Guest jlahtela Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Eli tulossa olisi pohjapeltien, lämpökoteloiden ja kanttipeltien ostaminen. Kysymys kuuluu made in brazil vai Germany? Tiedän jo tottakai sen, että saksanpellit on himpulleen, mut mielellään säästäs ne eurot johonkin muuhun jos sais nuo "halpiksetkin" kohilleen. On nois kuitenkin ihan hinta erookin jo kun kaikki kerralla ostaa.. Onko kokemuksia noista halppiksista; sattuuko reiät, kantit, ym. kohilleen vai joutuuko tekee uusiks kokonaan? Ei ole tulossa mihinkää näyttelyautoon vaan "normi immeisen" entisöitiin. Ruostumista porukka valittaa yleensä noissa mustien miesten peltilöissä, mut tarkotus on vetää joka tapauksessa kaikki eka pellille sit kuorma-auto epoksit ja polyuretaanit niskaan. Kokemuksia ja vinkkejä kuunnellaan mielellään! Quote
Ketsa Posted July 29, 2007 Posted July 29, 2007 Lämpökoateloita ei ainakaan taida saada muuta kuin väliamerikan mallia. Quote
mikan Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Klokkerholmin luettelosta ainakin löytyy lämpökoteloita. t. Mika Quote
Guest timokupla Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Brassikoteloita neljän taaimmaisen reiän kohdalta piti pohjalevyn vastaavaa reikää kovertaa 5mm keulan puolelta ja toista reikää keulasta päin laskettuna 5mm pohjalevyn keskelle päin. (kokeiltu kahdella eri orkkis pohjalevyllä, kori on vahvasti tuettu, eikä kolaroitu). Sitä lattiamaton kiinnityslärpäkettä piti leikata about puolsenttiä pois, b-pilarin puolelta. Ja sitä y-haaran kiinnitystä takapenkkien alla, rälläköitiin palanen. Ei mitään ylitsepääsemätöntä. Quote
Guest jlahtela Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Saksasta ainakin löytyy näköjään noita orggislämpökoteloita ja niille löytyy myös hintaa. ;) Eihän nuo yllä mainitut muutokset hirmu pahoilta kuulosta! (ei sentään niin peukalo keskellä kämmentä.) Entäs mistä ootte pellit hommannu? HC? Saako Keiteleen Koneelta? Ja mikä mahtaa olla mahd. toimitusaika? Vai pitäskö kipasta pellit saksanmaalta? Samalla tulis asennuskaljat hyvästi.. Quote
metake Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Klokkerholmin luettelosta ainakin löytyy lämpökoteloita. t. Mika Ja HC myy klokkerholmin tavaraa (tai ainakin näin antaa nettisivuillaan ymmärtää), ja aiemmin myös Motonet. En tiedä Motonetin nykytilanteesta, ainakin peltiosien saatavuus on huonontunut rajusti. Quote
Tanhis Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 http://www.wolfparts.com/shop Ei löydy niitä mitä etsit mutta tutkimisen arvoinen sivusto ja osat ovat huippuluokkaa (Tämä on siis se firma joka on parina vuonna ollut torpissa kaupittelemassa repro paneleita) Quote
Tomppa Posted July 30, 2007 Posted July 30, 2007 Jos vaan pääsee käymään saksan Veteran-Servicessä niin lämpökotelot kannattaa ehdottomasti hankkia sieltä. Njaa, tai riippuu tietysti, että millaiseen vessaan niitä on hommaamassa. Jos on 70-lukulainen käyttökärry niin sitten kävis ainakin mun makuun ihan mitkä vaan kotimaasta saatavat kotelot. Jos taas 50 / 60 -luvun kuplaan niin hakisin germaanit. - Tomppa Quote
Broidi Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Tomppa puhuu asiaa.. Omassa splitissä edellinen omistaja oli hankkinut erimerkkisiä tarvikeloksuja ihan 4:n sarjan ja tietenkin maalauttanut koko hoidon. Harmi vaan kun kaikki ovat ihan eri paria: etu-umpioiden muodot aivan erilaiset, töötin ritilät eri korkeuksilla, reiät päin v#¤¤ua jne jne... Ainoa lohdutus oli, että tarvike astinlaudat istuivat kuin ähtärit Sluukitalliin, eli täydellisesti, siis muotojensa perusteella ei reikien. Reikiä sai silpoa senttejä.. Pointtini on, että kannattaa harkita tarkkaan mitä on tekemässä ja mihin tarkoitukseen. Turha tuollaiseen semikäyttiskuplaan on hankkia mitään tsiljuuna maksavia germaani käikäleitä ja toisaalta jos tekee /tai yrittää tehdä hyvää vanhempaa vaunua, on turha leipoa paskaa kiinni. Se vain v###ttaa jälkeenpäin.. Quote
