Jump to content

Lohkon lasikuulapuhallus?


Recommended Posts

Guest Toheltaja

hiekallakin vedetty kevyesti, ja ohut lakkakerros päälle. Tulee ihan siisti. Lasikuulalla vielä siistimpi ja hitusen vaaleampi. Voihan sen öljytä tai jollain teollisuusvahallakin vetää, ettei ota huokosiin hapettumisen alkuja.

Link to comment

Lasikuulalla jos puhaltaa alumiini lohkon, pysyy hyvin siistinä ihan sellaisenaankin. Magnesium tms tuntuu hapettuvan aika nopeasti uudestaan ja kaipaa jotain päälleen.

 

Kuulia ostin aikanaan säkeissä. 10-20kg ? Niitäkin on muutamaa ei karkeutta. Voin kaivella yhteystietoja ellei muuten löydy. Paine riittävän alas ettei kuulat mene heti pölyksi.

Link to comment
Minun pitäisi lasikuulapuhaltaa aluvanteet. Mistä olette ostanu lasikuulia?

 

 

Katsopas nestori-tuote.fi

Minulle annettiin tällaisia hintoja puoli vuotta sitten:

Teräsrae 25 kg säkki 39,-

Alumiinioksidi 25 kg säkki 42,-

Lasikuula 25 kg säkki 42,-

 

Hinnat Alv 0%

 

Biltemassa näyttäs olevan tuo alumiinisilikaatti 5.50eur/5kg. Olis hieman halvempaa kuin nuo lasikuulat tai alumiinioksidi.

Paljonkohan tuota kuluu, kun maalinpoistoainetta kulu litra ja sain 1/4 ensimmäisestä vanteesta puhtaaksi. Vanteissa näyttäs olevan ainakin 4 kerrosta maalia...

 

/lisäys

nestori-tuotteen nettisivuilta ei löydy puhalteita ollenkaan... päivittääkös ne sivuja vai teinkö itse jotain väärin..?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kieltämättä muuten aikamoinen yllätys toi lasikuulan hinta. Mie kun oon aatellu, että lasikuulaa vois ruveta käyttämään kaapissa, mut saas nyt nähä. Käyttääkin ehkä vaan sillon kun tarvii.

 

Minkälainen toi alumiinisilikaatti on verrattuna kvartsiin?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kannattaa joo porata auki ja putsata kunnolla. Kannattaa se tehä muutenkin.

 

Nimittäin tekee aika pahaa tuhoa kun joku paskamälli lähtee liikkeelle ja tukkii öljyn virtauksen. Kaverin ooppelissä oli koko kone sillä selvä.

Link to comment
Guest Mika Raussi

No siis kaikki ne tulpat, mitä sinne on parauksien jälkeen lykitty. Siten saa rassattu kaikki kanavat kunnolla puhtaaks. Uudet tulpat sitten kierteellä. Hytikkakaupasta saa hyviä kuusiokoloilla kääntyviä tulppia.

Link to comment
  • 1 year later...
No eikös tavan milliset tulpat pidä liiman kera?

 

Tätä minäkin mietin, ei ole tietysti mikään ongelma tilata vaikka VW-osakaupasta valmista tulppasarjaa, mutta miksi hankkia tuumatapit jos millisilläkin pärjäisi. Osaako joku perustella? :)

 

... ennen kuin tapitan lohkon öljykanavat millikokoon ja totean että vituiksihan se meni.

Link to comment
Guest Toheltaja

Paineilmamaailmastakin saa kartiota tai kartio&laipallinen tiiviste ilman tai O renkaan kanssa. Noita ite oon laitellu nyt pariin, ja hienosti pelaa (ei juuri eroa hytikkakamoista, paitti että noo laipalliset on paikoin kätevämpiä ku pelkällä kartiolla olevat)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...