Guest Tuoppi Posted April 18, 2007 Share Posted April 18, 2007 mites on, löytyykö vm 72 keulaan eri vahvuisia lattajousi paketteja? nyt on puman säädettävä akseli ja 2.5" droppi olat ja ongelma on se et etupää on liian löysä. iskarit lisäjousilla on yks vaihtoehto mut olis toisaalta yksinkertaisempi jos löytyis vahvemmat lattapaketit. Quote Link to comment
nalleolut Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 mitkä iskarit sulla on? miul on madaltava akseli ja orggis olat ja orggis iskarit + 19mm vakaajatanko- keula on mukavan kova. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 mul on kk:sta ostetut nesteiskarit jotka toimii madalletulle ja normi keulalle. ongelma ei ollut niin paha kun ei ollut droppi olkia mut niiden asennus sai tämän aikaan. .mulla oli enne sama yhdistelmä kun sulla ja keula oli suht ok. nyt jos nostan keulansopivalle korkeudelle ja mene istuun autoon keula putoo lisää jos kaveri hyppää repsikan paikalle on keula jo ihan tontissa ja renkaat rupee hakkaan lokareihin. jos haluan auton mukavalle korkeudelle kuorman kanssa joudun laittaan sen törkeen ylös kun ajelen yksin. Selitykseksi en keksi muuta kun et nyt kaikki nivelet on oikeissa asennoissa ja liikkuvuus on parasta mut jouset ei enää jaksa pitää vetreää nokkaa ylhäällä. Quote Link to comment
Racing Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 varmaan tuopin tapauksessa ne säädettävät lisäjousi-iskarit on paras vaihtoehto. Yleensä on vain toisin päin,että se jousitus on liian kova ;-) Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 mites noi säädettävät lisäjousi-iskarit...mistä saa ja mihin hintaan.kk:sta kyselin iskareita aikaisemmin ja jouselliset löyty mut säädöstä ei ollu puhetta. Quote Link to comment
Guest Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Tosiaan yleensä takapää on ennemminki se ongelma kuplassa.. Ootko varma ettei etupakasta ole lattajousia poikki? Joskus muuten koitin itse teettää pidempiä lattoja samaan paikkaan mutta ko jousipaja vaikutti aika vastentahtoiselta vaikka tekikin lehtijousia autoihin tilauksesta. Olisivat ehkä voineet ryhtyä hommaan jos olisin hommannut heille oikeat raakateräkset. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 juu tää on lyönyt mutkin ällikällä, en ois voinu ikinä uskoa et kuplassa on liian löysä keula ;) takajousitus onkin nyt muutettu järeemmäks ja tuntuu oikein hyvältä paitsi iskarit on liian löysät mut saappilaiset tulossa joten eiköhän rauhotu. lattoja ei ollu poikki kun akselin kasasin toissa talvena ja ajettu sen jälkeen tosi vähän. tollon kun fiksasin etuakselin eli vaihdoin keski holkit pronssisiin ja laakerit meni uusiks nin kaikki jouset oli tosiaan ok. nyt jos otan iskarin pois jousitus pelaa kuin unelma mut tosiaan liian noileesti. miten toi säätö toimii noissa jousi-iskareissa, vaikuttaako se jousi puolelle vai iskareihin? Quote Link to comment
Fileas Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Se on niinku mopon takaiskari :) Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Lulle : sou? :) okei eli meen mopo kauppaan ja ostan iskarit..jepjep :) Quote Link to comment
