Jump to content

etujousitus


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Guest Tuoppi

mites on, löytyykö vm 72 keulaan eri vahvuisia lattajousi paketteja? nyt on puman säädettävä akseli ja 2.5" droppi olat ja ongelma on se et etupää on liian löysä. iskarit lisäjousilla on yks vaihtoehto mut olis toisaalta yksinkertaisempi jos löytyis vahvemmat lattapaketit.

Link to comment
Guest Tuoppi

mul on kk:sta ostetut nesteiskarit jotka toimii madalletulle ja normi keulalle. ongelma ei ollut niin paha kun ei ollut droppi olkia mut niiden asennus sai tämän aikaan. .mulla oli enne sama yhdistelmä kun sulla ja keula oli suht ok. nyt jos nostan keulansopivalle korkeudelle ja mene istuun autoon keula putoo lisää jos kaveri hyppää repsikan paikalle on keula jo ihan tontissa ja renkaat rupee hakkaan lokareihin. jos haluan auton mukavalle korkeudelle kuorman kanssa joudun laittaan sen törkeen ylös kun ajelen yksin.

 

Selitykseksi en keksi muuta kun et nyt kaikki nivelet on oikeissa asennoissa ja liikkuvuus on parasta mut jouset ei enää jaksa pitää vetreää nokkaa ylhäällä.

Link to comment
Guest Tuoppi

mites noi säädettävät lisäjousi-iskarit...mistä saa ja mihin hintaan.kk:sta kyselin iskareita aikaisemmin ja jouselliset löyty mut säädöstä ei ollu puhetta.

Link to comment

Tosiaan yleensä takapää on ennemminki se ongelma kuplassa.. Ootko varma ettei etupakasta ole lattajousia poikki?

 

Joskus muuten koitin itse teettää pidempiä lattoja samaan paikkaan mutta ko jousipaja vaikutti aika vastentahtoiselta vaikka tekikin lehtijousia autoihin tilauksesta. Olisivat ehkä voineet ryhtyä hommaan jos olisin hommannut heille oikeat raakateräkset.

Link to comment
Guest Tuoppi

juu tää on lyönyt mutkin ällikällä, en ois voinu ikinä uskoa et kuplassa on liian löysä keula ;) takajousitus onkin nyt muutettu järeemmäks ja tuntuu oikein hyvältä paitsi iskarit on liian löysät mut saappilaiset tulossa joten eiköhän rauhotu. lattoja ei ollu poikki kun akselin kasasin toissa talvena ja ajettu sen jälkeen tosi vähän. tollon kun fiksasin etuakselin eli vaihdoin keski holkit pronssisiin ja laakerit meni uusiks nin kaikki jouset oli tosiaan ok. nyt jos otan iskarin pois jousitus pelaa kuin unelma mut tosiaan liian noileesti.

 

miten toi säätö toimii noissa jousi-iskareissa, vaikuttaako se jousi puolelle vai iskareihin?

Link to comment
mites noi säädettävät lisäjousi-iskarit...mistä saa ja mihin hintaan.kk:sta kyselin iskareita aikaisemmin ja jouselliset löyty mut säädöstä ei ollu puhetta.

 

Eikös siinä iskarin ulkovarressa ole kierre ja sitä alalautasta kiristetään tai löysätään jousesta niin jäykkyys muuttuu. kato hc sivuilta kuva.

Link to comment
Guest Tuoppi

juu kattelin HC:n kuvan ja niinhän se näyttää toimivan, on vielä työkalukin kuvassa. en ole vaan ikinä törmännyt tällaisiin iskareihin joten ei ollut tietoa vaikuttaako säätö myös iskariin, mut hyvä jos ei. pitää odottaa maanantaihin ja kilauttaa Juhalle ja kysellä lisää.

 

kiitoksia kaikille

Link to comment
  • 8 months later...
Guest Rytinä

Kertokaas Gurut onko mitään tehtävissä, kun pitäs saada keulaa vielä lisää alaspäin, mut tulee semmonen ongelma et ottaa etuakseli maahan kiinni... Onko siihen jotain konsteja miten madaltaa ilman että akseli tulee yhtään alaspäin?

Link to comment
Guest Rytinä
Lasket koria alustaan nähden.

Niin onhan se tietty sekin mahdollisuus olemassa.... Kaverin rodiin tehtiin joskus kyseinen homma ja aika työläs on ja ku ei ole kunnon erillistä runkoa niin ei kiitos. Eikö siihen oikeesti ole muuta keinoa?

Link to comment
Lasket koria alustaan nähden.

Niin onhan se tietty sekin mahdollisuus olemassa.... Kaverin rodiin tehtiin joskus kyseinen homma ja aika työläs on ja ku ei ole kunnon erillistä runkoa niin ei kiitos. Eikö siihen oikeesti ole muuta keinoa?

