Marko Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Omat Compit oli joskus aikanaan CB:n jäljiltä 171hv 48 venalla ja reilu 14mm nostolla. Sepän käsittelyn jälkeen 241hv Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 Omat Compit oli joskus aikanaan CB:n jäljiltä 171hv 48 venalla ja reilu 14mm nostolla. Sepän käsittelyn jälkeen 241hv Juu ei mitään marittelevia lukemia tule näistä semmosenaan. Tuo 241hv lukema ei ole mikään huono. Tuliko koskaan penkitettyä konetta mihin nuo kannet tuli? Quote Link to comment
Marko Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Omat Compit oli joskus aikanaan CB:n jäljiltä 171hv 48 venalla ja reilu 14mm nostolla. Sepän käsittelyn jälkeen 241hv Juu ei mitään marittelevia lukemia tule näistä semmosenaan. Tuo 241hv lukema ei ole mikään huono. Tuliko koskaan penkitettyä konetta mihin nuo kannet tuli? Multa ne ostettiin ennenkuin kerkesin niitä omaani laittaa. Nykysellään työstetty hiukan lisää ja ne potkii yhessä vajaa 3l T1 pohjasessa koneessa abt 300hv voimalla. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 millasilla osasilla noin 3litranen ku noin hyvää teholukemaa? Mielenkiintoisia moottoreita ku ovat. Quote Link to comment
Marko Posted February 7, 2012 Share Posted February 7, 2012 Tais olla hitsailtu bad ass lohko, 86 isku 4" putket JE männät, yli 60mm läppikset, hestec. Jne... Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Projektit edenny? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted February 28, 2012 Share Posted February 28, 2012 Projektit edenny? Maran 1776 koneen kansi virtaukset viilailtu sopivan haarukan sisälle ja seuraavaksi on sitten koneen niputus edessä. Mutta muuten ollut aika hiljaista tallilla. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Pientä talli päivitystä. Kone alkaa olemaan siinä mallissa että keinuvipu geometriat kattoa kohdilleen ja jähdytys kopan viimeisetely. Unohduspeltejä tuli etittyä mutta inventaario antoi vaan yhden kappaleen. Mielenkiinnosta oli sitten kokeiltava jos tuollaisen teko onnistuu itse. sen verran yksinkertanen oli että molemmat onnistu ihan ekalla kerralla :D Jos ei muuta hyötyä noista alumiinisista niin säästypä painoa ihan pirusti :D Tänään tuli otettua tuo kertalleen keskenjääny pakosarja taas työn alle. Vähä aikaa raakiletta pyöritellen päätin että uusiksi menee. Aikomus oli tehdä kollektori oppikirjan mukaan sytysjärjestystä mukaillen mutta mallaus osoitti että toinen primääriputkista olisi tullu hivenen pitemmäksi joten tuli tehtyä vanhan mallin mukaan. Seuraavaksi onkin sitten takaputkien teko ja koneen koeasennus johonkin autoon.. Aikataulullisesti ollaan ihan ok vaiheessa ku vaan ei tule mitään odottamatonta Quote Link to comment
mick Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Hmm, muutamia kertoja itelläki nuo unohduspellit ollu hukassa. Miksi ihmeessä ei ole tajunnu väkertää noita ite, noin simppelit kuitenki olemassa... Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Unohduspeltejä tuli etittyä mutta inventaario antoi vaan yhden kappaleen. Mielenkiinnosta oli sitten kokeiltava jos tuollaisen teko onnistuu itse. sen verran yksinkertanen oli että molemmat onnistu ihan ekalla kerralla :D Jos ei muuta hyötyä noista alumiinisista niin säästypä painoa ihan pirusti :D Itse tehdyistä alumiinisista unohuspelleistä oli vasta cal-look.com/loungen "The weight saving thread":issa hyvä kuvaus :) - Sheet metal: 67gr - Aluminium: 28gr - Forgetting to install them: 0gr ...itekin vasta kaivoin tallilta laatikoista näitä, löyty sit lopulta 10 koneen tarpeisiin kerralla. Yleensä aina hukassa. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Unohduspeltejä tuli etittyä mutta inventaario antoi vaan yhden kappaleen. Mielenkiinnosta oli sitten kokeiltava jos tuollaisen teko onnistuu itse. sen verran yksinkertanen oli että molemmat onnistu ihan ekalla kerralla :D Jos ei muuta hyötyä noista alumiinisista niin säästypä painoa ihan pirusti :D Itse tehdyistä alumiinisista unohuspelleistä oli vasta cal-look.com/loungen "The weight saving thread":issa hyvä kuvaus :) - Sheet metal: 67gr - Aluminium: 28gr - Forgetting to install them: 0gr ...itekin vasta kaivoin tallilta laatikoista näitä, löyty sit lopulta 10 koneen tarpeisiin kerralla. Yleensä aina hukassa. Ittellä nuo yleensä menny suoraan roskiin koska suosin aikasemmin noita type3 omia.. Mutta ku niitten laatu on tippunu paskaakin pahemmaksi olen alkanu noita orkkis tyylisiä käyttään. Ja kuulemma nämä type1 omat toimii paremmin jos nettiin on uskominen. Quote Link to comment
