Jump to content

Korjauspeltien erot.


Guest jlahtela

Recommended Posts

Guest jlahtela

Eli tulossa olisi pohjapeltien, lämpökoteloiden ja kanttipeltien ostaminen.

Kysymys kuuluu made in brazil vai Germany?

Tiedän jo tottakai sen, että saksanpellit on himpulleen, mut mielellään säästäs ne eurot johonkin muuhun jos sais nuo "halpiksetkin" kohilleen.

On nois kuitenkin ihan hinta erookin jo kun kaikki kerralla ostaa..

Onko kokemuksia noista halppiksista; sattuuko reiät, kantit, ym. kohilleen vai joutuuko tekee uusiks kokonaan?

Ei ole tulossa mihinkää näyttelyautoon vaan "normi immeisen" entisöitiin.

Ruostumista porukka valittaa yleensä noissa mustien miesten peltilöissä, mut tarkotus on vetää joka tapauksessa kaikki eka pellille sit kuorma-auto epoksit ja polyuretaanit niskaan.

Kokemuksia ja vinkkejä kuunnellaan mielellään!

Link to comment
Guest timokupla

Brassikoteloita neljän taaimmaisen reiän kohdalta piti pohjalevyn vastaavaa reikää kovertaa 5mm keulan puolelta ja toista reikää keulasta päin laskettuna 5mm pohjalevyn keskelle päin. (kokeiltu kahdella eri orkkis pohjalevyllä, kori on vahvasti tuettu, eikä kolaroitu).

 

Sitä lattiamaton kiinnityslärpäkettä piti leikata about puolsenttiä pois, b-pilarin puolelta.

 

Ja sitä y-haaran kiinnitystä takapenkkien alla, rälläköitiin palanen.

 

Ei mitään ylitsepääsemätöntä.

Link to comment
Guest jlahtela

Saksasta ainakin löytyy näköjään noita orggislämpökoteloita ja niille löytyy myös hintaa. ;)

Eihän nuo yllä mainitut muutokset hirmu pahoilta kuulosta!

(ei sentään niin peukalo keskellä kämmentä.)

Entäs mistä ootte pellit hommannu? HC? Saako Keiteleen Koneelta? Ja mikä mahtaa olla mahd. toimitusaika?

Vai pitäskö kipasta pellit saksanmaalta? Samalla tulis asennuskaljat hyvästi..

Link to comment
Klokkerholmin luettelosta ainakin löytyy lämpökoteloita.

 

t. Mika

 

Ja HC myy klokkerholmin tavaraa (tai ainakin näin antaa nettisivuillaan ymmärtää), ja aiemmin myös Motonet. En tiedä Motonetin nykytilanteesta, ainakin peltiosien saatavuus on huonontunut rajusti.

Link to comment

Jos vaan pääsee käymään saksan Veteran-Servicessä niin lämpökotelot kannattaa ehdottomasti hankkia sieltä.

 

Njaa, tai riippuu tietysti, että millaiseen vessaan niitä on hommaamassa. Jos on 70-lukulainen käyttökärry niin sitten kävis ainakin mun makuun ihan mitkä vaan kotimaasta saatavat kotelot.

 

Jos taas 50 / 60 -luvun kuplaan niin hakisin germaanit.

 

- Tomppa

Link to comment

Tomppa puhuu asiaa.. Omassa splitissä edellinen omistaja oli hankkinut erimerkkisiä tarvikeloksuja ihan 4:n sarjan ja tietenkin maalauttanut koko hoidon. Harmi vaan kun kaikki ovat ihan eri paria: etu-umpioiden muodot aivan erilaiset, töötin ritilät eri korkeuksilla, reiät päin v#¤¤ua jne jne... Ainoa lohdutus oli, että tarvike astinlaudat istuivat kuin ähtärit Sluukitalliin, eli täydellisesti, siis muotojensa perusteella ei reikien. Reikiä sai silpoa senttejä..

