Guest Naxu Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Onko jollain tietoa paljonko pätkäistään veroja jos haluaa 60 tai 70 luvun pakun henkilöautoksi? Esim. jos vaikka umpikylkiseen pallokeulaan haluaa pehmeät penkit taakse ja rekisteröi sen henkilöautoksi. 80-luvun lopulla tuoduista veronkiertopakuista toi vero on ihan tolkuton, mutta miten on noiden vanhojen laita. Quote Link to comment
DOODAH Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Itellä 62 umppari muuttu henkilöautoksi 500€ verolla 2000-luvun alussa. Quote Link to comment
Guest tommi Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Pari vuotta sitten uudelleenrekisteröin -65 umpipakun henkilöautoksi ilman autoveroseuraamuksia, koska autoverovapaus oli 60-luvulla voimassa olleiden säännösten mukaan kuoleentunut kolmessa vuodessa. Taitaa olla -67 joku tietty päivämäärä, mihin asti näin on. Quote Link to comment
metake Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Tuo kolmen vuoden kuoleentumisaika koski piilofarmareita. -67 on rajana, eli sitä vanhemmat pakut saa sisustaa miten haluaa, vaikka bussiksi ja taisi olla niinkin, että henkilömäärän saa lisättyä myös? -70 ja -80 lukulaisten katsastamisessa bussiksi ei ole myöskään mitään ongelmaa, mutta toimenpide on hieman kallis, eli peritään autovero uuden auton mukaan. Quote Link to comment
WESTY Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 No,minulla oli -67 doppeli pakettiauto jonka ajattelin vuonna n.99/2000 rekisteröidä henkilöautoksi kun vakuutusmaksu pienenisi ja voisi ajaa kovempaa. Homma eteni niin että kaveri katsasti ensin oman pakunsa(67umppari) 1+7henkilöautksi,no minä ajattelin että 1+5 olisi varmaan ok kun sen verran siinä oli ennestäänkin paikkoja. koitti katsastus ja katsastus mies ei uskonut minua ja sanoi että hän soittaa jollekin huomena AKEen ja selvittää asian ettei vaan tule verot maksuun. Seuraavana päivänä uusiaika ja henkilöautolla pois kaikki ok(perusteena olikäytetty juuri tuota ennen67 ja vanhentunut vero ja sita ja tätä. minä ajelin autolla ja kaikki meni hyvin,nositten teki mieli muunlaista wolkkari ja doppeli myytiin pois.Joku siitä soitteli ja kyseli et miten mahdollista et se on henkilöauto ja ilmanveroseuraamuksia. No,se sama sankari oli ostamassa toista doppelia ja soitti itse AKEen ja kyseli et miten toi on mahdollista. No eihän se olekkaan enään (toi muutos oli mahdollinen vuoteen noin 199jotain) No AKEn sano vaan hänelle et ei onnistu,kaveri tähän et tämmöinen auto ja onnistu. Seuraus oli se et mulle tuli 5400mk veroo (auto oli mennyt muihin maihin). No mä vähän selvittelin kun se mun katsastusmieskin sano et homma ok. Katsastus miestä etsiessänin huomasin et aika moni konttori helsingissä on saman suvun hallussa,mies löyty ja hän muisti tapauksen(sanoi että hän ettii kalenterin katsoo kenelle hän soitti sinne AKEen. Asia selvisi ja mulle sanottiin et revi se lasku. AKEN porukat sano et on tullut tehtyä virhe. Mutta opetus on se ÄLÄ KÄYTÄ KAVERIN/TUTUN AUTOA ESIMERKKI TAPAUKSENA.Itse veron osuus on käsittäkseni joitain satasia(vakuutus maksut kuoletta sen parissa kesässä). No nyt mulla on 66 WESTY josta maksettu veroo varmaan tarpeeksi vuonna 1966. T.PETE. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Onko kellään kokemusta/hajua mitä maksaa muuttaa '76 kombiwagen 1+2 hlö:n pakettiauto henkilöautoksi? Vaikkapa 1+4 retkuilupakuksi? Voisikohan jostain kysyä soittamalla tänään? Quote Link to comment