Per Jernström Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Älä pilaa hyvää konetta tuollaisilla bling-poff työntötankoputkilla. Minulla oli sellaiset yhdessä koneessa ja ne oli koko koneen akilleenkantapää. Ärsyttävää pientä tihkumista vähän joka saumasta, ja mutterit saattaa löystyä värinästa jolloin tippuu enemmän öljyä. Quote Link to comment
mick Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Älä pilaa hyvää konetta tuollaisilla bling-poff työntötankoputkilla. Minulla oli sellaiset yhdessä koneessa ja ne oli koko koneen akilleenkantapää. Ärsyttävää pientä tihkumista vähän joka saumasta, ja mutterit saattaa löystyä värinästa jolloin tippuu enemmän öljyä. weit, wat? Olisko noin? Molla on perus putkia monta settiä. Sitten on noita hienoja alujuttuja pari settiä _ilman_ mutskuja, jousilla. Ja vain yksi setti mutskuilla. Jotenki tuntuu että harvinaisempi oli kalliimpi = parempi. Hmm. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Älä pilaa hyvää konetta tuollaisilla bling-poff työntötankoputkilla. Minulla oli sellaiset yhdessä koneessa ja ne oli koko koneen akilleenkantapää. Ärsyttävää pientä tihkumista vähän joka saumasta, ja mutterit saattaa löystyä värinästa jolloin tippuu enemmän öljyä. Juu samaa kokemusta ollu ittelläkin näiden aikasemmasta käytöstä. Tälläkertaa vaihdoin eri o-renkaat ja kiristys mutterit liimasin tiivisteliimalla. Syy näiden käyttöön ei ollu bling bling vaan syy että kone on noin 10mm kapeampi ku mitä vakio ja omat suojaputket eivät enää sopineet.. Ja tuollaset löyty hyllystä.. Mutta jos jollain löytyy tietoa mistä saa vakiota lyhkäsemmät suojaputket niin voinpa sellaset tilalle vielä vaihtaakkin. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted March 8, 2012 Share Posted March 8, 2012 Mutta jos jollain löytyy tietoa mistä saa vakiota lyhkäsemmät suojaputket niin voinpa sellaset tilalle vielä vaihtaakkin.172mm pitkiä, tossa 200mm pitkiä ja lopuksi 210mm versiota jokunen Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Mutta jos jollain löytyy tietoa mistä saa vakiota lyhkäsemmät suojaputket niin voinpa sellaset tilalle vielä vaihtaakkin.172mm pitkiä, tossa 200mm pitkiä ja lopuksi 210mm versiota jokunen Mikä on sitten normi 1600 suojaputken mitta? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted March 9, 2012 Share Posted March 9, 2012 Tommoset just samanlaiset kaksiväriputket ja jousikuormitteisena (ei muttereita) - ei onkelmia. Kähäkkään oloinen mylly taas tulossa, voi saispa itteki hilut tavarantoimittajalle niin pääsisi vinguttamaan kampikammioo! Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 10, 2012 Share Posted March 10, 2012 Tommoset just samanlaiset kaksiväriputket ja jousikuormitteisena (ei muttereita) - ei onkelmia. Kähäkkään oloinen mylly taas tulossa, voi saispa itteki hilut tavarantoimittajalle niin pääsisi vinguttamaan kampikammioo! Jo tuohon toiseen maran koneeseen tuli viimevuonna myös pistettyä jousi kuormitteiset Jaycee suojaputket ilman mitään vuotoja. Mutta niissä on hivenen toisenlainen o-rengas tiivistys ku näissä bugpackin omissa.. Pakosarjan hitsaus aloitettu mutta eipä ehtiny ihan saada valmiiksi. Olipa unohtunu kuinka tylsää tuon ohkasen putken hitsaus olikaan. Mutta onneksi tuli aikasemmista pakosarjoista poiketen oltua hivenen tarkempi putkien sovituksen kanssa. Kipinä vahdin aikana piti pika pikaa kattoa lisä jähdytys peltejä tuohon possun koppaan. Olen varmaan jo ennempää kommentoinu näiden possu koppien surkeutta. Mutta jos ei muuta niin tuopa ne ainakin ulkonäköä Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 11, 2012 Share Posted March 11, 2012 Pakosarja vihdoin ja viimein hitsattuna. Tulipa sitten jatkettua jähdytys peltien tekoa sekä hifisteltyä tuollanen popniitattu läpivienti koriste tuolle öljyn täyttö putkelle. Vielä pitää tehdä kinnikkeet puolalle sekä huohotus pöntölle Quote Link to comment