 

Pointtini on, että kannattaa harkita tarkkaan mitä on tekemässä ja mihin tarkoitukseen. Turha tuollaiseen semikäyttiskuplaan on hankkia mitään tsiljuuna maksavia germaani käikäleitä ja toisaalta jos tekee /tai yrittää tehdä hyvää vanhempaa vaunua, on turha leipoa paskaa kiinni. Se vain v###ttaa jälkeenpäin..

Link to comment
Jos vaan pääsee käymään saksan Veteran-Servicessä niin lämpökotelot kannattaa ehdottomasti hankkia sieltä.

 

- Tomppa

 

Puppua. Ainakaan mulle splittiin Aircooledilta tullee veteran-service lämpökoteloita ei voi laadukkaiksi kehua. Eroavat KK:n vastaavista vain sillä, että pelti on paksumpaa. Muuten laatu ja muodot ovat samaa ryppyineen kaikkineen... Muistaakseni samballa jossain topikissa tiedettiinkin noiden olevan väliamerikasta peräisin.

Link to comment

Aikoinaan Aircooledin kautta toimitetut Veteranen kotelot olivat muistaakseni niinkin törkeän hintaiset, kuin 75 euroa / kpl. Muoto oli koko kotelon matkalta pyöreä, eli nimen omaan 40 - 50 - 60 -lukulaisiin autenttinen. Niissä ei ollut ylimääräisiä rumia pokkauksia, kuten monen muun osakauppiaan pre -67 osana tarjoamissa lämpökoteloissa on.

 

Sen sijaan ne tietääkseni tosiaan olivat hieman paksumpaa materiaalia, joka laatua arvostavalle voi merkitäkin jotakin.

 

7 euron hintaeron turvin tosin saa lähibaarista 3 pitkää, (jos ostaa molemmat kotelot), jonka hyvillä mielin voi upottaa mahaansa tietäen ostaneensa rakkaaseen harrasteautoonsa halvimmat ja laadultaan heikoimmat mahdolliset lämpökotelot...

 

Onnettoman kysynnän vuoksi Aircooled ei onneksi enää toimita Veteranen osia, joten siitä syystä suosittelinkin niiden hankkimista suoraan "isänmaasta", jos kerran sinne on muutenkin asiaa.

 

Omaan -53 museoprojektiin Veteranen kotelot ainakin kelpaavat.

 

Nimim. "pedantti paska"

Link to comment

itse ostin KK:sta splittiin kotelot jotka oli sillä uudemmalla etuosan puhallusaukolla. Jostain syystä nämä sopivat hyvin paikolleen ja isompia muotovirheitä ei ollut. Pelti oli alkuperäistä ohuempaa mutta ei ainakaan mua haitannut. Valmistaja muistaakseni IGP.

 

huhua on myös kuulunut että veteran-service ei enää toimita omia koteloitaan, koska niiden valmistus on loppunut???

Link to comment

Pari kuvaa Tompan mainostamasta "laadusta":

- Vain alta sentin heitto listan sijainnista puolelta toiselle...

- Pyöreään tyyliin soveltuvia ryppyjä...

- Pohja ja yläpelti seuraavat hienosti toistensa muotoja...

post-102-13888359193041_thumb.jpg

post-102-13888359193494_thumb.jpg

Link to comment
Jo on tapa todeta pellin paksuus

 

Ei liene mikään news flash, että paksumpi pelti painaa enempi.

 

Niin jos sinulla on vertailukohde. Mutta jos amatöörille lyödään kotelo käteen ja sanotaan että kyllä täytyy olla paksua peltiä kun painaakin noin paljon.

 

Jos epäilet niin tule katsomaan , se ei maksa mitään.

 

Terveisin yli 27 vuotta ulkomailtakin peltiosia ostanut "amatööri".

No maksaa se bensat sinne. Ja kuka tässä nytten amatööriksi sanoi

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...