-tipi- Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 Lähettäjä: Timo.PietarinenLähetetty: 6. elokuuta 2007 13:39 Vastaanottaja: Alanen Heikki (@ake.fi) Aihe: '70-luvun pakettiauton rekisteröinti henkilöautoksi Hei, Kyselisin tuleeko pakettiautoksi kolmelle hengelle rekisteröidylle VW Kombiwagen (ikkunapakulle) autolle veroseuraamuksia, jos sen rakentaa 5-8 hengen henkilöautoksi retkeilysisustalla ja rekisteröi henkilöautoksi? Esimerkkiautoina minulla on 00.00.1974 ja 00.00.1976 käyttöön otetut autot. terveisin, Timo Pietarinen Vastaus: KYLLÄ TULEE VEROTUKSEN POHJAKSI TULEE 70 –LUVUN MAAHANTUONTI HINTA SUURUUSLUOKKA SILLOIN NOIN 12 000 – 15 000 MARKKAA, TÄSTÄ HINTA-ARVIOSTA VOIDAAN JOHDATELLA AUTOVERON MÄÄRÄ ELI NOIN 2 500 – 3 000 €. TERVEISIN HEIKKI ALANEN Että semmoset verot... Quote Link to comment
Guest fastghia Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 Vaikuttaa selvältä rangaistusverolta. Tarvii tehdä jo melkoinen rikos että saa noin ison sakon... Veroa vaaan ei voi muuttaa linnassa istumiseksi. Sanonko mitä? en sano Quote Link to comment
Kaitsu Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 Onko tuo 2500-3000e autoveron määrä, joka pakuun on alunperin sisältynyt, vai maksuun menevän veron määrä? Eli lasketaanko tuosta ikävähennykset pois? Jos tuot ulkomailta vastaavan pakun ja tullaat sen henkilöautoksi, niin veron määrä lienee oleellisesti pienempi? Kaitsu Quote Link to comment
metake Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 vuonna -74 tai -76 ei pakuun sisältynyt veroa, ne kun oli verovapaita. Jos nyt muutat tuon pakun henkilöautoksi vero lasketaan maahantuonti hinnasta (~ 15 000 mk), josta vero (olisko ollut tuolloin 120% ?) ~ 3000 eur. Ulkomailta tuotua ei saa EU:ssa asettaa eriarvoiseen asemaan, joten siitä kannetaan veroa saman verran kuin täällä olevissa käytetyissä on veroa jäljellä. => Auto Ruotsiin tai Viroon rekisteriin ja sitten ulkomaantuontina takas... Quote Link to comment
Guest jjs Posted August 20, 2007 Share Posted August 20, 2007 => Auto Ruotsiin tai Viroon rekisteriin ja sitten ulkomaantuontina takas... Eipä taida onnistua tuommoinen kikkailu. Kysyin AKElta tuota kerran ja sanoivat, ettei käy laatuun. Quote Link to comment
eturauhanen Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Mikähän tässä viimeisin tieto pakun muuttamiseksi henkilöautoksi, autoveron osalta? Esim -65 Paku. Quote Link to comment
Hebster52 Posted April 15, 2012 Share Posted April 15, 2012 Sama pätee edelleen elikkä marraskuu -67 ja vanhemmat ilman veromätkyjä. Uudemmille tulee jonkinverran mutta ei sekään ole mitään hirveitä summia. (No, riippuu kait vähän kenen mielestä..) :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted April 16, 2012 Share Posted April 16, 2012 Ei hirveä summa.... Käsi ylös ketä ei ahista maksaa 3000e harraste laitteen lisäpenkeistä + menetetystä 80-tarrasta? Quote Link to comment
-tipi- Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Noin isot summat taitaa olla vanhentunutta tietoa, eikö täällä ole tuoreempikin topikki samasta aiheesta. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8596-pallopaku-henkilöautoksi-tuoreehkoa-verotietoa/ Quote Link to comment
Tanhis Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Niin siis itse olen ymmärtänyt asian näin jos on kolmipaikkainen pakettiauto niin muutos on jotain 1500-3000€. Mutta jos on alunperin ns kovapenkkinen bussi 6 tai 9 henk niin sitten on 200-400€ muutos pehmeäpenkkiseksi. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.