Racing Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 mites noi säädettävät lisäjousi-iskarit...mistä saa ja mihin hintaan.kk:sta kyselin iskareita aikaisemmin ja jouselliset löyty mut säädöstä ei ollu puhetta. Eikös siinä iskarin ulkovarressa ole kierre ja sitä alalautasta kiristetään tai löysätään jousesta niin jäykkyys muuttuu. kato hc sivuilta kuva. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 juu kattelin HC:n kuvan ja niinhän se näyttää toimivan, on vielä työkalukin kuvassa. en ole vaan ikinä törmännyt tällaisiin iskareihin joten ei ollut tietoa vaikuttaako säätö myös iskariin, mut hyvä jos ei. pitää odottaa maanantaihin ja kilauttaa Juhalle ja kysellä lisää. kiitoksia kaikille Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Kertokaas Gurut onko mitään tehtävissä, kun pitäs saada keulaa vielä lisää alaspäin, mut tulee semmonen ongelma et ottaa etuakseli maahan kiinni... Onko siihen jotain konsteja miten madaltaa ilman että akseli tulee yhtään alaspäin? Quote Link to comment
Sakke Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Lasket koria alustaan nähden. Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Lasket koria alustaan nähden. Niin onhan se tietty sekin mahdollisuus olemassa.... Kaverin rodiin tehtiin joskus kyseinen homma ja aika työläs on ja ku ei ole kunnon erillistä runkoa niin ei kiitos. Eikö siihen oikeesti ole muuta keinoa? Quote Link to comment
Guest Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Lasket koria alustaan nähden. Niin onhan se tietty sekin mahdollisuus olemassa.... Kaverin rodiin tehtiin joskus kyseinen homma ja aika työläs on ja ku ei ole kunnon erillistä runkoa niin ei kiitos. Eikö siihen oikeesti ole muuta keinoa? Nostat sita keulakolmiota johon akseli kiinnittyy? Quote Link to comment
Pyry Posted December 31, 2007 Share Posted December 31, 2007 Eihän se haittaa jos akseli vähän raapii. Näin kerran jonkun rakentamat hienot skidplatet akselissa. Varmaan kipinöikin hienosti. Mua haittaa enemmänkin se kun vararenkaan pohja menee mutkalle. Onko droppiolat jne jo? Pienemmät renkaat. Vakiovanteelle esim. 145/65. Menee alemmas ainaki. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 http://www.kahvipannu.fi/~raggare/varapyorakotelo.jpg runko ottaa eka kii :D Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 Eihän se haittaa jos akseli vähän raapii. Näin kerran jonkun rakentamat hienot skidplatet akselissa. Varmaan kipinöikin hienosti. Mua haittaa enemmänkin se kun vararenkaan pohja menee mutkalle.Onko droppiolat jne jo? Pienemmät renkaat. Vakiovanteelle esim. 145/65. Menee alemmas ainaki. 14 tuumaset pikkupyörät on jo, olkia ei ole koska saa jo riittävän alas nytkin, tuo ku akseli ottaa maahan kiinni ja varapyöräkotelosta suunnilleen metri matkaa maahan. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 1, 2008 Share Posted January 1, 2008 14 tuumaset pikkupyörät on jo, olkia ei ole koska saa jo riittävän alas nytkin, tuo ku akseli ottaa maahan kiinni ja varapyöräkotelosta suunnilleen metri matkaa maahan. WTF??? Kyllä akselin ja varapyöräkotelon pitäs normaalisti olla aikalailla samalla korkeudella, jos auto lähelläkään vaakatasossa. Quote Link to comment
Sakke Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Nivelet ei kyllä ole kovin pitkäikäiset tuolla korkeudella. Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Eikös niitä saa kaupasta uusia, jos meneevät rikki? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 jos kerkeet kauppaan ku lähtee olka omille teilleen, vaikkapa maantiellä montussa :) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 siksi gandhit ja gurut suosii olkatappimallisia alekseita :D Quote Link to comment