Ketsa Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Jos vaan pääsee käymään saksan Veteran-Servicessä niin lämpökotelot kannattaa ehdottomasti hankkia sieltä. - Tomppa Puppua. Ainakaan mulle splittiin Aircooledilta tullee veteran-service lämpökoteloita ei voi laadukkaiksi kehua. Eroavat KK:n vastaavista vain sillä, että pelti on paksumpaa. Muuten laatu ja muodot ovat samaa ryppyineen kaikkineen... Muistaakseni samballa jossain topikissa tiedettiinkin noiden olevan väliamerikasta peräisin. Quote
Guest Keiteleen Kone Posted July 31, 2007 Posted July 31, 2007 Keiteleen Koneen myymän lämpökanaalin hinta : 68 eur./ kpl. Kotelon painokin on riittävä, joten pellillä lienee vahvuuttakin ? Quote
JaniM Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Onpas hinnat noussut. Laatu tuskin parantunut. Quote
Tanhis Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Jo on tapa todeta pellin paksuus Kotelon painokin on riittävä, joten pellillä lienee vahvuuttakin ? Quote
Guest Keiteleen Kone Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Jos epäilet niin tule katsomaan , se ei maksa mitään. Terveisin yli 27 vuotta ulkomailtakin peltiosia ostanut "amatööri". Quote
joksa Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Jo on tapa todeta pellin paksuus Ei liene mikään news flash, että paksumpi pelti painaa enempi. Quote
Tomppa Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 Aikoinaan Aircooledin kautta toimitetut Veteranen kotelot olivat muistaakseni niinkin törkeän hintaiset, kuin 75 euroa / kpl. Muoto oli koko kotelon matkalta pyöreä, eli nimen omaan 40 - 50 - 60 -lukulaisiin autenttinen. Niissä ei ollut ylimääräisiä rumia pokkauksia, kuten monen muun osakauppiaan pre -67 osana tarjoamissa lämpökoteloissa on. Sen sijaan ne tietääkseni tosiaan olivat hieman paksumpaa materiaalia, joka laatua arvostavalle voi merkitäkin jotakin. 7 euron hintaeron turvin tosin saa lähibaarista 3 pitkää, (jos ostaa molemmat kotelot), jonka hyvillä mielin voi upottaa mahaansa tietäen ostaneensa rakkaaseen harrasteautoonsa halvimmat ja laadultaan heikoimmat mahdolliset lämpökotelot... Onnettoman kysynnän vuoksi Aircooled ei onneksi enää toimita Veteranen osia, joten siitä syystä suosittelinkin niiden hankkimista suoraan "isänmaasta", jos kerran sinne on muutenkin asiaa. Omaan -53 museoprojektiin Veteranen kotelot ainakin kelpaavat. Nimim. "pedantti paska" Quote
Sakke Posted August 1, 2007 Posted August 1, 2007 itse ostin KK:sta splittiin kotelot jotka oli sillä uudemmalla etuosan puhallusaukolla. Jostain syystä nämä sopivat hyvin paikolleen ja isompia muotovirheitä ei ollut. Pelti oli alkuperäistä ohuempaa mutta ei ainakaan mua haitannut. Valmistaja muistaakseni IGP. huhua on myös kuulunut että veteran-service ei enää toimita omia koteloitaan, koska niiden valmistus on loppunut??? Quote
metake Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Yksi ikänsä peltihommia tehnyt vanhemman polven seppä kerran viisaasti totesi, että "On olemassa kahdenlaisia peltiseppiä, osan vaihtajia ja todellisia peltiseppiä". Että silleen... Quote
-tipi- Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Ei kyl Veteranen Service näyttäny puljulta jossa paljon omia tuotteita tehtäisiin. Lähinnä mieleen tuli KK tilat, äijä tiskin takana oli vain parikyt vuotta vanhempi. Quote
mikan Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 äijä tiskin takana oli vain parikyt vuotta vanhempi. Siitäkö se lafkan nimikin sit tulee? :-) t. Mika Quote
Ketsa Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Pari kuvaa Tompan mainostamasta "laadusta": - Vain alta sentin heitto listan sijainnista puolelta toiselle... - Pyöreään tyyliin soveltuvia ryppyjä... - Pohja ja yläpelti seuraavat hienosti toistensa muotoja... Quote
Tanhis Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Jo on tapa todeta pellin paksuus Ei liene mikään news flash, että paksumpi pelti painaa enempi. Niin jos sinulla on vertailukohde. Mutta jos amatöörille lyödään kotelo käteen ja sanotaan että kyllä täytyy olla paksua peltiä kun painaakin noin paljon. Jos epäilet niin tule katsomaan , se ei maksa mitään. Terveisin yli 27 vuotta ulkomailtakin peltiosia ostanut "amatööri". No maksaa se bensat sinne. Ja kuka tässä nytten amatööriksi sanoi Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.