 

Nostat sita keulakolmiota johon akseli kiinnittyy?

Link to comment

Eihän se haittaa jos akseli vähän raapii. Näin kerran jonkun rakentamat hienot skidplatet akselissa. Varmaan kipinöikin hienosti. Mua haittaa enemmänkin se kun vararenkaan pohja menee mutkalle.

Onko droppiolat jne jo? Pienemmät renkaat. Vakiovanteelle esim. 145/65. Menee alemmas ainaki.

Link to comment
Guest Rytinä
Eihän se haittaa jos akseli vähän raapii. Näin kerran jonkun rakentamat hienot skidplatet akselissa. Varmaan kipinöikin hienosti. Mua haittaa enemmänkin se kun vararenkaan pohja menee mutkalle.

Onko droppiolat jne jo? Pienemmät renkaat. Vakiovanteelle esim. 145/65. Menee alemmas ainaki.

 

14 tuumaset pikkupyörät on jo, olkia ei ole koska saa jo riittävän alas nytkin, tuo ku akseli ottaa maahan kiinni ja varapyöräkotelosta suunnilleen metri matkaa maahan.

Link to comment
14 tuumaset pikkupyörät on jo, olkia ei ole koska saa jo riittävän alas nytkin, tuo ku akseli ottaa maahan kiinni ja varapyöräkotelosta suunnilleen metri matkaa maahan.

 

WTF??? Kyllä akselin ja varapyöräkotelon pitäs normaalisti olla aikalailla samalla korkeudella, jos auto lähelläkään vaakatasossa.

 

tontitus%20005.jpg

tontitus%20006.jpg

Link to comment

EI kyl muuta vois sanoa kuin että huh huh eli ei niitä droppi olkia sinne sen takia laiteta että sallisi suuremman madalluksen. Vain siksi että jotkut hiton jousitus tms geometriat pysyisi edes vähän alkuperäiseenpäin viittaavina. Ja että jousituksessa olisi vielä joustoa katoppas piruuttas millaisessa asennossa tukivartesi ovat

http://photos.imageevent.com/wolfie18t/mytype3project/websize/beam%20project_1.jpg

Jos näky on kuten yllä niin kannataa harkita droppeja :)

Link to comment
Guest Rytinä

No pitää hommata ne olat jos vaikka sitten ois asiallisempi. Elkee polkeko suohon heti tämmöstä aloittelevaan kuppeli harrastajaa... Joutuu vielä vaihtamaan takas fordeihin :D

Link to comment
Guest Rytinä

Juu tommoseen lopputulokseen itselläkin ois tarkoitus päästä.

Itellä kun ei ole mitään hajua oikeen näistä volkkareista niin pittää kysellä teiltä Guruilta täällä.

Muuttuuko tilanne miksikään tolla etuakselilla vaikka laitan dropit?

Onko tuo mulla paikoillaan oleva akseli joku helveten susi versio mikä tehty vähän sinnepäin?

Link to comment
Guest Toheltaja

juu, mullakin tonttipallonivelkeulainen ollu, mutta siinä oli jo käännetyt olkavarret yms kikkailua että sai nivelien joustot pysymään jotenkin luonnollisina...

Link to comment
Guest Rytinä
juu, mullakin tonttipallonivelkeulainen ollu, mutta siinä oli jo käännetyt olkavarret yms kikkailua että sai nivelien joustot pysymään jotenkin luonnollisina...

 

Eli taitaa olla parempi kun unohtaa ja nostaa vähän ylemmäs ja ajelee menemään?

Link to comment
Guest Raggare

pepe, lopulta se akseli oli menossa puhki, kuten sillä yhellä joka jatko ajoo viel niin kauan että oli tukivarsikin puhki...

mutta uudempi versio akselista on sektioitu! (niin että ne akseliputket on lähempänä toisiaan, yläputki oli orkkispoterossaan rungonpäädyssä, samalla tais tulla jo lisää casterkulmaa akseliin)

että siitä ideaa rakenteluun :P

Link to comment

Nyt kaivattais kokemuksia siitä, mihin asentoon olette hitsanneet säätöpalat pallonivelkeulaiseen akseliin?

Omaan autoon on tulossa madaltavat olka-akselin tämän säätöakselin lisäksi. Tukivarsiin tulee laajemman liikeradan pallonivelet.

 

Tarkoitus olisi saada auto alimmassa asennossa mahdollisimman alas ja tietysti myös mielellään yläasennossa sen verran korkealle että menee katsastuksesta lävitse.

 

Säätövaraa tuolla säätöpalalla on käsittääkseni n.10cm?

4145.jpg

 

Akselia tarkoitus kaventaa 2" ja etuvanteina alkuperäiset 4½"x15" joillakin sopivilla renkailla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...