Tanhis Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 EI kyl muuta vois sanoa kuin että huh huh eli ei niitä droppi olkia sinne sen takia laiteta että sallisi suuremman madalluksen. Vain siksi että jotkut hiton jousitus tms geometriat pysyisi edes vähän alkuperäiseenpäin viittaavina. Ja että jousituksessa olisi vielä joustoa katoppas piruuttas millaisessa asennossa tukivartesi ovat http://photos.imageevent.com/wolfie18t/mytype3project/websize/beam%20project_1.jpg Jos näky on kuten yllä niin kannataa harkita droppeja :) Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 No pitää hommata ne olat jos vaikka sitten ois asiallisempi. Elkee polkeko suohon heti tämmöstä aloittelevaan kuppeli harrastajaa... Joutuu vielä vaihtamaan takas fordeihin :D Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 http://i61.photobucket.com/albums/h68/i ... led003.jpg http://i61.photobucket.com/albums/h68/i ... led004.jpg http://i61.photobucket.com/albums/h68/i ... led006.jpg pallonivelkeulaki kyl tontittuu siin missä tapitki Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Juu tommoseen lopputulokseen itselläkin ois tarkoitus päästä. Itellä kun ei ole mitään hajua oikeen näistä volkkareista niin pittää kysellä teiltä Guruilta täällä. Muuttuuko tilanne miksikään tolla etuakselilla vaikka laitan dropit? Onko tuo mulla paikoillaan oleva akseli joku helveten susi versio mikä tehty vähän sinnepäin? Quote Link to comment
Pepe Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 http://i61.photobucket.com/albums/h68/itskingsnake/dredsled006.jpg Hoh hoi. Toivottavasti uuno oli tekemässä asialle jotain eikä ottamassa välietappikuvaa "katsokaa missä kunnossa". Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 juu, mullakin tonttipallonivelkeulainen ollu, mutta siinä oli jo käännetyt olkavarret yms kikkailua että sai nivelien joustot pysymään jotenkin luonnollisina... Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 juu, mullakin tonttipallonivelkeulainen ollu, mutta siinä oli jo käännetyt olkavarret yms kikkailua että sai nivelien joustot pysymään jotenkin luonnollisina... Eli taitaa olla parempi kun unohtaa ja nostaa vähän ylemmäs ja ajelee menemään? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 pepe, lopulta se akseli oli menossa puhki, kuten sillä yhellä joka jatko ajoo viel niin kauan että oli tukivarsikin puhki... mutta uudempi versio akselista on sektioitu! (niin että ne akseliputket on lähempänä toisiaan, yläputki oli orkkispoterossaan rungonpäädyssä, samalla tais tulla jo lisää casterkulmaa akseliin) että siitä ideaa rakenteluun :P Quote Link to comment
-tipi- Posted January 2, 2008 Share Posted January 2, 2008 Rytinä laita toi vakaaja hyllylle, ja dropit alle. Quote Link to comment
JaniM Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 Niin tai laittaa sen vakajan yläpuolelle tukivarsiin ja vähän vääntää samalla parempaan asentoon ylöspäin. Quote Link to comment
Guest Rytinä Posted January 3, 2008 Share Posted January 3, 2008 thanks, pitää ottaa toi vakaaja pois ja tilata ne dropit ku rikastuu Quote Link to comment
Dalton Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Nyt kaivattais kokemuksia siitä, mihin asentoon olette hitsanneet säätöpalat pallonivelkeulaiseen akseliin? Omaan autoon on tulossa madaltavat olka-akselin tämän säätöakselin lisäksi. Tukivarsiin tulee laajemman liikeradan pallonivelet. Tarkoitus olisi saada auto alimmassa asennossa mahdollisimman alas ja tietysti myös mielellään yläasennossa sen verran korkealle että menee katsastuksesta lävitse. Säätövaraa tuolla säätöpalalla on käsittääkseni n.10cm? Akselia tarkoitus kaventaa 2" ja etuvanteina alkuperäiset 4½"x15" joillakin sopivilla renkailla. Quote Link to comment
Pepe Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Akseli normaalileveä? Mitkä vanteet ja etukumit? Quote Link to comment
Dalton Posted January 8, 2008 Share Posted January 8, 2008 Kysymystä täydennetty... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.