hyviä vinkkejä!

 

2 vaihtoehtoa: letkulla suodattimen ja full flon väliin tai sitten sandwish palikalla ryöstö... katsotaan nyt... vinkkejä kuvia ...

Link to comment

Onko öljynlämpöjen kanssa ollut ongelmia vai miksi lisäjäähdytin? Mitä muuta on tehty lämpöjen laskemiseksi tai paremminkin mistä liian korkeat lämmöt johtuvat? Jotenkin on sellainen fiilis että niitä lisäkennoja laitetaan ilman todellista tarvetta.

 

t. Mika

Link to comment

Seos kohdallaan, pellit oikeassa muodossaan, alkup. jäähdytinkenno kunnolla auki ja puhallinkopan sisällä kaikki röörit auki, mittari ja anturi ymmärtää toisiaan? Jos kaikki kunnossa niin katso piruuttasi vielä että sulla on oikeanlainen puhallinpyörä. Jos on vaihtanut puhallinkoppaa/laturia puhallinpyörineen tai ostanut jostain valmiin paketin voi olla liian kapea siipipyörä ja lämmöt pompsahtaa. Eli doghousekoppaan sen oma pyörä, muuten tulee vaikeuksia.

Silmällä et välttämättä katsomalla edes erota ennenkuin mittaat tai on leveempi ja kapeempi vierekkäin mutta jäähdytystehossa iso ero, näkyy öljynlämmöissä ja kansien lämmöissä varmaan vielä enemmän

Link to comment

vdo:mittari ja tikku öljyreiässä---- pitää testata tuota ,eli hommata kinkkumittari ja tehdä vertailua---

 

Seos kohdallaan, tulpat oli ainakin "terveen mustat"

pellit oikeassa muodossaan, alkup. jäähdytinkenno kunnolla auki ja puhallinkopan sisällä kaikki röörit auki, nämä pitäsi olla kunnossa,etupellin sain loppukesästä paikoilleen niin se auttoi pikkasen

mittari ja anturi ymmärtää toisiaan vdo:ta molemmat tosiaan...pitää ruveta kiehuttamaan vettä jos kesällä ongelmia-?

Jos kaikki kunnossa niin katso piruuttasi vielä että sulla on oikeanlainen puhallinpyörä. Jos on vaihtanut puhallinkoppaa/laturia puhallinpyörineen tai ostanut jostain valmiin paketin voi olla liian kapea siipipyörä ja lämmöt pompsahtaa. Eli doghousekoppaan sen oma pyörä, muuten tulee vaikeuksia.

Silmällä et välttämättä katsomalla edes erota ennenkuin mittaat tai on leveempi ja kapeempi vierekkäin mutta jäähdytystehossa iso ero, näkyy öljynlämmöissä ja kansien lämmöissä varmaan vielä enemmän

tämä on täys mysteeri pitää selvittäää... kiitos....

voi olla että tuo mittari ei näytä oikein?

Link to comment

Itse en oikein myös luota vdo:n lämpömittariin.Mulla samanlainen systeemi kuin sulla. Ja välillä varsinkin maantieajossa lämmöt tuntuu nousevan yli 110 jopa 115 jonka jälkeen en ole viitsinyt enää niitä nostattaa ja tämä 90-100kmh vauhdissa.Kun ajan ramppiin niin avot ne tippuu melkein samantien kun pysähdyn noin 10 astetta ja noin minuutissaa? Omituista? Ostin tuossa pari päivää sitten tällaisen jossa ei pitäisi heittoa olla juuri ollenkaan(metermann tpp1). Sillä aion kokeilla myös miten paljon tuo mittari heittää. Joillain sivuilla on puhuttu että VDO tikkuanturit heittää 10-15 astetta helpostikin?Ja juurikin ylöspäin.Tiedä sitten.Tällä viikolla tuo selviää...

post-530-13888358881304_thumb.jpg

Link to comment

Toi Meterman on hyvä keino tarkistaa tikun näyttämä mutta taitaa Anttilasta saada hyvällä tuurilla vielä halvemmalla vedenkeittimen ja Bebekistä säätövastuksen piuhan väliin. Jaa niin mutta kun yleismittarinkin ehkä tarttee, sehän maksaa yli kympin. No, sen ja vastuksen tarvii joka tapauksessa vaikka millä mittais jos on virhettä.

 

Enivei, vesi kiehumaan ja tikku keittimeen ja kattoo mitä mittari näyttää, Jos heittää niin yleismittari piuhanpäähän ja kattoo vastuksen silloin kun oikea lämpötila on 100 astetta = vesi kiehuu ja silloin kun mittari näyttää 100 astetta. Tuo erotus on heitto eli tarvitaan tuolle alueelle ja mielellään vähän yli riittävä säätövastus. Sitten vastus pihan väliin juottaen ja uudestaan vesipannu tulille. Kun kiehuu niin ruuvaa vastusta kunnes mittari näyttää oikein. Sitten tippa pikaliimaa säätöruuvin päähän ja vastuksen ympärille teippiä.

 

Anturin virhehän ei välttämättä ole lineaarinen, mutta edellä kuvatun proseduurin jälkeen mittari näyttää oikein sadassa mikä kuitenkin on melko lähellä normaalia koneen käyttölämpötilaa.

 

Ei silti, voihan tommoselle Metermanille olla muutakin käyttöä eikä vissiin oo kovin kallis mitä netistä katoin. Mistä ostit?

Link to comment
Guest ritariässä

toihan on just normaalia et maantieltä ( korkeat kierrokset) öljylämmöt ylhäällä ja tippuvat kun kone vedetään pienille kierroksille. osa syy myös rasituksen alla palotilasta kampikammioon tulevat kuumat ovivuotokaasut jotka lämmittävät öljyä jne...

Link to comment

Mullon semmonen metodi, että räkäsee hihnapyörän pulttiin ja jos kiehuu pois niin on liian kuuma ja jos ei niin kovaa ajoa.

 

No ei siellä peräosastossa ole välttämättä hyviä paikkoja lisäjäähdyttimelle. Nelostyypin jäähdyttäjä orkkisen tilalle oli mulla se mikä auttoi aikoinaan. Eipä tule letkun vetoa.

 

Nykysydeemissä mietin tarvitaanko koko öljynjäähdytystä ylipäätään enää ollenkaan.

Link to comment

kevään eka pitempi testiajo suoritettu... kunnolla leipää annettu ja öljyt pysyi koko reissun alle sadan maantiellä=hyvä hyvä--- tehtyä ,

kaasarit synkattu,ennakot kohdillaan ja luukku n.10cm auki alareunasta.

tarkkaillaan tilannetta ja mittari testi tehdään heti ku ajankohta sallii. nyt on hfyvä fiilis-...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...