-Puide- Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Saikko tehtyä tönärit? Koska prötää? -Puide- Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 12, 2012 Share Posted March 12, 2012 Saikko tehtyä tönärit? Koska prötää? -Puide- Tänään pitäis käydä sorvissa vääntääs tönärit sopiviksi. Prötäys vois alkaa lähestyyn pikkuhiljaa... Katotaan ny kuinka paljo menee noiden yksityiskohtien kanssa. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 Hiero yksityiskohdat vimpanpäälle =) Quote Link to comment
Guest Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 kyllä näyttää pahalta nuo...ainakin se imukanava seetin alla, ja ohjurin kohdalla. /Andre' Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 13, 2012 Share Posted March 13, 2012 kyllä näyttää pahalta nuo...ainakin se imukanava seetin alla, ja ohjurin kohdalla. /Andre' Juu virtaskin yhtä huonosti ku miltä näytti. Nytte ovat kairattavana ja saa nähdä mitä virtaus näyttää sen jälkeen. Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Tönärit lyhennetty. Koeasennus näytti sitten että eipä sovi noiden suojaputkien kanssa.. Siis tuohon pitää keksiä joku ratkasu.. Pituus pitäis olla ~180mm mutta tilaa isoille nostoille.. Parit fotot Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Mitäs tänne kuuluu? Aika rauhallista ollu talon oston takia. Suurin osa harraste ajasta vietetty tallin pimppaamisessa.. Sitten on tullu seiniä pikkasen koristeltua. Tallin vaihdon yhteydessä tuli tehtyä yksi terapia moottorikin kesä leikkikaluun. Pakko oli pikkasen virittää ja tuli kanavat siistittyä 3 kulma seeteillä kansi plaanattua ja sitten normi maalaus. Jotain yhden kanavan koeviilailuja on tullu tehtyä jotta harrastaminen ei kokonaan unohtuis. Viimesin kokeilu on ollu yrittää saada 3o heppasen kannet virtaan.. Mutta jokunen virtaus cfm on vielä kateissa. Vakio vena mutta täyte hitsatulla imukanavalla tyssää hivenen alle 90cfm.. Parannusta toki se 30cfm mutta yli 100cfm pitäis päästä. Meneillään olve projekti on saada tehtyä proto veljen tulevaan 1776 turbo pannuun. Tavote näillä koekansilla on kokeilla millä kenoin pääsis siihen 200cfm@28". Kannet tulee olemaan 42mm imuvenoilla joten vakio kansiin joutu suoraan alumiiniin tekeen seetit.. Tulipa noita aikoinaan täyte hitsattuakin mutta lopuksi oli pakko lisätä kemiallista metallia.. Tulevan talven projekteihin kuuluu ainakin Maran Ovaalin saaminen valmiiiksi ja pientä kosmeettistä muutosta koneeseen. Quote Link to comment
mite^ Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Hyvän näkönen talli. Marttilan vw formulassahan on Hap-Racingin tekemät yksreikäkannet, virtauksia en kyllä tiedä mutta moottori ei ole mikään huono. Yksreikä kansia aikoinaan -90 luvulla suomen jokkisguru käytti boksereissa mopon kaasareilla, siihen aikaan huonoja ei ollut nämäkään. Lieneekö eroja noilla yksreikäkansilla? Quote Link to comment
Guest fgronlun Posted October 8, 2012 Share Posted October 8, 2012 Hyvän näkönen talli. Marttilan vw formulassahan on Hap-Racingin tekemät yksreikäkannet, virtauksia en kyllä tiedä mutta moottori ei ole mikään huono. Yksreikä kansia aikoinaan -90 luvulla suomen jokkisguru käytti boksereissa mopon kaasareilla, siihen aikaan huonoja ei ollut nämäkään. Lieneekö eroja noilla yksreikäkansilla? Uudemmat 1 reikäset paremmat koska venttiilit enemmän vinossa mäntiin nähden ja kanavat suuremmat. 30 heppanen kansi muutenkin aika siro rakenteltaan joten ei mikään parhain viritykseen. Mutta hauskana terapiana oli hauska tuollasta viilailla. Hyvin pitänee paikkansa mitä How to Hotrod kirjassa kirjotetaan että viimesen päälle tehty 1 reikäkansi ei tahdo virrata paljoa enempää ku mitä vakio 2-reikä kansi. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Saiskos sellasesta 30hv moottorista vw 34mm kaasarilla ja muilla hienouksilla kuten kampiakselin muotoilu kevennys kiilloitus, kiertokankien kiilloitus, kaikkien osien tasapainoitus, hieno peltipakosarja yms... sellaiset 60hv pihalle moottorista? Tuollaisen uudemman 1200 moottorin firittelyä voisi myös kehitellä mutta koittais silti pysyä yhdessä 1 reikäsessä kaasarissa keskellä tms? Hyvää viiilausterapiaa mielenkiinnolla seurataan. Hienolta näyttää talli hyvä hyvä hyvä. Koska tallibileet =) maailmanparannusta ja firifirii Quote Link to comment
NO H2O Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 http://www.oval56.de/inhalt_ov57.html Tekstistä oikein mitään ymmärrä mutta ainakin kuvien perusteella noita 1-reikäisiä kansia on kaveri jonkin verran muokkaillut... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.